Laurent (AX 1.1 Volcane) Lengte aandrijfassen?

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Mastenhose »

Laurent wrote:Thanks allen! En ja, dit waren ook restanten. Alles was er zo'n beetje uitgesloopt, met het boren kwam zelfs de gehele chroomlaag van de reflector voor het glas te liggen. Ik ga ze opbergen voor het geval deze ooit eruit gaat (of er een nieuwe bijkomt zonder lampjes). Mooie showunits om de gaten te dichten. Want een stel luchthappers is ook niet alles. Ik zat nog te denken, als ik nou de reflector wegfrees en er 2 of 3 LEDstrips achter plaats, dan heb ik volgens mij ook wel een bak licht. :P Maargoed, dit is makkelijker, alleen hopen dat ze niet snel kapot gaan, dan moet de hele unit er weer uit. Het past eigenlijk net-niet, zo die Renault R5 lampjes.
Mooi resultaat!! Gele lampen is en blijft de shit!
Wat betreft je oude mistlampen, het glas is te scheiden van de rest van de unit (lekker grote platten schroevendraaier ertussen en je kunt ze van elkaar afhalen), als je je kapje dat je normaliter gebruikte om de units mee vast te zetten erbij houdt, kun je sowieso die ledstrips proberen te monteren...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Ach, dat zien we ooit wel :P
Hmpf trouwens. Heb ik mijn mistlampen geplaatst, wordt een van de koplampen slecht (lees: Heeft een klap nodig om aan te gaan). Nieuwe lampjes gehaald, straks nog even erin zetten. Grootlicht aan de andere kant had daar al last van, dus nu een goede reden om in een keer alles te vervangen.
AX 1.1i Volcane Rood

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

En dat scheelt zeg! Nieuwe pitjes zijn weer helemaal helder, een bak meer licht voorop. :)
AX 1.1i Volcane Rood

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Mastenhose »

Wel gele lampen toch?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Nee, dat is nog steeds wit. Alleen het lampje zelf is vervangen, de koplampen zijn niet geel.
AX 1.1i Volcane Rood

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Mastenhose »

Laurent wrote:Nee, dat is nog steeds wit. Alleen het lampje zelf is vervangen, de koplampen zijn niet geel.
Had je er een geel lampje in moeten steken! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Wit geeft meer licht. :)
AX 1.1i Volcane Rood

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Mastenhose »

Laurent wrote:Wit geeft meer licht. :)
Persoonlijk rijdt ik liever met gele verlichting. Ik rij vaak 's nachts en dan is het rustiger voor m'n ogen. De strepen en de bebording lichten ook prettiger op en met regen en sneeuw heb ik minder last van verblinding. Maar iedereen moet natuurlijk doen wat ie fijn vindt!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Ik rijd ook veel in het donker, maar ik ben helaas niet de enige gebruiker van de auto. En ik rijd over veel onverlichte slingerweggetjes, dus dan is een klap licht extra wel prettig.
Morgen vrij, op het programma staat kijken of we de sluiting in de sigarettenaansteker kunnen vinden (zit er al sinds de zomer). Nog punten waarop dit snel sluiting gaat maken? En misschien de mistlampjes iets omhoog bijstellen. Moet minimaal een centimeter met meter dalen, dus kan vermoedelijk wel iets hoger. Denk dat een slagje met de schroevendraaier al genoeg uitmaakt.
AX 1.1i Volcane Rood

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Terminal »

Eens met Marco, geel licht rijd erg prettig in het donker :)
Wit licht is prima, zeker als je er heel veel van hebt maar als je alleen het standaard ax licht hebt dan liever geel.

Goed bezig trouwens, word netjes zo de ax!
AX 11TRE 1988

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Poging 1 tot het repareren van mijn sigarettenaanstekerplug is tot nog toe niet voorspoedig verlopen. Tot nu toe ca. 18 euro leergeld betaald, die dingen zijn knap duur nog ook. Nog iemand een splinternieuwe aansteker kopen? :D
AX 1.1i Volcane Rood

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Terminal »

Heb je de oude gesloopt?

Als het was om uit te proberen, een multimeter kun je goedkoper kopen ;)
AX 11TRE 1988

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Nee, de oude was al aan gort. Ik had een nieuwe gehaald, maar die zat niet met een schoefje ofzo, dat zat gepopt, los moest ie sowiso, want de pennen aan de buitenkant zaten niet zoals ze bij ons zitten (paralel), dus uitgeboord, geslepen, geschuurd, etc, maar passend kreeg ik de nieuwe niet. Vandaag met pa langs de sloop gegaan (kijken voor paar onderdeeltjes voor de oldtimer), meteen even een aanstekerplug eruit geschroefd. Stond een vrij jonge AX ('95 1.1 Impression, net 85k, maar in de prak gereden, rechts aan gort, blok scheef,etc.) die er van binnen ook nog top uitzag, daaruit geschroefd, lampje van de asbak ook meegenomen en in de mijne gezet. Dacht dat het lampje in die aanstekerplug nog heel was, die was dus stuk (mijne had ik de nieuwe ingezet, dus die is sowiso heel, maar ligt nu erbuiten) en in de asbak heb ik weer licht :P Misschien, als ik nog eens zin heb, trek ik dat zooitje er nog eens uit, kreeg de plug er, natuurlijk, niet meer uit nadat alles gemonteerd zat, dus moet ik alles er weer uitslopen.
Iig, nieuwe sloopplug geplaatst, oude aansteker weer erin gezet (ziet er wel leuk uit), zekeringen vervangen en aangevuld (sloopzekeringen, is goed genoeg :P) en we zijn weer een stap verder in het fixen van de AX.
AX 1.1i Volcane Rood

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by AlexanderB »

kan je weer navigeren/telefoon opladen zonder dat de zekeringen dr uit vliegen :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Idd. :) Op een ritje Nieuwegein hield de Navi het wel, van de zomer met werken ook wel (3 tot 4 uurs accu), maar langer wordt dramatisch en het is wel makkelijk. Kan je ten minste 125 op de GPS gaan rijden :P
AX 1.1i Volcane Rood

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

En zo heb je je rechtermistlamp weer op tafel liggen. Even wat vastsolderen omdat het niet de bedoeling is telkens uit te stappen als ie aan moet om hem een opdonder te geven. :P
AX 1.1i Volcane Rood

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by TvL »

Gelijk heb je, de hele tijd je voorbumper klappen verkopen is ook zo wat :P
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Ja, haha, inderdaad. Had in de Achterhoek nog wat met de draadjes zitten kunnen en toen ging het helemaal niet meer. Eraf halen was dus het devies.
Uiteindelijk bleek het pennetje dat je onder je H2 zet, een oog te hebben waar de schroef met de kop net niet doorheen pastte. Even kleiner gebogen en het zit. Eens zien hoe lang het stand houdt. Hoop lang, want de contacten, op advies van Ricardo, nog even in de vaseline gezet. Bah, wat een vettig spul is dat.
Verder de mistlampen nog even gesteld (lees: iets omhoog gedraaid zodat ik wat meer zie).
AX 1.1i Volcane Rood

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Je hebt ook vaseline uit een spuitbus, worden je handen niet vies van. Ook ideaal om morgen nog even snel de deurrubbers mee te behandelen voor de strenge vorst deze week.
Groot gelijk om alles meteen even netjes te maken.
Van de herfst had ik zo'n knipperlicht, dan weer wel, dan weer niet normaal werken.
En als je er aan gaat zitten breekt het gegarandeerd definitief af...
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Laurent
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 815
Joined: TueNov16, 2010 10:29:33 PM
Location: O.d.r.v. Alkmaar

Re: Laurent (AX 1.1I Volcane 1994) Jaheur. Mistlampen geplaa

Post by Laurent »

Zat alleen al wel een kilo zand aan :P Onverharde weggetjes in de achterhoek. Me gusta :) Prut zit op het dak, maargoed.
Als deze pot vaseline op is, eens gaan kijken naar een spuitbus. Als het straks ontdooid is maar eens de deurrubbers een beetje doen. Thanks voor de tip :)
AX 1.1i Volcane Rood

Post Reply