zal zometeen wel eens wat terugsturen

Nou

Sinds 10 uur heb ik dus op papier officieel een auto

Morgenavond om 21:00 krijg ik mijn AX

Moderator: webmasters
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ik heb 2 Bass boxen (225W maximaal staat er geloof ik opPunaxio wrote:Had een vraagje.. Ik las dat je 4 speakers hebt. Waar zitten de andere 2? Op de plek van de flessenbak? Of...
Als je foto's hebt ben ik wel benieuwd.
Nieuwe witte spoiler terughebben?AXcellent wrote:wooow die spoiler is mooi![]()
Eigenlijk zonde dat ik hem weg deed. Maar ik gun je hem van harte!
Johan, zou je eens wat meer info kunnen geven over die startknop, ik wil dat ook wel eens maken, niet zo moeilijk met ledjes en relais e.d
Gewoon dat ik stand 2 kan aanzetten en dat ik dan op de knop kan duwen om hem te starten....
Ik hoop dat zo snel mogelijk te horen te krijgen!
Punaxio wrote:Nieuwe witte spoiler terughebben?AXcellent wrote:wooow die spoiler is mooi![]()
Eigenlijk zonde dat ik hem weg deed. Maar ik gun je hem van harte!
Johan, zou je eens wat meer info kunnen geven over die startknop, ik wil dat ook wel eens maken, niet zo moeilijk met ledjes en relais e.d
Gewoon dat ik stand 2 kan aanzetten en dat ik dan op de knop kan duwen om hem te starten....
Ik hoop dat zo snel mogelijk te horen te krijgen!
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20102
In deze post is het eigenlijk al een beetje te zien:AXcellent wrote:Johan, zou je eens wat meer info kunnen geven over die startknop, ik wil dat ook wel eens maken, niet zo moeilijk met ledjes en relais e.d
jep, dat zou, als het schema van marco klopt, inderdaad de meest eenvoudige manier zijn, maar dan dus wel met het 'risico' dat je de knop ten alle tijden kunt indrukken en deze dus ook de startmotor rondgooit. Dit is niet bijzonder goed voor een startmotor, dus bouw ik zelf een variant met 'beveiliging' Verder is het zo dat ik nog niet weet hoeveel stroom er door die draden loopt bij starten, als dat te veel is voor je schakelaar moet er sowieso een relais achter. Eigenlijk heb je ook nog een relais nodig om de bruin 1 en 2 te verbreken, als je het echt netjes wil doen... Ik weet namelijk niet of de accu voldoende piekstroom kan leveren om bruin 1 en 2 aan te laten tijdens het starten, maar deze zullen door het startslot niet voor niets verbroken worden...AXcellent wrote:Dus als ik het goed begrijp:
kabeltje van zwart1 naar schakelaar naar zwart 2..
Als ik dan mijn contact slot aanzet en de knop in duw (zwart 1 met zwart 2) verbindt, start de motor?