Pocketmech(Volcane 1.1 '94)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 136
Joined: WedMay06, 2009 8:57:15 AM
Location: Deventer
Contact:

Post by Habo »

MNM(tm) wrote:
Habo wrote:(Of je koopt er meteen 3, dan hoef je niet zo nauw te kijken :lol: :wink: )
Zoals ik? :oops:
Het was ook voor jou bedoeld :wink: :P
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

Re: Ik heb nog geen AX!!!

Post by pocketmech »

grietje wrote:haha, hallowa!

Als jij iets met standaard 'uitbouw' wilt en standaard 1.4 motor moet je een GT, 1.4TRS (5drs) of Furio zoeken :)
Maar je kan aan elke AX die skirts plakken natuurlijk en een 1.4 in lepelen :P
Check! tnx voor 't advies Grietje. Zijn overigens wel de zeldzaamste qua aanbod :? Of het de duurste zijn??? volgens mij kom je tussen de 6 en 800 euri uit, met wat werk uiteraard :hello1: Is misschien inderdaad handiger dan een type 1 1.0 kaal om te bouwen (is wel heeeeel leuk 8) ). Of misschien een project van een forummer die een 1.4 heeft ingelepeld........ :twisted:

Heb ook al eens bij de XSI van de buurman gekeken en gevraagd of het 'm op zou vallen als z'n blok ineens weg is :roll: .

Kortom, ik ga ff altavista-en (ben niet zo google) op zoek naar de geadviseerde modellen.
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Habo wrote:
MNM(tm) wrote:
Habo wrote:(Of je koopt er meteen 3, dan hoef je niet zo nauw te kijken :lol: :wink: )
Zoals ik? :oops:
Het was ook voor jou bedoeld :wink: :P
...en ik ben al weer aan 't sparen voor nóg een AX. 8)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

vergeet vooral niet de TGS NIET over te slaan.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Joost wrote:vergeet vooral niet de TGS NIET over te slaan.
Die heeft geen skirts ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 136
Joined: WedMay06, 2009 8:57:15 AM
Location: Deventer
Contact:

Post by Habo »

MNM(tm) wrote:
Habo wrote:
MNM(tm) wrote:
Habo wrote:(Of je koopt er meteen 3, dan hoef je niet zo nauw te kijken :lol: :wink: )
Zoals ik? :oops:
Het was ook voor jou bedoeld :wink: :P
...en ik ben al weer aan 't sparen voor nóg een AX. 8)
Alweer een? Je hebt al een heel AX-park, en dan wil je nog meer uitbreiden? :P :wink: :lol:
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

TGS

Post by pocketmech »

Wat is er bijzonder (goed) aan een TGS?? :?:
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Re: TGS

Post by Joost »

pocketmech wrote:Wat is er bijzonder (goed) aan een TGS?? :?:
1.4i, elektrische ramen, centrale vergrendeling. en dat soort werkende speelgoed
en vaak een skirtsetje rondom
Last edited by Joost on WedMay20, 2009 9:58:08 AM, edited 1 time in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »


Habo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 136
Joined: WedMay06, 2009 8:57:15 AM
Location: Deventer
Contact:

Re: Ik heb nog geen AX!!!

Post by Habo »

MBa@NL wrote:WELKOM! 8)Leuk dat steeds meer mensen zich eerste bekend maken op de club en dan pas een AX zoeken :D
Heeft misschien te maken met de recessie :wink: :lol: haha
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

tgs....

Post by pocketmech »

Een reclameblok :D ?

Uiteraard al gezien 8) .....de circuitfoto's ook (geinig!)..hij staat op mijn lijstje met kandidaten en zal pb'n als ik d'r uit ben. Geen verhoogde slijtage wiellagers/ophanging door stevig rijden en sliden??
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Wat is 40 km circuitgebruik op een km stand van 174.000 :wink: verder ben ik er heel zuinig op en rij ik op de openbare weg gewoon netjes zoals het hoord :)

Aadrijfassen en wiellagers enzo zijn nog prima.

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

tussenstandje

Post by pocketmech »

Na een heleboel AX-en te hebben bekeken en wat mail en pb wisselingen heb ik inderdaad 2 opties:

1. Een niet zo opwindende type 2 1.1i (oerdegelijk blok en voldoende vermogen volgens q01z), met 5-bak scoren met nog een paar maanden apk (tussen 200 en 300 euri??) en daarna aankleden. Uiteraard ondersteund met jullie tips. 8)

2. Een Volcane of een 1.4 GT/TRS/TGS met kopen evt. zonder apk (wel lastig ophalen dan), ff een dikke beurt geven en oppoetsen. Aanschaf tussen 400 en 850 euri.

Als ik de aankleding die ik wil optel neig ik naar optie 1..... :?

Iemand die hier nog wat over kwijt wil :D
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Voor 200-300 euro is het niet makkelijk een goede AX te vinden. Ze zijn er wel maar dan heb je autos met of veeeeel mankementen (heleboel kleine dingen is ook vervelend)

Reken dan gemiddeld nog maar op een investering van minimaal 500 euro wil die uberhaupt veilig rijden..

Een goede 1.1 als basis moetje ook wel rekenen op 500 euro hoor. Daar beginnen goede AXen pas. En de latere (type3, mooie lak, geen/weinigroest) kosten toch al gauw 1000 euro.

Maar goed. Een 1.1 is idd niet super langzaam. En vaak een stuk zuiniger als 1.4tjes. 1.1tjes zijn er meer, dus meer keus.
1.4tjes zijn vaker afgetrapt -> meer investering nodig.

Zoek er 1 met goede aandrijfassen, die kosten algauw 200 euro materiaal. Koppakking is ook 150-200 materiaal. Maar beide is wel goed zelf te doen, dat wel.

En je moet er zelf in rijden!

Overigens hebben TGS'en standaard toch echt GEEN skirts. Ware het niet dat er een paar idioten zijn (hahahah) die ze er wel opplakken ;)

Als ik moet kiezen?
Type 1 GT of Type 1 1.4TRS. Omdat ik dat de mooiste vind, het leukst en het meest charmant en goed vlot.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

GT is als je het mij vraagt de gulden middenweg.

Vlot, zuinig en sportief.
Staat nu een hele mooie zwarte bij de "Te Koop" afdeling.
Image

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

ronde wielkasten......

Post by pocketmech »

GT is misschien wel verstandig :? Ik vind de ronde wielkasten achter wel heeeeel erg mooi. Is dat afhankelijk van het bouwjaar??
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Nee elke GT heeft ronde wielkasten.

Verder hoor ik hier GT zuinig, toch hoor ik vaak 1 op 12/13 wat ik niet echt zuinig vind voor zo'n lichte auto.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Hangt heel erg van je rechtervoet af.
Mijn rechtervoet is niet zo zwaar en in combinatie met voornamelijk langere afstanden schommelt het verbruik van mijn GT tussen de 1:15 en 1:16 met heel soms 1:17.

Edit: en de staat van het motorblok natuurlijk. De mijne is best netjes en ik let er ook op dat het zo blijft (rustig aan als het blok nog koud is, op tijd olie verversen).
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

pocketmech
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 342
Joined: FriMay15, 2009 7:45:44 PM
Location: A'foort

alternatiefje?

Post by pocketmech »

ImageIk zag deze. Zou dan een 1.1i zijn die daarna op GT standaard gebracht moeten worden. De vraagprijs is 240 euri..... Aanpassingen die ik zou doen:

spoilerset aanbrengen en zwart spuiten (direct)
Ander blok voorbereiden, pimpen en swappen(1.4i??)
Vijf of 6 spaaks lm velgen, max 165 breed.
Klepspoiler plaatsen.

Volgens mij moet dit kunnen.

Nog wat bijzonderheden:
Bouwjaar: 1994
Carrosserie: hatchback
Brandstof: benzine
Kleur: groen metallic
Kilometerstand: 219.397 (dus ander blok?)
Cilinderinhoud: 1.124 cc
Deuren: 3
AX lid in ruste bij gebrek aan een AX :-(

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Die km stand hoeft geen probleem te zijn, Als je koppaking er nog inzit en je klepseals zijn nog goed kan je er zo nog flink wat bijrijden.

Verder kan je van wat simpels wel wat leuks maken, maar hou er rekening mee dat een 1.1 een 1.1 is en een 1.4 een 1.4 er zitten meer verschillen in.

1.1: heeft bijvoorbeeld kleinere remmen, geen stabistangen voor en achter, geen luxe als Cv en electrische ramen(zijn wel 1.1tjes mee maar het gros niet)

Maar zo zou het wel echt je eigen Ax worden.

Post Reply