PeterM, DS5 besteld

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Natuurlijk veel te druk met de woonkamer om aan auto's te klussen maar toch weer wat bereikt:

de C4 picasso is weer terug: twee weken bij de importeur gelogeerd. De score is een nieuwe versnellingsbak, achterklepveren en achtervering. Meteen is de aangereden achterbumper vervangen en een nieuwe trekhaak gemonteerd. Zijn ze bij de importeur wel vergeten de behuizing van de contactsleutel te verangen. Dat is best lastig: je klapt de sleutel mooi in tot een blokje, maar als je op het knopje drukt komt de sleutel niet meer naar buiten. Sta je met je nagels het sleuteltje uit het blokkie te pulken, heel professioneel dacht ik zo voor iets wat een half jaar oud is.

Een onderblok voor de 106 gescoord: een hele nette TU5 J4. staat er nu wat roestig bij maar ga toch voor wat aanpassingen.
Nu een kop met zo groot mogelijke kleppen erbij zoeken.


P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Ax16v
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 86
Joined: WedJul09, 2003 7:17:55 PM
Location: kropswolde

Post by Ax16v »

"Nu een kop met zo groot mogelijke kleppen erbij zoeken."

Dat is een tu5jp4 kop, die heeft grotere inlaatkleppen! :wink:

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Zo, het opbouwen kan beginnen. De rode 106 is opgehaald, de halve zolder ligt vol met nog te verkopen of weg te geven spullen maar ja dat hoort erbij.

De witte Rally is stevig bewerkt met de poetsmachine, krijg helaas de slijp-pitten er niet helemaal uit. Wel een heel stuk opgeknapt maar misschien toch gaan sparen voor een spuitklusje.

De kooi staat er nu voor het eerst los in, pfoe dat wordt nog een hele klus op die netjes en goed passend te krijgen maar het gaat vast wel lukken.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

En de kop is binnen, voorlopig even een TU5j4 kop om de boel eerst eens aan het draaien te krijgen. Meteen een platte fan gekocht die voor de radiateur past, wat meer ruimte voor het uitlaatspruitstuk.

Volgende actie: blok en kop naar een revisiebedrijf om te vlakken en boren.

Ander nieuws: krijg een tijdelijke auto, C4 gaat terug. Maak ook zakelijk wat meer km's en daarvoor iets besteld wat vast wel gaat bevallen. C5-3 2.2hdi LB break. Zo, kan ik tenmiste weer HP geveerd van A naar B en terug, heb het flink gemist.

P. :D
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

PeterM wrote:C5-3 2.2hdi LB break.


Klinkt als een typisch geval van: "Als je 't doet, moet je 't GOED doen!" ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

PeterM wrote:En de kop is binnen, voorlopig even een TU5j4 kop om de boel eerst eens aan het draaien te krijgen. Meteen een platte fan gekocht die voor de radiateur past, wat meer ruimte voor het uitlaatspruitstuk.


een spal fan?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Post als je tussendoor tijd hebt is wat foto'tjes van de 106. Ben heel benieuwd hoe ie er nu bij staat. En slijp pitjes? Die zaten er toch helemaal niet in?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Yep een Spal fan, er zitten aan de voorkant van de radiateur zelfs beugeltje waar je met wat kleine aanpassingen een normaal radiateurframe in kan zetten. De spal is compleet dezelfde hoogte als bij de normale 106 alleen de kunststof ventilator zelf. Dus geen uitstekende motor meer uit het frame en dan past het net aan de voorkant.

Zal binnenkort wat foto's posten van de onderdelen op een rij, nu nog even niet zo veel veranderingen aan de auto zelf te zien.

En helaas wel slijppitten, voornamelijk motorkap, liggende delen van de schermen en het dak. Heb veel weg kunnen polijsten maar niet alles, je voelt als je met je hand over de lak gaat nog de pikkeltjes zitten. Kwam er achter toen de auto hier net twee dagen stond, even naar buiten gerold en een regenbui. Meteen een bruine waas er overheen, toen natuurlijk onmiddelijk droogmaken en stevig in de was zetten om het niet verder te laten gaan.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Het is gebeurd,

de mooie nieuwe Blauwe C4 picasso is terug naar de dealer en blijft daar. Het is qua looks en praktische bruikbaarheid met pijn in mijn hart maar wel met een reden: mijn rug en schouders.

Iets anders is besteld maar die kunnen ze nog niet eens configureren in het bestelsysteem van Citroen. Levertijd zal wel minimaal rond juli worden. Hulde aan de Vos in Enspijk, ik heb een prachtige tijdelijke leenauto mee: een C5 berline 2.0 16V, hydractive 2 met niet te veel km's in een onberispelijke staat. En bovenal: weer HP geveerd, hoe gelukkig ik was toen de bommelse brug met stevige zijwind op de terugweg weer heel rustgevend aanvoelde.

Kortom: ik wist het wel maar wilde het niet toegeven, OP EEN REISWAGEN HOREN VEERBOLLEN (voor mij dan dus bedoel ik :wink: )
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

PeterM wrote:Kortom: ik wist het wel maar wilde het niet toegeven, OP EEN REISWAGEN HOREN VEERBOLLEN (voor mij dan dus bedoel ik :wink: )


u heeft gesproken!
:Thnks :Thnks
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

en dan net doen of het puur en alleen bittere noodzaak is.... ;) :lol:

nogmaals: gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :D

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Was het toch ook??? bittere noodzaak?

of zie ik het niet helemaal goed?

P. :D
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

En al updates van de 106? Post eens wat fototjes. Ben erg benieuwd hoe ie er nu uitziet.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Goeie,

Nog niet zo veel foto's te maken omdat ik nog niet aan de carosserie begonnnen ben.

De resterende rode onderdelen als deuren klep en bumper zijn inmiddels opgehaald dus weer iets meer ruimte op zolder.

Al wel een eind op weg met schuren, slijpen en spuiten van het onderstel. De 1.6 16V krijgt ook al wat meer vorm, net een spruitstuk, ecu en nog wat spul gekocht die het een standaard 106 GTI blok maken. Dan kan ik er in ieder geval mee naar de RDW. verbouwen komt daarna wel weer.

De C5 zal nog wel even duren, hoorde al september noemen.

P. :)
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Veerbollen...

Heb al vaker gezegd dat het volgens mij nooit gods bedoeling geweest kan zijn om meer dan 25km achter elkaar zonder veerbollen voort te bewegen.
Hopelijk passen er "gewone" C5 comfortbollen op de nieuwe C5... wordt het nóg iets comfortabeler.
Maar voor mij stopt het helaas bij de Xantia, da's toch de laatste met het klassieke veerbollen concept.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Jullie hebben wel gelijk, zelfs BMW's kan je tegenwoordig met "veerbollen" bestellen.... Nou ja, luchtvering, maar je begrijpt de bedoeling :)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Wil ook na aflevering eens een goed gesprek met Nard aangaan over het weggedrag van 1740 kg frans blik. Truc is natuurlijk wel dat het zweven er op vooruit mag gaan maar ook weer niet te veel ten koste van tractie en controle bij remmen.

Maar eerst die aflevering maar eens, las dat de eerste tourer demo's bij de dealers zijn afgeleverd. toch eens gaan kijken wat er voor mij besteld is. :wink:

P.
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Weet niet of de bollen op de nieuwe C5 hetzelfde zijn als op de oude...
Maar als dat wel het geval is mag je van Nard normaal gesproken je bollen komen ruilen voor comfortexemplaren en ze pas als ze bevallen betalen...

Om de een of andere reden is dat comfortbollen verhaal bij de meeste C5 rijders nooit doorgedrongen.
Er ligt bij Renard daarom een plank vol van die dingen op klanten te wachten.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

gefeliciteerd

Post by MrBBQ »

Gefeliciteerd met je verjaardag !


Gr Mr Dean 8)
Saxo style is sexy style....

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Dankjewel, inderdaad weer een jaartje wijheid erbij :wink:

Hopelijk belt de Citroën dealer binnenkort dat mijn kadootje (nou ja tje met 1740 kg) binnen is, het schijnt er in september echt van te gaan komen.

P. :D :occasion6:
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen

Post Reply