Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Ja, veel anders zal er niet op zitten, check vooral de leidingen enzovoort van het wiel waar telkens lucht uitkomt, dat is het meest verdachte spul naar mijn idee.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja, of juist de leidingen van de klauwen. Liet bij RV namelijk de klauw vallen en die bungelde dus aan die leiding. Bedenk ik me net na je verhaal, dus dat zou ook een verdachte zijn.

Achter heb ik nergens aangezeten namelijk, of het zou door ontluchten lek gegaan moeten zijn.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zeep kan, maar las gisteren ook dat je een vetsoort hebt die je om het schroefdraad van je ventiel smeert. Kan hij ook niet aanzuigen. En anders wordt het gewoon vervangen natuurlijk ;-).
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zo, WOW!

Slalom blijft GEWELDIG:D

Beetje jammer dat peet de beker voor me neus kaapt in de laatste rondjes, haha. Achja had ik maar beter moeten rijden.

Maar goed ik ging weg vanochtend:
- gepiep, nog steeds
- geen stationair
- KVS lekkend

Maar ik toch maar rijden want ja, waarom niet :D

Hij deed het weeral super goed, die andere carb pakt echt veel beter op.
Maar:
- die bandjes kunnen echt niet meer. Nog altijd 6 mm profiel ofzo maar ik rijd er al 3 jaar op. Kneiterharde rotzooi
- Dat piepje, ik dacht vaccuum maar met stethoscoop blijkt het uit het
driem gedeelte te komen en vrij hoog... Nokkenaslager? Of toch iets met de driem, die er nog geen 1500 km opzit?
- bij de laatste rondjes stoomde die als een idioot, hij lekt echt KVS. En op een punt waar ik bijna denk koppaking? Ong 1,5 liter bijgevuld..
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ohja

maken andere mensen schade op 'circuit', ik rijd daar zonder iets te raken..

Maar bij t uitdraaien van een parkeervak hier ruk ik me hele achterbumper eraf en spatlap e.d. :P
Bumpersteun achter heeft ook wat gevoeld...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Lekker gezigzagd dus tussen die oranje dingen door :D

dat piepje kan de distributiespanrol zijn, als je die hebt laten zitten bij het vervangen van de riem, of heel lullig dat er zo'n plastic kap nét tegen de riem aan loopt te fietsen, dynamolager zou ook nog kunnen,en da's makkelijk te checken, riem ff eraf -------> piep weg? ----> gevonden!

KVS lekkage, niet stiekem een poreus geworden slang? Of de watertuit waar de thermostaat achter zit, die willen nog wel eens doorroesten...

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

slalombx wrote:Lekker gezigzagd dus tussen die oranje dingen door :D

dat piepje kan de distributiespanrol zijn, als je die hebt laten zitten bij het vervangen van de riem, of heel lullig dat er zo'n plastic kap nét tegen de riem aan loopt te fietsen, dynamolager zou ook nog kunnen,en da's makkelijk te checken, riem ff eraf -------> piep weg? ----> gevonden!

KVS lekkage, niet stiekem een poreus geworden slang? Of de watertuit waar de thermostaat achter zit, die willen nog wel eens doorroesten...
KVS lekte die achteraan, tegen de linker motorsteun. Het KVS lag tussen de kop en die motorsteun. Daar rookte die ook.
DIe kachelslangen zijn het niet, athans, ik kon daar niets aan zien toen ie rookte maar het leek ook echt lager en meer naar de kop/inlaat spruitstuk.


Qua piepen:
spanrol en waterpomp zijn uiteraard mee vervangen. kapje plastic tegen riem kan maar dan stinkt het ook naar kunststof (TRS van peet heeft dat..) maar goed ik ga alles eraf halen en vsnaar en kijken idd...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

foto's van de slalom? ;)

En kijk eens of het waterlek niet komt van het stukje buis dat achteraan op het blok zit met 2 boutjes. Deze durven wel eens vaker lekken.
(ik geloof waar de aanvoerslang vd radiator vertrekt)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

citrofenwick wrote:foto's van de slalom? ;)

En kijk eens of het waterlek niet komt van het stukje buis dat achteraan op het blok zit met 2 boutjes. Deze durven wel eens vaker lekken.
(ik geloof waar de aanvoerslang vd radiator vertrekt)
Weet wat je bedoeld idd. Die had ik vorig jaar eraf omdat die O ring naar het blok toe vergaan was en ik daar elke keer KVS aan kwijtraakte. Maar daar lijkt het wel vandaan te komen, of dus de kop(pakking)


Fotos komen hopelijk snel:D Was weer fotograaf!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Meis, dat van de KVS slangen kijken we nog wel naar, dat moet met niet al teveel moeite worden vervangen kunnen worden... Maar dat gepiept uit het distributiegebied is wel een issue wat niet lang meer op zich moet laten wachten. Misschien even van dichtbij bekijken. Zorgt voor een hoop kopzorgen...
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Die freakin 1.0 was ik zo zat, die staat nu bij d&o

Ja, ik snap ook nog niet helemaal waarom ik er uberhaupt aan begin om hem te maken, tegen de tijd dat ie klaar is heb ik hem waarschijnlijk niet eens meer nodig. Maar goed.
Een zuinige goedkope auto is altijd handig.... Mits ie rijd :evil:

En remmen is momenteel wel even mijn freakshow, de 205 heeft ook nog steeds een belachelijk lange slag voordat ie gaat remmen. Nieuwe klauwen erop omdat 1 toch al vast zat. Geen ene moer verschil.

Echt, fuck it, met de GT nooit gezeik gehad met ontuchten of remmen. Mja.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

't Is weer helemaal jouw ding, nietwaar? Naja, enige ding wat je echt kan doen om alle problemen uit te sluiten: Nieuwe remleidingen, slangen, klauwen en zuigers ;-). Veel werk, misschien redelijk kostenplaatje, maar de 205 is dat weer wel waard ;-).
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pgoddijn wrote:'t Is weer helemaal jouw ding, nietwaar? Naja, enige ding wat je echt kan doen om alle problemen uit te sluiten: Nieuwe remleidingen, slangen, klauwen en zuigers ;-). Veel werk, misschien redelijk kostenplaatje, maar de 205 is dat weer wel waard ;-).
waarschijnlijk helpt dat zeker idd.
Komt ook wel, van de zomer ;)

Afijn GT staat lekker op t pad om zn ding te doen zodat ie volgende slalom weer zonder problemen aan de start staat :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Image

ook aan de sjonnie!

En ja ik mis een spatlap en mn bumper hangt los. Paar posts hierboven, was even vergeten dat mn ax zo laag is dat ie niet over een stoepje gaat met zn bumper en zodoende me bumper/spatlap eraf gereden
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Hij haalt het niet bij de Sjonnie BMW 318 van een maat van me. die is gewoon echt meer Extremistiese sjonnie :lol:
Dit valt best mee ;)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

grietje wrote:Image

ook aan de sjonnie!

En ja ik mis een spatlap en mn bumper hangt los. Paar posts hierboven, was even vergeten dat mn AX zo laag is dat ie niet over een stoepje gaat met zn bumper en zodoende me bumper/spatlap eraf gereden
Wat is er zo Sjonnie aan? Als 't de dubbele demper is, mag ik me dus ook onder de Sjonnies scharen zonder dat ik dat wist? :shock:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nou is het op deze foto niet zo heel goed te zien maar ik heb de zwarte achterlichten geplaatst ;)

Maar het die scheefhangende bumper en missende spatlap vind ik t nog geen porum dus daar ga ik zsm maar eens wat aan doen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

moeilijk te zien inderdaad.. maar een foto kan soms een hoop onzichtbaar maken..


valt er nog wat te maken van de bumper? ophangpunten nog ok?

en die spatlap moet er weer snel op! zijn ze veels te mooi voor :)

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 796
Joined: ThuOct12, 2006 8:39:46 PM

Post by Pascal »

Ik vind dit niet echt 'Sjonnie', daarvoor mis ik de tribalsticker op de achterruit, je naam in stickervorm ('Me Julie'...Ali G) op de voorruit en de bijna verplichte neonverlichting.
Dus je kunt nog effe..

:lol:
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Was persoonlijk bij m´n eigen AX niet zo´n fan van de zwarte achterlichten, maar moet zeggen dat ´t bij jouw AX niet misstaat!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply