Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Nog een leuk verhaal over de 1.0E trouwens...

Rijd je om 12 uur snachts terug naar huis.... Van harderwijk af, heel stuk 100 weg. Wil je remmen....

NIETS!

Pedaal gaat tot de bodem en niets niet afremmen. Zoooo deju, dat is eng!!


Ik eigenwijs wel naar huis gereden, om de motor remmend enzo. Wou ook niet snachts langs de weg staan zegmaar :roll: Had nog wel paar mensen gesmst/belt maar die konden me allen niet halen/helpen of reageerde niet :roll:

I survived, en wat bleek....

De handrem stond er een paar tikjes op en de achterremmen waren dus gloedje heet, me remolie kookte.....

stom stom stom stom, maar waarom doet dat verukte lampje op het dash dan ook niets :roll:
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Heerlijk, gewoon parkeren in de versnelling, geen gezeur met vastzittende handremkabels of vastgeslagen voeringen :-P. Muts ;-)
Image

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

auwh dat is wel akkelig, heb ooit eens met een ax 20km gereden binnebaantjes zonder remmen en das akelig maar ik wist ervan, maar plots geen remmen hebben moet idd eng zijn.
suc6 met het herstellen.
grtzz
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Hmm.. scary :shock:

Zeg, haal die remmen eens eraf, maak ze schoon, bekijk alles eens goed, en vervang de remolie ofzo...

En er is iets mis met je handremsensor, maar dat wist je zelf ook al :-?

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Anders kun je ook altijd nog remmen op de contactsleutel :D

Maar idd nogal zenuwslopend om geen remmen te hebben. Helemaal als het onverwachts komt.
Gelukkig dit keer ongedeerd gebleven :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja fijn is het niet. Maar goed de dag erna remde die weer ' normaal' (klapperend dus)

2 dagen mee gereden, had hem immers echt nodig. Morgen maar eens remolie vervangen en die rechterklauw onderzoeken.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

ja, succes romy!
en van de zotte natuurlijk dat je in die ax het hele land door bent gekrost :x maar goed... veilig weer thuis dus :)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

jk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 673
Joined: SatAug04, 2007 9:56:51 PM
Location: Regio Breda

Post by jk »

grietje wrote:Nog een leuk verhaal over de 1.0E trouwens...

Rijd je om 12 uur snachts terug naar huis.... Van harderwijk af, heel stuk 100 weg. Wil je remmen....

NIETS!

Pedaal gaat tot de bodem en niets niet afremmen. Zoooo deju, dat is eng!!


Ik eigenwijs wel naar huis gereden, om de motor remmend enzo. Wou ook niet snachts langs de weg staan zegmaar :roll: Had nog wel paar mensen gesmst/belt maar die konden me allen niet halen/helpen of reageerde niet :roll:

I survived, en wat bleek....

De handrem stond er een paar tikjes op en de achterremmen waren dus gloedje heet, me remolie kookte.....

stom stom stom stom, maar waarom doet dat verukte lampje op het dash dan ook niets :roll:
Controleer de lagers van je achterwielen!
Waarschijnlijk is het vet eruit gedropen door de hitte.
En controleer je remtrommels!
Die kunnen daardoor vet zijn waardoor je je remvoeringen moet vervangen.
Misschien kan je de lagers nog redden door er nieuw >kogellagervet< (van een goed fabrikaat, bijv. SKF, te koop in een tube) in te doen.
Dergelijke lagers moet je nooit helemaal van rand tot rand volproppen met vet (dat geeft teveel rolweerstand en daardoor lopen ze niet goed en heb je een nieuw probleem) maar slechts een beetje, over de hele omtrek van de lager (het vet verdeelt zichzelf wanneer het lager rolt).
Last edited by jk on MonFeb22, 2010 8:55:37 AM, edited 2 times in total.
C5 Break 1.8i 16V (2001) 285.000km
C3 ph.2 1.2I 3-cil. 60kW (2015) 28.000km
Land Rover Lightweight FFR (1982) 28.000km
Gesloopt na 10 jaar trouwe dienst: AX 1.1i ph.2 First Impression ORGA 6315 (1994, kenteken 1995) 244.866km

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

jk, thanx voor de tip, ik ga er zo naar kijken

En de rest van me lijstje ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

mja

aan de remmen kon ik helemaal niets ontdekken..
Conclusie: het zal wel, hopelijk blijft ie nog een maandje remmen

Of niet...


Wel wat andere dingen gedaan.
dat gat in de parafaan bak afgeplakt zolang ik geen dop heb. Steenkoude lucht foetsie.
Ruitenwisserspuitding maar weeer aangesloten, maar dat zal wel weer binnen een dag losliggen

En ik zat al een paar weken hier tegen aan te kijken:
Image

Nu ziet het er zo uit:
Image

Nieuw krikje, gezien ik door de andere heen krikte v/d week en deze was in de aanbieding. 80 mm hoog dus eindelijk 1 die onder de GT/CTI past.
Image


Rotte plek rond de tankdop, wat kunstzinnig is gefixed (al 3 jaar) met glasvezel
Image


Geheel in de hagel en smerig
Image

Dashbordje wat er laatst nog in gezet is, werkbank oid
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

heej, je hebt em!
die krik.

ja. wel handig met een auto zo laag als de jouwe ;-)


hoezo hoop je dat ie het ' nog een maandje' volhoudt?
wat is er na die maand dan?
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Dan heb ik hem niet meer nodig....

Maar die krik is leuk :D
Als je nu weer komt sleutelen els heb ik teminste een fatsoenelijke krik ;)
Last edited by grietje on SunFeb21, 2010 9:24:41 AM, edited 1 time in total.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

waar heb je die krik weg? linkje? en wat koste die ?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

140 euro incl bij de brezan!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Die rolkrik ziet er goed uit. :) Zoiets is eigenlijk echt onmisbaar.

Wel opletten met die remmen Romy :oops: ... (maarja, je bent niet de enige)

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

dankje, zal es kijken of de brezan hem hier ook heeft

wat is zijn max hoogte?
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Geen idee, to be honest.

minimale hoogte 90mm, maximale hoogte 375 mm
dat is van die andere, maar deze is 80mm laag dus misschien ook minder hoog

Het staat wel op de doos maar ik zit niet in de buurt nu


Fenwick: Tja ik kan gewoon niets vinden dus ik weet het ook gewoon niet met die remmen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

grietje wrote:Het staat wel op de doos maar ik zit niet in de buurt nu
Doos staat op de foto :-P! 375 hoog dus ;-).

Die krik ziet er gelikt uit, kan de GT weer helemaal van onder bewerkt worden zonder dat iemand de auto omhoog dient te houden (wat slecht is voor je rug :oops:...

Die remmerij lijkt me normaal, denk dat het een en ander aan boutjes los is geschoten. Misschien maar even verder kijken op een iets andere plaats? Wel advies van JK in acht nemen, denk dat ie zeker een punt heeft. Maar we gaan het wel merken ;-).

Rij voorzichtig, en niet perse omdat hij op mijn naam in de verzekering staat :roll:.
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pgoddijn wrote:
grietje wrote:Het staat wel op de doos maar ik zit niet in de buurt nu
Doos staat op de foto :-P! 375 hoog dus ;-).

Die krik ziet er gelikt uit, kan de GT weer helemaal van onder bewerkt worden zonder dat iemand de auto omhoog dient te houden (wat slecht is voor je rug :oops:...

Die remmerij lijkt me normaal, denk dat het een en ander aan boutjes los is geschoten. Misschien maar even verder kijken op een iets andere plaats? Wel advies van JK in acht nemen, denk dat ie zeker een punt heeft. Maar we gaan het wel merken ;-).

Rij voorzichtig, en niet perse omdat hij op mijn naam in de verzekering staat :roll:.
wat zou de andere reden zijn dan om voorzichtig te rijden? ;)

Kom je helpen kijke naar die remmen?


Krik doet goed, nu ook met 2 massieve assteunen.
Oh en een lelijk geknueste duim omdat ik met niet geschikt gereedschap die remklauw los wou draaien :roll: auww..
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

Heb je toevallig geen verrotte hoofdremcilinder?
Kan heel goed bij zo'n oud orgeltje..........
Enneh.... de andere reden om voorzichtig te rijden met deze remtoestand is dat JIJ in die AX zit :shock:

Post Reply