Happytree [306 1.6 Break '00]

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Goed je weer thuis te hebben, je kunt je GTI natuurlijk niet moederziel alleen thuis in de regen laten staan ;-)

Hopelijk heb je het een beetje droog gehouden...
Image

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Ondanks dat ik 6 dagen per week moet werken vandaag na het eten toch maar even aan de knutsel gegaan, er zaten namlijk wat beginnende lelijke plekjes op dus die gingen even onder handen.

foto van het dak:
Image

weg roest:
Image

toen vergeten foto's te maken, heb hem met plamuur dicht gemaakt opgeschuurt en hamarite erover.

Image

Vandeweek even een mooie sticker kopen die gewoon als afdekplaatje functioneerd(ben ik ook van dat stomme torentje af)

Bij de deur was het ook heel opervlakig maar maar meteen kaal gemaakt:
Image

ook weer zwart en je ziet er bijna niks van.

Morgen neemt een collega van de groothandel hier eindelijk me bestelde bougies mee dus morgen avond die even vervangen en klepjes stellen.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Misschien, voordat je het vergeet, even het slangetje loskoppelen van de tank, straks spuit je de boel vol :-P

Bij de deur had ik nog niets gezien, dat bij je achtersproeier wel idd. Kom ik morgen even het resultaat bekijken? (Da's dus woensdag ;-))...

En wat voor bougies had je dan wel niet besteld? Heb zelf m'n Turbo bougies van Bosch eruit getrokken en standaard NKG (toch?) er voor in de plaats gezet. Heb me laten vertellen dat dat toch echt de mooiste ontbranding geeft.
Image

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

hey,

prima moet zo eerst werken tot 6 uur daarna eten dus rond uur of 7 half 8 is prima, stekkertje ligt klaar.

Ja gewoon orginele bosch niks bijzonders maar had geen tijd om ze op te halen (teveel werken) waarom ik geen ngk wou is omdat het niet goed samengaat met TU blokken, sommige verbranden hun zuiger ermee :?

Laat maar even weten of je komt en hoelaaat heb je me adderes nog?

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Ongelukje :(

Gister kwamen er iemand van vakantie vorig jaar even langs met zijn nissan sx200, even staan bijpraten stuk leeg industrieterein opgezocht, en driften dat hij deed ik meerijden en hij kon het echt heel goed.

Nouja ik ook maar even 4 rondjes gedaan met een ax en laten zien dat overstuur niet alleen voor rwders is, ging wel niet zo haaks als hun maar wel lekker veel overstuur en toen :( ging het nog niet mis.

Het was op de terugweg ik reed heel stevig door, zoals ik die route vaker rij, en trek vol op tussen 2 rotondes en rem terug naar 100 omdat er een rotonde kwam en toen lag er een stuk steen op de weg, dus ik met 100 vol in de remmen boven op dat stuk steen gedoken :(

Band lek velg beschadigt.......

Zometeen even rondkijken voor een reserve setje want deze moet ik even laten oplappen, en daarna controleren of er niks krom is(lijkt er niet op)

daarna maar gewoon uitgeweest en nu net wakker, heeft er iemand nog wat leuks in 14inch liggen met of zonder banden(om over te nemen)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

balen Jordi!

maar wees blij dat het alleen band + velg is! (al is dat duur zat..)
Image

Citrosan
AX Master
AX Master

Post by Citrosan »

balen zeg!

velgen 3 of 4 gaats?

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Balen idd! Bandjes waren nog redelijk, dacht ik.

Het is 4-gaats overigens...
Image

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

bandjes waren nog redenlijk indd wel over de helft en ze gingen aardig hard, zal vanaaf even foto plaatsen van me wiel

Agja het is part of the game als je van gummen houd.

Voor de rest geen schade zo te zien wiel erafgehaald en speling gecheckekt maar alles lijkt vast te zitten en recht te zijn(hebben jullie nog speciale aandachtspunten om even op te letten)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

gelukkig alleen een velg idd!!!

Breng je hem naar een velgen dokter oid?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

Ja denk het wel laat vandeweek even kennis kijken of hij nog rond is, dan afhankelijk van wat het kost laat ik hem oplappen of doe ik het zelf.

Daarna zullen deze wielen waarschijnlijk in de verkoop gaan aangezien ik 14inch wil rijden.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Balen Jordi!
Succes met ´t herstel!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin

Post by citrofenwick »

Waarom wil je 14" rijden?
Als het is omdat je teveel moet opletten voor putten ed kan ik het wel begrijpen. Dat irriteert mij ook wel.
AX-kopen is verslavend.

Happytree
AX Master
AX Master

Post by Happytree »

citrofenwick wrote:Waarom wil je 14" rijden?
Als het is omdat je teveel moet opletten voor putten ed kan ik het wel begrijpen. Dat irriteert mij ook wel.
-tegroot(wielomtrek wijkt jou teller ook af 100 is 105 echte)
-banden zijn prijzig
-mijn spijkerharde onderstel en zulke plate bandjes is niet echt comfortabel

zie eigenlijk geen voordelen voor 15 alleen dat het er heel en heel vet uitziet.

hier de schade aan de velg het is gelukig oppervlakig :)

Image

Image

Ook de bougies maar eens vervangen en de kleppen gesteld(bleken nog goed te staan) verder zagen de bougies er alle 4 zo uit:

Image

Morgen foto's van de nieuwe wielen (rara wat zal het zijn)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Schade aan de velgrand valt nog mee!
Blijft zonde overigens...

Als ik een 4-gaats onderstel had gehad, had ik de velgen van je overgenomen! (heb ze in 17" onder m'n Xsara...;))
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

EH, Bougies zien er goed uit, maar je kunt zien dat je vaker in het rood zit dan gemiddeld :-P
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

schade aan de velg valt idd mee :) denk dat je met een nieuw bandje wel weer klaar bent

kleine tip, www.autobandenmarkt.nl :wink:

paar weken geleden een weekje naar antwerpen geweest, op die weg daar nog een deuk in me velg gereden en subframe beschadigd :oops: op een dikke riggel op de snelweg :S gelukkig was de band nog heel (de weg tussen zeebrugge en antwerpen)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

TTF wrote:kleine tip, www.autobandenmarkt.nl :wink:
Mee eens, mijn tip kwam van Grietje en heb dus voor bijna noppes nieuwe bandjes onder de Mini. Maar je moet ze er wel zelf willen omleggen, hoe dat werkt met die garages weet ik niet. Maar 15" gaat wel makkelijker dan 14". 12" zoals bij de Mini is gewoon even klooien, maar mijn eerste keer heb ik geen schade getrokken :-D
Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Pgoddijn wrote:
Mee eens, mijn tip kwam van Grietje en heb dus voor bijna noppes nieuwe bandjes onder de Mini. Maar je moet ze er wel zelf willen omleggen, hoe dat werkt met die garages weet ik niet. Maar 15" gaat wel makkelijker dan 14". 12" zoals bij de Mini is gewoon even klooien, maar mijn eerste keer heb ik geen schade getrokken :-D
oh, zelf omleggen "thuis" of "op locatie" ? heb je daar nog speciaal gereedschap voor nodig?

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Bossie »

raoel wrote:
Pgoddijn wrote:
oh, zelf omleggen "thuis" of "op locatie" ? heb je daar nog speciaal gereedschap voor nodig?
Enkel deze machine:
Image

En als je het goed wilt doen en geen trillingen in je wielen wilt, is deze ook handig:
Image
Image Image Image

Post Reply