Denny Lambrechts (AX SPORT '87)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Pgoddijn wrote:Als je naar Lelystad gaat wel... Mag ik trouwens opmerken dat je draagarmbrug redelijk aan de kreukelige kant is? En misschien heb ik nog even in je stoeltjes gezeten bij Leon :-D
dat mag, Mag ik dan opmerken dat dat ding er zo hoort uit te zien en dat er hoogstens wat lak af is. Dis niet dezelfde als jij hebt waarschijnlijk.

In mijn stoelen zitten gaat je geld kosten :P
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Wat is er bijzonder aan je draagarmbrug dan? Ik ben idd maar bekend met 1 type en die werkt prima in mijn geval.

En het zitten in die stoeltjes zou me idd geld gaan kosten als ik ze zelf vrolijk zou aanschaffen ;-)
Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Pgoddijn wrote:Wat is er bijzonder aan je draagarmbrug dan? Ik ben idd maar bekend met 1 type en die werkt prima in mijn geval.

En het zitten in die stoeltjes zou me idd geld gaan kosten als ik ze zelf vrolijk zou aanschaffen ;-)
Er is niks bijzonders aan. Gewoon anders geconstrueert. Ander merk.

Updateje

Merwede is binnen en man ik krijg die veren ongeveer 2mm ingedrukt. dit is echt knijterhard. ben benieuwd hoe het rijd 8)

foto: Verschil tussen bilstein en koni demper in dikte
Image

foto: setup zonder hulpveer op dit moment.

Image
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

denny wrote:Ik heb mijn geheimzinnige "KLOENK" gevonden. Bout van de motorsteun aan distributiekant is afgebroken. Zit nu dus alleen nog aan het rubber vast. Ben wel blij dat ik dat heb gevonden :D.
en wanneer hoorde je die "KLOENK" ? bij optrekken ofzo ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Nee, bij snelle links rechts bochten. En als je hard optrok had ik het gevoel of mijn wielen ipv lekker doorslipte kleine sprongetjes maakte. net of je band niet rond was.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

apart, moet ik die boutjes van mij toch ook nog maar is checken als de "kloenk" er nog is nadat beide fusees vervangen zijn, beschrijving klinkt namelijk hetzelfde. :?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Mooie spulletjes hoor Denny, ben benieuwd naar je ervaringen zodra 't er allemaal onder zit! :)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Nou ik loop al tegen de eerste problemen aan. Niks ernstigs maar mijn dempers hebben te weinig schroefdraad om de boel erop te krijgen. Er moet dus meer schroefdraad op worden getapt. Ongeveer 1,5cm. Ook de bovenste veerschotel kan wat extra diepte gebruiken.

Verder: heeft er iemand een idee hoe ik gemakkelijk de stuurarmpjes van de veerpoten af kan krijgen. Ze zitten rondom gelast. Deze moeten nl ongeveer 2,5 cm lager komen te zitten. Als iemand een idee heeft en dan niet met de slijpschijf dan hoor ik dat graag. Met de schijf beschadig je de buis teveel zo is tijdens mijn testpootje gebleken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

updatje met nog meer foto´s.

motor eruit

Image

na het plaatsen van de V/bak. Dit probleem

Image
Image

Je hoeft geen scherpzinnig visueel beeld te hebben om te zien dat de onderste 2 bevestigingen van de bak niet overeenkomen. Zo ook het gat naar het vliegwiel.
Na wat nazoeken blijkt dit:
vroege bakken van alu motors passen niet op staal. bakken van stalen motors passen op beidde typen motorblokken.

Speciaal voor JB en zijn scheve motor.

foto van mijn distributie motorsteun. Hier zit ook nog een plaat op van een kleine 6mm dik. maar die staat niet op de foto DEnk dat hier jouw probleem zit.
Image
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Jeroen had een klein plaatje over van inderdaad een paar mm dik dat je kon leggen onder de motorsteun. Beiden dachten we dat dit niet origineel was omdat er aanpassingen waren gebeurd aan de motorsteun. Verder goed bezig hé ;)
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

lekker bezig Denny!
maaruhm, dat van die versnellingsbak... ik dacht dat je dat wist?
hoe ga je het oplossen, inhoudt overzette? of een vulpaatke maken?
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Volgens mij had ik ook zoiets bij het vorige blok dat in de GT lag. (KDY dacht ik). Hier zat een (origineel ogend) stalen plaatje op de v-bak vast met boutjes om het open gat af te schermen.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

q01z wrote:... ik dacht dat je dat wist?
nee dus :lol: , Heb al een bak via Drake geregeld.

Maar eerst ga ik een beugel maken. Anders heb ik geen auto om uberhaupt die bak op te halen ;).

@ browny. Dat van dat plaatje klopt id
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

denny wrote: Verder: heeft er iemand een idee hoe ik gemakkelijk de stuurarmpjes van de veerpoten af kan krijgen. Ze zitten rondom gelast. Deze moeten nl ongeveer 2,5 cm lager komen te zitten. Als iemand een idee heeft en dan niet met de slijpschijf dan hoor ik dat graag. Met de schijf beschadig je de buis teveel zo is tijdens mijn testpootje gebleken.

:twisted:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

denny wrote:
denny wrote: Verder: heeft er iemand een idee hoe ik gemakkelijk de stuurarmpjes van de veerpoten af kan krijgen. Ze zitten rondom gelast. Deze moeten nl ongeveer 2,5 cm lager komen te zitten. Als iemand een idee heeft en dan niet met de slijpschijf dan hoor ik dat graag. Met de schijf beschadig je de buis teveel zo is tijdens mijn testpootje gebleken.

:twisted:
mijn mening weet je :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Image

mijn test poot. werk aan huidige poten is al begonnen.
Armpjes komen 2,5 cm lager te zitten om bumpsteer tegen te gaan en voor een groter instelbereik in de coilovers.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Gefeliciteerd!!!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

flapstaart denny!

ga je nou als cadeau voor ons trakteren op foto's van een rijdende Sport? :D
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Gefeliciteerd!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

GEFELICITEERD!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply