Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)
Moderator: webmasters
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
dankje!
Eigenlijk veel geluk gehad hoor. Het eerste dat ze controleerden was de batterij en die zal al los. Die heb ik zelf ff mogen vastzetten terwijl ze de gordels aan het controleren waren.
De lichten stonden ook redelijk fout maar ze hebben me er toch doorgelaten
(die laat ik wel nog eens herafstellen)
Lichtjes speling op de draagarmrubbers ook. Die zal ik dus op termijn toch moeten vervangen. Maar dat is niet zo dringend, en ik ondervind er nog geen last door.
Van de ombouw 1.1 carb -> 1.4iGT hebben ze nix gezien
Eigenlijk veel geluk gehad hoor. Het eerste dat ze controleerden was de batterij en die zal al los. Die heb ik zelf ff mogen vastzetten terwijl ze de gordels aan het controleren waren.
De lichten stonden ook redelijk fout maar ze hebben me er toch doorgelaten

Lichtjes speling op de draagarmrubbers ook. Die zal ik dus op termijn toch moeten vervangen. Maar dat is niet zo dringend, en ik ondervind er nog geen last door.
Van de ombouw 1.1 carb -> 1.4iGT hebben ze nix gezien

AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik ben gisteren enkel gaan werken met de pimp en hij is dus in Staden gebleven. Met de GTI heb ik gisteren Roeselare en Diksmuide gedaan.IkKe wrote:Kan het zijn dat ik net de pimp aan een zekere discotheek heb zien staan, of was dit gewoon toevallig een andere AX?
Ik denk dat het een adere ax moet geweest zijn.
En waar heb je hem dacht je gezien?
AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik ben dus begonnen met de GTI ringwaardig te maken. Dwz, enkele kleine puntjes controleren en nog wat aanpassingkjes doen.
Vanavond gedaan:
- Draagarmbrug gemonteerd
Wat is me dat een klotewerkje zeg. Om te beginnen zitten die moeren muurvast, en onder een verlaagde auto op lage brugjes kan je niet veel kracht geven. Die dan met een truukje losgekregen en dan kom je tot de constatatie dat je geen sleutel kan zetten op die moer als die draagarmbrug er op zit. Met wat gepruts deze dan toch kunnen aanspannen.
Het resultaat mag er wel wezen want het scheelt wel in grip. Het vreemde is nu wel dat mijn banden terug piepen als ik indraai terwijl ik dat voordien veel minder had... Ze zijn trouwens opnieuw bijna versleten ook, tegen de zomer zullen er toch terug andere op moeten. Het stuurt ook terug redelijk anders.
Ik ben al benieuwd wat het on-track zal geven
Ik ben vanavond trouwens ook om een spaghetti gereden voor op de GTI. (handig dat ze die dingen op 10 minuten van hier gewoon op stock hebben) Hopelijk krijg ik die er tegen zaterdag nog op om te gaan ringen.
Verder moeten nog de mislampen gedemonteerd worden en moeten er nog betere remblokjes gestoken worden. Die van nu worden belachelijk snel heet. 3x snel opeenvolgend 150 => 50 en het is gedaan met remmen
Alsook nog eens herontluchten natuurlijk.
Morgen verder klussen
Vanavond gedaan:
- Draagarmbrug gemonteerd
Wat is me dat een klotewerkje zeg. Om te beginnen zitten die moeren muurvast, en onder een verlaagde auto op lage brugjes kan je niet veel kracht geven. Die dan met een truukje losgekregen en dan kom je tot de constatatie dat je geen sleutel kan zetten op die moer als die draagarmbrug er op zit. Met wat gepruts deze dan toch kunnen aanspannen.
Het resultaat mag er wel wezen want het scheelt wel in grip. Het vreemde is nu wel dat mijn banden terug piepen als ik indraai terwijl ik dat voordien veel minder had... Ze zijn trouwens opnieuw bijna versleten ook, tegen de zomer zullen er toch terug andere op moeten. Het stuurt ook terug redelijk anders.
Ik ben al benieuwd wat het on-track zal geven

Ik ben vanavond trouwens ook om een spaghetti gereden voor op de GTI. (handig dat ze die dingen op 10 minuten van hier gewoon op stock hebben) Hopelijk krijg ik die er tegen zaterdag nog op om te gaan ringen.
Verder moeten nog de mislampen gedemonteerd worden en moeten er nog betere remblokjes gestoken worden. Die van nu worden belachelijk snel heet. 3x snel opeenvolgend 150 => 50 en het is gedaan met remmen

Morgen verder klussen

AX-kopen is verslavend.
heb je de remvloeistof ook al recentelijk ververst? dat scheelde bij mij heel erg veel, waardoor de boel minder snel warm werdcitrofenwick wrote:
Verder moeten nog de mislampen gedemonteerd worden en moeten er nog betere remblokjes gestoken worden. Die van nu worden belachelijk snel heet. 3x snel opeenvolgend 150 => 50 en het is gedaan met remmenAlsook nog eens herontluchten natuurlijk.
Morgen verder klussen
ik zou de mistlampen laten zitten, icm met verse remvloeistof en ds2500 bloken remt het perfect, tijdens de vroemdag geen problemen gehad

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Ik vind het erg vreemd. Voorheen had ik de originele klauwen met gewone TRW-blokjes met nog de oude remvloeistof. Dat en zonder mistlampen deed het vorig jaar erg goed op Zolder. Nu zitten er 206 1.6 klauwen op met nog oude blokjes die ik er bij kreeg. De remvloeistof heb ik gewoon terug aangevuld met nieuwe (van dezelfde fles).TTF wrote:heb je de remvloeistof ook al recentelijk ververst? dat scheelde bij mij heel erg veel, waardoor de boel minder snel warm werdcitrofenwick wrote:
Verder moeten nog de mislampen gedemonteerd worden en moeten er nog betere remblokjes gestoken worden. Die van nu worden belachelijk snel heet. 3x snel opeenvolgend 150 => 50 en het is gedaan met remmenAlsook nog eens herontluchten natuurlijk.
Morgen verder klussen
ik zou de mistlampen laten zitten, icm met verse remvloeistof en ds2500 bloken remt het perfect, tijdens de vroemdag geen problemen gehad
Ik heb nog een setje Valeo-blokjes liggen. Als deze nog niet voldoen doe ik er meteen 'goeie' remvloeistof in met een hoger kookpunt, en als het dan nog niet helpt ferodo blokken.
Ik laat het zeker weten

AX-kopen is verslavend.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Zozo, dat was me het dagje wel
De ax heeft zich naar alle verwachtingen prima gedragen op de Nurburgring. Een klein dagverslagje 
Het was nog vroeg in de ochtend toen we aanzetten. Omstreeks 7u had ik met nog een vriend en vriendin afgesproken.

Het bleek erg druk te zijn. Dat was al te merken aan de traag aanschuivende file. Het voordeel daarvan is echter wel dat er veel meer te spotten valt.

Ons eerste ritje zat er op. De remmen deden het gewoon supergoed en de grip die ik had was zalig. Hier moesten we wat wachten om er af te raken. Er was een ongeluk gebeurd en de ns was efkes toe.

Stuart vond het leuk en wilde ook eens


Yup, daar begon de file al

Dodge Challenger <3

En tenslotte ontrack:




Het is leuk dat je er in de bochten kunt achterlaten, maar door (veel) pkgebrek mag je het op de rechte stukken toch serieus vergeten tegen die sportwagens. Nuja, kheb mij goed geamuseerd en ik ga zeker nog terug.
Ik heb 4 laps gedaan en heb er nu 5 in totaal.
En in het terugkeren eventjes gestopt onderweg:

En de vriendin die mee was, was haar gat aant warmen aan de motorkap

Het nadeel is dat ik er gisteren wel 3 volle benzinetanks doorgedraaid heb


Het was nog vroeg in de ochtend toen we aanzetten. Omstreeks 7u had ik met nog een vriend en vriendin afgesproken.

Het bleek erg druk te zijn. Dat was al te merken aan de traag aanschuivende file. Het voordeel daarvan is echter wel dat er veel meer te spotten valt.

Ons eerste ritje zat er op. De remmen deden het gewoon supergoed en de grip die ik had was zalig. Hier moesten we wat wachten om er af te raken. Er was een ongeluk gebeurd en de ns was efkes toe.

Stuart vond het leuk en wilde ook eens


Yup, daar begon de file al

Dodge Challenger <3

En tenslotte ontrack:




Het is leuk dat je er in de bochten kunt achterlaten, maar door (veel) pkgebrek mag je het op de rechte stukken toch serieus vergeten tegen die sportwagens. Nuja, kheb mij goed geamuseerd en ik ga zeker nog terug.

En in het terugkeren eventjes gestopt onderweg:

En de vriendin die mee was, was haar gat aant warmen aan de motorkap


Het nadeel is dat ik er gisteren wel 3 volle benzinetanks doorgedraaid heb

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
thxSpeederdd wrote:nice fotos en leuk dat het probleemloos gelukt is
Zit er bij jij nog een Nordschleife-trip in met de AX GT? Zolder zou ik ook graag nog eens doen, maar ik heb niet veel zin meer om die cursus te doen

Hier trouwens nog een fotootje gevonden:
Ik denk dat ik in deze lap rond de 10 minuten zat. De andere laps waren 11 a 12 minuten. Ik zou toch graag onder de 10 minuten geraken
