Tijmen AX GTI '91

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

@ MBAnl; Goed idee wat betreft de stoel Michel, ik ga straks eens even aan de slag.

@ Grietje; Het was geen echte APK, meer een technisch onderzoek op of ie uberhaupt in de buurt van APK zou komen en dat het veilig is om er mee te rijden. Daarom hebben ze verder ook niets gedaan.

De maximale CO2 waarde voor een sport ligt volgens het APK-keuringshandboek op 2,5%, hier gaat ie ver overheen ivm de lekke koppakking. De apparatuur bij de RDW kon het bij de eerste poging niet eens meten..... De meter sloeg al op tilt toen de slang nog een metertje of drie naast de auto lag in plaats van in de uitlaat.
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

-Henry- wrote:
@ Grietje; Het was geen echte APK, meer een technisch onderzoek op of ie uberhaupt in de buurt van APK zou komen en dat het veilig is om er mee te rijden. Daarom hebben ze verder ook niets gedaan.

De maximale CO2 waarde voor een sport ligt volgens het APK-keuringshandboek op 2,5%, hier gaat ie ver overheen ivm de lekke koppakking. De apparatuur bij de RDW kon het bij de eerste poging niet eens meten..... De meter sloeg al op tilt toen de slang nog een metertje of drie naast de auto lag in plaats van in de uitlaat.


Dat snap ik, anders heet het geen pre APK, maar ik neem aan dat je dat heb laten doen om te kijken wat je voor de APK nog moet fixen ;-)
Dus koplamp afstellen hoef jij niet te doen, dat doen ze bij de APK wel, zolang het lichtbeeld maar goed is en de koplamp vast zit.

Hij heeft dus nog wel zn lekke pakking, ok, dan snap ik de co2. Dan is die ook wel te halen, moet je alleen de koppaking vervangen maar dat moet toch wil je het blok gezond houden.

Succes!! maar het klinkt wel alsof het allemaal moet gaan lukken!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

idd, het lijkt mee te vallen. Ik heb net ook het hele interieur eruit getrokken en ik ben onder de achterbank en vloerbedekking weinig roest tegengekomen.

foto's volgen zometeen :wink:
AX GTI '91

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

De reden waarom de bestuurdersstoel niet goed vast zat:
Image
Image
Image

Wat betekenen deze nummers? ze staan onder de pedalen...
Image
Image
JACKPOT! 1 hele belgische franc van 1991 :D :D :D
AX GTI '91

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Hier kan ik geen foto's genoeg van zien! :D

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Image

was dit die skirtset die ik toen opgestuurd had? zoja, vet ! :P
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

@ DuFF, klopt! Ik moet alleen nog steeds de overtollige kit verwijderen, maar het staat echt ?bervet :D
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

wauw, 2 hele mooie exemplaren van AXjes!
Wees er maar trots op ;)

Die sport ziet er onder alle matten ook nog best goed uit!!

goed bezig ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

lekker bezig! Heb ik nou gemist dat de sport weer gemaakt is of is dit nog niet gebeurd?

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

damnit was is dat ding mooi! (op de foto's ;))

gewoon maken henry! :P
anders laten maken en de rekening voorleggen aan de verkopers?
Image

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

q01z wrote:damnit was is dat ding mooi! (op de foto's ;))

gewoon maken henry! :P
anders laten maken en de rekening voorleggen aan de verkopers?


Nja, 19 jaar gebruik heeft wel z'n sporen achtergelaten (alle kleine krasjes in de lak).

En wat betreft die rekening; ik was nou net van plan om een mail met die strekking te gaan versturen aan de verkopers. Ruwe kostenschatting van de plaatselijke garagehouder kwam uit tegen de 600 euries (materiaal + arbeidsloon + vlakken kop)

Ik vind zelf dat ik met twee maanden geduld nu wel geduldig genoeg ben geweest.....
AX GTI '91

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

vlakken kop NIET DOEN!!!

Tenzij het ?cht ?cht ?cht nodig is.
Meet 'm eerst maar eens na... Gewoon op een perfect plat vlak, kop en vlak goed schoonmaken en dan de voelermaat ertussen. Toleranties weet ik ff niet meer uit m'n hoofd, staan in de Haynes of in de autodata.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Oke, thnx voor de tip! Begreep dat ze er bij de garage ook een speciaal ding voor hebben om te kijken of kop vlak is..... Mocht ie wel krom zijn dan zal het toch echt moeten. :?
AX GTI '91

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

meestal zijn TU-kopjes niet krom :)

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Gelukkig maar!
AX GTI '91

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kevin.broke wrote:meestal zijn TU-kopjes niet krom :)


idd, maar weet jij wat er met deze auto is gebeurd voordat hij uit Belgi? kwam? Kan best dat hij een warmloper heeft gehad, waardoor deze nieuwe koppakking ook niet aansluit en dus weer voor de lekkage zorgt... Lijkt mij een vrij logische verklaring...
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

lezen voor je commentaar levert arn?, weer een onnodige post erbij...

meten is weten! :D

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

@ arnie: Bij reparatie door de verkopers is de kop vlak bevonden, hoogstwaarschijnlijk komen de problemen door een verkeerde koppakking. De universele 1.1, 1.3, 1.4 pakking blijkt niet te passen op de 1.3

Aan de andere kant heb je gelijk, ook ik heb geen idee wat er in Belgi? allemaal met die auto is gebeurd. Dat risico kreeg ik er gratis bij.
AX GTI '91

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

kevin.broke wrote:lezen voor je commentaar levert arn?, weer een onnodige post erbij...

meten is weten! :D


Damn, dat jij dat tegen mij moet zeggen. Wat een lachertje...
Freude am Fahren.

peetjuun
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 404
Joined: SatJan06, 2007 9:37:55 PM
Location: Dordt
Contact:

Post by peetjuun »

Nou dat die kop vlak is bevonden, dan heeft arnie gewoon gelijk: koppakking.. 8)
Citroën Ax Volcane > Pug 106 Rallye > Honda Civic VTEC > Volvo 440 > nu Yamaha Majesty 250

Post Reply