Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

2Black wrote:Dat is ongeveer hoe naar het schijnt de CX-Club werkt.
En jij dacht dat het hier soms anders gaat :lol:
Tja, het is allemaal vrijwilligerswerk naast werk, privé en een ouwe Citroën die ook tijd en aandacht nodig hebt.
Bij de organisatie van Citromobile zie je soms ook clubs die het ene jaar superactief zijn en het andere jaar niet meedoen...

Succes met je Familiale!
Las dat de NOS inmiddels ook verkocht is.
Is Elsje ook te koop? verleidelijk... heeel verleidelijk. Eerst maar 's op vakantie, ga ik daarna mijn centjes tellen.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Rio97 wrote: Is Elsje ook te koop? verleidelijk... heeel verleidelijk. Eerst maar 's op vakantie, ga ik daarna mijn centjes tellen.
Ja, ook Elsje is dan te koop...
Is een leuke auto voor de beginnende CX rijder om eens te proeven van het zweefgebeuren. Niet de mooiste maar in de basis wel goed en hoeft geen vermogen te kosten.
Slechts 122k op de teller, van onderen hard met frisse APK.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Kreeg zojuist bericht dat we de Familiale weer kunnen ophalen.
LPG zit erin, met 70 liter tank.

Ben benieuwd!
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

2Black wrote:Kreeg zojuist bericht dat we de Familiale weer kunnen ophalen.
LPG zit erin, met 70 liter tank.

Ben benieuwd!
Das mooi Collin, als je dan gaat tanken kun je tenminste blijven lachen.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

En ik ben nog steeds heel benieuwd naar fotos ;)

Balen van de APK, maar dan istie temisnte ook echt goed en met LPG zal het rijden ook leuk zijn ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Paar plaatjes:

[edit] Trouwens, ze heet Flodder(tje)![/edit]

En mocht iemand héél toevallig nog ergens een Serie I Familiale Interieur weten te liggen...

Met Elsje op de achtergrond....
Image

Gloednieuw kenteken
Image

LPG tank nog net zichtbaar
Image

En met het werkelijk kolossale imperial er bovenop.
Image
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Leuke CX hoor! Sinds kort staan er hier in ´t dorp ook regelmatig 2 CX-en, je blijft ernaar kijken, blijven ontzettend mooie auto, qua lijnenspel.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Mastenhose wrote:... Sinds kort staan er hier in ´t dorp ook regelmatig 2 CX-en, ....
Hier staan er nu dus 3 voor, achter of naast ons huis.... :oops:
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

past flodder in een parkeer vak?:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

grietje wrote:past flodder in een parkeer vak?:P
Net als Witje, want die is even lang, past Flodder in de lengte niet in vele moderne parkeervakken.
Overigens gaat dat ook op voor een C6 (die even lang is als een CX Break) en het zal voor een Mercedes 560 ook wel lastig zijn...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Ik krijg zo wel een beetje de indruk dat jouw ultieme CX een witte break is met een kleurige "striping" :wink:
Eerst witje nu Flodder.

Wel gaaf hoor, zo'n familiale!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

2Black wrote:
grietje wrote:past flodder in een parkeer vak?:P
Net als Witje, want die is even lang, past Flodder in de lengte niet in vele moderne parkeervakken.
Overigens gaat dat ook op voor een C6 (die even lang is als een CX Break) en het zal voor een Mercedes 560 ook wel lastig zijn...
dat bedoelde ik idd :D
Omdat die parkeervakken soms zo ontzettend klein zijn. Die suvs komen ruimte in de breedte te kort een een gemiddelde station (of de grand scenic met trekhaak ook al) in de lengte... zou je nigel niet houden voor ritjes naar stad?:P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

In tegenstelling tot sommige mensen (...) kan ik vrij goed parkeren!
Een CX (break) is bijzonder goed stuurbaar, dat scheelt.
In 90% van de gevallen gaat het om de parkeervaardigheid van de bestuurder en niet de lengte van de auto.
Problematisch zijn eerder van die plekken waar je je auto haaks op de weg in kwijt moet (parkeerterreinen, garages) en waar er dan vaak ook nog zo'n betonblok vooraan ligt waar je je wielen tegenaan zet. Dat betonblok is nu net de 30cm die Witje dan aan de achterzijde uitsteekt.
Het is ook vooral de wielbasis die lang is, niet alleen de auto zelf.

Zie regelmatig mensen (nou ja mensen..., vaak zijn het vrouwen..) worstelen om een Fiat Panda in een gat te duwen waar ik Witje bijna blind inzet...

Overigens heb ik Grietje (niet Romy) in de afgelopen 3,5 jaar nog nooit gehoord over parkeerproblemen. Wel over parkeergarages waar een CX Break lastig manoeuvreerbaar is vanwege de wielbasis.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ik heb t ook niet over t inparkeren,

maar meer dat de lengte van die vakken echt te kort is ;)

Dat je met je voorwielen tegen die stopblok zit, en de reet van die auto dan nog ruim uitsteekt met zn trekhaak gewoon boven de weg. Dus dat auto's daar niet kunnen passeren omdat die auto uitsteekt :P

En verder naar voren kan die dan dus niet vanwege die stopblokken, of stoep of heg of whatever :P

En SUVs die dan netjes in t midden van de streepjes staan, maar gewoon met beide banden óver de streepjes omdat t niet past :P

Maar goed, ik haat parkeren met grote onoverzichtelijke autos (bussen en b vrachtwagens) wel hoor, daar niet van. Tis dat ik t dagelijks moet doen, maar vrijwillig zou ik t nooit doen.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Zo, Witje is vanmorgen voorzien van een vervangend voorgloeirelais.

Kan Grietje (niet Romy) morgen weer in haar vertrouwde omgeving aan het werk.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Hè hè... vandaag kon Flodder dan eindelijk naar Renard voor het begin van haar onderstel renovatie.
Hopelijk eind van de week een goed verende en sturende CX.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Ondertussen is men bij Renard nog steeds niet aan Floddertje toegekomen.

Tussenkomst van een Audi A6 Avant waar zo nodig een trekhaak onder moet..., dat valt niet mee tegenwoordig met al die electronica! Voor een A6 moet je zo ongeveer de hele kabelboom aan de achterkant van de auto vervangen om een trekhaak van stroom te kunnen voorzien.
Dat ging vroeger toch wat makkelijker, een paar kroonsteentjes in je bedrading frutten en klaar was je trekhaak stekker.
Maar ja, het vervangen van een lampje kan tegenwoordig ook al snel in de honderden euro's lopen.

Wel zelf alvast de beide koplampen vervangen en geconstateerd dat het mistlicht linksachter het niet/soms doet vanwege slecht massakontakt. Dat laatste is een standaard CX achterlichtunit-kwaal die verholpen kan worden door een massakabel op de printplaat bij te solderen.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

2Black wrote:Ondertussen is men bij Renard nog steeds niet aan Floddertje toegekomen.

Tussenkomst van een Audi A6 Avant waar zo nodig een trekhaak onder moet..., dat valt niet mee tegenwoordig met al die electronica! Voor een A6 moet je zo ongeveer de hele kabelboom aan de achterkant van de auto vervangen om een trekhaak van stroom te kunnen voorzien.
Dat ging vroeger toch wat makkelijker, een paar kroonsteentjes in je bedrading frutten en klaar was je trekhaak stekker.
Maar ja, het vervangen van een lampje kan tegenwoordig ook al snel in de honderden euro's lopen.

Wel zelf alvast de beide koplampen vervangen en geconstateerd dat het mistlicht linksachter het niet/soms doet vanwege slecht massakontakt. Dat laatste is een standaard CX achterlichtunit-kwaal die verholpen kan worden door een massakabel op de printplaat bij te solderen.
Kan ik over meepraten al die maffe elektronica in die VAG apparaten ik ben het na 3 jaar in iedergeval goed beu, en dan hebben ze van alles te vertellen over elektra in de PSA's, VAG is (uit ervaring) echt een drama.

Begon al met aflevering van de nieuwe auto met trekhaak, caravan er achter en niets werkte, zelf een normale radio inbouwen kost kapitalen aan speciale verloopstekers (zelfs voor de antenne was er een nodig).

Verder gaat de achterwisser spontaan werken en krijg je die weer tot rust door het contact af te zetten. Momenteel krijg ik regelmatig een melding in het dashboard, was zo duideklijk dat het instruktie boekje er bij aan te pas moest komen, om te ontdekken dat het de "wegfahrsperre" betrof en het resultaat is als je eenmaal rijdt gebeurt er verder niets maar als de melding komt als je stilstaat slaat de motor af op het moment dat je wilt wegrijden, lekker vaag allemaal. En wat er aan te doen is vermeld het instructie boekwerk niet.

Moraal van het verhaal deze problemen (er zijn er nog veel meer geweest dan hier opgesomt) komen natuurlijk alleen voor bij mijn G**f+ 19TDI.

Volgende keer toch maar een apparaat uit de PSA stal :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Henk Bats wrote: Volgende keer toch maar een apparaat uit de PSA stal :wink:

Groetjes, Henk
Ook die zitten vol nutteloze electronica...
En ook daar vergeet de dealer nog weleens een vinkje in de diagnose computer.

Heb bij Renard ooit een Peugeot 307 gezien waarbij de dealer na het vervangen van de motor zelfs was vergeten aan te vinken dat het toch echt een diesel met FAP-filter was. Liep dus na 2000km wéér kapot.
Vroeger kon een monteur hooguit vergeten een bout vast te draaien, nu kunnen ze vergeten de service interval op nul te zetten, vergeten ze aan te geven dat het een automaat is, weet de auto niet dat er achteruitrij sensoren opzitten, welke radio ingebouwd zit.
Of alle lampen en bellen gaan af omdat een of andere sukkel de bandendruk sensoren zo heeft afgesteld dat je al een noodstop maak bij een band die 2.2 bar druk heeft of men heeft de brandstoftank sensor zo staan dat je al met 400 km resterende actieradius een waarschuwing krijgt.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Langzame vorderingen aan Flodder.

Vanmorgen trof ik haar wielloos en achterdraagarmloos hangend in de steigers aan bij Renard.
Draagarmlagers zijn vervangen, tevens 1 wiellager, en Tom heeft ook 2 hogedrukveerleidingen nieuw gemaakt.
Zelf maar even 2 nieuwe bandjes besteld en die even later, ze waren binnen 1 uur binnen, maar zelf om de velgen gedaan en gebalanceerd.

We komen er wel...
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

Post Reply