Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

blingbling steun (links)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

hehe, daar ben ik nog steeds erg blij mee :D , scheeld een hoop gezeik gezien die dingen altijd vastzitten/inslijten

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Netjes! En dat laspunt, kan je ook op een andere manier wegwerken, als je ooit wel voor de schoonheidsprijs gaat ;-)
Image

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

goed bezig ! spuit je het weggeslepen gedeelte waar de motorsteun eerst zat ook nog in de antiroestprut ?

en die steun ziet er idd blingbling uit, waar loopt ie aan de bovenkant ookalweer naartoe ? vbak zeker ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Vandaag maar eens zelf wezen lassen (andere stuk is door iemand anders gedaan, maar ik was niet echt tevreden met het resultaat daarvan) en ik moet zeggen dat het niet verkeerd ging (uberhaupt de eerst keer dat ik iets echt las) :

Image

Gaatje gemaakt voor de vulhals en even getest.
Image

Morgen de lasnaad weghalen en de rest aflassen, met een beetje geluk ben ik morgen klaar en kan ik gaan beginnen met het doorlassen van een paar zaken. Een ding weet ik wel en dat is een ax megadun plaatwerk heeft en kan rotten als een gek bij die plekken.

En toen was het weer tijd om te stoppen :)

Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Raaaah! Dat ***ding van mij lekte uiteindelijk gas, de draad werd niet meer normaal doorgevoerd (kabelleiding gaar ofzo) en draad was te dun! Op het gegeven moment ging het niet eens meer op blik!

Ik ga binnen korte tijd bij je langs, dat ding doet het tenminste!


Maar het gaat hier niet over mij, het gaat hier over jou...

Ziet er goed uit! Tuurlijk rot het makkelijker als het dun plaatwerk is, maar het roest nog harder als je last...
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Eindelijk klaar,
Image

en aan de onderkant:
Image

om even aan te geven hoe dun het plaatwerk is, je ziet aan de onderkant een klein rechthoekje, dat was nodig om te voorkomen dat er zelfs op de laagste stand van het lasapparaat een gat in kwam.

De volgende stap is carroseriekit halen en de boel dichtgooien, verder zal ik van de week vast wat zaken gaan schoonmaken om door te lassen (zal niet veel zijn, hooguit de stukken waar het subframe naar de dwarsbalken gaan).

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

goed bezig ;)
AX-kopen is verslavend.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

er is ook slecht nieuws, als het huidige tempo erin blijft (wat al vrij fors is) zal het ding pas in eind december weer 100% rijden. Ofwel ik moet wat gaan verzinnen en eventueel wat mankracht gaan inschakelen.

Nadeel van de manier die ik wil is dat er verschrikkelijk veel tijd in gaat zitten, voordeel is dat de auto 100% correct/goed zal functioneren.

Over 3 weken heb ik gelukkig wel een loods op een afstand van 10 min rijden waar ik van alle gemakken e.d voorzien ben. Ding sleep ik tegen die tijd er met blok en al heen e.d. Word nu gewoon te snel donker waardoor ik elke avond maar een paar uurtjes heb en daardoor niet echt kan doorwerken.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Chris here i come :lol:

Zie je vanavond! wel alvast wat dingen bedenken die ik kan doen, zelf weet ik je plannen niet zo goed dus zet me maar lekker aan het werk :P

Zie je vanaaf!

Groetjes, Jordi

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Lekker dan! Ook ik ben wel in voor een hand uit een mouw. En als je het lief vraagt wil ik er misschien wel twee uit de mouw steken :lol:

Ik zal m'n best doen om steeds weer genoeg te werken dat ik vrijdag vrij ben, kan ik m'n eigen zaken op orde maken en daarna door rijden naar jou, goed?
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mooi werk Chris!! ZIet er echt goed uit

Kan je mij dat ook niet even leren ;) :P

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Pgoddijn wrote:Lekker dan! Ook ik ben wel in voor een hand uit een mouw. En als je het lief vraagt wil ik er misschien wel twee uit de mouw steken :lol:

Ik zal m'n best doen om steeds weer genoeg te werken dat ik vrijdag vrij ben, kan ik m'n eigen zaken op orde maken en daarna door rijden naar jou, goed?
Prima ;), overigens moet ik wel even kijken van hoe en wat gezien ik vrijdagavond dacht ik de takel voor het blok kan halen maar dat zien we dan wel weer.
grietje wrote:Mooi werk Chris!! ZIet er echt goed uit

Kan je mij dat ook niet even leren ;) :P
Kunnen we vast wel een keer regelen, echt makkelijk is het alleen niet daar waarschuw ik wel vast voor ;).

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Maakt niet uit, ik kan wel tegen een uitdaging ;)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Uitdagingen zijn toch juist de lol in het leven? Of wou je soms zeggen dat dit project geen uitdaging is?

Kijk maar wat uitkomt, heb sowieso nog vakantiedagen open staan, misschien dat ik ze nog handig kan indelen ;-)
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Moterruimte is aardig kaal, kabelboom e.d weggehaald en het "losse" roestwerk alvast voor een deel aangepakt:

Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Kan je in wonen! Alleen jammer dat het zo koud is zonder motor :-P

En dat allemaal op wijnrekjes :roll:
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Net maar even de boel doorgelast:
Image

Verder ga ik er niks aanpassen van, dit is al voldoende om het subframe wat steviger te hebben

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Morgen nog veel aan te doen? Zal wel even bellen, kan 's middags wel naar je toe komen. Alleen jammer dat het licht momenteel vrij vroeg al uit gaat :-(
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik vond zonet op een Belgisch forum deze foto terug:
Image
Vast heb je hem al gezien, maar ik vind het een geweldige foto :P

Ben trouwens benieuwd of het veel stijfheid zal opleveren. :)
AX-kopen is verslavend.

Post Reply