Ricardo aka Terminal Saxo 1.6 VTS + AX GT Phase1 89'

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Ik zeg; warme douche :D

Image

(damn ik googlede in 1ste instantie op gouden douche .. d'oh!)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Kijk dat zijn tenminste dealers die geven om hun klanten, en niet degene die alleen maar willen verdienen.. :?
En inderdaad, een warme douche voor dat soort bedrijven/mensen!

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Zo, gisteren bij Raoul de nieuwe koppelingsset eronder gezet..
Is prima gelukt allemaal, en wat rijd dat heerlijk een koppeling die doet wat die hoort te doen.

Image
Valeo ( oud ) v.s. ACDelco ( nieuw )

Image
Oude druk lager, de vorken waren iets wat ingesleten...

Image
Alles weer gemonteerd... 8)

Raoul bedankt, was gezellig!

Was vandaag ook naar Nieuwegein afgedaald, was gezellig en Ard bedankt nog!

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Inderdaad ziet ACDelco er wat anders uit dan Valeo :wink:

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ja, echt bizar zo'n Delco, onze inschatting was dat ie waarschijnlijk 20.000 km meegaat waarna je de volgende alweer nodig hebt :)

Heel weinig vingers in de drukgroep, de oppervlakte van de plaat is 2/3 van de Valeo.

Maargoed, het schakelt weer lekker en kun je eindelijk de PKs weer voelen bij het optrekken :D

En was idd gezellig :cool:

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

werkt goed die koppeling. heb er zo ééntje (wel ander merk)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Geen dank!
Sorry dat ik niet ff wat langer heb kunnen rondhangen op de Kroon. Heel veel plezier er weer mee zou ik zeggen :twisted:

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

degene wrote:Geen dank!
Sorry dat ik niet ff wat langer heb kunnen rondhangen op de Kroon. Heel veel plezier er weer mee zou ik zeggen :twisted:
Ja jammer! Next time better ;)
Veel plezier gaat zeker lukken! Ben heel benieuwd wat het gaat doen zo op een GT :) Wat koppel onderin kan weinig kwaad ...
Vanavond al even bezig geweest met het spruitstuk... morgen even opzoek naar meer heathwrap.. of anders even weer bestellen in de UK.

Image
Zoals het er nu bij ligt... 25feet is toch wat weinig :P

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Post by degene »

Is dat niet makkelijker als je het eenmaal gemonteerd hebt?
Als je je radiator eruit haalt maakt het niks uit natuurlijk, maar als je die erin laat heb je toch wel vrij weinig ruimte om het spruitstuk te monteren incl. nog es die (dikke) heatwrap. Zelfs zonder wrap heb ik de nodige vinnen platgebutst. :(

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Het is mij wel gelukt toen... maar dat was nog zonder wrap er omheen..
Moet me systeem toch nog flushen zodat er weer koelvloeistof inzit inplaats van bruine drek en water :P
Zijn iig nog 2 rollen wrap onderweg vanuit de UK :)

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Hmm bruine drek had een oorzaak... Koppaking ligt eruit.., beginnende mayo onder de dop, alle koelvloeistof via de ontluchting van de dop eruit en witte walm uit de uitlaat.. lijkt me duidelijk.

Morgen maar weer het spul gaan kopen, en zien of ik iemand kan vinden die het wilt gaan maken maar weer. Buiten gaan klooien is niks, en op het werk is het te druk helaas.

De distributie riem zit er een kleine 5000km op, zou vervangen noodzakelijk zijn? Zo niet scheelt het toch weer 40euro..

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Hmmm, kl*te :(

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Gelukkig lijkt het mee te gaan vallen hoelang die werkeloos stil staat, vanmiddag pakking en kopbouten gekocht, morgen erop leggen op het werk.

Kan die er weer even tegenaan hopelijk :)!

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Hij houdt je wel bezig he? :-(

Naja, straks is alles weer goed! :D

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Zo... snap nu waarom het zo duur is om te laten doen bij een garage....
volledige werkdag bezig geweest, met de hulp van collega's.

Ging allemaal eigenlijk best wel goed, wat kleine tegenslagen als een verdelerkap en rotor die echt helemaal gaar waren. Maar die ga ik morgen nog even vervangen, had die tijd niet die te halen.
Verder was die op de eerste ( bij de bobine ) cilinder flink doorgeslagen.
kleppen zaten helemaal vol met aangekoekt roet en was ook gewoon vochtig.

Alles zit er weer op nu, samen met de spaghetti :) Al moet die nog even goed erop gezet worden, en ook nog even goed ontluchten. Hij was iets te snel warm om goed ontlucht te zijn :P

Morgen dan ook alles even opnieuw in laten regelen met de nieuwe verdelerkap en rotor en dan hoop ik van de problemen verlost te zijn.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Goed bezig geweest. :)
Nu kan je weer veeel km's maken.

Spaghetti spruitstuk staat ook nog op mijn verlanglijstje.

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Setje nieuwe bougies, verdelerkap en rotor en het blok loopt al stukken beter!
Om de rest van de problemen hopelijk eens op te lossen heb ik de kabelboom van de gesloopte GT van Browny overgekocht.
Die gaan we eerst helemaal nakijken, en vervolgens inbouwen.

Morgen ook nog even kijken naar de uitlaat, en hij lekt nog ( klinkt wel sportief :twisted: ) en hij komt tegen de stabilisator stang aan... wat nogal vervelend is. Even kijken hoe we dat oplossen, de spaghetti kun je niet tegen de bak aanschroeven :?

Zo langzamerhand word het nog wel wat die auto :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Terminal wrote:, de spaghetti kun je niet tegen de bak aanschroeven :?
dat is niet zo heel erg (rij er al jaar of 5 mee) maar het is wel belangrijk dat je toch een bout daar in je bak draait!
nadeel van het niet kunnen vast zetten van het uitlaatspruitstuk is dat hij mogelijk niet mee kantelt als je blok dat wel doet.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Terminal
AX Master
AX Master
Posts: 1408
Joined: WedFeb10, 2010 11:26:45 AM
Location: Zutphen

Post by Terminal »

Morgen dan maar even nog een bout indraaien!
Oke, ik heb nu dat die tegen de stabilisator stang aankomt zodra het blok kantelt. Ook bij ver in sturen gebeurd dat, hoe kan ik dat zo oplossen?

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

foto's? :-)

Post Reply