Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Dat zou best kunne. ik heb er zelf later halfords KVS in gedaan, toen ging het goed (voor zolang het erin zat.)

De radiateur bij de Citroën kost 65 euro + verzendkoste. Dan word die in Frankrijk gemaakt. gaat naar duitsland komt dan in nederland. Waarom met een omweg weet ik niet maar we liggen hier kort aan de duitse grens dus dat scheelt.

Aangezien ik zelf de weg toch nog niet op mag heeft de rad ook geen haast. Maar ik ben der wel achter gekomen dat in de axjes 1.0 tot 1.4 er een serie is die allemaal de zelfde rad hebben. dus het maakt idd geen verschil bij mijne.

Alleen deden ze net ofdat ik een leek was kwa auto's enzo. Ze twijfelde er zelfs aan of ik wel zeker wist dat de rad lek was. :shock: ik zei "dat blauwe water wat er onder mij auto lekt is niet van me lak". toen moest die wel lache.

Vandaag ook nog even een Doppenset met ratel gehaald. dop 6 tot 18 met verschillende verleng stukken. Een setje insteek torqjes, schoeven draaiertjes en inbusjes. en setje schroeven draaiers. 3 - 2 +. Alleemaal goed spul zijden ze bij autoplex (Automatrialenzaak van Zevenaar) word ook bij dealers gebruikt, Het is natuurlijk niet zo sterk als Hazet (als ik het goed heb) Maar het moet in mij geval makelijk een jaar of 20 a 30 mee kunne :D

Dus het komt allemaal weer goed.

Welke gek heeft trouwens de stang van me versnellings pook een stuk afgezaagt :O of hoort de pook knop even hoog/net iets lager dan de stoelen :P

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Image

Dit is de standaard hoogte voor de pook...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

ik zal morge even een foto maken. die van mij is een cm of 4-5 lager.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Is er misschien ooit een shortshifter in je AX gemonteerd?
(eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik niet weet of je pook daar ook daadwerkelijk lager van wordt...)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

ik weet niet eens wat het is :P Maar aangezien de stang niet recht is maar scheef, dus de bovenkant laat maar zeggen. en hij er nog al afgeeslepen uitziet.denk ik zelf dat er een zaag of slijptol ingezeten heeft. Een ander nadeel daarvan is ook dat de pook knop zelf totaal niet vast zit.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Pookknop kun je altijd wel op een manier vastzetten (bijvoorbeeld door de stang in te tapen met isolatieband, zodat ie dus dikker wordt en de knop er beter opklemt...)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

De stang is volgens mij juist te dik waardoor die er niet overheen komt.
De stang heeft van die ingedrukte stukjes. maar dat zit volgensmij niet helemaal goed. krijg hem er niet ver genoeg over heen.

Maar ik ga nu slapen maak morge foto's ;)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Doe dat, want nu begrijp ik er niet veel van! ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Pook komt zeer waarschijnlijk tegen jouw interieur aan omdat het Volcane/Furio interieur hoger uitkomt dan het originele interieur. En bij mij is de stang ook krom, anders komt ie tegen je asbak aan in z'n 1, 3 en 5 ;-). Nu komt ie zeker in z'n R tegen de bijrijdersstoel aan, of niet?
Losroyos wrote:"dat blauwe water wat er onder mij auto lekt is niet van me lak".
Lol :lol:!

Maar 65 euro voor een nieuwe, lukt je niet bij een Clio. Kost je al snel 300 euro :?.
Image

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

300 euro haha ding van goud ofzo :lol: dat kosten ze voor een moderne auto nog niet eens.. dus zou als ik jou was maar opzoek gaan naar een goedkoper adres :wink:

btw, 65 euro is een nette prijs voor een nieuwe.. lees alvast voor dat je begint met inbouwen even erg goed hoe je een ax moet ontluchten :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

50 euro van de sloop, niet goedkoper... En met Clio's heb je nog wel eens last van verschillende onderdelen (12 startmotoren voor 1 model :?). Clio's zijn dan ook gelukkig de deur uit.

Had je de Haynes eigenlijk al in huis?
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Pgoddijn wrote:50 euro van de sloop, niet goedkoper... En met Clio's heb je nog wel eens last van verschillende onderdelen (12 startmotoren voor 1 model :?). Clio's zijn dan ook gelukkig de deur uit.

Had je de Haynes eigenlijk al in huis?
Doordat ze op de sloop de kvs altijd uit de radiateuren laten lopen zijn 9 van de 10 radiateuren op de sloop kapot gevroren. je ziet er niet aan dat ze kapot zijn aan de buitenkant maar een maal lopend komt er een mooi straaltje kvs onderuit.

Foto's laten nog even wachten tot morge naar me ontbijt me telefoon licht beneden en ik in bed :P tis koud met het raam open.
Ik zal dus morge laten zien wat ik bedoel ;)
TTF wrote:lees alvast voor dat je begint met inbouwen even erg goed hoe je een AX moet ontluchten :wink:
de ontluchtings punten die wist ik al te vinden ;) die heb ik pas 20x open gehad :P Alleen het ontluchtings punt OP de rad zelf krijg ik niet meer open. maar aangezien er een nieuwe radkomt ga ik er vanuit dat die bij die wel open kan :P
Last edited by Losroyos on FriFeb05, 2010 12:52:50 AM, edited 1 time in total.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Ik vraag me af hoe een radiateur kapot kan vriezen als er niets meer inzit... (bij vriezen zet water uit, waardoor de rad springt, hoe zie je dan dan als ie leeg is?)
Kan me wel voorstellen dat ie dan gewoon verrot van binnenuit...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Mastenhose wrote:Ik vraag me af hoe een radiateur kapot kan vriezen als er niets meer inzit... (bij vriezen zet water uit, waardoor de rad springt, hoe zie je dan dan als ie leeg is?)
Kan me wel voorstellen dat ie dan gewoon verrot van binnenuit...
Dat moet je onze zevenaarse Citroën monteur vragen.

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

Losroyos wrote:
Mastenhose wrote:Ik vraag me af hoe een radiateur kapot kan vriezen als er niets meer inzit... (bij vriezen zet water uit, waardoor de rad springt, hoe zie je dan dan als ie leeg is?)
Kan me wel voorstellen dat ie dan gewoon verrot van binnenuit...
Dat moet je onze zevenaarse Citroën monteur vragen.
Dezelfde monteur die liever ziet dat jij een nieuwe bij hem koopt dan een van de sloop die wél betaalbaar is zeker? ;)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ik heb zelf liever ook een nieuwe. Dan weet ik zeker dat die weer zoiezo minimaal 5 jaar mee kan zonder omkijken. als ik er een van de sloop haal heb ik nooit zkeerheid over de staat. van buiten kan die er goed uitzien maar de staat van binne kan je niet goed controleren

De klemmen van de rad die boven op zitten zijn door Citroën zelf niet meer te leveren dus die moet ik heel houden.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Losroyos wrote:
TTF wrote:lees alvast voor dat je begint met inbouwen even erg goed hoe je een AX moet ontluchten :wink:
de ontluchtings punten die wist ik al te vinden ;) die heb ik pas 20x open gehad :P Alleen het ontluchtings punt OP de rad zelf krijg ik niet meer open. maar aangezien er een nieuwe radkomt ga ik er vanuit dat die bij die wel open kan :P
bovenste op de radiateur gebruik ik eigenlijks nooit, dus die kun je wel laten zitten.. je kunt ook de bovenste slang ff los halen en dan langzaam volgieten tot dat er wat uit komt, en dan er weer op zetten.. en dan gewoon de overige ontluchtingspunten bij langsgaan :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

TTF wrote:bovenste op de radiateur gebruik ik eigenlijks nooit, dus die kun je wel laten zitten.. je kunt ook de bovenste slang ff los halen en dan langzaam volgieten tot dat er wat uit komt, en dan er weer op zetten.. en dan gewoon de overige ontluchtingspunten bij langsgaan :wink:
Bedankt voor de tip. :D

ik beloof morge foto's maar ga nu verkassen naar droomland ;)

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

ik kreeg van de sloop gewoon garantie op mijn radiateur :roll:

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Image

Kijk dit is niet standaart hoogte neem ik aan. Volgens mij is er een stukkie af.

Zal vandaag even wat meer foto's maken

Post Reply