Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Op de meeting even met DuFF schuim van een volcane stoel in mijn GTI stoeltje gepropt. Ook nog even de zijstangen ingebogen.
Dat zit LEKKER!!!!!
Nu is het echt een sportstoeltje. Misschien ga ik zelf nog een keer wat steviger schuim maken, nu ik weet hoe het eruit ziet. Of misschien wel alleen verstevigen.
Maar ZEEEEER tevreden met mijn practisch nieuw zittende stoel!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dus jij wilt van je originele stoelen echte kuipstoelen maken maar wel de originele looks behouden? dat kan ! bekijk nu mijn wie=wie :lol:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Gisteren moest ik naar Roermond. En wat zie ik in mijn achterspiegel.... een seat Ibiza TD (dat stond op zijn grill)
Maar hij zat een beetje te drukken.... dus ik geef gas met de gedachten dat hij dan betreutert achter bleef. NIET DUS! :shock:
Tot over de 180 hield hij mij gewoon bij. Dus ik dacht, nou dan heb ik verkeerd geschakeld of zo.... nog een keer. Hij bleef gewoon plakken. Hij kwam niet dichterbij, ook niet als ik aan de kant ging passeerde hij niet. Dus we gingen gelijk op. Behalve toen ik van mijn gas afging en hem voorbij liet. Wat denk je dat er op de zij en achterkant stond.......

Seat Ibiza Cupra 2.0 16v GTI

Hij lachen! Ik kijken op het internet..... karretje heeft 150 pk...... Toen moest ik lachen!! :D
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

je hebt ook varianten waarbij achterop lichtreclame staat .... stop politie .... volgen :lol: ...weesch gewaarschuwd :lol:
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Rock's wrote:je hebt ook varianten waarbij achterop lichtreclame staat .... stop politie .... volgen :lol: ...weesch gewaarschuwd :lol:
haha!! ja maar niet op een seat ibiza uit 1993 :wink:
Daar rijden wij nederlanders veel te vaak net iets over de max km/u
Die gasten rijden nu in audi A6 of Volvo S80. Op wegmisbruikers heb ik ze al gezien in VW Golf R32, Seat Leon Cupra, Ford Focus ST enz. Die gasten krijgen echt de mooiste bakken mee en wij maar hard werken voor onze centen. Maar ja....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Mwa die dingen zijn niet zo spannend, te lange versnellingen en ze halen de 150 pk al niet eens, maar toch niet verkeerd :wink:

0-100 zou je sowieso al sneller moeten zijn.

Niet een idee om een keer het ding op een bank te zetten om te zien wat het vermogen is?

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Drake wrote:Mwa die dingen zijn niet zo spannend, te lange versnellingen en ze halen de 150 pk al niet eens, maar toch niet verkeerd :wink:

0-100 zou je sowieso al sneller moeten zijn.

Niet een idee om een keer het ding op een bank te zetten om te zien wat het vermogen is?
ja heel graag maar ik weet dus nog niet waar ik dat ga doen...

Ik zat aan DP enginering te denken in Nijmegen, die zijn gespecialiseerd in Citroën en peugeot... maar heb je nog suggesties?
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

v.andriessen wrote: Ik zat aan DP enginering te denken in Nijmegen, die zijn gespecialiseerd in Citroën en peugeot... maar heb je nog suggesties?
Mits je een bank wilt met koeling zou ik DP gaan, de ringsleutel is een optie maar die hebben geen koeling op de bank (wel goedkoop).

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Drake wrote:Mwa die dingen zijn niet zo spannend, te lange versnellingen en ze halen de 150 pk al niet eens, maar toch niet verkeerd :wink:

0-100 zou je sowieso al sneller moeten zijn.

Niet een idee om een keer het ding op een bank te zetten om te zien wat het vermogen is?
meende altijd dat die abf motoren van vw altijd standaart al over de 150pk heen gingen :?:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

TTF wrote: meende altijd dat die abf motoren van vw altijd standaart al over de 150pk heen gingen :?:
Ik hoorde juist altijd andersom, kennis hier in de buurt had een oude cupra 2, mijn broertje vond het kwa vermogen een enorm lui ding en die was zelfs toen nog de ax gti gewend. Rooney bevestigde dat laatst ook nog als ik het goed had (maat van hem heeft zo'n ding).

Rooney
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 692
Joined: WedFeb01, 2006 2:16:05 PM
Location: Bleiswijk

Post by Rooney »

Tja maatje had er ook eentje knal gele cupra 2, superpsprint spaghetti, compleet freeflow rvs pijp. Steeds praatjes leven begint bij 2 liter bla bla.

AX had toen nog 1.6 rallye blok dat nog helemaal standaard was. Bye bye bij het stoplicht :lol: Ding was gewoon traag en bak gewoon veeel te lang. Hij heeft nu zo'n 20vt dat ding gaat wel goed van ze plek :| Hou ik nu net bij met AX 16v met een te lange v-bak en moet nog gechipt worden.

Zo'n 20vt is 100x leuker speelgoed.

Vind wel beetje raar dat je niet sneller was dan die cupra 2....
AX Soupapes 16 8)

Powered by VEMS;

158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10


v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Rooney wrote:Tja maatje had er ook eentje knal gele cupra 2, superpsprint spaghetti, compleet freeflow rvs pijp. Steeds praatjes leven begint bij 2 liter bla bla.

AX had toen nog 1.6 rallye blok dat nog helemaal standaard was. Bye bye bij het stoplicht :lol: Ding was gewoon traag en bak gewoon veeel te lang. Hij heeft nu zo'n 20vt dat ding gaat wel goed van ze plek :| Hou ik nu net bij met AX 16v met een te lange v-bak en moet nog gechipt worden.

Zo'n 20vt is 100x leuker speelgoed.

Vind wel beetje raar dat je niet sneller was dan die cupra 2....
Volgens mij was ie goed onderhouden. Hij zat ook bij de cupra club, dat stond op de zijkant van a'n auto. En ik zat met twee man en een volle tank in de auto, hij in z'n eentje. Ik reed ook alleen in z'n 5 van 100 tot 180, misschien had ik van 100 tot 140 in z'n vier moeten doen...
Ik ga volgende week eens kijken bij dp engineering of ze tijd hebben voor een rollerbank test.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Net een ander (zag er best nieuw uit) gasklephuis op gezet. Van Fast Eddie gekocht.
Maar weinig resultaat. Ik denk niet dat het nog aan de gaskleppositiesensoor ligt. Want ik heb er nu een stuk of 4 verschillende opgehad en allemaal hebben ze het zelfde probleem...

Ik zag trouwens wel dat er op de gasklep zelf bij de 'oude' een soort extra lipje zat die je kon verstellen. Bij de 'nieuwe'zat dat niet... wie weet wat dat verschil is??
Het lijkt mij dat er zonder dat lipje meer lucht naar binnen kan?!? Het was een aardige verdikking...

Ohja ook nog even een andere update...




Ik ben afgelopen zondag bij Paul en Cindy geweest. We hebben even een paar speakerpanelen gemaakt voor de GTI. De panelen zelf had ik al in de vorm gezaagd. Maar Paul aka Citrosan (of citrosin, maar ik denk eerder dat dat Cindy is) is bezig geweest, dat wil je niet weten.

We hebben de electrische raamscharnieren uit de deur gehaald, de bouten daar vanaf geslepen, langere bouten eropgelast extra spacers ertussen gedaan en de boel weer gemonteerd, zodat het raammechanisme een stuk dichter tegen de buitenkant van de deur zit. Zodoende hebben we genoeg ruimte gecreëerd zodat de speakers genoeg diepte hadden om gemonteerd te worden met een dikke vulring tussen de speaker en het paneel.
We zijn de hele dag bezig geweest. EN Cindy heeft als klap op de vuurpijl ook nog een ventilatie roostertje gerepareerd, wat kapot was tot mijn grote irritatie. Dus des te blijer ben ik nu dat het ook weer doet!!!! ( ik kreeg het ding er zelf niet eens uit, kan je nagaan....)

Ook is ie een stuk stiller door die dikker deurpanelen!

Foto volgen nog!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Foto's ben ik wel benieuwd naar, volgens mij begrijp ik nog niet helemaal hoe het nu zit.
Speakerpanelen in de voordeuren begrijp ik, maar dan niet op de plek van de flessehouders?

Anyway, als het net zo netjes past als de speakerpanelen die ik van Paul heb overgenomen zal het ongetwijfeld weer een mooi stukje maatwerk zijn!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Rio97 wrote:Foto's ben ik wel benieuwd naar, volgens mij begrijp ik nog niet helemaal hoe het nu zit.
Speakerpanelen in de voordeuren begrijp ik, maar dan niet op de plek van de flessehouders?

Anyway, als het net zo netjes past als de speakerpanelen die ik van Paul heb overgenomen zal het ongetwijfeld weer een mooi stukje maatwerk zijn!
Ze zitten inderdaad niet in de flessenhouders, maar echt in de het gestoffeerd paneel. (die stof hebben we overgezet) Gat in het plaat werk van de binnenzijde van de deur moeten knippen.
Morgen... of eigenlijk vandaag ga ik foto's maken!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Image

Image

Image

Image

NICE!!!!! Mooi geluid!!!!
Ik ben er echt heel blij mee, met dank aan Paul en Cindy!!!
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Errug netjes gedaan hoor!!!
Ziet er goed uit!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

Mastenhose wrote:Errug netjes gedaan hoor!!!
Ziet er goed uit!
hm aan de reacties tezien ben jij de enige die er zo over denkt.... :cry:
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Nou, dat zijn er nu al twee.
Ik vind het super (en ook enigszins jaloers) hoe je dit hebt opgelost.
Ziet er erg goed uit!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Maak daar maar gewoon drie van, vind het zelf erg mooi. Vraag me alleen af, heb je dan niet heel veel last dat je stereobalans weg is? Ik moet bij mij al de balans een stuk naar rechts zetten...
Image

Post Reply