Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

citrofenwick wrote:
grietje wrote:Injectie heeft 3 kabelbomen in type 1!!!

1tje voor verlichting enzo
1tje voor (d8 ik ) dynamo onsteking
en 1tje voor ECU injectie en sensoren
Ok dan klopt alles 8)
En je kan die eerste 2 dus gewoon laten zoals ze zijn,
alleen die laatste, die heb je van mij, die moet je pas zien te maken op de 5/6 basis stekkers die daar ergens uit je interieur komen... Aangezien ik met ombouw naar carb daar 2 stekkers nu leeg heb 8-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Downpipe en lambdasonde nog steeds niet binnen? :S
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Mastenhose wrote:Downpipe en lambdasonde nog steeds niet binnen? :S
Nop, nog steeds niets gezien :s
Hopelijk morgen...
Tzou de eerste keer niet zijn dat ik een pakketje uit NL niet ontvang :evil:

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Het pakketje is inmiddels binnen en de gewenste sensoren zijn in mijn bezit. (toch bedankt voor het aanbod marc ;))

(Een kameraad heef afgelopen weekend zijn ax perte totale gereden. Erg jammer, want de ax stond best proper. Vandaar dus die onderdelen...)

Nu nog iets warmer weer opwachten om verder te doen!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Jaaaaaa hij loopt :D
http://www.youtube.com/watch?v=t99Bkd7Qf88

Wel nog even uitzoeken waarom hij geen stationair heeft :roll: Aangezien ik de volledige onsteking overgezet heb van de 1.1 vermoed ik dat die fout staat. Wat denken jullie?

Vet geluidje hé trouwens :D

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Jihaaa! Hij loopt goed :D

Heb er vanavond een toertje mee gaan doen, en het verschil is echt enorm :)
filmpje van accerelatie:
http://www.youtube.com/watch?v=YikkCvcGiD4

Hij is nog niet klaar hoor, ik moet nog de tempsensor vervangen door de juiste sensor. Alsook de uitlaatlijn past niet netjes. En de kabelboom moet nog wat netjes afgewerkt worden. En ook nog de ontsteking afstellen en het interieur terug monteren.

Maar hij rijdt echt naar mijn zin. Hij schakelt strak, reageert heel fel op het gaspedaal en heeft opmerkelijk veel koppel onderin. Ik heb zelfs het idee dat hij onderin iets sneller is dan de GTI.

Aanrader 8)

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Top! Ben ook blij te horen dat hij strak schakelt :) :wink:.

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

GT blokje heeft aanzienlijk meer koppel onderin dan een GTI blok, wat ook logisch is gezien waar het GT blokje stopt met treken begind het gti blokje pas :lol: .

Goed om te zien dat alles gelukt is :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Juist, dat zijn goede berichten!
Ben je er nu al achter waar het door kwam dat ie niet lekker liep?
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Ik heb vandaag de uitlaatlijn passend gemaakt. De downpipe kwam dus niet laag genoeg waardoor het niet goed paste.
Ik heb toen de hoogtes gemeten van een 1.4 onderblok en 1.1 onderblok, en er zat +-15mm verschil in.

En toen hebben we wat gelast en gebeund waarna we dit hadden:
Image
Image

Ok, ik geef toe dat het niet supernetjes is (probleempje met laskap, hij zag niets), maar het is geluidsdicht en het heeft mij niets gekost :P

Ik had hier nochtans nog gelezen dat er geen verschil zit in die downpipes. Zit het verschil dan in de uitlaatcollector?

En nog iets héél opmerkelijk. Voor het eerst remt hij dus echt goed. Ik had vroeger al vanalles geprobeerd en ik had het nooit gevonden.
Der moet dus een probleem geweest zijn met die vacuümslang ofzo. Ik gebruik nochtans nog steeds diezelfde slang.
Iemand daar een goeie verklaring voor? Het scheelt echt VEEL :)

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

profficiat broer. ik verlang tegen dat we eens met de GT5 carb tegen je tre GTi 1.4 kan sprinten aan de lichten
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

beefy wrote:profficiat broer. ik verlang tegen dat we eens met de GT5 carb tegen je tre GTi 1.4 kan sprinten aan de lichten
Ik ben benieuwd naar het verschil. En als ik verlies heb ik nog steeds de GTI hé :twisted:

User avatar
beefy
Roltabak
Roltabak
Posts: 457
Joined: WedJun25, 2008 12:33:02 PM
Location: belgie "staden"

Post by beefy »

nu ga je niet ver graken met je GTI,

:P
ik en mijn ax zijn even oud :D
ax GT 5deurs,
GT LM velgen, Brembo remschijven, Ferodo remblokken, Bilstein B8 rondom suspension
, spaghettie uitlaatcollecteur. Sparco veerpootbrug,

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

beefy wrote:nu ga je niet ver graken met je GTI,

:P
:P
Kl*te alternator :evil:
Hij was nochtans nog maar een jaartje oud.

Donderdag ga ik naar de ardennen maar ik weet nog niet goed met welke ax...

De GTI vertrouw ik wel, maar dan moet er een goeie alternator op. (heb ik wel nog ergens, ofwel een nieuwe, ofwel in garantie)
Maar in de GTI kunnen geen 5 personen, want dan loopt hij aan.

De TRE GTi zou ideaal zijn, maar ik weet niet of hij klaar zal zijn tegen donderdag. En ik weet niet of ik het direct mag vertrouwen om er zo ver mee te rijden.
Anderzijds wil ik terug naar het plekje rijden waar ik de foto gemaakt heb die in mijn beginpost staat. (1km van het huisje)

Dilemma :roll:

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Zozo! terug wat fotootjes van de GTI :D

Ik was dus met de GTI naar de ardennen gegaan omdat het veiliger was om met een auto te gaan waarvan zeker is dat hij goed is. De dag voor het vertrek heb ik vervangen:
- De alternator, door een alternator van een sloopax
- EINDELIJK een ruitenwissersproeistoftankje dat niet lekt :lol:

Fotootje van in de Ardennen:
Image

Afgelopen weekend heb ik met een vriend de voorbumper van de GTI hersteld. Het resulaat is niet super, maar het is best ok te noemen :) (toch als je weet hoe hij er uitzag) Thx stino for the help!

Image
Image
Image

Tijdens het drogen de GTI wat gepoetst en gesimoniseerd:
Image
Image
Image

Dan was hij volledig klaar voor een meeting in België:
Image
Image

Kzal vanavond mss nog wat fototjes posten als ik er vind.

Oja, en om de 1.1 helemaal af te werken heb ik momenteel geen tijd. Maar ik gebruik hem wel al en hij rijdt prima. Enkel trilt mijn uitlaat tegen mijn stabistang omdat mijn blok lager hangt :( (?)
Last edited by citrofenwick on WedMar11, 2009 12:49:47 PM, edited 1 time in total.
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

oeps dubbelpost
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

citrofenwick wrote: Oja, en om de 1.1 helemaal af te werken heb ik momenteel geen tijd. Maar ik gebruik hem wel al en hij rijdt prima. Enkel trilt mijn uitlaat tegen mijn stabistang omdat mijn blok lager hangt :( (?)
Neuh dan is je uitlaat meestel te laag of niet de juiste bocht. Komt wel vaker voor, vooral als je een spagetti hebt.

Ff 2 alu plaatjes tussen je bevestiging van de stabi en de draagarm doen, dan is dat opgelost ;) (heb ik nog wel ergens fotos van :P)

Goed om te horen dat t gelukt is, trouwens, ben benieuwd, neem je hem mee naar meeting een keer?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:
citrofenwick wrote: Oja, en om de 1.1 helemaal af te werken heb ik momenteel geen tijd. Maar ik gebruik hem wel al en hij rijdt prima. Enkel trilt mijn uitlaat tegen mijn stabistang omdat mijn blok lager hangt :( (?)
Neuh dan is je uitlaat meestel te laag of niet de juiste bocht. Komt wel vaker voor, vooral als je een spagetti hebt.

Ff 2 alu plaatjes tussen je bevestiging van de stabi en de draagarm doen, dan is dat opgelost ;) (heb ik nog wel ergens fotos van :P)

Goed om te horen dat t gelukt is, trouwens, ben benieuwd, neem je hem mee naar meeting een keer?
Ok, ik zal je oplossing ff bekijken :)
En ja, de volgende meeting neem ik hem zeker mee. Enkel zal dat niet komende zondag zijn wegens oa tijdsgebrek.


En uit het luchtfiltertopic:
DuFF wrote:een tip qua luchtfilter voor een GTI, kijk is in Drake zijn wie=wie .

verder uhh, sprinten en racen op een verlaten landingsbaan ?
waarom breng je ons daar niet van op de hoogte ? :(
nou heb ik het nadeel dat me AX niet echt rijd momenteel, maar andere clubleden hadden mischien ook wel ff willen uitleven. :twisted:
Omdat het een privémeeting was met een Belgisch mobiliteitsforum. We hadden toestemming om op de parking van die militaire 'luchthaven' te staan met een vergunning en contractje enzo. We mochten wel niet op de landingsbanen komen, maar omdat we dat toch gedaan hebben, hebben we de militaire politie gehad. (En ook de gewone politie) Gelukkig enkel waarschuwingen gekregen. Ze waren naart schijnt opgebeld door een passant die er niet over kon dat hij ingehaald werd door iemand van ons...
We kunnen daar altijd eens afspreken. Het is niet zo ver van NL.

http://static.panoramio.com/photos/original/852042.jpg
AX-kopen is verslavend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

citrofenwick wrote:
grietje wrote:
citrofenwick wrote: Oja, en om de 1.1 helemaal af te werken heb ik momenteel geen tijd. Maar ik gebruik hem wel al en hij rijdt prima. Enkel trilt mijn uitlaat tegen mijn stabistang omdat mijn blok lager hangt :( (?)
Neuh dan is je uitlaat meestel te laag of niet de juiste bocht. Komt wel vaker voor, vooral als je een spagetti hebt.

Ff 2 alu plaatjes tussen je bevestiging van de stabi en de draagarm doen, dan is dat opgelost ;) (heb ik nog wel ergens fotos van :P)

Goed om te horen dat t gelukt is, trouwens, ben benieuwd, neem je hem mee naar meeting een keer?
Ok, ik zal je oplossing ff bekijken :)
uhh ik bedoel dus, tussen je bodemplaat zegmaar en bevestiging, niet de draagarm :P
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

grietje wrote:
citrofenwick wrote:
grietje wrote:
citrofenwick wrote: Oja, en om de 1.1 helemaal af te werken heb ik momenteel geen tijd. Maar ik gebruik hem wel al en hij rijdt prima. Enkel trilt mijn uitlaat tegen mijn stabistang omdat mijn blok lager hangt :( (?)
Neuh dan is je uitlaat meestel te laag of niet de juiste bocht. Komt wel vaker voor, vooral als je een spagetti hebt.

Ff 2 alu plaatjes tussen je bevestiging van de stabi en de draagarm doen, dan is dat opgelost ;) (heb ik nog wel ergens fotos van :P)

Goed om te horen dat t gelukt is, trouwens, ben benieuwd, neem je hem mee naar meeting een keer?
Ok, ik zal je oplossing ff bekijken :)
uhh ik bedoel dus, tussen je bodemplaat zegmaar en bevestiging, niet de draagarm :P
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-LPNSWS8C-D.jpg[/iiimg]
Ik zat me al af te vragen hoe dat kon :P
Nu is het me duidelijk! En zo zal ik het wellicht ook doen. Thx voor de tip :)
AX-kopen is verslavend.

Post Reply