Kevin.broke (AX 1.5D/S.Y. Korando/Suzuki Swift Cabrio)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

hmm.. moet dus de kachel verbouwen? overigens, stel je voor: 400 kg minder (+/- 1050) en 80-90 Nm + 30 pk m??r :D

Minimaal :roll:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

De Break wordt gesloopt, teveel rotte plekken.. kzie wel waar het blokje inkomt, voorlopig is de AX still going strong met alweer bijna 290.000 km op 't klokkie :D

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

:lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

bla bla bla, weer een beetje lopen handelen (met name om de rekeningen te betalen eigenlijk, zijn er een beetje veel de laatste tijd :roll: ) maar uiteindelijk uitgekomen bij een 205 DTurbo.
Heerlijk bakkie, spotgoedkoop, gaar uiterlijk maar technisch vrij goed in orde (kleine mankementen: happende koppeling, lekkende achterdemper, rechterstoel los, en een fluitje-bijgeluidje in de derde versnelling), moest alleen nodig wat aan het olieverbruik doen: Dat is nu 1:500-750 zo'n beetje, maarja, mag ook wel flink meer turbodruk, een intercoolertje en 348.000 km op de klok. Spreekt voor zich dat het ding wel echt rap is, een AX 1.5d is er echt niks bij.. Sterker nog: Heb ??n stoplichtsprintje gedaan, kon zelfs met een 206 CC 1.6 HDiF nog behoorlijk meekomen, al lukte voorblijven niet. Wilde eigenlijk volgende week het blok eens open trekken (om dat olieverbruik op te lossen) tot ik er gisteren voor parkeerde en een "parkeerschade" in de zijkant ontdekte. Iemand heeft 'm zo hard in de flank geraakt dat het rechter achterwiel OP de stoep stond ipv 10cm ernaast. Je kan vast wel begrijpen dat er van de flank weinig meer over is.
Ben dus maar eens aan gaan bellen bij buren en ??n heeft wat gezien ?n een kenteken opgeschreven. Hij weet heel zeker dat het een witte sportieve VW Golf was (en dat zou goed kunnen) maar het kenteken dat hij had klopt niet. Heb wel een stukje strip/bumper gevonden dat idd rood met zwart is: Beetje als uit de bumper van een Golf II GTI.

M.a.w.: Mocht iemand in omgeving Haarlem een Golf II zien rijden met forse voorschade, dan weet je dat je 'm alvast met een knuppel in z'n nek mag meppen en mij bellen dat ik ff langs moet komen. Alleen het juiste kenteken opschrijven mag ook trouwens :lol:

Voor 205 DTurbo onderdelen ben ik nu dus ook de juiste persoon. :(

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

Heb je nou nog een AX ?...... of niet,......... ik kan het niet meer volgen.....
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

Rock's wrote:Heb je nou nog een AX ?...... of niet,......... ik kan het niet meer volgen.....


quote met quote beantwoord:

kevin.broke wrote:voorlopig is de AX still going strong met alweer bijna 290.000 km op 't klokkie :D


8)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

:shock:

Hoeveel moet je dan wel niet gezopen/gesnoven hebben om een geparkeerde auto zo te raken??!!
Ik mag lijen dat hij/zij er een lekker hardnekkig pijntje in de knie of nek aan heeft overgehouden -censuur- :evil:

Ik vind het wel extreem balen voor je.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ach ja.. shit happens. vind een 205 DTurbo toch echt fijner lopen dan een AX 1.5D, met name op de snelweg. Gewoon wat meer in te blazen :P

Ga zondag naar een andere kijken en sloop deze voor onderdelen.

AX staat inmiddels op 295.000 ofzo geloof ik.

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

rijdt jij 5000km in minder als/dan ( 8) ) 3 weken tijd :shock: ....
doe normaal joh, waar ga je allemaal heen met dat ding :lol:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Kilometertellerkabel verrot 8) iedere km telt hij voor 5, ook wel eens bij een 205 gezien.
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat klopt ja, maar de km-teller kabel is nog steeds niet verrot want ik moet nog steeds iedere 800-900-1000 km ergens tanken. ga maar eens op 1 dag gesprekken voeren in Groningen (stad) ?n Antwerpen met thuisbasis Haarlem. dan kom je een h??l eind :D
ik tank dus idd 2x per week gemiddeld.
daar rijd je diesel voor toch?!

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Zoveel kilometers voor je baas? Die is gek, want een autootje vd zaak is dan veel voordeliger voor hem.
Freude am Fahren.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ik ben ook eigen baas he. Daar rijd ik het meeste voor.

Had trouwens wel iets overdreven, hij stond vanochtend op 294.570 toen ik hier aan kwam. gisteren dus op +/- 294.500.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

294644 op 20-04-2007
290942 op 01-04-2007
266058 op 25-11-2006

da's eigenlijk niet bovengemiddeld voor mij ofzo :P klopt precies zelfs, van 290942 naar 264644 in 19 dagen is 194,84 km per dag. Het gemiddelde vanaf aanschaf ligt op 194 km per dag.
(onderste aangepast trouwens, indertijd verkeerd afgelezen en heb 'm pas de 25e opgehaald)

Image

:)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

en daar stond ik dan! wilde vandaag ff gauw inhalen, dus trap het gas op de bodem en ga naar links... al m'n vermogen weg :roll:

ik druk op "pauze" op m'n radio, verwachtte even een hoop rare geluiden aangezien ik m'n dashboard weer eens zo vol had liggen dat er geen lampje zichtbaar was, maar de motor draaide gewoon door, alleen met onvoldoende diesel.
zak terug naar rechts, trap de koppeling in... stationair loop. trap nog een keer op het gaspedaal... niks. en ja hoor! kabeltje kapot.

Twee vrienden hebben me uiteindelijk van een andere gaskabel voorzien. Kan je zeggen dat het best een kutklusje is om die te wisselen langs de snelweg maar ik ben rijdend thuis gekomen (en sneller dan met 40 km/h in de 5 :D)

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

en ik heb n?g een keer stilgestaan! dit keer met 1090 km op de dagteller..... een lege tank :lol:
daarnaast is ook de oliepomp kortgeleden nog vervangen.

de diesel is still going strong, inmiddels bijna de magische 300K voorbij.
wel ff geinventariseerd wat eraan moet gebeuren om 'm weer helemaal 101% te krijgen:
- drukgroep is hoorbaar
- aandrijfassen zijn hoorbaar
- draagarmrubber, bus en fusee aan ??n kant slecht (enige tijd terug vervangen, maar voor tweedehands)
- voorbanden erg slecht
- olie + oliefilter
- luchtfilter

alles bij elkaar vind ik het toch iets teveel mankementen om een auto mee te verkopen, en repareren is niet rendabel.

m.a.w.: ik ga 'm dus repareren en kachel nog lekker even door. bij 348.000 moet de distributieriem en spanrol weer vervangen worden en hopelijk heb ik tegen die tijd genoeg gespaard om een opknap-XM te kopen zodat ik rond de 400.000 d??rmee kan gaan rijden... want een strakke s?rie 2 XM V6 op gas blijft echt m'n droomauto.

En m'n vader rijdt vanaf binnenkort AX GT :)

Woutervanderlaan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 170
Joined: MonApr09, 2007 9:53:45 PM
Location: Zeist

Post by Woutervanderlaan »

Hey Kevin,

Ik lees net dat jij in Wijk woont! Waar woon je?? Ik heb 12 jaar op de Kompas gewoond, 6 jaar op de Livius, nu al 3 jaar op mezelf in Driebergen.... Leuk!

Trouwens, succes met al je plannen...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

ik woonde in Wijk, woon inmiddels in Haarlem :)

waarom ik hier overigens nu weer ging posten: er is weer een AXje bijgekomen in de high-mileage group! ;)

Huidige km-stand: 300.003...

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Avontuur met le diesel!

Een klapbandje terwijl ik samen met een ander axclub-lid onderweg was :? Gelukkig geen schade en eigenlijk ook geen schrik :D

sta dus nu op een 165/65R13 rechtsvoor en linksvoor een fietswieltje (135/70R13)

Volgende week krijgt ie nieuwe slofjes!

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

kevin.broke wrote:ik woonde in Wijk, woon inmiddels in Haarlem :)

waarom ik hier overigens nu weer ging posten: er is weer een AXje bijgekomen in de high-mileage group! ;)

Huidige km-stand: 300.003...


300.003? Sodemieters.... ben nog niet verder dan de 152.xxx Wat is het voor AX geworden?
AX GTI '91

Post Reply