Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

Het zandstralen is dan toch nog gelukt! Ik heb van iemand een zandstraalpistool mogen gebruiken dat beter geschikt is voor een compressor die maar 7 bar kan geven.

Rechts het mijne:
Image

De compressor voldeed prima. Het was niet ideaal, maar het lukte wel.

Scroll even naar boven om te zien hoe het was.
Image
Image

Beter kreeg ik het niet, maar volgens mij voldoet dit reeds. De flits versterkt het roest enorm. Eigenlijk is er quasi geen meer.
En de rest zal de roestomvormer wel in bedwang houden:
Image
Image

Ik ben nu aan het twijfelen over de volgende laag. Zouden motip primer en dan steenslag goed zijn? Ik wil toch wel dat het een tijdje goed blijft.


Voor de keuring van de GTI kijk ik nu dit weekend.
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by q01z »

je bent maar goed bezig Fenwick!

je zou voor de bodembescherming Chris ff kunnen vragen, die heeft dat toen 2jaar terug ook gedaan, misschien heeft hij nu ervaring met of het werkt of dat hij het anders zou doen
Image

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Drake »

q01z wrote:je bent maar goed bezig Fenwick!

je zou voor de bodembescherming Chris ff kunnen vragen, die heeft dat toen 2jaar terug ook gedaan, misschien heeft hij nu ervaring met of het werkt of dat hij het anders zou doen
Wat ik toen heb ik gedaan was ijzermenie en daarover 3m steenslag coating, wat tot nu toe blijkbaar prima werkt :). vooral dat spul van 3m is erg fijn omdat het in tegenstelling tot iets van tecyl niet plakkerig blijft. Voor de holle delen is dinitrol een goede oplossing of ML van valvoline.

Mocht je eraan kunnen komen dan is loodmenie nog beter als eerste coating maar in nederland is het vanwege het milleu niet echt makkelijk te vinden.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by AlexanderB »

moet je zeggen dat het voor n boot is, kan je t zo ophalen :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Netheo »

AlexanderB wrote:moet je zeggen dat het voor n boot is, kan je t zo ophalen :P
en in Belgie voor carrosseriebouw van vrachtwagens/opleggers. Daar gelden nog de oude wetten i v m verf en toestanden. begrijpen wie begrijpen kan :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

Bedankt voor de tips! Ik ga het zeker eens bekijken!

Vandaag wat geklust aan de witte GTI voor de keuring.
Eerst heb ik uitgezocht waarom dat achterlicht plots niet meer werkte. Het lampje was het niet, en het schoot mij te binnen dat vooraan links een standlichtje ook niet wilde werken met een nieuw lampje. Dit had ik ooit al eens eerder gehad, en toen was het de zekering. Nu dus ook. Beiden werken terug zoals het hoort :)
(zekering zal kapot gegaan zijn bij het zoeken naar de oplossing voor het standlichtprobleem, denk ik...)

Met de originele remslangen terugplaatsen ben ik bijna klaar.

Ik was toen ik bezig was vanmiddag eigenlijk eens benieuwd naar hoe jullie die achterste remslangen vervangen.
Ik maak direct het laatste stukje remleiding na de remslang helemaal los, en neem deze + het beugeltje er direct af. (dat beugeltje heb ik een beetje aangepast zodat ik het makkelijker los kan maken. Standaard vind ik dat M8-boutje niet zo leuk) Zo kan ik makkelijker die speld verwijderen. Anders is dat vind ik nogal een prutswerkje.
De andere (de eerste in het circuit dus) speld verwijder ik gewoon aan de auto.

Voordeel is wel dat het bij mij meermaals per jaar uiteen gaat en goed los komt.
AX-kopen is verslavend.

Holländer
AX Master
AX Master
Posts: 1152
Joined: SunDec23, 2007 3:10:28 PM
Location: Ooltgensplaat

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Holländer »

citrofenwick wrote:Voordeel is wel dat het bij mij meermaals per jaar uiteen gaat en goed los komt.
En dat scheelt nogal! bij de meeste axrijders gaat dit pas uitelkaar als 't echt nodig is (en dat is vaak pas na 10 jaar ofzo?)

maar klinkt als een goede manier. Verder ook goed bezig met de bescherming! ben benieuwd naar 't eindresultaat!
kijk ook eens op mijn Wie is Wie
als 't niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan!
Wat in Fries ienkear yn it hert sluten hat, is der min wer út te krijen

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by jb »

:verjaardag :jump: :occasion9:

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

Dankje Jeroen ;)

Op axgebied kan ik melden dat beide GTI's terug een jaartje keuring hebben. De bordeaux GTI had zelfs 0 opmerkingen. Dat had ik nog niet vaak gehad :)
Beide werden dzelfde middag gekeurd. Eerst moeder met de rally-GTI, dan ik met de andere.

Van de bordeaux GTI was eerst de CO veel te hoog, met als gevolg een rode keuringskaart. (4.5% ipv 3.5% max toegestaan)
Het was reeds 16u15, en ik wilde die dag echt nog gekeurd geraken, omdat ik de zondag naar de Zeelandmeeting wilde, en de dag erna wilde vertrekken voor een paar dagen Amsterdam.
Dus, heel snel naar de peugeot-garage gereden naast het keuringsstation, en daar de mengselstelschroef een beetje laten toedraaien. Dan nog sneller teruggesprint naar het keuringsstation, waar ze reeds bezig waren met afsluiten. Ik heb gelukkig toch nog mogen binnenrijden, waar mijn CO dan goed bleek te zijn :)

Opvallend was, dat mijn CO gevoelig omhoog ging toen de koelvin aansloeg. Waarschijnlijk door de extra belasting bij vrijloop ofzo.
Dus, als je co op het randje zit => zorgen dat de koelvin niet aanslaat :)

De ax was toen klaar voor 2 tripjes naar NL, en deze heeft hij dan ook helemaal goed gedaan.
Kort geleden vond de ax het leuk om ff 2 H4-lampen kapot te maken. Omdat de spanning van de alternator normaal was gaf ik hem nog een kans. Gisteren tijdens de terugtocht van de zee naar huis, heeft hij het toch begeven. Eerst begon de radio vaag te doen. Als ik hem op een andere zender wilde zetten, ging hij automatisch terug naar StuBru. Op zich niet erg, maar toen ook de toerenteller begon weg te vallen begon mijn spreekwoordelijke frank te vallen. 500m later stond ik aan de kant...
Een vriend is dan langsgekomen met een andere batterij waardoor ik naar huis kon rijden. Morgen ff voor zien. Nu eerst nog een beetje verder verjaren :)


En aan de witte zijn we deze week ook beziggeweest! Zoals sommigen misschien wel weten, ben ik niet echt een fan van de draagarmbrug. Ik heb ze ooit wel onder de ax gehad, en vind ze top, maar je subframe vindt het naar mijn mening echt niet leuk.
Ik zocht naar een manier om mn subframe nog wat te versterken. Eerst gingen we met profiel aan de slag gaan, maar ik had een veel leuker idee met behulp van de draagarmbrug.
Ik maak asap een paar foto's. Ik vind het geslaagd :)

Voor de witte zijn ook nog leuke bandjes besteld in 185 55 14.
Yokohama ADVAN A048
Image
Ik ben erg benieuwd naar de prestaties en ik hoop dat ze er snel zijn!

En tot slot, nog een mooie foto van de bordeaux GTI:
Image
(ff appart openen om hem volledig te zien)
AX-kopen is verslavend.

NextGenAX
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 162
Joined: TueJun12, 2012 2:42:53 PM

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by NextGenAX »

Top verhaal! :D
Trotse bezitter van een Citroën AX 1.1i Spot (1995) (54.578km! NAP)
Student, levensgenieter, idioot, ruwe bolster...blanke pit!

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by q01z »

wat een schitterende foto Fenwick!
had je die op de terugweg nog geschoten?
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Losroyos »

idd mooie foto kan zo in de folder toendertijd van de AX :D

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Browny »

Wat een slecht wegdek toch in België ;-)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by q01z »

ssst, dat is in Zeeland!
Image

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by JPG-slalom-racing »

Browny wrote:Wat een slecht wegdek toch in België ;-)
:lol: :lol: :lol:

niet ver van de waarheid, hoor :lol:

Die Yokohama heb ik bij collega' s op de slalom bezig gezien (Suzuki Ignis Sport (136Pk?)). Dit zijn fantastische banden! Grip op nat en droog, in rechtuit, en vooral in bochtenwerk! Levensduur kan ik niet vergelijken (in slalom : +- 500km voor een setje?)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

q01z wrote:wat een schitterende foto Fenwick!
had je die op de terugweg nog geschoten?
Nee, gewoon toen we daar stonden :) Ik probeerde bij het oprijden van de parkings telkens een beetje fotogeniek te parkeren..

En dankje aan de rest. Ik vind het ook een geslaagde foto.

Over de bandjes heb ik ook al veel goeie dingen gehoord. Ik ben echt superbenieuwd!
Die suzuki is die blauwe zeker? Bekende slalomauto :)

Morgenmiddag gaan we normaal beginnen met de revisie van de achteras van het rallyhok. De lagers zijn binnen en morgen heb ik een brug ter beschikking. We zullen ze meteen een beetje lager zetten :)

Van de bordeaux GTI heb ik deze middag de alternator vervangen. Laadt terug goed nu..
AX-kopen is verslavend.

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by JPG-slalom-racing »

citrofenwick wrote: Die suzuki is die blauwe zeker? Bekende slalomauto :)
idd. goede wagen, goede chauffeurs, en gaat idd al een tijd mee op de slalom. :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

JPG-slalom-racing wrote:
citrofenwick wrote: Die suzuki is die blauwe zeker? Bekende slalomauto :)
idd. goede wagen, goede chauffeurs, en gaat idd al een tijd mee op de slalom. :)
hehe, kdacht het al :)

We zijn terug aan het sleutelen!


Auto op de brug bij Samaey Motorsport:
(stond hoger om aan te werken)
Image

Begonnen aan de achteras:
Image

De lagers worden vervangen, en de achteras wordt meteen een beetje verlaagd. Nu staat de ax een klein beetje lager met de neus, en dat rijdt vrij goed, maar enorm tricky als je op de limiet gaat rijden.
Morgen gaan we verder meppen. De stabistang kwam er vrij gemakkelijk uit, maar de torsiestaven wilden nog niet..

De gemodificeerde draagarmbrug:
Image

Bouten van 1 week oud ... :
Image

Hier gaan we toch nog eens moeten kijken voor verzonken bouten.
AX-kopen is verslavend.

JPG-slalom-racing
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 340
Joined: SatApr21, 2012 1:09:47 PM
Location: Schaffen, Diest, België

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by JPG-slalom-racing »

die stabilisatiestangen staan ook nog op m'n verlanglijstje :) draagarmbrug in combo met de carterplaat zien er bijzonder zwaar uit?

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

Ja, het weegt wel iets, maar het is dan ook echt nodig. En het geeft enorm veel sterkte aan het fragiele subframe van de ax. Ik weet nu al zeker dat als ik het subframe niet nog extra versterk, ik zeker geen 2 jaar meer met deze ax ga rijden.

De ax wordt ook wel eens offroad ingezet op snelheid, dus het moet wel tegen iets kunnen :)
Image
AX-kopen is verslavend.

Post Reply