Jelle aka sticky'91 - AX GTI '93

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX Volcane 1.4i '94 - AX gti '92

Post by grietje »

Ey Jelle, goed bezig hoor. Volkaantje red het wel, ander blokje erin ;-)

Heerlijke sleutelplek ook, mooie achtergronden en lekker warm ;-)
Was erg gezellig gister!

Ennuh waar blijft t topic over de streepjes (A) ;-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX Volcane 1.4i '94 - AX gti '92

Post by Sticky'91 »

grietje wrote:Ey Jelle, goed bezig hoor. Volkaantje red het wel, ander blokje erin ;-)

Heerlijke sleutelplek ook, mooie achtergronden en lekker warm ;-)
Was erg gezellig gister!

Ennuh waar blijft t topic over de streepjes (A) ;-)
heej thnx :wink: , een hele hoop werk nog maar ze red het wel :) ik had het alleen ff moeten afkloppen toen ik zei dat ik zonder problemen al 3000km reed met die assen, ze beginnen nu toch echt te janken :P , t was te verwachten..

ik zal ff foto's maken en dan topicje openen :P

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Sticky'91 »

duszz, tijd voor een update, hoop gebeurt!!

even kort samengevat:
zoals sommige van jullie misschien al weten is de jjtp40 overleden en is deze opgehaald, heel erg zonde, maar t was niet anders.
vervolgens werd mij een 2cv6 club aangeboden door een goede vriend van mij, gelijk op goed vertrouwen overgenomen (STOM!!), die bleek dus aardig rot te zijn... gelukkig was die binnen een week verkocht en ben ik er fininancieel niet op achteruit gegaan,.. me very happy :)

Image

bij de koop van de volcane en de gti waar spitfire zn onderdelen vanaf heb gehaald zat ook nog een zo goed als originele gti '93, wel met motorschade.
de auto zag er niet uit, meurde goed en de laatse apk was van 2006 :P
deze heeft sinds de aankoop in een stalling gestaan.
een paar weken geleden samen met een collega de gti opgehaald en naar mn werk toe gesleept.

Image
in de stalling
Image
@ work

even heel kort anders wordt het verhaal pagina's lang
vervolgens:
- bij p.goddijn een gti-blok opgehaald, en erin gehangen.
- spaghettispruitstuk erop gezet, nieuwe aandrijfaskeeringen, nieuwe thermostaat
- kvs systeem gespoelt
- nieuwe banden voor erop
- nieuwe stuurkogels l+R
- voorremmen gangbaar gemaakt en remvloeistof vervangen
- alle oude benzine eruit laten lopen en de benzinefilter vervangen
- nieuwe koplampen en knipperlichtunits erin
- nieuwe ruitenwissers
- GT intirieur erin gezet

Image
bezig met swap

Image
het oude blok

Image

Image

Image

Image
het intirieur uit de rode GT

op een klein probleem met een vacuum aansluiting na liep het motortje gelijk goed, na wat testritjes een beurt aan de auto uitgevoerd
-nieuwe bougies
-verse olie
-nieuwe oliefilter
-alle vloeistoffen bijgevuld etc etc.

er ontbrak alleen een origineel luchtfilterhuis dus heb ik besloten iets zelf te fabriceren en dat is me helemaal niet tegengevallen als zeg ik t zelf.
bij de doethetzelluf zaak wat pvc-buizen gehaald en wat aansluitstukken.
na het meten en opmaat maken van de buizen en het aanbrengen van de aansluitingen voor de luchttemp sensor,stationairmotor etc etc de inlaat een zwart laagje verf gegeven en gemonteerd icm een green openluchtfilter.

Image

na het lief aankijken en slijmen bij mn vrouwelijke collega was de gti van een nieuwe apk voorzien,.. oh yeah 8)
uit de schorsing getrokken,verzekering erop en nu zitten de eerste 500km er al weer op :D,.... wat een auto, na een hele tijd ax-loos te zijn geweest is het elke dag weer een genot om achter het stuur te kruipen.

Image

Image

Image

er zijn nog wel een hoop dingen die moeten gebeuren op verschillende fronten
- plaatjes lassen achter de koplampen en vervolgens spuiten
- luchtinlaat toch nog wat aanpassen voor de omp veerpootbrug
- de omp brug voorzien van een nieuw laagje verf
- wiechers bruggen voor onder en achter zijn onderweg, dus die moeten er ook nog op.
- de auto laten poetsen (was zelf al begonnen maar ben meer dan 3 uur bezig geweest met alleen al de motorkap, en het is nog steeds niet helemaal goed)
- raamband laten zetten door de ruitenman @ work
- voorremmen zitten eraan te komen (misschien gelijk de klauwen reviseren en spuiten (vooral lv is nog niet helemaal goed, wel rijbaar)
- auto rondom verlagen
- misschien nog lipje eronder
- reservewiel verwijderen

verder zijn er nog een hoop andere plannen en wensen maar verloopig ben ik wel even zoet :P

zal proberen het topic up to date te houden, a lot to do, a lot to come!! :jump:

tata for now :)

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Losroyos »

Gefeliciteerd met de operatie en de APK.

Wat heb je er trouwens een mooi subtiel gaaf eindempertje eronder zitten dat is wel een speciale foto waard.

Veel succes met de planne maar top wagentje nu al :D

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by TvL »

Gaaf Jelle! Waardige opvolger voor de Volcane :D Jammer dat de 2CV zo verrot was, het was een leuk ding om te zien.
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Sticky'91 »

Losroyos wrote:Gefeliciteerd met de operatie en de APK.

Wat heb je er trouwens een mooi subtiel gaaf eindempertje eronder zitten dat is wel een speciale foto waard.

Veel succes met de planne maar top wagentje nu al :D
thnx :) ! zal morgen nog ff fototje schieten van de einddemper alst een beetje weer is ;)

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Sticky'91 »

TvL wrote:Gaaf Jelle! Waardige opvolger voor de Volcane :D Jammer dat de 2CV zo verrot was, het was een leuk ding om te zien.
thnx!! :) hij bevalt me nu al 10x meer dan de volcane,.. jah was t idd, daarom zei ik ook gelijk; jah verkocht!! toen die vriend hem aanbood, vooral omdat die zei; bodem is keihard :lol: , een plaatwerker heeft hem overgenomen om hem op te knappen dus hij krijgt een 2e leven :) zag zelf een 2e project erbij niet echt zitten,

jij hebt trouwens ook niet stil gezeten, heb net ff je topic doorgebladerd, ziet er goed uit man (Y)

TvL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 588
Joined: TueDec13, 2011 8:10:41 PM
Location: Hilversum

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by TvL »

Haha thanks :) Interieurtje uit de JJ-TP-40 bevalt prima!
Mijn wie=wie

Image

Nu: AX 1.4i TZX DH-RP-44 / AX aanhanger
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Sticky'91 »

zaterdagavond ook nog ff doorgebeunt aan de gti,

de universele uitlaatpakkingen die erop zaten lekte omdat de diameter van het sportspruituk groter is, de extra gaten in de pakking zorge daarom voor een overbrugging tussen de uitlaatporten en de buitenlucht.
na het monteren van originele pakkingen was het probleem opgelost.
ook de schakelstang is vervangen, de ''trillingsdemper'' die erin zat was losgeschoten uit de stang, vervelend zo'n miss-shift als je een sprintje trekt :)
gelukkig had spitfire nog een goede stang zonder demper liggen dus hij schakelt weer een stuk strakker.
de zijpanelen en frame's missen helaas nog, dus die moeten er nog in komen, wel alvast de hendels gemonteerd.

Image
ben niet echt fan van het stuur, maar het logo daarintegen.. :twisted: kweet trouwens dat die scheef staat.. :P

Image
op verzoek nog een foto van de einddemper :)

Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Losroyos »

Ben echt jaloers op je einddemper :oops: die staat echt zo gigantisch mooi onder de ax. ik ga ook is kijken voor zoiets :D thnx

Spitfire
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 240
Joined: SatMar12, 2011 6:21:53 PM
Location: Pijnacker

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Spitfire »

Toch weer een hoop vooruitgang geboekt. foto met 2 Axen bij de 4-kolommer is ook erg tof geworden!
Alles of niks

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Sticky'91 »

Losroyos wrote:Ben echt jaloers op je einddemper :oops: die staat echt zo gigantisch mooi onder de ax. ik ga ook is kijken voor zoiets :D thnx
hij is van sebring, handig bij de zoektocht :wink:

als je er geen haast mee hebt zal ik hem voor je vast houden, ik wil namelijk heeeeeeeeeeeeeeeeeel graag een omp of powersprint group N systeem eronder.
alleen zijn er dingen die een hogere prioriteit hebben dus duurt het nog fftjes :)

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Sticky'91 »

Spitfire wrote:Toch weer een hoop vooruitgang geboekt. foto met 2 Axen bij de 4-kolommer is ook erg tof geworden!
vond hem ook wel tof, volgende keer zal ik de bouw-lamp erbij pakken, kan ik wat meer met t licht spelen :), bedenk me opeens dat die in de kast lag :P

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Mastenhose »

Lekker bezig geweest! (Y) Mooi AX-je om te zien zo!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by grietje »

Super goed bezig geweest weer en tof dat je die GTI gered hebt!!

Nu heeeel veeel plezier ermee gewenst :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Sticky'91 »

grietje wrote:Super goed bezig geweest weer en tof dat je die GTI gered hebt!!

Nu heeeel veeel plezier ermee gewenst :D
thnx :D !!, zal zeker lukken!! :wink:
en...zijn de speedlines al van pas gekomen ? :)

Sticky'91
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 105
Joined: TueMay31, 2011 7:59:40 PM

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93

Post by Sticky'91 »

elloo :)

afgelopen woensdagaaf bezig geweest om mn nieuwe velgen te passen.

ori. Postert Ronal turbo velgen :D

Image
I THINK I LIKE, I THINK I LIKE , I THINK I LIKE IT LIKE IT AAHHHHH :dance

dussz ja,.. helemaal lekker passen doet het niet, aan de achterkant loopt die ietjes tegen de draagarmen aan, moet met een klein spacertje verholpen zijn.
aan de voorkant stond die tot nu toe vrij, heb er alleen nog niet mee gereden dus zal binnenkort alle4 de velgen moeten passen en ff een testrondje maken.
het passen was met 195/50/15 bandjes dus ik ga nog proberen 185/45,40?/15 te scoren om te kijken of dat netjes staat en lekker past.

Image
nu ik de foto zie, moet nog steeds dat geurkerstboompie eruit halen, vergeet t iedere keer -.-'' gelukkig ruik je hem niet,.. kotsgeur

verder nog wat onderdelen verzamelt om binnenkort nog het één en ander aan het blok te vervangen.
-distributiesetje
-waterpomp
-koppakking

Image

ook nog even een bezoekje gebracht aan Alexander om een cilinderkop met snelle nokkenas en verstelbaar nokkenastandwiel op te halen
zal binnenkort nog het één en ander aan pakkingen moeten halen en misschien ook maar gelijk de kleppendeksel een lekker kleurtje geven :)

Image

en tot slot ook nog even langs geweest bij verfhandel nieuwenhuizen in delft om een spuitbusje te scoren voor kleuraccenten voor onder de motorkap

Image

het kleurtje:
Image
mmmmmm.... num num num <3

Image

hij stond er vandaag wel erg lekker bij int zonnetje :)

had eigenlijk gehoopt om dit weekend de draagarmbrug en veerpootbruggen te monteren, helaas zijn nog steeds niet binnen gekomen... -.-''
waarschijnlijk morgenmiddag de veerpootbrug boven verder kaal maken en spuiten en heb ook een 2e schakelmechaniek gehaald dus misschien ff experimenteren met het maken van een short/quik shifter + verhoogd schakelmechankiek , ik zie het wel :P

tot zover is het weer up to date,.. denk ik... weltrusten!!

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93 --> nieuwe velgjes :D

Post by Rock's »

Hallo mooie velgen 8)
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

Spitfire
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 240
Joined: SatMar12, 2011 6:21:53 PM
Location: Pijnacker

Re: Jelle aka sticky'91 - AX gti '93 --> nieuwe velgjes :D

Post by Spitfire »

Wat velgen betreft, zou denk niet gek doet met kleurtjes spuiten..
Hooguit wat helderder zilver, want staat zo al erg goed.

Verder succes met het onderhoud!
Alles of niks

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Jelle aka sticky'91 - AX GTI '93 --> nieuwe velgjes :D

Post by Losroyos »

Weer een goeie update. Nou nog de auto Manta groen :P dan ben je klaar

Ziet er goed uit. plattere bandjes zouden inderdaad wel handig zijn ;) miss en iets getrokke band?

Post Reply