Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ik hou van sneeuw. Probleem gevonden.

Door dat de sneeuw naar het vullen van me kvs blauw werd wist ik dat de radiateur lek was. De fan het ook niet doet en de kachel ook nog niet.

Dus nu voor nood een ei gekookt in me radiateur zodat de koelvlioestof in iedergeval blijft zitten.

Nu ga ik de to do lijst ook maar weer aanpassen. want er komt wat meer bij en der gaat weer wat weg.

De kuipstoelen met 4 punts gordel gaan ook de verkoop in. 125 euro mag je ze op komen halen.
Ze hoeven niet weg, Maar als je intresse hebt laat het maar horen.

Image
Image
Image

tot zo ver dit nieuws.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

radiateur-lekstop gebruikt neem ik aan met je 'ei-gekookt' ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

DuFF wrote:radiateur-lekstop gebruikt neem ik aan met je 'ei-gekookt' ?
Zoiets. een maat van me zei ik heb nog wel wat grij. maar hij lekt niet meer dus dan is het goed :P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

grij?

en van die lekstop is troep, had je beter het deel van je koelsysteem kunnen vervangen wat lek was, dus in dit geval je radiateur.
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ja ik weet, Maar moet even wachten op me geld. Dan kan ik even kijken op een sloop.

Sloop ik ook meteen de fan eruit en schakel ik hem via binne.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

lekker zo;n ei haha.. zie die rotzooi maar eens uit je koelsysteem te krijgen.. :oops: straks heb je nog meer schade.. :wink:

voor een paar tientjes had je ook een andere radiateur gehad op de sloop.. of een nieuwe weet je zeker dat het goed is :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Het kiezen was tussen een ei en wat van de lekstop troep, Of een luchtgekoeld blok hebben. Dan is de keuze snel gemaakt.

Het geld voor nieuwe of gebruikte spullen heb ik momenteel niet. Dat ei slijt er wel weer uit. tis niet het beste maar wel goedkoopste op het moment.

Maar ik ga snel opzoek naar een nieuwe of gebruikte rad. en fan.

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Of het komt los en veroorzaakt een verstopping in je koelsysteem waardoor je blok oververhit raakt.
Image Image Image

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Bossie wrote:Of het komt los en veroorzaakt een verstopping in je koelsysteem waardoor je blok oververhit raakt.
Met als klap op de vuurpijl nog veeeeeeel meer schade.

Sterkte gewenst.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Hmm daar dacht ik in eerste instantie niet aan, Maar zogouw ik me loon krijg dan komt er een andere rad, en fan. Hou ik genoeg over en heb ik genoeg tijd doe ik ook meteen de koppaking. en komt er een andere nokkenas.

Er word trouwens niet dagelijks mee gereden en als er mee gereden word word er eerst warm gedraait en dan gereden, dus het blok heeft niet veel te leiden.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

je hebt het ei er al ingegooid.. dus de kans op schade is al aanwezig...

dus snel een nieuwe radiateur halen.. en flink doorspoelen.. (is speciaal spul voor te krijgen..)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Losroyos wrote:Er word trouwens niet dagelijks mee gereden en als er mee gereden word word er eerst warm gedraait en dan gereden, dus het blok heeft niet veel te leiden.
Handig met een auto die té warm wordt....:roll:
Gewoon helemaal niet in de auto rijden, eerst alles op orde brengen, dan pas gaan rijden...
Nog ff en je kan die AX al op de sloop afzetten, nog voordat je je rijbewijs hebt...:roll:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Ben ook wel weer slim genoeg hem niet te warm te laten worden.

Maar goed, Zo gouw de steolen weg zijn komt er een nieuwe radiateur. dan is het probleem opgelost.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Zolang de intentie er is om het asap te doen is het al "goed". Zo kan je echt niet lang rondrijden hoor. :)

En als ik wil zeiken: een auto stationair laten warmdraaien is ook niet goed omdat hij doordat hij geen koppel hoeft te leveren maar heel traag warm wordt. En olie die koud is smeert minder goed dan warme olie omdat ze nog dik is.

ps: je fan van binnenin bedienen is normaal niet nodig hoor. Ik heb een 1.1 radiator in me 1.4 en bij sportief rijden moet die zelfs niet draaien. Enkel bij file of aan de verkeerslichten slaat die ff aan. Als alles goed werkt hoeft het zeker niet :) Als je het toch wil doen moet je wel ff een relaissturing maken, of je schakelaartje zal rook produceren als je hem aanzet :D

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Kuipstoelen zijn eruit.
Orginele stoelen erin. (foto's volgen)
Kuipjes met gordels en alles verkocht voor 150 euro.

Tis wel iets minder ruim maar er kunne nu mensen achterin :P

Ben naar de Citroën geweest. De radiateur kan nog worden besteld. voor de meeste modellen kunne ze hem niet meer bestellen. de klemmtjes over de radiateur die zijn ook niet meer te betellen, ik weet niet of als er een kapot gaat iemand nog een aantal heeft?

Veder gaan ze dan meteen even de vloeistoffen vervangen van alles.

De reden dat de rad lek is is dat die kapot gevroren is.

Ik ga hem tegen de 10de bestellen en dan is de levertijd ongv 3 a 4 weken.

Dit was de update voor deze keer.

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Wow, kan een Brezan je niet sneller helpen?

Koelvloeistof moet over het algemeen behoorlijk tegen lage temperaturen kunnen, met als voorbeeld mijn kvs van de Gamma met -26ºC :-)
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Post by Mastenhose »

Je zou kunnen proberen of Dalimex (Maassluis) je aan een nieuwe imitatie-radiateur kan helpen. M'n ervaring met deze radiateuren is erg goed!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Klopt, er zijn zelfs bedrijven die speciale radiateurs maken (jawel, met de hand). Nou is dat met je huidige blok absoluut niet nodig, maar het voordeel is dat die dingen nooit meer kapot gaan, tenzij je de auto met de voorkant in een boom parkeert :-P. Maar ik vraag me af of je dat zou kunnen redden met 150 euro ;-)
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

Pgoddijn wrote:Wow, kan een Brezan je niet sneller helpen?

Koelvloeistof moet over het algemeen behoorlijk tegen lage temperaturen kunnen, met als voorbeeld mijn kvs van de Gamma met -26ºC :-)
zou dus gewoon goed kunnen dat er geen koelvloeistof ingezeten heeft, maar gewoon water.. dan vriest het wel kapot hoor!
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

q01z wrote:
Pgoddijn wrote:Wow, kan een Brezan je niet sneller helpen?

Koelvloeistof moet over het algemeen behoorlijk tegen lage temperaturen kunnen, met als voorbeeld mijn kvs van de Gamma met -26ºC :-)
zou dus gewoon goed kunnen dat er geen koelvloeistof ingezeten heeft, maar gewoon water.. dan vriest het wel kapot hoor!
Klopt, dat zou ook het een en ander aan problemen kunnen verklaren... Vraag het maar eens na, heb wel eens eerder een AX gezien met water in de radiateur.
Image

Post Reply