Peter AKA Pgoddijn (GTI '92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Pgoddijn wrote:Tja, inclusief inbouw..... Maar goed, dat zou ik toch echt wel zelf moeten kunnen :-P . Ik zie trouwens nog geen nieuwe meetingdatum.
Citromobile
Waggel
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Hm, is ook een optie... Maar ik zat net op hbase te kijken, 31,50 bruto voor die kabel. En dan moet er ook nog een km-tellerkabel bij, maar die zal ik eerst moeten opmeten. Er zit een verschil van 14 mm tussen de beschikbare kabels :-P. Denk dat ik de langste moet hebben, maar we kijken wel. Of idd tijd maken voor een meeting. Maar ik kan gelukkig wel weer komen!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MNM(tm) wrote: En de kat als oorzaak voor te hoge CO? Dat zou volgens mij echt een eerste zijn! Willen ze lekker aan je verdienen ofzo?
Als je kat leeg is klopt idd de CO uitstoot niet. Dus dat is niet zo gek hoor.
Alleen zou de lambda het wel al zover aangepast moeten hebben dat het geen groot verschil is, maar toch.

Koppelingskabel is zo gebeurd peter!
Kom anders langs op Citromobile, help ik je wel ff.
Kabel los is vast niet zo duur en het doet echt wonderen haha! Bij mij was heel die huls verroest en ging me pedaal dus SUPER zwaar.

Ennuh, vermogens verlies uit de bocht -> brandstof pomp! Heb ik er nog wel 1 van liggen die ik toch nooit meer ga gebruiken, kom maar halen of ik neem hem mee naar Citromobile.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Een lege katalysator is naar mijn idee géén katalysator, maar gewoon een holle bak. ;)
Maar daarvan is hier toch geen sprake?

@Peter: wat bedoel je met "schakelen op de oude manier" ?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:Een lege katalysator is naar mijn idee géén katalysator, maar gewoon een holle bak. ;)
Maar daarvan is hier toch geen sprake?

@Peter: wat bedoel je met "schakelen op de oude manier" ?
Je kan van de buitenkant niet zien of je kat nog goed is of leeggebrand ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Nee, daar heb je wel gelijk in. Maar dan moet je motor toch wel heel erg naar de kl*te zijn (lees: structureel veel te rijk lopen) om dat voor mekaar te krijgen.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:Nee, daar heb je wel gelijk in. Maar dan moet je motor toch wel heel erg naar de kl*te zijn (lees: structureel veel te rijk lopen) om dat voor mekaar te krijgen.
nou...
1x kapotte lambda krijgt dat wel voor elkaar,
Daarbij echt trappen krijgt het volgens mij ook wel voor elkaar, vooral trappen en dan ineens gas los :P
maar dat lukt dan wel weer alleen bij verdeelkapjes.

maja aan de andere kant, de Kat die 2 dagen onder mijn carb heeft gezeten deed het iig voor de 4 gas test goed genoeg.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

MNM(tm) wrote:@Peter: wat bedoel je met "schakelen op de oude manier" ?
Min of meer clutchless, maar ook even kort gas en dan toeren laten droppen en versnelling in z'n positie laten vallen. Moest ook wel, oude koppeling ontkoppelde niet meer volledig... Was soms redelijk aankloten, vooral terug naar z'n 1. En dat die koppeling gaar was, ok. Maar om dan m'n versnellingen vervolgens aan gort te helpen vond ik ook weer geen goed idee. Daarnaast wordt er ook vreemd naar je gekeken als je even "mis" schakelt :? (klinkt zo lekker).

@Romy: Kabel kan ik natuurlijk zelf, maar moet hem natuurlijk wel hebben. Maar ik ga proberen om zondag naar CitroMobile te komen, kan ik meteen wat andere onderdelen op de kop tikken ;-). Maar ik vrees wel dat mijn huls ook een beetje doorgeroest is. Kabel ziet er mooi uit, totdat je hem uit de huls trekt :-P
Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

kabel is incl huls
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

RichardB
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueOct21, 2008 10:38:37 PM
Location: Bussum

Post by RichardB »

hey nog een AX uit bussum wat leuk,succes met je ride (y)

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Joost wrote:kabel is incl huls
Dat klopt, maar je kunt de kabel wel heen en weer halen in de huls. En toen kwam er redelijk wat troep uit...

@RichardB: Ik zie redelijk wat AX'jes rijden in Bussum, maar ik zie ze eigenlijk nooit vrolijk omkijken oid. Maak een wie is wie aan en ik kijk of ik je heb gezien!

Ik zit in het voormalige bordeel ;-)
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Pgoddijn wrote:
Joost wrote:kabel is incl huls
Dat klopt, maar je kunt de kabel wel heen en weer halen in de huls. En toen kwam er redelijk wat troep uit...

@RichardB: Ik zie redelijk wat AX'jes rijden in Bussum, maar ik zie ze eigenlijk nooit vrolijk omkijken oid. Maak een wie is wie aan en ik kijk of ik je heb gezien!

Ik zit in het voormalige bordeel ;-)
wat troep eruit is niet zon punt hoor :P
Als je huls verroest is zie je dat wel :D

de mijne zag er zo uit:
Image

opzich werkte die best behalve dat het pedaal loeizwaar ging ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Wow! Die van mij ziet er ook een stuk lekkerder uit. Maar langs de rand zie je dat ie van binnen niet meer helemaal lekker is... Maar om het kort te houden; als ik dit weekend in Utrecht kan zijn komt er gewoon een nieuwe op ;-)

Maar dan nog, hij gaat lang niet zo soepel meer als ik gewend was.

En ik ben benieuwd hoever ik m'n buidel te buiten ga als ik dit weekend naar de beurs ga, kom onwaarschijnlijk nog iets tegen wat ik niet kan laten staan :roll:
Image

RichardB
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: TueOct21, 2008 10:38:37 PM
Location: Bussum

Post by RichardB »

Pgoddijn wrote:@RichardB: Ik zie redelijk wat AX'jes rijden in Bussum, maar ik zie ze eigenlijk nooit vrolijk omkijken oid. Maak een wie is wie aan en ik kijk of ik je heb gezien
hier staat mijn wie is wie:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewt ... ht=#242007

ik heb het in mijn wie is wie over een bmw maar die is allang verkocht,heerlijk cruisen met de ax nu haha

ik zie er ook veel in bussum maar kijk ze niet altijd na ofzo,ik zal er eens op letten of ik je kan herkennen :wink:

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Heh, heb m'n open luchtfilter weer geplaatst. Wel zo makkelijk om bij de onderste regionen van het motorruim te komen :roll: . Maar zo hoor je me wel aankomen... Tamoil en Kwikfit ( :evil: ) zitten tegenover. Maar je was toch niet aan het racen net?
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

grietje wrote:Ennuh, vermogens verlies uit de bocht -> brandstof pomp! Heb ik er nog wel 1 van liggen die ik toch nooit meer ga gebruiken, kom maar halen of ik neem hem mee naar Citromobile.
Ik geloof dat het gewoon toch een té lege tank was. Heb het vandaag nog even gedaan met een volle tank en het ging dit keer gewoon prima... Jammer dat toen ik op snelheid was er vrolijk een file voor me opdoemde :?
Maar voor zover ik vooruit kan kijken ga ik je gewoon zien op Citromobile :-D
Image

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Zo, vandaag maar gewoon volledig aan de klus gegaan. Nieuw gereedschap uittesten (veel te weinig mogelijkheden voor gehad) en de boel maar even opknappen.

Gedaan:

Gehele achterklep eruit gehaald. Ik geloof dat Joost me waarschuwde dat het met twee man moet om het knappen van de ruit te voorkomen, maar heb een plank gepakt en die eronder gezet als ondersteuning. Werkt prima in je eentje, als je maar heel voorzichtig te werk gaat.
Scharnierpootjes rechter gebogen zodat de boel niet scheef zit. Morgen nog maar even tweaken, maar het gaat al beter.
Aangezien mijn klep toch al in het gras lag, ben ik meteen maar de ruitrand wezen demonteren om hem schoon te maken en opnieuw te bevestigen met ruitenkit. Je kon het namelijk zo lostrekken. Nu maar wachten tot het een beetje is gehard, morgen verder kijken. Ook de knopmoeren een beetje netjes gemaakt, stonden meters roest op. Ze zijn nu een beetje zilverachtig (velgenverf) en dat staat op zich nog niet zo slecht, zeker niet in combinatie met de nieuwe zilverkleurige AX-club stikker :-D .

Heb meteen maar m'n hitteschild gepakt en die ook maar meteen een beetje netjes gemaakt. Toch nog een uurtje mee bezig geweest, maar nu ziet ie er weer een beetje fatsoenlijk uit. Ondertussen de middelste moer geprobeerd eruit te draaien, maar die is na 3 mm afgebroken. Helaas, nog meer trillen.
Oplossing: Pak een bout en een moer, gooi een ring over de bout, doe aan de andere kant nog een ring, doe daar weer een veerring overheen en daarachter nog een ring. Dan het moertje, aandraaien en plaatsen maar! Zo zit er geen speling meer tussen je schild en je spruitstuk.

Dan nog maar de bovenste chevron rechtgebogen en gemonteerd, ziet er weer een beetje fatsoenlijk uit zo :-P .
En uiteindelijk nog even bezig geweest met wat ontroesten in m'n achterklep en de inbraaksporen (linker portier bovenaan de raamrand geprobeerd met schroevendraaiers de boel open te breken) weer een beetje recht te trekken. Nu moeten alleen m'n rubbers nog even wennen.

Oh ja, heb m'n achterklep rubber nog even een flink sopje gegeven. Nu sluit hij weer bijna helemaal aan!

Nu nog wachten tot de elektra aankomt (twee weekjes!!!), dan gaan we kabels trekken tot ik er bij neerval :-D

Oh, en morgen dan maar m'n achterremmen... :roll:
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Pgoddijn wrote:...Ik geloof dat Joost me waarschuwde dat het met twee man moet om het knappen van de ruit te voorkomen, maar heb een plank gepakt en die eronder gezet als ondersteuning. Werkt prima in je eentje, als je maar heel voorzichtig te werk gaat.
Nee, dat was ik. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

en je hebt niet eens verteld dat je een nieuwe koppelingskabel hebt die zo ligt gaat als een veertje.
Een tempmeter aangesloten door Marco van sensor tot tellerhuis..
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Ai! Gewoon vergeten wat er nog meer was gebeurd! Vrolijk vertellen wat er gisteren is gedaan, maar koppelingskabel staat volgens mij in het CitroMobile topic...

Dus: Op de CitroMobile (zondag) is met behulp van Joost mijn koppelingskabel vervangen! Was ook wel enigzins nodig, maar het resultaat was geweldig! Nu lijkt het pedaal bijna op speelgoed, zo licht... Maar ben er inmiddels alweer aan gewend, dus daar geen problemen.

Temperatuursensor ingepropt (MNM had er nog een liggen). Was eigenlijk om te kijken of hij het deed want het was een roze ring, geen gele ring. Maar goed, hij geeft het gewoon goed aan, als de motor warm is geeft ie gewoon 90 graden aan :-) . Blijkbaar heeft de First Class helemaal niets aan kabelvoorbereiding, aangezien zelfs daar geen kabel naar het dashboard gaat! Dus nu direct een draadje getrokken...
Straks nog even het draadje goed solderen en afdichten met vulkaniserende tape.

Nu ligt mijn linker achterrem uit elkaar, dus dat gaat eindelijk gebeuren. Blij met m'n siliconen handschoentjes. Even het forum raadplegen om fouten te vermijden.

Straks ga ik nog even kijken wat ik nog aan m'n linker deur kan doen, aangezien die een mooi deukje heeft van het openslaan zonder windvanger. Misschien iemand een tip? Of gewoon een opmerking? Alle commentaar welkom!
Image

Post Reply