Vincent aka v.andriessen 1.6 GTI
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
HIJ ZIT EROP!!!
De Spagetti van RACELAND!
Wat een gehannis zeg. Eerst moest het orginele spruitstuk eraf. Dat was al een gedoe omdat er van alles vastgeroest was. En het is natuurlijk een bakbeest dus het was nog een heel gedoe om hem er tussenuit te krijgen. Maar in twee delen is het gelukt!
Toen natuurlijk het rvs ding erop. Maar als hij een beetje op de krik staat is het onwijs lastig om hem er tussen te krijgen. Dus de fan moest er even tussen uit. En jawel het past. Drie keer eraf en erop....
Eerst was is bang dat ie niet goed paste. Ik was de bovenste bouten al aan het aandraaien en zo geleidelijk tegen het blok aan schroeven.... bleek dat ik de links onderste moer er niet meer op kreeg omdat die al klem zat tegen de pijp aan... Dus even terug geschoven. Toen kwam ik er natuurlijk achter dat die bout zowiezo veel te lang was, dus dat hele ding er weer vanaf. bout afgezaagd en de bups er weer op.
Toen starten... zo lek al een mandje.
En wat worden die pijpen snel heet zeg!! twee tellen stationair en het is een half uur niet aan te raken.
Maar uit eindelijk de links onderste bout van onder de auto aan kunnen draaien en het was geklaard!!
Hij maakt wel iets meer kabaal onder de motor ruimte maar hij trekt echt een stuk harder!!!
Jippie!!! Auditie afgezegd en nu een plaatje maken voor mijn vulhals van de radiator....
Het moet wel zo gedaan worden dat de andere radiator van Chris ook past.... misschien een afdekklep het uitlaat spruitstuk, wel minder mooi, maar wel effectief. Ik kijk vandaag even.
De Spagetti van RACELAND!
Wat een gehannis zeg. Eerst moest het orginele spruitstuk eraf. Dat was al een gedoe omdat er van alles vastgeroest was. En het is natuurlijk een bakbeest dus het was nog een heel gedoe om hem er tussenuit te krijgen. Maar in twee delen is het gelukt!
Toen natuurlijk het rvs ding erop. Maar als hij een beetje op de krik staat is het onwijs lastig om hem er tussen te krijgen. Dus de fan moest er even tussen uit. En jawel het past. Drie keer eraf en erop....
Eerst was is bang dat ie niet goed paste. Ik was de bovenste bouten al aan het aandraaien en zo geleidelijk tegen het blok aan schroeven.... bleek dat ik de links onderste moer er niet meer op kreeg omdat die al klem zat tegen de pijp aan... Dus even terug geschoven. Toen kwam ik er natuurlijk achter dat die bout zowiezo veel te lang was, dus dat hele ding er weer vanaf. bout afgezaagd en de bups er weer op.
Toen starten... zo lek al een mandje.
En wat worden die pijpen snel heet zeg!! twee tellen stationair en het is een half uur niet aan te raken.
Maar uit eindelijk de links onderste bout van onder de auto aan kunnen draaien en het was geklaard!!
Hij maakt wel iets meer kabaal onder de motor ruimte maar hij trekt echt een stuk harder!!!
Jippie!!! Auditie afgezegd en nu een plaatje maken voor mijn vulhals van de radiator....
Het moet wel zo gedaan worden dat de andere radiator van Chris ook past.... misschien een afdekklep het uitlaat spruitstuk, wel minder mooi, maar wel effectief. Ik kijk vandaag even.
Last edited by v.andriessen on TueJun09, 2009 4:38:26 PM, edited 1 time in total.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
inderdaad tussen de 2500 en 3000 pakt ie een stukje sneller op, maar bij mij gaat ie echt een stuk sneller door de toeren heen na de 5000, best lekker!citrofenwick wrote:exact dezelfde problemen die ik hadHier is hij ook niet volledig 100% dicht, maar met de oude originele pakkingen is hij redelijk dicht. Ik heb wel serieus zitten kloten om het ding op zijn plek te krijgen.
Ik vind em rond de 2500-3000 ietsje sneller, maar het scheelt bij mij niet zo veel.
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Voor de rest merk ik er zelf eigenlijk echt niets vanv.andriessen wrote:inderdaad tussen de 2500 en 3000 pakt ie een stukje sneller op, maar bij mij gaat ie echt een stuk sneller door de toeren heen na de 5000, best lekker!citrofenwick wrote:exact dezelfde problemen die ik hadHier is hij ook niet volledig 100% dicht, maar met de oude originele pakkingen is hij redelijk dicht. Ik heb wel serieus zitten kloten om het ding op zijn plek te krijgen.
Ik vind em rond de 2500-3000 ietsje sneller, maar het scheelt bij mij niet zo veel.

-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
als ik denk te weten waar jij het over hebt, dan is het een rondje bij de burgerkingTijmen wrote:Klinkt goed Vincent, tijd voor nog een rondje bij de mac

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Oh haha daar!! Ben je bij de meeting?? DAn mag je wel effe mee rijdenTijmen wrote:Ik weet niet wat jij denkt te weten![]()
Ik doelde op het rondje wat ik op een meeting met Citrosan in je auto heb gemaakt. Toen waren we bij de mac in eh.... ja daar dus.
Nou moeten we natuurlijk nog ff een rondje om het verschil te bepalen

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Malmedy?? waar is dat?? Mag het ook zandvoort zijn?Browny wrote:Mooi dat je er zoveel van merkt, het schijnt bij een 1.6 ook beter merkbaar te zijn dan bij een 1.4. Eigenlijk moet je het AX-je nou op Malmedy uitlaten

Daar ga ik binnenkort nog eens langs denk ik! vrijrijden.nl
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
laatst even uitgeprobeert... topsnelheid... tot nu toe ben ik tot de 190 gekomen, maar ik vond de voorkant wel erg licht worden. Is dat een axkwaaltje door de franse aerodynamica, of ligt het aan mij?
Maar oei oei oei wat trek ie hard.....
Maar oei oei oei wat trek ie hard.....
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
hm, er zitten al behoorlijk stugge dempers op, maar ik ben zowiezo van plan om m'n KW dempers erop te zetten. Dat zal al een stuk helpen!Ax16v wrote:Fietspompen voor inruilen voor goede schokbrekers....
Dat heb je gewoon met zulke lichte autotjes....

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Mijn mening is dat het met stugge dempers en goed laag toch beter op de weg ligt bij hoge snelheden...Ik heb de ax wel eens over de 220 gehad en dat rijdt nog wel oke maar je moet echt wel 2 handen aan het stuur houden en geen geintjes uithalen...
KW maakt goede kwaliteit... heb zelf de ast set eronder..
Succax!
KW maakt goede kwaliteit... heb zelf de ast set eronder..
Succax!
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
Ik ga m'n best doen om het in orde te krijgen, maar de 220 ga ik waarschijnlijk niet halen met deze versnellingsbakAx16v wrote:Mijn mening is dat het met stugge dempers en goed laag toch beter op de weg ligt bij hoge snelheden...Ik heb de AX wel eens over de 220 gehad en dat rijdt nog wel oke maar je moet echt wel 2 handen aan het stuur houden en geen geintjes uithalen...
KW maakt goede kwaliteit... heb zelf de ast set eronder..
Succax!

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
-
- AX Master
- Posts: 1733
- Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
- Location: Rotterdam
- Contact:
k heb niet zo heel goed gekeken omdat ik mijn ogen op de weg wilde houdenHappytree wrote:Hoeveel toeren draait ie @ 190 km p uur?

maar volgens mij zat ie ongeveer ronde de 6700 toeren, misschien was het 6500. Ik zal de volgende keer eens goed kijken. Misschien haal ik het zondag wel op de a12

Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.