Collin aka 2Black : Bam Bam! En Mini Van restauratie
Moderator: webmasters
Schitterend filmpje, zie zelfs een paar keer een bekende door het beeld lopen.
Die 4bak is inderdaad wel een serieus minpuntje. Net als de mistlampen die een beetje lullig onder de voorbumper hangen bij het eerste type trouwens.
Mocht de interesse serieus worden dan ben jij waarschijnlijk de eerste die het hoort
Niet echt rationeel, maar een voiture die vernoemd wordt naar een nogal eigenzinnige (om niet te noemen wraakzuchtige) godin uit de Griekse mythologie intrigeert mij ook wel erg.
Die 4bak is inderdaad wel een serieus minpuntje. Net als de mistlampen die een beetje lullig onder de voorbumper hangen bij het eerste type trouwens.
Mocht de interesse serieus worden dan ben jij waarschijnlijk de eerste die het hoort
Niet echt rationeel, maar een voiture die vernoemd wordt naar een nogal eigenzinnige (om niet te noemen wraakzuchtige) godin uit de Griekse mythologie intrigeert mij ook wel erg.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Grieks-Mythologisch gezien is het natuurlijk wel grappig dat het bekende en zeer hoog in te schatten vrouwelijk fenomeen Pallas Athena, zijnde één godin, terugkomt bij de Citroën CX als zijnde 2 uitvoeringsniveaus. De Pallas en de Athena.Rio97 wrote:Schitterend filmpje, zie zelfs een paar keer een bekende door het beeld lopen.
Die 4bak is inderdaad wel een serieus minpuntje. Net als de mistlampen die een beetje lullig onder de voorbumper hangen bij het eerste type trouwens.
Mocht de interesse serieus worden dan ben jij waarschijnlijk de eerste die het hoort
Niet echt rationeel, maar een voiture die vernoemd wordt naar een nogal eigenzinnige (om niet te noemen wraakzuchtige) godin uit de Griekse mythologie intrigeert mij ook wel erg.
De CX 20 Pallas is overigens in Nederland en eigenlijk nergens, want werd pas later als overtreffende trap geïntroduceerd, geleverd.
Je had de 20 Réflex en de Athena, waarbij de Athena iets luxueuzer is.
De Pallas uitvoering daarvan kwam pas later en voornamelijk in Frankrijk.
Later werd de benaming veranderd in 20 TRE, 20 RE, TRS etc.
Deze naamgeving duurde het grootste deel van de jaren 80 bij alle modellen, denk aan de BX RE, TRS, TRD, CX TRS, TRI, RD, en later de BX'en TGI, TZI.
Pas in de jaren 90 kwamen benamingen in niet-lettervorm terug. Bij de AX en ZX had je namen als Aura, Furio, en bij de BX de Millésime, Deauville. Dit werd tot in recente tijden doorgevoerd in uitrustingsniveaus zoals Séduction, Ligne Prestige etc.
In een eerder stadium zouden dit de Super als luxe-basisuitvoering en de Pallas geweest zijn.
Járen later is de term Pallas gereïntroduceerd o.a. bij de Xantia.
Helaas is enige structuur in dergelijke naamgeving al jaren ver te zoeken, met uitzondering van de term "Exclusive" die bij de Xantia en XM werd ingevoerd in de jaren 90 en ook nu nog bij o.a. de C6 wordt gehanteerd.
Hoe dan ook Rogier....
Als ik jou was, en dat ben ik niet , zou ik ergens een CX op de kop tikken voor weinig (dat kan, een leuke niet al te rotte) waar je even het hydraulisch systeem van verfrist (bij Renard natuurlijk, ik regel de lunch en rondleiding) en er rustig een jaartje mee rondzweeft om een geïnformeerd oordeel te vormen over het hoe en het wat.
Het is simpel..... of je wilt nooit meer iets anders, of je vindt het mmmwa... kan beter.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Vlotte starter
- Posts: 22
- Joined: ThuJul24, 2008 9:31:48 PM
ik hoop dat de wideband chips nou snel binnen gaan komen Dan kunnen we het afmaken!
Grmbl... Grrr.. Canadese postduiven...
Grmbl... Grrr.. Canadese postduiven...
http://www.bs-autotune.nl
Voor classics & specials.
Voor classics & specials.
Aha... wist niet eens dat daar het wachten op was!BS-AutoTune wrote:ik hoop dat de wideband chips nou snel binnen gaan komen Dan kunnen we het afmaken!
Grmbl... Grrr.. Canadese postduiven...
En omdat we eindelijk ons oude forum terughebben...
het Nigel Update filmpje weer eens posten...
En het korte, qua beeld niet optimale, qua geluid zeker op het eind heel aardige, maar inmiddels zelfs vaker bekeken dan het mijne... filmpje van Herr Bozzma himself.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Nigel is inmiddels nog verder richting dijk weggeduwd.
Maar er is hoop!
Jeroen is momenteel druk (nou ja, sort of ...) bezig met het afwerken van een heel interessant project.
Een belgische CX 25 GTi Turbo (tussenmodel, dus in kleur gespoten staalbumpers en serie 2 tellerbak in een verder serie 1 auto) die inmiddels is voorzien van Bi-Fuel installatie. Oftewel benzine en LPG (dampgasinjectie) inspuiting en motormanagement verzorgt door één en hetzelfde MMS kastje.
Dit is natuurlijk een nogal delicaat verhaal en vergt met name in de afwerking, of meer afstelling, een forse hoeveelheid aandacht.
Heel modern, vliegwiel als triggerwheel, geen luchtweger meer zoals die oude injectiesystemen hadden. Alles modern.
We zitten nu in het fine-tune en proefrijden traject.
De bedoeling is om hier een 10 minuten durend YT-filmpje voor te maken.
Enige uitleg over het systeem door Jeroen Bosma natuurlijk, wat "in-car" beelden, laptop in beeld en een heleboel CX beelden.
Heb het al aardig in m'n hoofd zitten, en diverse tussenshots zijn al gemaakt.
Als die CX af is moet er nog een BMW 3.0 CS(i) de deur uit.
Maar het wachten is op de aflevering van wideband-lambda-chips en de aflevering van de CX.
Hopelijk daarna eindelijk Nigel.... en als dat nu allemaal vóór 14 december kan...
Maar er is hoop!
Jeroen is momenteel druk (nou ja, sort of ...) bezig met het afwerken van een heel interessant project.
Een belgische CX 25 GTi Turbo (tussenmodel, dus in kleur gespoten staalbumpers en serie 2 tellerbak in een verder serie 1 auto) die inmiddels is voorzien van Bi-Fuel installatie. Oftewel benzine en LPG (dampgasinjectie) inspuiting en motormanagement verzorgt door één en hetzelfde MMS kastje.
Dit is natuurlijk een nogal delicaat verhaal en vergt met name in de afwerking, of meer afstelling, een forse hoeveelheid aandacht.
Heel modern, vliegwiel als triggerwheel, geen luchtweger meer zoals die oude injectiesystemen hadden. Alles modern.
We zitten nu in het fine-tune en proefrijden traject.
De bedoeling is om hier een 10 minuten durend YT-filmpje voor te maken.
Enige uitleg over het systeem door Jeroen Bosma natuurlijk, wat "in-car" beelden, laptop in beeld en een heleboel CX beelden.
Heb het al aardig in m'n hoofd zitten, en diverse tussenshots zijn al gemaakt.
Als die CX af is moet er nog een BMW 3.0 CS(i) de deur uit.
Maar het wachten is op de aflevering van wideband-lambda-chips en de aflevering van de CX.
Hopelijk daarna eindelijk Nigel.... en als dat nu allemaal vóór 14 december kan...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Als je het mij vraagt zijn ze middenin de Atlantische Oceaan neergestortBossie wrote:En?? Zijn die Canadese postduiven al eens geland? Of zitten ze nog bij immigratie?BS-AutoTune wrote:ik hoop dat de wideband chips nou snel binnen gaan komen Dan kunnen we het afmaken!
Grmbl... Grrr.. Canadese postduiven...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Zojuist een korte vooruitblik op een filmpje dat ik aan het maken ben op YouTube gegooid.
Gaat over de CX 25 GTi Turbo waar Bosma mee bezig is.
CX GTi Turbo Bi-Fuel met kdFi motormanagement
Gaat over de CX 25 GTi Turbo waar Bosma mee bezig is.
CX GTi Turbo Bi-Fuel met kdFi motormanagement
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Vandaag zowaar iets nuttigs gedaan...
Een steun gemaakt voor de Asus R2H. Kan nu op een zware uitvoering zwanehals standaard gemonteerd worden en al het meezit kan ik de voeding en usb-kabel door die hals heen geleiden. Dat zou weer in de dradentroep schelen.
Heb er wel een uitermate zeldzaam apparaat voor gesloopt trouwens... want die zwanehals kwam van de bediening van een originele (en voorzover ik weet werkende) en stervensdure Blaupunkt autoradio uit een CX GTi Turbo 2....
Is eigenlijk een luxe eindversterker met een aparte remote-bediening voor de radio. Heel zeldzaam...
Een steun gemaakt voor de Asus R2H. Kan nu op een zware uitvoering zwanehals standaard gemonteerd worden en al het meezit kan ik de voeding en usb-kabel door die hals heen geleiden. Dat zou weer in de dradentroep schelen.
Heb er wel een uitermate zeldzaam apparaat voor gesloopt trouwens... want die zwanehals kwam van de bediening van een originele (en voorzover ik weet werkende) en stervensdure Blaupunkt autoradio uit een CX GTi Turbo 2....
Is eigenlijk een luxe eindversterker met een aparte remote-bediening voor de radio. Heel zeldzaam...
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Naar ik heb begrepen zijn de wideband lambda chips eindelijk binnen.
Dat hadden ze al veel eerder kunnen zijn als "het mannetje van de pakketdienst" een briefje in de bus had gedaan dat er bij aanbieding niemand thuis was...
Volgende week dus eerst de BMW 3.0 CS(i) afmaken en dan is Nigel eindelijk aan de beurt.
Dat hadden ze al veel eerder kunnen zijn als "het mannetje van de pakketdienst" een briefje in de bus had gedaan dat er bij aanbieding niemand thuis was...
Volgende week dus eerst de BMW 3.0 CS(i) afmaken en dan is Nigel eindelijk aan de beurt.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Ik wil je nog even een beetje enthousiasmeren met een heel andere kijk op programmeerbare injectiesystemen. Ben via via achter een auto als mijn cabrio gekomen, maar dan met Megasquirt:
Ziet er niet uit kan je zeggen... dat klopt, maar hij rijdt wel 1 op 24.7 in een auto met benzinemotor, softtop en drietraps automaat...
...ben benieuwd naar wanneer jouw project af is!
Ziet er niet uit kan je zeggen... dat klopt, maar hij rijdt wel 1 op 24.7 in een auto met benzinemotor, softtop en drietraps automaat...
...ben benieuwd naar wanneer jouw project af is!
En weer een filmpje gebakken...
Deze keer ter ere van een mijlpaal in de bouw van de D-Crosser.
De link naar YouTube (inmiddels gewijzigd)
De D-Crosser koets is weer losgemaakt en staat bij de spuiter.
De rest kan nu weer uit elkaar, aandrijving, assen, differentielen etc. gaan gereviseerd worden. Motor is ook al een eind op weg.
Deze keer ter ere van een mijlpaal in de bouw van de D-Crosser.
De link naar YouTube (inmiddels gewijzigd)
De D-Crosser koets is weer losgemaakt en staat bij de spuiter.
De rest kan nu weer uit elkaar, aandrijving, assen, differentielen etc. gaan gereviseerd worden. Motor is ook al een eind op weg.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Nigel is eigenlijk klaar qua motor en diens management...
Worden nu nog wat grapjes aangesloten zoals het shiftlight... heel leuk... want Jeroen gebruikt daar de 4 beschikbare controle lampjes die beschikbaar zijn in de tellerbak... dus een loos lampje linksboven, het chokelampje rechtsboven, het diesel voorgloeilampje linksonder en het lambda-sonde lampje rechtsonder.
De aansluiting voor de launch-control zit er ook al maar we moeten nog even zien hoe we dat precies gaan aansluiten, zijn een aantal opties voor.
Heb e.e.a. aan filmmateriaal liggen dat ik nog moet bewerken.
Ben er echter helaas wel achter gekomen dat Nigel een fors roestprobleem heeft in de dorpel rechtsvoor, daar moet ik met Peter van MiniMania goed naar gaan kijken zeer binnenkort.
Qua meeting a.s. zondag.... Dagget wel!
Worden nu nog wat grapjes aangesloten zoals het shiftlight... heel leuk... want Jeroen gebruikt daar de 4 beschikbare controle lampjes die beschikbaar zijn in de tellerbak... dus een loos lampje linksboven, het chokelampje rechtsboven, het diesel voorgloeilampje linksonder en het lambda-sonde lampje rechtsonder.
De aansluiting voor de launch-control zit er ook al maar we moeten nog even zien hoe we dat precies gaan aansluiten, zijn een aantal opties voor.
Heb e.e.a. aan filmmateriaal liggen dat ik nog moet bewerken.
Ben er echter helaas wel achter gekomen dat Nigel een fors roestprobleem heeft in de dorpel rechtsvoor, daar moet ik met Peter van MiniMania goed naar gaan kijken zeer binnenkort.
Qua meeting a.s. zondag.... Dagget wel!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
-
- Vlotte starter
- Posts: 22
- Joined: ThuJul24, 2008 9:31:48 PM
Grrr.. Shitlights...
Goed, de LED bleek stuk te zijn... Toen tikte ik de 5V aan massa en toen maakte ik wat stuk in de KdFi. Dat was redelijk makkelijk te herstellen, maar kostte wel tijd. Vervolgens ben ik aan het rommelen met de toerenteller. Na even zoeken had ik de juiste draad. Toerenteller online. Vervolgens verder met de shitlights... Zijn 2 van die lampjes massa geschakeld en 2 zijn er plus geschakeld. Het is een beetje een appart schakelingetje geworden maar nu gaan ze alle vier aan.
Als ik er ooit nog eens zin in krijg kan ik nog wel een stekkerje bijmaken en dan laat ik eerst de onderste 2 lampjes bij 7000 aangaan en bij 7500 de bovenste 2 lampjes er bij aan. Maar de er zaten niet meer mogelijkheden op de stekker.
Morgen maar eens een blokje om met Nigel. Ik hoop dat ik het overleef. Want er staat alweer een Corrado met een 2.0 TFSI motor in de wacht. En daarna een Golfje met een 1.8T motor...
En de rest...
In Januari komen er nieuwe stuurdoosjes en dan wil ik voor de populaire modellen kant en klare paketten gaan maken. Plug&play.
Goed, de LED bleek stuk te zijn... Toen tikte ik de 5V aan massa en toen maakte ik wat stuk in de KdFi. Dat was redelijk makkelijk te herstellen, maar kostte wel tijd. Vervolgens ben ik aan het rommelen met de toerenteller. Na even zoeken had ik de juiste draad. Toerenteller online. Vervolgens verder met de shitlights... Zijn 2 van die lampjes massa geschakeld en 2 zijn er plus geschakeld. Het is een beetje een appart schakelingetje geworden maar nu gaan ze alle vier aan.
Als ik er ooit nog eens zin in krijg kan ik nog wel een stekkerje bijmaken en dan laat ik eerst de onderste 2 lampjes bij 7000 aangaan en bij 7500 de bovenste 2 lampjes er bij aan. Maar de er zaten niet meer mogelijkheden op de stekker.
Morgen maar eens een blokje om met Nigel. Ik hoop dat ik het overleef. Want er staat alweer een Corrado met een 2.0 TFSI motor in de wacht. En daarna een Golfje met een 1.8T motor...
En de rest...
In Januari komen er nieuwe stuurdoosjes en dan wil ik voor de populaire modellen kant en klare paketten gaan maken. Plug&play.
http://www.bs-autotune.nl
Voor classics & specials.
Voor classics & specials.
Jullie horen het... Bosma is aan vakantie én personeel toe....
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Zo dan... vanmorgen met Jeroen de allereerste testrit gemaakt... Yiiihaaaa!!!
En zojuist thuis gekomen na een uitermate vermakelijk ritje met Nigel in baggerweer... met veel bagger op de weg.
Het is... euhmmm........... héél erg leuk!
Durf nog niet te zeggen hoe snel het is... maar het is snel!
En Jeroen heeft er een backfire in geprogrammeerd bij gas loslaten, met blauwe vlam uit de uitlaat... zo werd ons gezegd bij terugkomst .
Ben nu filmpje aan het capturen
En zojuist thuis gekomen na een uitermate vermakelijk ritje met Nigel in baggerweer... met veel bagger op de weg.
Het is... euhmmm........... héél erg leuk!
Durf nog niet te zeggen hoe snel het is... maar het is snel!
En Jeroen heeft er een backfire in geprogrammeerd bij gas loslaten, met blauwe vlam uit de uitlaat... zo werd ons gezegd bij terugkomst .
Ben nu filmpje aan het capturen
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Filmpje snel in mootjes hakken, bekijken, versnellen....
En dan coderen naar MPEG-4 met redelijke resolutie, 15 minuten filmpje... mmm... dat duurt even!
En dan coderen naar MPEG-4 met redelijke resolutie, 15 minuten filmpje... mmm... dat duurt even!
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh