Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
maar het leuke is dat het bij die first veel beter beheersbaar is. Die kun je veel dwarser zetten en dan nog houden. Lang leve het standaard onderstel . Echt de grip verbaasde me enorm met een normaal onderstel maar vooral ook het enorme vergevingsgezindheid ervan.
Je kunt er echt eigenlijk alles mee doen en toch niet crashen.
Je kunt er echt eigenlijk alles mee doen en toch niet crashen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.
Kijk uit, gezien dat niet helemaal zo is (op zandvoort ben ik al een keer rond gegaan met het ding). Hij heeft enorm veel last van gewichtswisselingen en daar zit hem het probleem in. Hij is enorm onstabiel en je weet niet echt 100% exact wat hij gaat doen als je er dwars mee wilt.
De 106 gti was makkelijker, daarmee kon ik letterlijk schrijven op de weg.
Maar opzich is het met de first ook goed te doen.
De 106 gti was makkelijker, daarmee kon ik letterlijk schrijven op de weg.
Maar opzich is het met de first ook goed te doen.
Last edited by Drake on SunMar22, 2009 10:42:45 PM, edited 1 time in total.
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
http://www.youtube.com/watch?v=jO8G2H0NWKk
dit kwam ik zonet tegen op youtube
dit kwam ik zonet tegen op youtube
AX-kopen is verslavend.
Goed luisteren, bij 1.25 zegt zo'n malloot "Dan schaam je toch, dat je een AX hebt"citrofenwick wrote:http://www.youtube.com/watch?v=jO8G2H0NWKk
dit kwam ik zonet tegen op youtube
Als ik het goed gehoord heb dan is dat Rooney.Punaxio wrote:Goed luisteren, bij 1.25 zegt zo'n malloot "Dan schaam je toch, dat je een AX hebt"citrofenwick wrote:http://www.youtube.com/watch?v=jO8G2H0NWKk
dit kwam ik zonet tegen op youtube
Tralalaallaaa, was ik dat
Ging overigens nog een heel gesprek aan vooraf wat niet op de film staat. Is absoluut geen rot opmerking richting Chris zijn AX hoor! Ding is gewoon geweldig, heel de dag gooien en smijten en er weer mee naar huis rijden Zie voorgaande foto's op eentje zit ik er naast met een big smiley en dat ding in zijn 2e versnelling te houden
Ging overigens nog een heel gesprek aan vooraf wat niet op de film staat. Is absoluut geen rot opmerking richting Chris zijn AX hoor! Ding is gewoon geweldig, heel de dag gooien en smijten en er weer mee naar huis rijden Zie voorgaande foto's op eentje zit ik er naast met een big smiley en dat ding in zijn 2e versnelling te houden
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Zoals vele weten heeft de AX het op malmedy uitstekend gedaan, remmen werkte top en het enige prob was de uitschietende 2e versnelling bij heftig gas los. Maar dat is op te lossen door een sterkere motersteun bij de bak (ofwel volkitten die hap). Eerdaags dat even aanpassen en verder doe ik even de komende maanden op een nieuwe apk na niks aan.
Verder heb ik weer een speeltje gekocht en ik het wel geheim houden maar ik durf te wedden dat Bas het ding wel aan de weg zal ziet staan en zijn mond opentrekt :
Peugeot 306 xsi 2.0 16v phase2 uit 1999 met 2.2 ton op de klok.
Infeite een 306 gti zonder 6 bak met een tammer blok (wel een RFS blok verder) en wat braver kwa uiterlijk. Onderstel is identiek en daarmee subliem kwa stuurgedrag.
Voor het bedrag van 600 euro. Ofwel een cheap ass grote leeuw .
Hij heeft wel flink wat werk nodig en hij is zeker niet zo netjes als op de foto (je wilt niet dichter dan een meter erop staan i.v.m de lak vol met krasjes zit) maar hij rijd redelijk goed (stuurt wat zwaar ivm de voorbanden compleet op zijn, en de uitlijning niet echt klopt). Bekleding van de bestuurderstoel is stuk e.d overal rommel lag erin, verwaarloost dus helaas.
Van het weekend het hele interieur eruit getrokken en schoon zitten maken (inclusief het hemeltje compleet verwijderd, iets met rokende mensen in auto's. Gelukkig is de meeste van de lucht eruit.
Geen idee of ik hem hou, de auto bevalt mij wel echter ik heb liever een echt net exemplaar (en geen zwart gezien je elk krasje ziet waar ik mij aan kapot erger) maargoed we zien wel hoe het loopt. Voor dit geld kon ik hem niet laten staan, ik denk dat ieder dat wel begrijpt .
Todo
-Interieur ombouwen naar 2001 model (had ik toevallig al liggen, ooit eens gekocht voor weinig en wat nu dus een goede koop blijkt te zijn).
-Airco leiding vervangen.
-Banden rondom vervangen.
-Remblokken voor.
-Remschijven/blokken achter.
-Diverse lichte plaatwerkschade opknappen.
-Interieur verder reinigen en fatsoeneren.
-Diverse lampjes vervangen.
-Dis riem vervangen (kan nog 20.000 mee maar ik vervang hem liever preventief, kosten zijn het niet maar helaas wel aardig wat werk).
-Uitlaat lekvrij maken, is bijna nieuw zover ik zag maar toch lekt hij.
-Waslijst aan kleine zaken.
-Lak goed polijsten (een leuk project om op een poetsdag op uit te leven).
Verder is het ding technisch gezien ok, blok loop perfect en trekt als een idioot .
Had verwacht dat het hooguit vlot zou zijn (gezien de peugeot specificaties maargoed die wijken nogal af vaak in de praktijk) maar het ding is gewoon snel tot de 100 is het niet heel spectaculair maar daarboven blijft het kreng gewoon lomp hard doortrekken. Ligt ook erg strak in de bochten (echt een reuze kart ) maar ik kan er nu lastig echt over oordelen gezien hij uitgelijnd moet worden en er andere banden onder moeten. Ik kon mij herinneren dat een andere 306 waarin ik had gereden een stuk beter stuurde (2.2 ton daarintegen doet ook wel zijn dingen kwa ouderdom).
Het doel is onder de 1000 euro te blijven, dit gaat wel lukken ws maar dan is de lichte schade nog aanwezig. Aan de andere kant is het dan nog steeds een cheap speeltje.
Eergisteren ook wat fijns opgehaald meteen voor het ding:
4 nieuwe 2e hands Bridgestone Turanza ER300 bandjes, even marktplaats afgespeurd en deze gevonden voor 140 euro (Bij autobandenmarkt kost een dergelijke set 220 euro).
Dus de teller staat nu op 740 euro, er zit een fatsoenlijke radio die ook ongeveer 90 euro opbrengt en daardoor de kosten weer enigsinds kan drukken. De Colt staat overigens al min of meer al te koop.
Verder heb ik weer een speeltje gekocht en ik het wel geheim houden maar ik durf te wedden dat Bas het ding wel aan de weg zal ziet staan en zijn mond opentrekt :
Peugeot 306 xsi 2.0 16v phase2 uit 1999 met 2.2 ton op de klok.
Infeite een 306 gti zonder 6 bak met een tammer blok (wel een RFS blok verder) en wat braver kwa uiterlijk. Onderstel is identiek en daarmee subliem kwa stuurgedrag.
Voor het bedrag van 600 euro. Ofwel een cheap ass grote leeuw .
Hij heeft wel flink wat werk nodig en hij is zeker niet zo netjes als op de foto (je wilt niet dichter dan een meter erop staan i.v.m de lak vol met krasjes zit) maar hij rijd redelijk goed (stuurt wat zwaar ivm de voorbanden compleet op zijn, en de uitlijning niet echt klopt). Bekleding van de bestuurderstoel is stuk e.d overal rommel lag erin, verwaarloost dus helaas.
Van het weekend het hele interieur eruit getrokken en schoon zitten maken (inclusief het hemeltje compleet verwijderd, iets met rokende mensen in auto's. Gelukkig is de meeste van de lucht eruit.
Geen idee of ik hem hou, de auto bevalt mij wel echter ik heb liever een echt net exemplaar (en geen zwart gezien je elk krasje ziet waar ik mij aan kapot erger) maargoed we zien wel hoe het loopt. Voor dit geld kon ik hem niet laten staan, ik denk dat ieder dat wel begrijpt .
Todo
-Interieur ombouwen naar 2001 model (had ik toevallig al liggen, ooit eens gekocht voor weinig en wat nu dus een goede koop blijkt te zijn).
-Airco leiding vervangen.
-Banden rondom vervangen.
-Remblokken voor.
-Remschijven/blokken achter.
-Diverse lichte plaatwerkschade opknappen.
-Interieur verder reinigen en fatsoeneren.
-Diverse lampjes vervangen.
-Dis riem vervangen (kan nog 20.000 mee maar ik vervang hem liever preventief, kosten zijn het niet maar helaas wel aardig wat werk).
-Uitlaat lekvrij maken, is bijna nieuw zover ik zag maar toch lekt hij.
-Waslijst aan kleine zaken.
-Lak goed polijsten (een leuk project om op een poetsdag op uit te leven).
Verder is het ding technisch gezien ok, blok loop perfect en trekt als een idioot .
Had verwacht dat het hooguit vlot zou zijn (gezien de peugeot specificaties maargoed die wijken nogal af vaak in de praktijk) maar het ding is gewoon snel tot de 100 is het niet heel spectaculair maar daarboven blijft het kreng gewoon lomp hard doortrekken. Ligt ook erg strak in de bochten (echt een reuze kart ) maar ik kan er nu lastig echt over oordelen gezien hij uitgelijnd moet worden en er andere banden onder moeten. Ik kon mij herinneren dat een andere 306 waarin ik had gereden een stuk beter stuurde (2.2 ton daarintegen doet ook wel zijn dingen kwa ouderdom).
Het doel is onder de 1000 euro te blijven, dit gaat wel lukken ws maar dan is de lichte schade nog aanwezig. Aan de andere kant is het dan nog steeds een cheap speeltje.
Eergisteren ook wat fijns opgehaald meteen voor het ding:
4 nieuwe 2e hands Bridgestone Turanza ER300 bandjes, even marktplaats afgespeurd en deze gevonden voor 140 euro (Bij autobandenmarkt kost een dergelijke set 220 euro).
Dus de teller staat nu op 740 euro, er zit een fatsoenlijke radio die ook ongeveer 90 euro opbrengt en daardoor de kosten weer enigsinds kan drukken. De Colt staat overigens al min of meer al te koop.
Last edited by Drake on TueMar24, 2009 12:02:37 PM, edited 1 time in total.
Wat goodies gehaald:
-nieuwe distrubutieset voor 60 euro
-pookknop van phase 3 model 15 euro
-Strip voor onder de koplamp (moet nog wel gespoten worden) 5 euro.
-Remslang 20 euro.
Totaal nu 840 euro.
Veranderd:
-veel aan het interieur
-Benzineslang naar leiding met slangenklem vastgezet (zat met een slap clipje vast waardoor hij lekte zodra er druk op kwam).
Zo was het interieur (wel na een flinke schoonmaak)
Lelijke bekleding en stuk, zwarte pookknop en een hoes die stuk was bovenaan.
En zo is het nu, andere stoel (de rest komt er nog in en de stoel moet nog een keer goed gereinigd worden), andere pooknop die echt 10x fijner in de hand ligt en wat fraaier is
alsmede een ingekorte hoes :+ zodat het gedeelte was stuk was weg is.
Helaas is er nog meer dan genoeg te doen, maar er zit vooruitgang in. Kwa technische onderdelen hoef ik alleen nog wat remspul te hebben.
-nieuwe distrubutieset voor 60 euro
-pookknop van phase 3 model 15 euro
-Strip voor onder de koplamp (moet nog wel gespoten worden) 5 euro.
-Remslang 20 euro.
Totaal nu 840 euro.
Veranderd:
-veel aan het interieur
-Benzineslang naar leiding met slangenklem vastgezet (zat met een slap clipje vast waardoor hij lekte zodra er druk op kwam).
Zo was het interieur (wel na een flinke schoonmaak)
Lelijke bekleding en stuk, zwarte pookknop en een hoes die stuk was bovenaan.
En zo is het nu, andere stoel (de rest komt er nog in en de stoel moet nog een keer goed gereinigd worden), andere pooknop die echt 10x fijner in de hand ligt en wat fraaier is
alsmede een ingekorte hoes :+ zodat het gedeelte was stuk was weg is.
Helaas is er nog meer dan genoeg te doen, maar er zit vooruitgang in. Kwa technische onderdelen hoef ik alleen nog wat remspul te hebben.
Leuke auto! Heb ik nog even overwogen als opvolger voor de BMW.
Heb het altijd al een leuk model gevonden vanaf het moment dat ie uitkwam.
Ik had trouwens wel even gemist dat je Colt weg was...
Heb het altijd al een leuk model gevonden vanaf het moment dat ie uitkwam.
Ik had trouwens wel even gemist dat je Colt weg was...
Last edited by Rob GT on TueMar31, 2009 10:09:23 PM, edited 1 time in total.
hij staat nu officieel op 170.000 km.
In 15 maanden heb ik er nu 25.000 km mee gereden
In 15 maanden heb ik er nu 25.000 km mee gereden
Last edited by Drake on SatAug03, 2013 2:19:46 AM, edited 1 time in total.
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Chris gefeliciteerd met weer een jaartje APK.
Groetjes, Henk
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl