Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - Xsara/E36 328i...Update 05/02/2011 Nwe FOTO

Post by Mastenhose »

En nog wat MP-foto's van 't interieur, dat zat absoluut niet onaardig:
Image
Image
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

Vanmiddag had ik ff een uurtje de tijd, dus snel de gele lampjes in de koplampjes gemonteerd, is altijd al een hele verbetering. Verder wilde ik nog even snel een andere radio monteren, maar helaas heeft één of andere onverlaat de ISO-stekkers weggeknipt en de originele bedrading doorgelust naar een stekker voor de radio die er nu nog inzat (Radio-/Cassettespeler... :roll:)

Anyway, binnenkort kan ik dus lekker met de soldeerbout aan de gang, om er nieuwe ISO-stekkertjes in te maken.

Binnenkort zal ik wat fotootjes schieten en uploaden, heb nog steeds geen 'eigen' foto's... :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Bossie »

Kijk, je hebt eindelijk je verstand weer terug gevonden, AX gekocht en BMW te koop staan :lol:

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je zult er vast wel weer wat moois van maken, dat is jou wel toevertrouwd.
Image Image Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

Bossie wrote:Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Je zult er vast wel weer wat moois van maken, dat is jou wel toevertrouwd.
Bedankt voor het vertrouwen, Jan! (Y)
De plannen zijn er al, maar om tot uitvoer over te kunnen gaan, wil ik om te beginnen een verse APK op het hok hebben zitten. Dit kan vanaf 24 augustus (bij goedkeur 14 maanden APK), dus daarna weten we of de AX mag blijven! ;)

Verder ben ik nog altijd naarstig op zoek naar een setje verlagingsveren (zo laag mogelijk, APEX beviel me onder de Volcane erg goed) en een setje stugge(re) schokdempers voor de voorzijde, want die SUV-look moet er z.s.m. vanaf! Mocht iemand iets hebben liggen, dat houd ik me aanbevolen, het valt niet mee om die dingen te vinden, als je ze echt nodig hebt... :oops:

Morgen was eigenlijk een dagje dat in het teken stond om de BMW verkoopklaar te maken, maar de weersverwachting ziet er dusdanig uit dat ik vermoedelijk eerst een fatsoenlijke radio in de AX ga bouwen, en de daarvoor noodzakelijke soldeerwerkzaamheden ga uitvoeren...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

Vanmiddag lekker gebeund aan de bedrading van de radio. En in één keer alles goed gedaan, want 't werkt... ;)
Image

Ook meteen de remote en tulpkabel voor de versterker en sub achter het dashboardkastje langsgehaald. Verdere wegwerking van die laatstgenoemde kabels zal binnenkort volgen.

Tijdens het controleren bleek dat er geen geluid uit de speaker rechtsvoor kwam. Wat de reden hiervan was, werd al vrij vlot duidelijk:
Image

Zag ook wat water lopen, dus binnenkort zal ik dat ook controleren. Vandaag stond de wind er vol op aan die kant, en 't regende natuurlijk ook niet al te zuinig. Anders wordt 't een kwestie van de rubbers nalopen en indien nodig vervangen.

Foto's van de buitenkant van de auto volgen later, het regende mij te hard om hier plaatjes van te schieten!! :oops:
Last edited by Mastenhose on SunJul24, 2011 5:01:11 PM, edited 1 time in total.
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by joop »

Goed bezig! Was de lay-out van je draadjes nog een beetje duidelijk met al dat gebeun van die vorige aap ;) ? Is in ieder geval wel lekker weer om binnen te solderen.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by AlexanderB »

alleen eeuh.. de foto's zijn stuqe..
verder lekker bezig :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

Foto's zijn gefixt, kennelijk kan ik ze niet rechtstreeks van m'n telefoon afhalen, dan maakt uploadjefoto er een vage link van...
De draadjes waren deels herkenbaar, maar wat Citroën er in de basis van gemaakt heeft, da's een hoop uitzoekwerk... :oops:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by joop »

Ja da's echt kak, allemaal zelfde kleurtje beige of groen of achter niet aangesloten en dat soort dingen :s succes

degene
AX Master
AX Master
Posts: 1253
Joined: TueOct13, 2009 1:25:50 AM
Location: Delft

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by degene »

Mastenhose wrote:de speaker rechtsvoor
Heb jij achter ook speakers?

Ik zeg 'ook', maar ik heb ze zelf niet en ben langzaamaan bezig met de voorbereidingen daarvoor. En dan niet in de hoedeplank, maar in de achterdeuren.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Johannus »

Hey Marco,

Door de vakantie helemaal gemist dat jij weer een AX gekocht hebt! Nice!

Mooi exemplaar man! Goed bezig. :)

Veel plezier ermee.
Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by grietje »

haha, het bloed stroomt inderdaad waar het niet gaan kan. gefeliciteerd en maak er wat van :D!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

degene wrote:
Mastenhose wrote:de speaker rechtsvoor
Heb jij achter ook speakers?

Ik zeg 'ook', maar ik heb ze zelf niet en ben langzaamaan bezig met de voorbereidingen daarvoor. En dan niet in de hoedeplank, maar in de achterdeuren.
Achterspeakers zitten bij mij in de hoedenplank, 6x9's van VDO-Dayton.
Ik meen me te herinneren van de Spot van m'n vader dat daar wel speakers in de achterdeuren zaten, maar zeker weten doe ik dat niet.. :oops:
Johannus wrote:Hey Marco,

Door de vakantie helemaal gemist dat jij weer een AX gekocht hebt! Nice!

Mooi exemplaar man! Goed bezig. :)

Veel plezier ermee.
Plezier gaat wel goedkomen, er zit nog zát werk aan, maargoed, dat hoort er een beetje bij! Hopelijk komen er weinig bijzonderheden bij de APK aan het licht...
grietje wrote:haha, het bloed stroomt inderdaad waar het niet gaan kan. gefeliciteerd en maak er wat van :D!
Ik ga m'n best doen om er wat moois van te maken. De ideeën zijn er in ieder geval, nu de uitvoering nog! :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by citrofenwick »

Haha, terug aan de ax. Goed zo :D
Veel succes met de geplande werken!
AX-kopen is verslavend.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by MNM(tm) »

Jij nozem! Gaat ´ie stiekum tóch weer aan de AX en dan heeft ´ie ook nog eens een TZX te pakken!
Hopelijk gaat de keuring geen ernstige zaken aan ´t licht brengen. Wees er wel van bewust dat wit een nogal zwakke lak is en gemakkelijk aanleiding geeft tot de vorming van roestplekjes. De boel goed afspeuren naar beschadigingen van de lak en ook de binnenkant van de deuren en carrosserie (o.a. de tunnels achter de achterlicht units) goed inspecteren!

Waarmee zijn de stoelen eigenlijk te vergelijken?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

MNM(tm) wrote:Jij nozem! Gaat ´ie stiekum tóch weer aan de AX en dan heeft ´ie ook nog eens een TZX te pakken!
Hopelijk gaat de keuring geen ernstige zaken aan ´t licht brengen. Wees er wel van bewust dat wit een nogal zwakke lak is en gemakkelijk aanleiding geeft tot de vorming van roestplekjes. De boel goed afspeuren naar beschadigingen van de lak en ook de binnenkant van de deuren en carrosserie (o.a. de tunnels achter de achterlicht units) goed inspecteren!

Waarmee zijn de stoelen eigenlijk te vergelijken?
Dat ie z'n plekken heeft, was bij aanschaf al duidelijk. Mag voor de prijs die ik heb betaald eigenlijk niets verwachten... :oops:
Plekken waar ik wat aan moet doen:
-Motorruimte, achter de koplampen zijn plaatjes ingezet, maar daar begint de ellende alweer;
-Rechterachterdeur, roestblaasje van 10x10mm;
-Kofferruimte is hard, wel oppervlakkige roest, dus binnenkort kaalschuren en in de tectyl;
-Deuren dienen allen nagelopen te worden op roest, is bij de rechtervoordeur aan de rand oppervlakkig.
-Tunnelbakken achterlicht moet ik nog checken;

Aangezien één van de plannen een GTI-onderstel is, zal ik ook meteen de onderzijde aldaar in de tectyl zetten, als ik toch bezig ben... :)
Blokje is behoorlijk vettig, of die door de gare klepdekselpakking wordt veroorzaakt of door een naar buiten lekkende koppakking, moet zich nog uitwijzen. De AX heeft bij een koude start 2x nodig, één keer startmotor wat omwentelingen laten maken en hij slaat niet aan, tweede keer pakt ie goed op en slaat ie aan. Vanavond na 't werk sloeg ie zelfs in één keer aan, zal wel toeval zijn, de vorige eigenaar gaf aan dat ie al 4 jaar tweemaal moest starten... Bendix van de startmotor blijft soms na 't starten heel even hangen, dus binnenkort ook maar ff een startmotor scoren...
Maar eerst.... APK....

En daarbij: Voordat ik aan aanpassingen en werkzaamheden aan de AX kan denken, moet eerst de BMW weg, dus daar hoop ik snel een liefhebber voor te vinden! :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by MNM(tm) »

Komt ´ie wel vlot rond bij starten? Met een soms niet goed terugvallend ronsel zou het best wel eens een versleten lager kunnen zijn en is vervangen van de startmotor idd aan te raden.
Er hangt een 1.4 blok in, toch? Dan zal ´t wel een KDY blok zijn met Bosch MA2.2 en verdelerkap.
Misschien dat de vacuümvervroeger lek is of dat de stappenmotor op ´t injectiehuis te traag is of helemaal geen zin meer heeft.
Afijn, wat de motor betreft al weer een interessante uitdaging. :)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

De startmotor draait z'n rondjes, maar tijdens 't starten klinkt ie een beetje rauw.
Bij stationair draaien (warme motor) heeft ie een kleine onregelmatigheid in het toerental, noem het een beetje dansen.
Blijft prima lopen en hij draait lekker door z'n toeren heen.

Het is inderdaad een KDY met verdelerkap, Bosch MA2.2. Op het programma staat in ieder geval verse bougies, olie + oliefilter, nieuwe kleppendekselpakking, nieuw luchtfilter en het grondig reinigen van het injectiehuis.
Mocht nou blijken dat dat allemaal niets uithaalt, dan moet er misschien maar gewoon een ander blok in... Maar áls ik voor een ander blok ga, dan moet dat wel een spannend(er) blokje worden denk ik maar, MPI'tje of 1.6 ofzo...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Pgoddijn »

Lekker dan, volgende AX ;-). Vind je het veiliger met voorwielaandrijving ofzo? :P. Gefeliciteerd nog en klus ze!
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 16/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

Vanmiddag even met de wieltjes van de AX gespeeld. Nu zitten m'n oude vertrouwde Volcane-velgen eronder.

Voor:
Image
Image

Na:
Image
Image

De Volcane-velgen zijn ook niet smetteloos, maar 't staat een stuk beter dan de velgen die eronder zaten i.c.m. met een set afzichtelijke wieldoppen... :roll: (Er is vast een reden waarom ik die wieldoppen nooit eerder had gezien, niemand wil ze.....)

De Volcane-velgen zullen ook maar tijdelijk zijn, maar daarover t.z.t. meer! :)

Op naar de volgende update (zullen overigens wel steeds kleine aanpassingen zijn, aangezien de tijd ontbreekt om er eens een hele dag aan te gaan zitten...:()
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Post Reply