
Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Nee de jap blijft (of iemand moet een goed bod doen, maar mijn zusje heeft er wellicht ogen naar), ding rijd erg fijn al half nederland mee rond geweest
(nog steeds saai maar ik stap teminste fris uit na 2 uur rijden).
Evo blokje zou erg cool zijn (maar dan gaat er nog eerder een V6 mivec in) maar het ding is en blijft gewoon een kilometervreter.

Evo blokje zou erg cool zijn (maar dan gaat er nog eerder een V6 mivec in) maar het ding is en blijft gewoon een kilometervreter.
Arme beestje heeft veel werk, ik heb er aardig veel tijd in moeten steken (en met dit weer gaat het langzaam) maargoed er is vooruitgang:
Vandaag even een lichtpuntje en voor 1 avond een ruimte kunnen regelen waar ik warm en droog sta:
Het interieur is schoongemaakt, stoelen e.d bijna alles is verwijderd geweest. Hij was echt ongelovelijk smerig, ik heb een volledige vuilniszak aan rommel uit het ding moeten halen(cd's, duitse marken, regenponcho's, beeltjes van vrouwen, kabels, carkit die dood was, zo'n beetje elke mars/snickers/twix noem maar op verpakking en ga zo maar door)
Even leek het hopenloos voor de TGS maar uiteindelijk:

En zo staat hij er nu bij

Wat ik nog moet doen:
-Radiateur vervangen (die vandaag spontaan is gaan lekken)
-koppelingskabel (gaat er stroef nu)
-spie bak (jup ook deze)
-snaar dynamo (iets met een vogeltje)
-Raam rechts wil niet open (schakelaar ws stuk)
-Handremkabel.
-Diverse lampjes.
-Achterbumper voor een rode verwisselen.
-skirts netjes vastzetten.
En nog een waslijst aan kleine zaken....
Positief: hij staat op nieuwe banden rondom en de remmen bleken ook nog bijna nieuw voor, verder zit er nu een zo goed als nieuwe orginele einddemper onder.
Eigenlijk ben ik gestoord dat ik het ding opknap, maargoed tussen alle ellende schuilt volgens mij een hele goede AX, jammer alleen dat hij uiteindelijk weer weg zal gaan.
Vandaag even een lichtpuntje en voor 1 avond een ruimte kunnen regelen waar ik warm en droog sta:
Het interieur is schoongemaakt, stoelen e.d bijna alles is verwijderd geweest. Hij was echt ongelovelijk smerig, ik heb een volledige vuilniszak aan rommel uit het ding moeten halen(cd's, duitse marken, regenponcho's, beeltjes van vrouwen, kabels, carkit die dood was, zo'n beetje elke mars/snickers/twix noem maar op verpakking en ga zo maar door)
Even leek het hopenloos voor de TGS maar uiteindelijk:
En zo staat hij er nu bij
Wat ik nog moet doen:
-Radiateur vervangen (die vandaag spontaan is gaan lekken)
-koppelingskabel (gaat er stroef nu)
-spie bak (jup ook deze)
-snaar dynamo (iets met een vogeltje)
-Raam rechts wil niet open (schakelaar ws stuk)
-Handremkabel.
-Diverse lampjes.
-Achterbumper voor een rode verwisselen.
-skirts netjes vastzetten.
En nog een waslijst aan kleine zaken....
Positief: hij staat op nieuwe banden rondom en de remmen bleken ook nog bijna nieuw voor, verder zit er nu een zo goed als nieuwe orginele einddemper onder.
Eigenlijk ben ik gestoord dat ik het ding opknap, maargoed tussen alle ellende schuilt volgens mij een hele goede AX, jammer alleen dat hij uiteindelijk weer weg zal gaan.
Als er wat te sleutelen valt...
Heb je no-risk al gebeld voor een nieuwe voorruit?
Afgelopen juni was een ongetinte incl plaatsen 150 eu en een getinte 170 eu. Bij mij hebben ze dat toen erg netjes gedaan.
Inkoop is trouwens iets van 70 eu zag ik op de bon (die ik voor dat bedrag overigens niet kreeg). Misschien dat je een ruit bij Ruygrok kan scoren?
www.no-risk.nl

Heb je no-risk al gebeld voor een nieuwe voorruit?
Afgelopen juni was een ongetinte incl plaatsen 150 eu en een getinte 170 eu. Bij mij hebben ze dat toen erg netjes gedaan.
Inkoop is trouwens iets van 70 eu zag ik op de bon (die ik voor dat bedrag overigens niet kreeg). Misschien dat je een ruit bij Ruygrok kan scoren?
www.no-risk.nl
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Genoeg maar ik moet het allemaal tussendoor doen (denk aan een uurtje even sleutelen en dan weer andere zaken regelen. Weer is ook dermate ... slecht, hulp is altijd welkom i.c.m warme koffie maar ik heb geen moment dat ik echt een halve dag lang zegmaar kan sleutelen(niet echt handig).Rio97 wrote:Als er wat te sleutelen valt...![]()
Ruitje probeer ik te regelen in de zin van los (plaats hem zelf).Maar tijd ontbreekt een beetje.
Maargoed als de AX verkocht is en de Colt idem, kan ik wellicht financieel weer naar wat frans gaan kijken.
Vandaag toch nog aardig wat kunnen doen
-Radiateur vervangen (rotklus, ik haat plakkerige kvs).
-Koppelingskabel (en de hij koppelt weer zo licht als een veertje).
-Spie bak vervangen.
-Elek raam, was de stekker/schakelaar.
Alles werkt nu zoals het hoort kwa bediening en het ding rijd daardoor erg goed! heel erg goed zelfs.
Komt zo ook nog even een filmpje aan, foto's heb ik niet echt tijd voor gehad en het is nu al donker.
-Radiateur vervangen (rotklus, ik haat plakkerige kvs).
-Koppelingskabel (en de hij koppelt weer zo licht als een veertje).
-Spie bak vervangen.
-Elek raam, was de stekker/schakelaar.
Alles werkt nu zoals het hoort kwa bediening en het ding rijd daardoor erg goed! heel erg goed zelfs.
Komt zo ook nog even een filmpje aan, foto's heb ik niet echt tijd voor gehad en het is nu al donker.
Ik heb wat kleine wijzigen doorgevoerd waardoor het schakelsysteem
extreem verbeterd is:
Op het filmpje is al te zien dat er bijna geen speling op zit, in het echt is dit nog minder:
http://www.youtube.com/watch?v=Z26AC9o0_00&fmt=22
De schakelstangen e.d zijn niet vernieuwd e.d ik heb zelfs de oude hevel/bal van de first erop gezet die slijtage had.
Er zijn 2 dingen die iedereen weet waar speling van komt:
-Spie versnellinsbakhevel. (meest erge)
-Versleten schakelstangen. (in mindere mate).
Maar er is een 3e oorzaak.... de bevestiging van de pook zelf naar de stang die naar voren gaat. Bij een ax mag deze nooit 100% vastgedraait zitten gezien hij dan niet meer van voor naar achteren kan.
Echter daardoor lubberd het gaat uit en krijg je niet alleen speling maar een knakje als je van links naar rechts gaat iets wat elke AX/Saxo/106 heeft en mij altijd opviel.
Wat ik heb gedaan is vrij eenvoudig, het asje vastgelast zodat hij niet meer heen en weer kan wiebelen, het resultaat is te zien op het filmpje en ik stond compleet stomverbaast. Een Ax die meer dan 150d km heeft gelopen en aanvoelt.... als de 106 deed met slechts 27k op de klok.
Het enige nadeel is dat het daarna niet meer los kan, maargoed ik heb nog nooit iemand dat ding zien loshalen (en als je er een klein gaatje in maakt voor eventueel de smering van wat vet is er ook niks aan de hand).
extreem verbeterd is:
Op het filmpje is al te zien dat er bijna geen speling op zit, in het echt is dit nog minder:
http://www.youtube.com/watch?v=Z26AC9o0_00&fmt=22
De schakelstangen e.d zijn niet vernieuwd e.d ik heb zelfs de oude hevel/bal van de first erop gezet die slijtage had.
Er zijn 2 dingen die iedereen weet waar speling van komt:
-Spie versnellinsbakhevel. (meest erge)
-Versleten schakelstangen. (in mindere mate).
Maar er is een 3e oorzaak.... de bevestiging van de pook zelf naar de stang die naar voren gaat. Bij een ax mag deze nooit 100% vastgedraait zitten gezien hij dan niet meer van voor naar achteren kan.
Echter daardoor lubberd het gaat uit en krijg je niet alleen speling maar een knakje als je van links naar rechts gaat iets wat elke AX/Saxo/106 heeft en mij altijd opviel.
Wat ik heb gedaan is vrij eenvoudig, het asje vastgelast zodat hij niet meer heen en weer kan wiebelen, het resultaat is te zien op het filmpje en ik stond compleet stomverbaast. Een Ax die meer dan 150d km heeft gelopen en aanvoelt.... als de 106 deed met slechts 27k op de klok.
Het enige nadeel is dat het daarna niet meer los kan, maargoed ik heb nog nooit iemand dat ding zien loshalen (en als je er een klein gaatje in maakt voor eventueel de smering van wat vet is er ook niks aan de hand).
Nou dat is idd lol dat we tegelijk hetzelfde tegenkomen.
Voor de verduideleking:

Maar ik heb hem wel flink strak gezet. En ik kan gewoon naar voren en naar achteren zonder problemen.
Voor de verduideleking:

Maar ik heb hem wel flink strak gezet. En ik kan gewoon naar voren en naar achteren zonder problemen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
Gezien het ding nog steeds staat te wachten tot de inbouw van het raam
, kon ik mijn handen er niet vanaf laten (hij staat nu toch binnen wat zeldzaam is dat het kan
) .

Wat hebben we hier:
-106 xsi 4 gaatsvoorpoten met de bovenkant van de first (dempers/veren e.d).
-1 remschijf in zilver.
-106 xsi remklauw.
-1.1 as met 1.4 homokineet ( knutselding welke ik noem: frankenstein's sateprikker).
Dit is 1 kant en ik moet even nog een oplossing verzinnen voor het "steun van de droplink wat tegen de leiding aankomt probleem" (wat mnm ook had). Ws slijp in het 3 hoekje eraf en las hem omgekeer van boven naar beneden.


Wat hebben we hier:
-106 xsi 4 gaatsvoorpoten met de bovenkant van de first (dempers/veren e.d).
-1 remschijf in zilver.
-106 xsi remklauw.
-1.1 as met 1.4 homokineet ( knutselding welke ik noem: frankenstein's sateprikker).
Dit is 1 kant en ik moet even nog een oplossing verzinnen voor het "steun van de droplink wat tegen de leiding aankomt probleem" (wat mnm ook had). Ws slijp in het 3 hoekje eraf en las hem omgekeer van boven naar beneden.
Ga je ook XSI draagarmen gebruiken dan? Ik heb dat droplinkstuk gewoon compleet van de poot afgeslepen. Met normale draagarmen heb je er toch niks aan.
(Nu is je first wel opvallend anders)
(Nu is je first wel opvallend anders)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

Past dah nog 13" wielie?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.

- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
