Johannus (AX GTI - DS3 e-HDI92)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Wheelnut
AX Master
AX Master
Posts: 1385
Joined: SatApr16, 2011 3:07:26 PM
Location: Dordrecht

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Wheelnut »

Ze verschillen geloof ik Bosch/Marelli...
Saxo, AX. Zwart, wit. 3-deurs, 5-Deurs. Top-motor, basismotor. Vijbak, vierbak. Elkaars tegenpolen.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by citrofenwick »

Hier het tabelletje:
Image
AX-kopen is verslavend.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Johannus »

Maar ik denk toch niet dat het de temp. sensor is...

Het maakt namelijk niet uit bij koud of warm, wat wel uitmaakt is bij of ie net gelopen heeft of niet.
Dat kan dus door een lekkende injector komen die bij net gelopen nog niet de tijd heeft gehad om genoeg door te lekken om hem te verzuipen, en bij een langere tussenperiode wel.

Daarom heb ik de injectoren maar eens ultrasoon gereinigd:

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Helaas bij het verwijderen 1 injector gesloopt:
Image
(daarom lagen er ook 5 in het mandje, in de AX zit er nu eentje uit een saxo 1.4 MPI. Iets andere injector, maar in principe zelfde idee.
Volgens een tabel van Bosch heeft deze een flow rate van 154 cc/min. terwijl die in de AX zaten een flow rate hebben van 155 cc/min.


Heeft het nu geholpen? weet ik niet ;) Hij lijkt nu iedere keer goed te starten en niet meer te verzuipen, maar dat weet ik over een paar dagen pas echt natuurlijk. Er kwam wel veel vuil uit de injectoren.
Image Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Johannus »

Trouwens ook even een testrun gedaan met Dynolicious:
Image

Dit was met 2 emmers gereedschap en wat andere belading in de kofferbak, nog met de standaard ECU en voor het reinigen van de injectoren.

Met Group N verwacht ik de 100 te kunnen halen net voor het schakelen naar de 3 (ivm hogere toerenbegrenzer) en dan zou er wel wat van de 0-100 tijd af kunnen denk ik
Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by q01z »

dat schakelen kost bij mij idd ook teveel tijd :(

maar mooi grafiekje! heeft het goed gedaan, bij mij helaas te vaak storing.. tips?
Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Johannus »

Bij mij ook niet altijd goede runs hoor, maar als je je telefoon goed vast zet in een houder lukt het vaak wel.

Schakelen gaat al een stuk sneller met die short shift adapter die ik nu op de AX heb zitten, maar kost nog steeds relatief veel tijd ja...
Image Image

Bas_S
AX Master
AX Master
Posts: 1497
Joined: TueMar28, 2006 8:31:45 PM
Location: Nieuwveen

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Bas_S »

Johannus wrote: Met Group N verwacht ik de 100 te kunnen halen net voor het schakelen naar de 3 (ivm hogere toerenbegrenzer) en dan zou er wel wat van de 0-100 tijd af kunnen denk ik
Doe eerst even een burnoutje om de voorbanden op te warmen (klein beetje is goed genoeg, niet dat de hele straat blauw staat)
8,5 is zeker te halen met een standaard 1.4 GTI :wink:
Altijd meer PK's dan jou!

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI 1.4

Post by Johannus »

Bas_S wrote:Doe eerst even een burnoutje om de voorbanden op te warmen (klein beetje is goed genoeg, niet dat de hele straat blauw staat)
8,5 is zeker te halen met een standaard 1.4 GTI :wink:
De hele straat moet niet zo'n probleem zijn, doe mijn 0-100 metingen doorgaans niet in een woonwijk ;)
Maar das wel een goed idee, zal volgende week nog eens een run proberen.

Gisteren overigens ook nog even zo'n flesje in de tank gemikt als after-treatment:
Image

Vanochtend startte de AX gewoon in 1 keer goed :) Hoop dat dat zo blijft nu :)
Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by AlexanderB »

8.5 is de fabrieksopgave, die moet toch wel haalbaar zijn (zonder troep achterin)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by citrofenwick »

Waar lees jij die 8.5 fabrieksopgave? Fabrieksopgave is voor zo ver ik weet 9.0. En daar geraak je idd onder. Met mn 1e GTI ooit geprobeerd met zware 15 duim wielen onder, en toen haalde ik 8.9 sec. Met de 13tjes is hij sneller.
AX-kopen is verslavend.

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by AlexanderB »

Hm, dan heb ik dat ergens gelezen waar t niet klopte.. (ik heb onthouden: 8.5 voor de gti, 10.8 voor de 75pk GT, 13.8 voor de 1.1i maargoed, als dat niet klopt, dan zal ik t wel verkeerd onthouden hebben..)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

joop
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 357
Joined: MonJan18, 2010 10:57:59 AM
Location: Eindhoven

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by joop »

op autoweek.nl staan ze allemaal wel geloof ik.. 9.0 als snelste bij de GTI.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by Johannus »

In ieder geval zou het aanlopen nu een stuk minder moeten zijn:

Image
Image
Oude dempers:
Image
Nieuwe dempers:
Image

:)
Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by q01z »

:music :music

waarom heb jij je nog niet aangemeld voor Malmedy en Vroemdag?
je auto is er klaar voor!
Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by Johannus »

q01z wrote::music :music

waarom heb jij je nog niet aangemeld voor Malmedy en Vroemdag?
je auto is er klaar voor!
De auto wel ja... nu ik nog ;)
Image Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by q01z »

ahjoh, ik kan ook niet rijden :P
Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by Bossie »

Gelukkig, je gaat het eindelijk inzien ;)
Image Image Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by citrofenwick »

Al doende leert men, toch? :)

Vroemdag is ideaal om mee te beginnen gezien het tempo tijdens de eerste 2 sessies niet hoog ligt. Malmedy gaat trouwens niet door :P;
AX-kopen is verslavend.

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by Johannus »

Klinkt toch wel erg leuk, de vroemdag. Ga er nog even over nadenken, maar hou het zeker in mijn achterhoofd.
Image Image

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Re: Johannus - AX GTI Group N '91

Post by Johannus »

Vanochtend wilde de AX weer eens niet starten :(
Gefrustreerd als ik was heb ik het een aantal keer geprobeerd, maar niks...
Nu leek hij ook niet aan te slaan, dus ik dacht niet meteen aan verzuipen, al rook ik wel benzine.

Je kunt wel raden waarom ik benzine rook als je onderstaande foto ziet:
Image

Dat is dus geen water... :shock:

De speeltuin tegenover ons huis heeft per vandaag dus 2 emmers zand minder in de zandbak, maar ik zie het niet zo zitten om dit terug te storten ;)
Image

Wat is nu het probleem? De slang is los gekomen van het buisje waar de benzineleiding de motorruimte binnen komt. Bij de 1.4 zat hier geloof ik een klik systeem of iets van slangklemmen op, maar bij de 1.1 was dit kennelijk niet nodig. Deze heb ik niet vervangen en wellicht dat omdat dit systeem op 3.0 bar werkt tegen de 1.0 bar van een 1.1, heeft deze slang al een tijdje lichtjes gelekt. Dit zou mede de stank en het verbruik kunnen verklaren?

Anyway, nu is ie dus los geschoten en ik ga hem vervangen voor een nieuwe iets langere slang met een slangklem erop, dan zou het als het goed is wel moeten blijven zitten allemaal...
Image Image

Post Reply