Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by Bossie »

Lekker kleurtje Fenwick :)

Nogmaals gefeliciteerd met deze aankoop, hopelijk heb je snel de papieren in orde.

BTW, je mist ook een paar (stuk of 4) bougiekabels.
Image Image Image

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by AlexanderB »

en n luchtfilter
en wat lak van je ATS'jes :P
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by citrofenwick »

Bossie wrote:Lekker kleurtje Fenwick :)

Nogmaals gefeliciteerd met deze aankoop, hopelijk heb je snel de papieren in orde.

BTW, je mist ook een paar (stuk of 4) bougiekabels.
dankje!
En de bougiekabels ontbreken idd ook. Gelukkig zaten de bougies er wel nog in.
Ik zou em graag binnenkort eens proberen te starten, maar ik heb geen idee hoe lang hij stil staat.
De oliefilter ziet er iig nog vrij nieuw uit. Ik denk dat ik voor de zekerheid gewoon eerst ff wat wd40 in de bougiegaten spuit en het blokje met de hand rond draai.
Henk Bats wrote:Erg leuke Sport gevonden vooral omdat dit er één is van de allereerste lichting.

Mocht je de rolkooi ooit willen verkopen ik ben op zoek naar iets dergelijks.

Groetjes, Henk
Aan U had ik ook al gedacht ivm de rolkooi. Enige probleem is dat ze gelast is in de auto en er dus sowieso geslepen moet worden. Maar met verbindingsbuisjes zoals bij een geboute kooi zou dat geen probleem mogen zijn.
Ik bekijk het nog even en houd je op de hoogte :)
AlexanderB wrote:en n luchtfilter
en wat lak van je ATS'jes :P
Dan heb ik een reden om er kelkjes op te zetten :P

En het zijn geen ATS'en, maar compomotives. En volgens mij is die schade wat viezugheid. Kzal er even op letten.
AX-kopen is verslavend.

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by kick-it »

Cool! Weer een sport in de club.
Het kleurtje is wel heeeel fout hoor! ;)
Image
Auke aka Kick-it (AX GTI '92 - BX Sport '86)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by Mastenhose »

Kleurtje is fantastisch! Compomotives limegroen laten coaten en gáán! :)
Toppertje, die Sport! (Y)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

jb
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 724
Joined: ThuApr09, 2009 3:46:33 PM
Location: zuidschote (belgie)

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by jb »

gefeleciteerd :fluffle
kijk ik ben echt super tevreden
een vriend van me had me gebeld om te zeggen dat hij een 1.3 motor met solex en een luchtbak erop tekoop wist
aaangezien ik graag onderdelen verzamel en graag nog een originele 1.3 motor voor mijn 2de sport als reserve wilde , was het mijn plan om deze te kopen om te slopen , aangezien er op de adverentie stond dat het een afbraak ax was en omdat er een kooi in zat had ik het idee dat dat ding op was
die mannen verkochten ook ander garage materiaal , waaronder bruggen en andere afbraak axen enzo..., en dus dacht ik dat , ideaal voor fenwick
(had niks over die sport gezegd) en dus de link naar fenwick doorgestuurd
en nogal heeeel vlug had ook fenwick gezien dat het een sport was :lol:
fenwick was er ook meteen van overtuigd dat die terug de weg op kan , hij heeft ook gaan kijken naar een van de kijkdagen van de veiling en vertelde me dat die kas heel goed was
daarom dat ik de aankoop van de sport aan fenwick heb overgelaten , en dat met het beste belang van de sport in gedachte
want persoonlijk had ik die gesloopt , daarom dat ik super blij ben dat hij gered word , ik vind ooit wel nog eens een 1.3 sport motor en een 2de luchtbak
fenwick heeft nu alle 3 de grootste ax kleppers in zijn garage staan , GT - GTI - SPORT :music
hoe cool is dat niet

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by AlexanderB »

citrofenwick wrote:
AlexanderB wrote:en n luchtfilter
en wat lak van je ATS'jes :P
Dan heb ik een reden om er kelkjes op te zetten :P

En het zijn geen ATS'en, maar compomotives. En volgens mij is die schade wat viezugheid. Kzal er even op letten.
oh, ik bedoelde juist niet de compomotives, maar die andere (die visa-lookalike)
nog eens goed op de foto gekeken, Intra dus. :)
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by q01z »

het is weer een update om jaloers op te worden Fenwick...
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by citrofenwick »

AlexanderB wrote:
citrofenwick wrote:
AlexanderB wrote:en n luchtfilter
en wat lak van je ATS'jes :P
Dan heb ik een reden om er kelkjes op te zetten :P

En het zijn geen ATS'en, maar compomotives. En volgens mij is die schade wat viezugheid. Kzal er even op letten.
oh, ik bedoelde juist niet de compomotives, maar die andere (die visa-lookalike)
nog eens goed op de foto gekeken, Intra dus. :)
Sorry, misschien was het niet zo duidelijk, maar die velgjes heb ik niet in mijn bezit. :) Kvond ze niet direct alle 4 terug en ze zaten in een groot lot. (die sport en al dat spul stond op een veiling van een faillissement van een citroengarage)

Kvond ze erg leuk, maar er zat idd veel werk aan.

En dankje Marc. Maar op de staat er van moet je niet jaloers zijn hoor. Jouw GTi is veel mooier :)
AX-kopen is verslavend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by citrofenwick »

woohoow, het loopt :D
http://www.youtube.com/watch?v=cJPRYcQzeHs

Vanmiddag ff +- een vbak gemonteerd want ik wilde het hok toch wel eens horen lopen. (helaas wel een 4bak, want ik heb denk ik geen 5bak voor alu mantel)
Het starten verliep nog vrij makkelijk infeite. Eerst kreeg hij geen benzine, maar met een andere benzinepomp sloeg ie direct aan.

Beetje pruttelen de eerste seconden, maar na een ff draaien bleef ie stationair vrij goed draaien :)

nog wat foto's:
Image

roest, bah:
Image

Image
Image
Image
Image

Nog eens grondige roest-check-up gedaan en tvalt goed mee. Enkel die achterste balk vind ik niet zo prettig. Ik ben er nog niet aan uit. Vervangen of zo herstellen. Wellicht wordt het indien mogelijk vervangen.
Onder de achterbumper, niet ver van de motorsteunen zit ook een beetje roest, maar tvalt goed mee daar.
Achter de koplampen niets..

Trouwens. Ik heb eens zitten kijken naar welke axjes hier rond mij meest roest hebben achter de koplampen en kwam toch tot een vreemde conclusie.
volledig roestvrij, ph1: 4
klein beetje roest, ph1: 2, amper de moeite om te fixen
roest ph2: 5, en wel de moeite om te fixen, of reeds gefixt
roestvrij ph2: 0!

Toch wel een beetje tegenstrijdig met wat altijd verteld wordt.
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by q01z »

@fenwick, wat mij vooral opvalt.. is dat een ph1 welliswaar roest, maar niet doorzet.. en dat bij een ph2 de gaten veel sneller veel groter worden..

overigens die lak... VET! :D

die kuipjes ook :oops:
Image

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by citrofenwick »

Klopt! Dat is ook mijn indruk. Ik geloof er niet echt in dat type 1's altijd sneller veel roesten.

Ja, die lak is wel nog vet. Enkel een beetje jammer dat het op een sport is. Thad beter op stuart zijn GT5 gezeten :P
In ieder geval, het paars blijft wel nog een beetje.
Misschien komen de kuipjes in de verkoop. ;) Ik twijfel nog.


trouwens, de impreza is weg. Die gaat naar Stuart als nieuwe Daily :)
En me GTcarb staat klaar om afgehaald te worden.
En ik ga mn eerste bordeaux GTI ook afvoeren. Dat ding is echt pokkekapot :?
En me GT injection gaat een beetje rusten in de garage. Ik ga zn verzekering opzeggen. véél werk aan, en ik wil terug een 5deurs daily.

En het kan wel eens heel goed zijn dat ik terug pimp ga rijden :twisted:

beetje plaats maken zo, klinkt goed
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by q01z »

wow, dat zijn veel dingen!

stu in de pimpreza? gelijk maar een lier opzetten? :P
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Mastenhose »

q01z wrote:wow, dat zijn veel dingen!

stu in de pimpreza? gelijk maar een lier opzetten? :P
Haha, met 4wd komt ie miss. wat gemakkelijker uit de bagger... ;) :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

q01z wrote:wow, dat zijn veel dingen!

stu in de pimpreza? gelijk maar een lier opzetten? :P
Ja, maar ik heb nu 4 auto's op de baan, en dat is een beetje te duur aan het worden. Zeker met mn rallyproject en nog met mn onderhoudsgeld thuis + huur schuur schiet er niet altijd veel meer over om nog te hobbiën en voor de rally zelf.
De GTI's zijn vrij goedkoop om te verzekeren door een clausule alleenbesturen, dus dat valt mee.

De impreza is de duurste (goeie 1000€/jaar), dus die moet weg. Aan de GT moet ook veel gedaan worden om hem te laten rijden, en gezien ik een 5deurs (type 1:P) wil zou ik dan liever de pimp terug opknappen. (= goedkopere wegenbelasting + verzekering) Het XSi-blok er in zou ook wel bruut zijn, maar dat ben ik nog niet zeker.
Er scheelde iets met de vbak van de pimp. Als die echt kapot is komt dat blok er waarschijnlijk direct in, want ik heb geen andere passende bak er voor. En als je dan toch bezig bent...

De impreza blijft nu nog een maandje op mn naam, en tegen dan wil ik toch wel dat de pimp terug kan rijden :)

Zo wil ik het in ieder geval nu wel. We zien nog hoe het gaat.

En ik zal stuart aanbevelen een lier te kopen. Strak plan infeite. :D

(de sport mag nog even rusten)
AX-kopen is verslavend.

Ceristimo
AX Master
AX Master
Posts: 1559
Joined: SunOct25, 2009 2:40:25 PM

Re: Fenwick (2 GT's, 2 GTI's, Sport, 1.1 TRE en een Impreza

Post by Ceristimo »

q01z wrote:@fenwick, wat mij vooral opvalt.. is dat een ph1 welliswaar roest, maar niet doorzet..
Ik nodig je van harte uit eens met een schroevendraaier bij mij in de bodem van de Plaisir te komen prikken... :P

Overigens, paars is echt de beste kleur voor een AX. Wat 'n cool ding! :D
Jij bent precies een Franse auto. Mooi en onverslijtbaar volgens de reclamespot.
Maar als de motor nog wil lopen, dan is het plaatwerk al verrot.
Image

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Browny »

Gefeliciteerd met de sport!

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

dankjewel!

Ik ben begonnen met de witte GTI wat onderhoud geven voor vroemdag. De volgende puntjes moeten aangepakt worden:
- nieuwe remblokken (de huidige blokjes zijn na +- 2000km op.)
- 2 nieuwe aandrijfassen (revisie infeite)
- koplampen fixen
- remslangen alweer vervangen
Het nieuwe blok zal nog niet af zijn tegen vroemdag. Het kan misschien wel, maar ik ga het eerst netjes roderen en geen risico's nemen en met een betrouwbaar blok rijden.

ik maak wel nog eens een fotootje
AX-kopen is verslavend.

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by Henk Bats »

citrofenwick wrote:..... eerst netjes roderen .........
Voor de niet Belgen onder ons roderen = inrijden :wink:

Groetjes, Henk

Ps

Mocht je de kuipjes uit de Sport verkopen denk aan mij :wink:
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Fenwick (GTi, 2 GTI's, SPORT, 1.1 TRE)

Post by citrofenwick »

Na vroemdag gaan we de schuur eens goed poetsen, en daarna beginnen we aan project pimp part II. Een deel daarvan is ook andere voorstoelen. Ik twijfel nog welke ik er zal inzetten. Als ze weggaan laat ik je iets weten :)

Ah, en nieuws over de GT injection. Ik heb na lang twijfelen de kentekenplaat effectief ingediend. De kentekenplaat van de impreza wordt rond november overgezet op de pimp en dan gaat die dus terug rijden. Ik kijk er al naar uit om terug te kunnen rijden met mn eerste axje :)

ah, en de GTcarb is nu finaal dood :( Daarvan ga ik trouwens nog eens een fotootje posten om jullie er van te overtuigen dat die koets ondanks de vrij weinige roest toch hélemaal gaar was.

En om nog iets over het nieuwe blok te zeggen. We hebben gisteren het boeltje uitgeliterd en kwamen aan een compressieverhouding van 12.5:1 met een 1.6mm koppakking. We gaan dus niet anders kunnen dan de cilinderkop bewerken om tot een 11.0:1 maximaal te komen. (liefst ergens in de 10 dus)
De zuigers afdraaien is ook een optie, maar dat doe ik liever niet om het blok betrouwbaarder te houden.
Héél leerrijk dit alles :)
AX-kopen is verslavend.

Post Reply