Chris aka Drake (AX First 1.6 16v / 306 xs ph3 LePuG)
Moderator: webmasters
Helemaal vergeten te melden, bij de volcane zitten er nu al een weekje of 2 nieuwe voorbandjes op:
Bridgestone Potenza RE720
en plakken dat ze doen .
Bridgestone Potenza RE720
en plakken dat ze doen .
Last edited by Drake on MonOct17, 2005 5:34:20 PM, edited 2 times in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
zo druk met de GT dat die dat vergeet te vertellen
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Goede nieuws: De GT is er,
Slechte nieuws, de carrorie is in slechte staat, veel roest, en heel veel kleine deukjes, verder is er een waslijst aan dingen die eraan moeten gebeuren en vervangen om de auto weer in goede staat te krijgen, we zijn ook tot conclusie gekomen dat de auto het geld niet waard is om op te knappen hij is weer rijdend te maken maar dan kan je net zo goed een andere kopen aangezien je met een slechte carroserie blijft zitten , ik vind het echt jammer had graag gezien dat er weer wat van te maken was.
enige pluspunten zijn dat het blok nog prima is en niet lekt en ook nog eens een 100% alu blok.
Slechte nieuws, de carrorie is in slechte staat, veel roest, en heel veel kleine deukjes, verder is er een waslijst aan dingen die eraan moeten gebeuren en vervangen om de auto weer in goede staat te krijgen, we zijn ook tot conclusie gekomen dat de auto het geld niet waard is om op te knappen hij is weer rijdend te maken maar dan kan je net zo goed een andere kopen aangezien je met een slechte carroserie blijft zitten , ik vind het echt jammer had graag gezien dat er weer wat van te maken was.
enige pluspunten zijn dat het blok nog prima is en niet lekt en ook nog eens een 100% alu blok.
100% alu hoop ik toch niet alu kleppen/nokkenassen houden het vast niet lang
balen dat de carosserie zo slecht is joh! maar ik zou toch gewoon ff strippen en kijken hoe erg het ECHT is.. kleine deukjes enzo zijn vervelend.. maar vaak gemakkelijk te verwijderen.
roest is altijd rot.. maar oppervlakkige roest is niet 'erg' n echte gaten, tsja daar moet je dan wat aan doen..
wellicht is het het geld niet geheel waard, maar je kan het ook zien als een leerproject.. je leert heel veel van zoiets! en als je de ruimte/tijd/geld heb.. dan zou ik het zeker doen..
balen dat de carosserie zo slecht is joh! maar ik zou toch gewoon ff strippen en kijken hoe erg het ECHT is.. kleine deukjes enzo zijn vervelend.. maar vaak gemakkelijk te verwijderen.
roest is altijd rot.. maar oppervlakkige roest is niet 'erg' n echte gaten, tsja daar moet je dan wat aan doen..
wellicht is het het geld niet geheel waard, maar je kan het ook zien als een leerproject.. je leert heel veel van zoiets! en als je de ruimte/tijd/geld heb.. dan zou ik het zeker doen..
nouja ik kan hem wel opknappen maar het is niet alleen de carroserie, interieur is matig en ga zo maar door, uiteindelijk gaat het (te)veel geld kosten.
en onder het zijraam achter is compleet doorgerot, verder zitten er bij het vooraam boven 2 grote plekken, viel me eerst niet op maarja dat was toen ik in het donker ging kijken
en onder het zijraam achter is compleet doorgerot, verder zitten er bij het vooraam boven 2 grote plekken, viel me eerst niet op maarja dat was toen ik in het donker ging kijken
echt zonde man!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Vandaag het dashboard uit de GT gesloopt, en omdat de kabelboom dan toch vrijligt meteen de elektrische ramen en cv eruit gesloopt,
helaas bleek dit makkelijker gezegt dan gedaan, het zo een enorme spaghetti zooi dat ik de helft heb moeten doorknippen.
Wonder boven wonder kwam ik er achter hoe zo'n systeem nu eigenlijk werkt (motertjes constant plus en min, en het signaal van open en dicht via 2 massa's) en heb ik het min of meer werkend gekregen, als het met een afstandbediening ook gaat werken ben ik helemaal blij
En de elektische ramen tja...
eerst maar uitzoeken wat nog bruikbaar is
en wat over is :
Verder nog iemand interesse in een carosserie van een 91'r GT
klein beetje roest en wat deukjes
kwam er ook nog eens gisteren achter dat een van de voorschermen van niet van een GT afkomt maar van een ax zonder spatbord verbreders, hij zat vast met 2 parkertjes in de wielkast, dat wrak blijft me verbazen .
helaas bleek dit makkelijker gezegt dan gedaan, het zo een enorme spaghetti zooi dat ik de helft heb moeten doorknippen.
Wonder boven wonder kwam ik er achter hoe zo'n systeem nu eigenlijk werkt (motertjes constant plus en min, en het signaal van open en dicht via 2 massa's) en heb ik het min of meer werkend gekregen, als het met een afstandbediening ook gaat werken ben ik helemaal blij
En de elektische ramen tja...
eerst maar uitzoeken wat nog bruikbaar is
en wat over is :
Verder nog iemand interesse in een carosserie van een 91'r GT
klein beetje roest en wat deukjes
kwam er ook nog eens gisteren achter dat een van de voorschermen van niet van een GT afkomt maar van een ax zonder spatbord verbreders, hij zat vast met 2 parkertjes in de wielkast, dat wrak blijft me verbazen .
Drake wrote:
Wonder boven wonder kwam ik er achter hoe zo'n systeem nu eigenlijk werkt (motertjes constant plus en min, en het signaal van open en dicht via 2 massa's) en heb ik het min of meer werkend gekregen, als het met een afstandbediening ook gaat werken ben ik helemaal blij
.
die zwarte uit linksboven kan je bij de dealer bestellen a 75 euro incl 2 afstandsbedieningen
PS hoe is de staat van de deuren? en het GT zijscherm?
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
In het forumonderdeel "Electrisch" is een topic waarin aardig wat te vinden is over het aansluiten van electrische ramen & CV (althans staat een bruikbaar schema, en veel tips enzo).
Ik heb het een paar maanden geleden aangelegd en werkt nog steeds, dus als je er niet uit komt, pm me maar.
Ik woon geloof ik niet eens zo ver weg van je, een kilometer of 15 a 20 ofzo? .
En als je die electrische ramen gaat overzetten... ik wil je oude raammechanisme wel overnemen aan de bestuurderszijde.
Ik heb het een paar maanden geleden aangelegd en werkt nog steeds, dus als je er niet uit komt, pm me maar.
Ik woon geloof ik niet eens zo ver weg van je, een kilometer of 15 a 20 ofzo? .
En als je die electrische ramen gaat overzetten... ik wil je oude raammechanisme wel overnemen aan de bestuurderszijde.
Last edited by Glenn@nl on TueOct11, 2005 7:59:28 PM, edited 1 time in total.
Joost wrote:
die zwarte uit linksboven kan je bij de dealer bestellen a 75 euro incl 2 afstandsbedieningen
PS hoe is de staat van de deuren? en het GT zijscherm?
1 voor scherm kan klopt dus niet, scherm aan voor bijrijders kant heeft een klein deukje, en de deuren zitten vol met kleine deukjes zijn niet echt interresant meer achterscherm bestuurderskant zit vol met deukjes, andere kant is zoals op de foto te zien doorgerot.
Glenn@NL wrote:In het forumonderdeel "Electrisch" is een topic waarin aardig wat te vinden is over het aansluiten van electrische ramen & CV (althans staat een bruikbaar schema, en veel tips enzo).
Ik heb het een paar maanden geleden aangelegd en werkt nog steeds, dus als je er niet uit komt, pm me maar. Ik woon geloof ik niet eens zo ver weg van je ook kilometer of 20 ofzo:P.
En als je die electrische ramen gaat overzetten... ik wil je oude raammechanisme wel overnemen aan de bestuurderszijde.
Ik zal het in gedachten houden mits ik er niet uitkom .
zodra het overgezet is dan is het mechanisme voor jou .
vandaag bezig geweest met het schoonmaken van het GT blok.
Het schone "nieuwe" injectiehuis
Welke deze gaat vervangen:
Aangezien het blok niet 100% lekker liep toen hij uit de auto kwam, gaat er een ander injectiehuis op , dit blok is overgens niet van de 91'r GT maar van de type 2 GT van me broertje die hij ooit in puin heeft gereden.
En uiteraard het hart :
KDY moter met gietijzer onderblok, nieuwe koppaking en iets meer dan 1 ton op de klok, zit nu nog een onsteking met verdelerkap op maar mischien dat ik de Dis onsteking overzet, voordeel van een verdelerkap is wel dat deze vervroegt kan worden.
Alles klaar en schoonmaken, en dan hopenlijk zsm het blok erin
Het schone "nieuwe" injectiehuis
Welke deze gaat vervangen:
Aangezien het blok niet 100% lekker liep toen hij uit de auto kwam, gaat er een ander injectiehuis op , dit blok is overgens niet van de 91'r GT maar van de type 2 GT van me broertje die hij ooit in puin heeft gereden.
En uiteraard het hart :
KDY moter met gietijzer onderblok, nieuwe koppaking en iets meer dan 1 ton op de klok, zit nu nog een onsteking met verdelerkap op maar mischien dat ik de Dis onsteking overzet, voordeel van een verdelerkap is wel dat deze vervroegt kan worden.
Alles klaar en schoonmaken, en dan hopenlijk zsm het blok erin
Goed op weg, mocht je hulp kunnen gebruiken (niet te zwaar ) dan roep je maar!
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Zoals sommige al weten heb ik project voor 4 gaats doorgezet, dus heb ik gisteren van de sloop een saxo vts ontdaan van zijn ledematen .
Maar er zitten nogal wat haken en ogen aan, anders dan sommige deden vermoeden is het niet echt plug and play:
De fusee van een oud type GT (<91) past..... niet!.
De fusee van een type2 draagarm (>92) past wel (zijn dikker).
Ondanks dat sommige kwamen met het idee van een gaatje extra boren boven de veerpoot, gaat dat helaas niet lukken. Jammer jongens alle 3 de draadeinden zijn anders!. Maar er is een simpele oplossing: de veerschotel of hoe zo'n ding ook heet overzetten van een ax veerpoot, deze lijkt identiek maar op uiteraard 1 stukje draadeind minder na .
dan zit ik met slechts 1 onopgeloste vraag, de veren van een saxo poot zijn nogal "breder", ofwel gaat dat passen in de carroserie van een ax?.
Maar er is ook goed nieuws, de remmen zijn vergeleken met de standaard GT remmen, slagschepen met 50mm kanonnen . En op wat kleine dingetjes na zoals hierboven genoemd lijkt het allemaal wel te gaan passen, de achteras zal geen problemen opleveren en heeft op de koop toe ook nog eens veel dikkere torsiestangen.
foto's dan maar:
achteras:
schotel, welke dus niet gaat passen maar zover ik kon zien kan het gewoon uitgewisseld worden met die van een ax poot (stuk met rubber dus)
klauw plus schijf, kwestie van schoonmaken, blokken zijn nog uitstekend.
Roest ziet er erger uit dan het is
En de beruchte fusee (foto is van een type2)
En het blok is ook in een verder stadium:
morgen gaat als het goed is de spanrol+riem vervangen worden en dan is hij klaar voor montage, wat geplanned staat voor donderdag, kan dus zijn dat ik zondag zonder mijn eigen ax kom maar met die van mijn broertje.
Maar er zitten nogal wat haken en ogen aan, anders dan sommige deden vermoeden is het niet echt plug and play:
De fusee van een oud type GT (<91) past..... niet!.
De fusee van een type2 draagarm (>92) past wel (zijn dikker).
Ondanks dat sommige kwamen met het idee van een gaatje extra boren boven de veerpoot, gaat dat helaas niet lukken. Jammer jongens alle 3 de draadeinden zijn anders!. Maar er is een simpele oplossing: de veerschotel of hoe zo'n ding ook heet overzetten van een ax veerpoot, deze lijkt identiek maar op uiteraard 1 stukje draadeind minder na .
dan zit ik met slechts 1 onopgeloste vraag, de veren van een saxo poot zijn nogal "breder", ofwel gaat dat passen in de carroserie van een ax?.
Maar er is ook goed nieuws, de remmen zijn vergeleken met de standaard GT remmen, slagschepen met 50mm kanonnen . En op wat kleine dingetjes na zoals hierboven genoemd lijkt het allemaal wel te gaan passen, de achteras zal geen problemen opleveren en heeft op de koop toe ook nog eens veel dikkere torsiestangen.
foto's dan maar:
achteras:
schotel, welke dus niet gaat passen maar zover ik kon zien kan het gewoon uitgewisseld worden met die van een ax poot (stuk met rubber dus)
klauw plus schijf, kwestie van schoonmaken, blokken zijn nog uitstekend.
Roest ziet er erger uit dan het is
En de beruchte fusee (foto is van een type2)
En het blok is ook in een verder stadium:
morgen gaat als het goed is de spanrol+riem vervangen worden en dan is hij klaar voor montage, wat geplanned staat voor donderdag, kan dus zijn dat ik zondag zonder mijn eigen ax kom maar met die van mijn broertje.
Last edited by Drake on MonOct24, 2005 1:06:20 PM, edited 2 times in total.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
ja idd ik ook wel... Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken !
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**
Klik Hier!!
ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**