Tom aka Baklap (ax 1.1 inj '96

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

nou, nadat mijn koppeling was gemaakt bij de garage, heb ik hem op een parkeerplaats gezet bij mijn huis in de buurt..de volgende dag ik, ging ik nog een keer met mn vaders auto..Ik kwam terug van mn werk en wat zie ik :? mn knipperlicht aan dichelen en een grote kras op mn bumper :? geen kaartje erbij natuurlijk :? ik nog vragen bij de buren, maar die wisten van niks..(foto zet ik er morgen wel ff op)
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

kl*te man....misschien iets voor waarborgfonds.
Succes met opknappen.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Lekker zoiets.... stelletje eikels :@
AX GTI '91

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

jaa dit is kl*te..komt je auto net van de garage af :? ik zet straks ff een foto'tje erop..het valt op zich wel mee, maar je heb wel weer schade :?
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

nou en weer staat mn auto stil :? nu wil hij niet meer starten..eerst begon hij met rijden te schokken en toen ik hem eenmaal uit had, wilde hij niet meer aan..dus mn vaders auto gepakt en op naar mn vriendin..de volgende was het glad op de wegen en daar hield ik rekening mee..totdat op een bocht in de polder de auto niet met de bocht mee wilde..en daar gingen we..van de stijle berm af, 10 cm van een grote sloot..mn vaders auto had een paar krassen en de wieldoppen zijn beschadigd..gelukkig hadden we zelf niks..maar nu was mijn vraag eigen..een middenpijp+een demper uit '91 type 1 ax, hetzelfde als een middenpijp+demper bvan een type2 ax uit '96?! dus ken een middenpijp gebruiken uit '91 en een demper uit '96..is dan de sluiting nog goed bij de flens zeg maar?!
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

J5
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 591
Joined: TueMay02, 2006 9:51:05 PM
Location: Katwijk
Contact:

Post by J5 »

Soow, dit is wel jouw maand aan het worden... :(

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

baklap wrote:nou en weer staat mn auto stil :? nu wil hij niet meer starten..eerst begon hij met rijden te schokken en toen ik hem eenmaal uit had, wilde hij niet meer aan..dus mn vaders auto gepakt en op naar mn vriendin..de volgende was het glad op de wegen en daar hield ik rekening mee..totdat op een bocht in de polder de auto niet met de bocht mee wilde..en daar gingen we..van de stijle berm af, 10 cm van een grote sloot..mn vaders auto had een paar krassen en de wieldoppen zijn beschadigd..gelukkig hadden we zelf niks..
geluk gehad dus!!! Wel balen man!!
maar nu was mijn vraag eigen..een middenpijp+een demper uit '91 type 1 AX, hetzelfde als een middenpijp+demper bvan een type2 AX uit '96?! dus ken een middenpijp gebruiken uit '91 en een demper uit '96..is dan de sluiting nog goed bij de flens zeg maar?!
Ja, type 1 en 2 is indentiek! Alleen de 1.0 is anders, deze heeft een smallere pijp en eentje uit 1 geheel (van cilinderkop tot uitlaatdemper)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

grietje wrote:
maar nu was mijn vraag eigen..een middenpijp+een demper uit '91 type 1 AX, hetzelfde als een middenpijp+demper bvan een type2 AX uit '96?! dus ken een middenpijp gebruiken uit '91 en een demper uit '96..is dan de sluiting nog goed bij de flens zeg maar?!

Ja, type 1 en 2 is indentiek! Alleen de 1.0 is anders, deze heeft een smallere pijp en eentje uit 1 geheel (van cilinderkop tot uitlaatdemper)
komt de diameter wel overeen?? type 1 1.1 heeft toch n dun pijpje?

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

jaa het is echt mn maandje :? auto stuk, fiets gejat, (heb ook nog een spartamet die stuk is gegaan)..jaa ik ben er wel een beetje klaar mee..al dat gelul met die auto's :? maar volgens mij kwam de flens niet overheen..ik wilde eigenlijk mn oude demper gebruiken met die nieuwe pijp maar dat lukte niet..
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Glenn@nl wrote:
grietje wrote:
maar nu was mijn vraag eigen..een middenpijp+een demper uit '91 type 1 AX, hetzelfde als een middenpijp+demper bvan een type2 AX uit '96?! dus ken een middenpijp gebruiken uit '91 en een demper uit '96..is dan de sluiting nog goed bij de flens zeg maar?!

Ja, type 1 en 2 is indentiek! Alleen de 1.0 is anders, deze heeft een smallere pijp en eentje uit 1 geheel (van cilinderkop tot uitlaatdemper)
komt de diameter wel overeen?? type 1 1.1 heeft toch n dun pijpje?
Bij mijn weten niet, maar zeg nooit nooit :P Downpipe was volgens bosal database t zelfde volgens mij, dan zou de diameter ook gelijk moeten zijn... Maar ik heb geen type 1 1.1 gehad :P wel een 1.0 :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

nou de pijp gemonteerd..hij start nog steeds niet..ik krijg ook af en toe backfire:S startmotor draait wel..ik heb het gevoel dat er een enorme druk op mn uitlaat zit:S
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

baklap wrote:nou de pijp gemonteerd..hij start nog steeds niet..ik krijg ook af en toe backfire:S startmotor draait wel..ik heb het gevoel dat er een enorme druk op mn uitlaat zit:S
Nah, dat lijkt me niet; mocht je ervan overtuigd zijn probeer hem dan gewoon te starten zonder middenpijp (wel met spruitstuk en downpipe). Wel direct afzetten mocht ie het dan ineens wel doen. Geeft wel een tering herrie trouwens.

Maaruh, startmotor loopt en meer niet. Ruikt het naar benzine onder de kap?
Probeerd ie het wel of geeft ie helemaal geen sjoege?

Er kunnen vele redenen zijn waarom ie niet start maar omdat je al aangeeft dat ie stotterde... Is je benzine pomp niet overleden?

Ik zou es gaan kijken of je benzine krijgt (toevoer leiding ff loshalen en in flesje doen, ff starten, je moet best een flinke scheut benzine krijgen in je flesje dan)
Is dat goed, checken of je vonk hebt, zijn je bougies nog wel goed, zit er niet ergens een draadje wat beschadigt is ofzo.....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

dank je wel :D ik zal het ff beter uitleggen..Ik reed met mn auto(2 dagen nadat mn koppeling was vervangen) en ineens begon hij te stotteren..ik reed weer naar huis en de volgende dag, wilde ik weer starten maar hij pakte hem niet zeg maar..de startmotor draaide wel..het rook lichtelijk naar benzine..ik probeerde het gisteren en af en toe starte hij wel, maar liep dan echt niet lekker..en hij viel zo weer uit..Ik heb ook een vermoeden dat het de bougiekabels zijn..ik ga vanmiddag gelijk kijken ofdat er scheuren in zitten..bedankt..en waar zit dat slangetje voor de benzine?, want dan probeer ik dat ook gelijk :wink: :oops:
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

Probeerd ie het wel of geeft ie helemaal geen sjoege?

jaa hij probeerd het wel en geeft soms toe, maar daarna is het ook snel afgelopen..
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

raar :? ik heb nu mn oude bougie's erin gedaan en de 'nieuwe' eruit en hij doet het weer als vanouds..Nu merkte ik op dat mn oude bougie's van het type BCPRSES zijn en de nieuwe die ik een maand geleden heb gekocht BCPRSE zijn..kan dit nou echt aan de bougie's liggen die er al een ruime maand in zitten?! en wat is het verschil van de types?!
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

wat voor bougie gebruik jij dan romy?
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

of iemand anders...?
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik heb eerlijk gezegt geen FLAUW idee :oops:

Bij geen enkele auto in 2 jaar tijd vervangen of er uberhaupt uit gehad....

(hmm bij nader inzien is dat neit waar want ik heb de kop van die blauwe gewisseld... maar volgens mij heeft marc ze toen gewisseld......)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

Sorry voor de late reactie, maar was lekker 2 weekjes naar oostenrijk..ik heb nu de goeie bougies gekregen..het bleek dus duidelijk een verschil te zijn..
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

Ik reed vandaag weer lekker naar mn werk, en ineens begon het 'motormanagement' lampje te branden..als ik mn auto aanzet, gaat het lichtje ook branden of klopt dit wel?!
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

Post Reply