Stefan (AX 1.6 GTI & Seat leon 2001 tdi)
Moderator: webmasters
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Dat had ik dus ook met die computer. Ik denk dat je dan goed zit met die 1400 computer. Met mijnes zat ik op lambda 0,9 das dus de zuinige stand.
Waar komt het bijgeluidje vandaan en wanneer treed het op?
De temperatuur moet zo rond de 90 95 graden liggen. Als je een beetje doorgast dan kan ie wel eens oplopen naar de 100 (slalom lelystad 105). Het lampje gaat branden rond de 115. Probeer eens een thermostaat die eerder open gaat.
Hoe erg is de knik in de uitlaat. bedoel je die knik over de stabi heen?
Waar komt het bijgeluidje vandaan en wanneer treed het op?
De temperatuur moet zo rond de 90 95 graden liggen. Als je een beetje doorgast dan kan ie wel eens oplopen naar de 100 (slalom lelystad 105). Het lampje gaat branden rond de 115. Probeer eens een thermostaat die eerder open gaat.
Hoe erg is de knik in de uitlaat. bedoel je die knik over de stabi heen?
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
TTF wrote:wat voor sensor.. ? thermoswitch bedoel je ?
tja ik heb ook nog wel een orginele rallye radiateur.. maar die past niet zonder las en snij werk..
thermoswitch ja.. verder heb ik dat stuk plaat naast de radiateur weggeslepen, balkje waar de motorkap op steunt is er ook uitgeslepen. heb er een nieuwe op gemaakt en vastgebout, nu sluit m'n motorkap nog niet goed, maar dat los ik nog wel op. is iig wel makkelijk zo, de radiateur eruit halen wordt een kwestie van boutjes losdraaien + radiateur naar voren eruit grissen..
kakanox wrote: de radiateur eruit halen wordt een kwestie van boutjes losdraaien + radiateur naar voren eruit grissen..
euhm, dat is normaal toch 2 slangen loshalen, klikken en tillen? of zit dat bij jou anders
maar steef, zuur dattie nog zo schraal loopt! of schraal eigenlijk dattie zo zuur loopt.. hopelijk wordt PeterM een keertje wakker en gaattie spullen versturen
Sander wrote:Dat had ik dus ook met die computer. Ik denk dat je dan goed zit met die 1400 computer. Met mijnes zat ik op lambda 0,9 das dus de zuinige stand.
Waar komt het bijgeluidje vandaan en wanneer treed het op?
De temperatuur moet zo rond de 90 95 graden liggen. Als je een beetje doorgast dan kan ie wel eens oplopen naar de 100 (slalom lelystad 105). Het lampje gaat branden rond de 115. Probeer eens een thermostaat die eerder open gaat.
Hoe erg is de knik in de uitlaat. bedoel je die knik over de stabi heen?
ik gok dat het lager van het diferentiel er uit ligt het geluid is constant.. net als of je wiellager en compleet uitligt.. alleen dat zou wel vreemd zijn want het lager was goed...
die knik in de uitlaat die zit op de plek waar er al een knik in zit zeg maar.. hij is best hard de vangrail ingegaan dus zal best kunnen dat uitlaat + bak een tik heeft gehad..
en voor de rest ik heb een dip rond de 190... daar blijft ie gigantisch hangen...
ik was vrijdag wel op nhl.. kwam net terug van introductie week... maar was met de auto van me ouders...
maar goed maandag moet ik even naar school, en voor de rest ben ik er elke dinsdag en woensdag.. dus je ziet me vanzelf wel weer..
weet je wat ik vermoed? (dat deed ik bij mezelf ook)
dat de steekas toch iets verschilt per auto.
bij mij ging mn goede as in 1x kapot toen ik m in me nieuwe bak zette.. (vorige bak)
bij jou nu ook zoiets, ik denk dat die krans gewoon net iets anders is ofzo..
ik heb antoine er overigens ook een keer over gehoord dat hij voor zijn versnellingsbak een aandrijfas heeft moeten ombouwen (stuk van een 106 as erin)
dus als je m es vergelijkt met die vd 106? en dan heel erg nauwkeurig opmeet enzo?
sterkte iig! maar ik gok dat het de bak niet is
dat de steekas toch iets verschilt per auto.
bij mij ging mn goede as in 1x kapot toen ik m in me nieuwe bak zette.. (vorige bak)
bij jou nu ook zoiets, ik denk dat die krans gewoon net iets anders is ofzo..
ik heb antoine er overigens ook een keer over gehoord dat hij voor zijn versnellingsbak een aandrijfas heeft moeten ombouwen (stuk van een 106 as erin)
dus als je m es vergelijkt met die vd 106? en dan heel erg nauwkeurig opmeet enzo?
sterkte iig! maar ik gok dat het de bak niet is
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX liefhebber
- Posts: 363
- Joined: FriJan21, 2005 11:05:32 PM
- Location: st.nyk
- Contact:
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
kakanox wrote:dan kan je beter een bijna-oldtimer kopen.
kost je iig weinig verzekering..
heb je nog steeds het prijs probleem
goedkoop rijden doe je of in een 205 of in een ax diesel..
maar het oog wil ook wat het Stefan
verbruik is idd wel ff slikken!
maar looptie nu al wel 100%? heb jeje nieuwe ECU al?
grrr..
de gti aandrijfass geprobeerd.. de langste.. omdat het lawaai uit die hoek weg komt..
en nog maakt ie het geluid.. ik "hoop" nu op een wiellager.. maar twijfel ook of het eindlager is ..
ik heb nog geen nieuwe ecu.. ik ga proberen het 1600 systeem er aan te hangen maar dat word hem eerder in de herstvakantie ofzo .
ik rij nu met een gechipte gti computer en daar loopt ie best goed op ....
en ach een ax diesel is ook wel ideaal.. mocht ik er ooit eens 1 goedkoop tegen komen en de 106 is weg.. want die staat hier ook nog ... t moet hier geen autosloperij worden hehe.. dan kan er wel een dieseltje bij misschien..
de gti aandrijfass geprobeerd.. de langste.. omdat het lawaai uit die hoek weg komt..
en nog maakt ie het geluid.. ik "hoop" nu op een wiellager.. maar twijfel ook of het eindlager is ..
ik heb nog geen nieuwe ecu.. ik ga proberen het 1600 systeem er aan te hangen maar dat word hem eerder in de herstvakantie ofzo .
ik rij nu met een gechipte gti computer en daar loopt ie best goed op ....
en ach een ax diesel is ook wel ideaal.. mocht ik er ooit eens 1 goedkoop tegen komen en de 106 is weg.. want die staat hier ook nog ... t moet hier geen autosloperij worden hehe.. dan kan er wel een dieseltje bij misschien..