Ja tuulijk is van bemmelen een stuk goedkoper, maar ik ga naturlijk naar de duurste omdat het niet mijn fout is en waarschijnlijk dus pieken ga vangen!!
Het is deze week ontmoetings week in delft voor de aankomend eerstejaars en de vereniging waar ik lid van been heeft in het thema die smilies, dus ik ben even aan de promo gegaan.
leuk, zo'n vrolijke ax, maar wel heel erg balen van de schade. Hopen dat de verzekering een beetje meewerkt, misschien kan je er nog een slaatje uit slaan.
Kleine update, er is een expert komen kijken en ik krijg iets van 280 terug van de verzekering. Enige wat ik ga fixen is de spiegel. Ik ben een nieuwe GT bumper aan het spuiten dus dat zit wel goed en dat deukje in mijn spatscherm is minimaal, dus die blijft.
ik zuo er nog even een bochtje aan doen en dat ie dan recht achter de koplamp zit en dan kun je die rubberen tochtstrip er afhalen zo dat daar nog wat koude lucht langs kan..
dat zou ik niet doen, die tochtstrip weghalen. dan komt er nog meer vocht binnen en dan krijg je dus 1) een nat luchtfilter en 2) het gat achter je rechterkoplamp groeit snel!
beter een soort van plaatje maken zodat de warmte van de radiateur onder langs het luchtfilter wordt afgevoerd.
Die warmte valt sowieso wel mee, als je auto in orde is wordt het daar nooit warmer dan een graad of vijftig (bij koelvloeistoftemp +/- 90), met zo'n plaatje ertussen kom je nagenoeg op de buitentemperatuur. Een afdekplaatje op je uitlaatspruitstuk is ook wel handig.
daarom begint mn pvc buis ook te vervormen.. van de hitte...
nat luchtfilter valt ook mee nog nooit last van gehad..het is misschien een kiertje van een halve cm waar je echt bijna geen water in krijgt misschien met heel veel regen tijdens het rijden maar bij stilstand nooit..
Nee, ik laat hem zitten waar hij is. Er komt namelijk nog een buis op aan de voorkant die naar een gat in mijn nieuwe bumper loopt. Het zogenaamde ram-air principe dus. Laat het wel zien als het eindelijk af is, maar dat duurt nog wel even aangezien ik nu in finland aan het studeren ben (en mijn auto in nederland staat)
Ohja, hij past trouwen ook geneens netjes achter mijn koplamp. Filter is te groot
Finland is cool... @ TTF: misschien loopt je buis te dicht bij je blok of uitlaatspruitstuk?
--> Inlaatlucht moet echt niet kouder worden dan een graad of 30, dan krijg je nl. een lelijk verbruik en soms andere rare dingen (nog niet meegemaakt, maar weet iig dat hetn iet goed is).
Daarom zit ook die verwarming vanuit het uitlaatspruitstuk origineel op je auto.
Ik heb met m'n 1.6 ivm afstelling in de inlaat de temp gemeten en die ligt bij warme motor zo rond de 55 graden. ook met een PVC buis, op ongeveer dezelfde manier.
Zit nog te twijfelen wat ik er mee gaan doen. Netjes maken en zwart spuiten (als verf uberhaupt blijt zitten) of gewoon zo er onder knallen....weet nog niet.
Ratiatorverf of chroombeits? Is dat te koop bij de brezan en wat betaal je er voor? Blijft zeker goed zitten?
Ik wil namelijk voorkomen dat ie nog verder gaat roesten en het moet er natuurlijk wel een beetje netjes uitzien onder de motorkap.