eric II (Ax 1.1 Volcane '95)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

eric II (Ax 1.1 Volcane '95)

Post by Eric »

100pk is lekker, maar wat weegt een vts op kenteken,
het is natuurlijk allemaal blik, en een ax heeft veel plastiekjes...

mijn ax volcane weegt 604kg en heeft 85pk..

saxovts
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SatJun14, 2003 9:35:15 PM

Post by saxovts »

[quote="Eric"]100pk is lekker, maar wat weegt een vts op kenteken,
het is natuurlijk allemaal blik, en een AX heeft veel plastiekjes...

mijn AX volcane weegt 604kg en heeft 85pk..[/quote]


kentekengewicht is 895 kg

jouw pk/gewichtverhouding is beter

klopt ook wel want ik kan een GT maar net bijblijven.

Dat is dan wel tot ongeveer 120km want ik heb eenlange bakverhouding,daarboven heb ik meer adem dus ga dan sneller.

Als ik mij niet vergis loop de GT bij 4000 toeren ongeveer 120km.
Met 4000 toeren rij ik al dik boven de 140 km.

2000 op de teller is bij mij 5400 toeren

een AX op top zit dan bijna aan zijn max toeren of niet?

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

ik rag hem makkelijk ver voorbij de 6000

meeste koppel bij 5200 toeren,

er zit wel een openluchtfilter op en getweakte inlaathuizen
en andere bougies.. de orginele blies ik er steeds uit...

bij 7200 toeren grijpt het motormanagement in, en gaat ie haperen;
maar pas na 10 seconden

in 3 naar 120 (5800rpm)
in 4 naar 150 (6200rpm)
in 5 naar +/- 190 (5500rpm)

tot nu toe redde ik alleen deze niet :

een 4x4 wrc
lancia delta intergrale
106 rally

de rest gaat allemaal in de binnenspiegel

saxovts
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SatJun14, 2003 9:35:15 PM

Post by saxovts »

zie er goed uit.
wil hem graag eens zien op een meeting

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

ik ben van plan dit eens te filmen, op mijn schouder
en te posten op het forum als topic/video

en mijn blokje is nog helemaal droog,
er zijn wel wat voorwaarden voordat je dit kunt doen...

rustig warmrijden...
ieder 30.000 nieuwe distributiesnaar...
chiptuning...
reservewiel eruit
super 98 tanken ipv euro 95
etc

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

uiteraard ben ik nog niet uitgetweakt,

:twisted:

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

En nog kan ik er niet bij.. 604 Kg??? Je reservewiel eruit? Die weegt toch geen 70 kg :D Ik snap niet hoe jij je GT zo licht kunt krijgen !

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

een volcane 1995 weegt oelgen, michelin xt1 H band,p kenteken 687 kg...

das behoorlijk lichter dan een GT.

ik heb alle rommel eraf gesloopt, het reserve wiel ook

hoedenplank, niet nodig, achterbank is audio...

krik weg, je komt een heel eind hoor,#

lichtmetalen velgen met michelin xt1 H band


dat scheel enorm veel, en op dit moment weegt ie 604 kg met een half lege tank...

dat weet ik toevallig door de weegbrug hier bij de gemeentewerf, waar je je afval brengt...

ik vond het zelf ook wel vedergewicht...

wel lekker hoor, probeer maar eens bank erui, wiel weg en half lege tank,
dan vanuit stilstand lekker wegtrekken tot 6000+ toeren,
en je gaat diep in je stoeltje.
heerlijk heerlijk,

met super 98 in de tank gaat het spinnend tot 40km/h

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

nah wat zeg ik nou...

een volcane 1995 weegt oelgen, michelin xt1 H band,p kenteken 687 kg...

< ik bedoel, weegt op kenteken 687 kg >

AX_GTI
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 54
Joined: ThuJun12, 2003 7:26:15 PM
Contact:

Post by AX_GTI »

Eric wrote:ik rag hem makkelijk ver voorbij de 6000

meeste koppel bij 5200 toeren,

er zit wel een openluchtfilter op en getweakte inlaathuizen
en andere bougies.. de orginele blies ik er steeds uit...

bij 7200 toeren grijpt het motormanagement in, en gaat ie haperen;
maar pas na 10 seconden

in 3 naar 120 (5800rpm)
in 4 naar 150 (6200rpm)
in 5 naar +/- 190 (5500rpm)

tot nu toe redde ik alleen deze niet :

een 4x4 wrc
lancia delta intergrale
106 rally

de rest gaat allemaal in de binnenspiegel


denk dat je er een paar vergeet zoals een 5 GT turbo, golf vr6, 106 gti, enz
check www.staytunedijsselland.nl regelmatig voor de volgende meeting

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

En dat gewoon met 1.1 motortje Eric?
Image

Swatchy

Post by Swatchy »

:)

Heel leuk 40 met slippende wielen dat haal ik ook op droog asfalt met me standaart 1.1 met 15 inch licht er onder en 100 kg hout in de achter bak en met zijn 2e
is dus niet zo boeiend zeg maar !

PS wat voor blok heb je ??
OPen lucht filter ook nog ? wat ik dus niet heb :)

Eric als gast

1.1tje

Post by Eric als gast »

ja gewoon met een 1.1tje

ik heb het effe uitgezocht, maar die volcane 1.1 uit 1995 is inderdaad extreem licht,
de ax first impression van vrouwlief weegt maar liefst 741kg op kenteken..

ik vermoed dat er met die volcane iets is, wat we niet weten,
waar zit dat gewichtsverschil in,

ik zag dat er iemand uit friesland met een rode volcane in het forum zit,

misschien kan die eens op zijn kentekenbewijs kijken.

ps : ik til hem van voren op de rand tussen radiotor en klepslot zo op,
samen met mijn broer....

dat is wel erg vreemd,

nou ja, minder pk`s is niet erg bij minder gewicht...

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

gewichten

Post by Eric »

ik heb effe gezocht en gevonden :

Version 1 (AX GT)
1360cc
4 cilinders 8 valves 1 double SOLEX carburettor
85 hp/6400 rpm
115 Nm/4000 rpm
709 kg

Version 2
(AX GT injection)
1360cc
4 cilinders 8 valves
U9 monopoint injection
75 hp/6200 rpm
104 Nm/4000 rpm
730 kg

Version 3
(AX GT injection + AX Furio)
1360cc
4 cilinders 8 valves
Bosch MA3.0 "mono-motronic" -injection
75 hp/5800 rpm
111 Nm/3400 rpm
750 kg

dat is dus allemaal flink veel zwaarder dan de volcane uit 1995...

volcane 1995 = 678kg officieel met 60pk

lichter en iets minder pk`s geeft dan toch betere acceleratie...

maar eens testen op een meeting met een GT mk-II..

-eric-

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

saxovts wrote:
Eric wrote:100pk is lekker, maar wat weegt een vts op kenteken,
het is natuurlijk allemaal blik, en een AX heeft veel plastiekjes...

mijn AX volcane weegt 604kg en heeft 85pk..



kentekengewicht is 895 kg

jouw pk/gewichtverhouding is beter

klopt ook wel want ik kan een GT maar net bijblijven.

Dat is dan wel tot ongeveer 120km want ik heb eenlange bakverhouding,daarboven heb ik meer adem dus ga dan sneller.

Als ik mij niet vergis loop de GT bij 4000 toeren ongeveer 120km.
Met 4000 toeren rij ik al dik boven de 140 km.

2000 op de teller is bij mij 5400 toeren

een AX op top zit dan bijna aan zijn max toeren of niet?



ik wou ook dat die van mij 2000 op de teller kon rijden (werkt de flitsapparatuur ook niet meer :lol: )
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Heb je ook geen problemen met drempels meer, daar vlieg je gewoon overheen.. :twisted:

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

Een AX volcane 1.1 met 85 PK???? Sorry volgens mij mis ik iets.... Ik heb in mijn GT 1.4 Carb. ook 85 PK... Hoe kan dat nou??
Freude am Fahren.

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 281
Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
Location: Hillegom
Contact:

Post by Swatchyaxowner »

Uhm Eric heeft jouw wagen btw al eens op een test bank gestaan ??
Want alleen chippe en ander uitlaatje en lucht filtertjes krijg jij geen 25 pk extra uit een 1100 CC blokkie greatings Jeffry
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

heel simpel 85 pk red je niet uit een 1.1 zonder vreselijke aanpassingen. Als ik zometeen die turbo erop heb dan zit ik waarschijnlijk (optimistisch) tussen de 90 en de 100 pk. 85 pk uit een 1.1 door een andere chip en een ander plastic buisje is gewoon onzin.

Net als 8000 toeren daar is namelijk het hele uitlaatsysteem veel en veel te restrictief voor. Krijg je zulke gigantische tegendruk. Met een standaard uitlaatsysteem houd de power echt wel op bij hooguit 6000 toeren. Daarna gaat al het vermogen zitten in het door de catalysator persen van de uitlaatgassen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Heel leuk 40 met slippende wielen dat haal ik ook op droog asfalt met me standaart 1.1 met 15 inch licht er onder en 100 kg hout in de achter bak en met zijn 2e
is dus niet zo boeiend zeg maar !


40 met slippende wielen, dat red ik nu ook makkelijk... en in de 2 wil ie ook wel glijden.... komt omdat ik een 100 kg aan motorblok achter m'n achterwielen heb liggen. de achteras is zwaar belast nu, dus wordt voor lichter..

maar wat lees ik nou? Sander een jaar geleden nog aan de 1.1 turbo? :-)

Post Reply