Mastenhose - AX, 2CV, Partner - Update 17/02/2012 Nwe FOTO's

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

DuFF wrote:Luchtsleutel zal de truuk wel doen.
Expansietank van m'n compressor is niet groot genoeg om dat ding op toeren te houden... :D
Ze hoeven maar een klein tikje te doen, de rest gaat daarna vanzelf, het is alleen lastig omdat 't wiel lastig te fixeren is...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by DuFF »

Lastig te fixeren? Wiel staat toch op de grond neem ik aan ? Hoe kan het uberhaubt zo vastzitten, vast niet met een likje kopervet op het schroefdraad en op moment vastgezet ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

DuFF wrote:Lastig te fixeren? Wiel staat toch op de grond neem ik aan ? Hoe kan het uberhaubt zo vastzitten, vast niet met een likje kopervet op het schroefdraad en op moment vastgezet ?
Wiel zit vast aan een achteras die los is van de auto! :)
En het zal vast niet op moment met een likje kopervet vastgezet zijn...

Dus de situatie nu:
Achteras hangt in de bankschoef (leuk klusje om alleen te doen... NOT!) en door middel van een spanband heb ik de velg heb ik vastgetrokken om de draagarm van de achteras heen. Poging morgen wordt er één met een wringijzer, een stuk pijp van een meter ofzo en dan zet ik m'n gewicht even tegen die pijp aan, hopelijk springen de bouten dan los, op dit moment zit in géén van de 4 bouten ook maar enige beweging...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

AlexanderB
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4781
Joined: SunNov07, 2010 11:39:23 PM
Location: Delft

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by AlexanderB »

das heel makkelijk, vastzetten met de luchtsleutel op volgas, dan kan je dr inderdaad met een meter pijp aan gaan hangen (of met n luchtsleutel weer los) en anders kun je t vergeten...

hebben ze met mn stalen velgen n keer geflikt, waren ook niet meer zonder wringijzer van n meter los te krijgen...
AX 1.6 16V circuit speeltje ---- Peugeot 309 1.4i ---- Elektrische Scooter

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

AlexanderB wrote:das heel makkelijk, vastzetten met de luchtsleutel op volgas, dan kan je dr inderdaad met een meter pijp aan gaan hangen (of met n luchtsleutel weer los) en anders kun je t vergeten...

hebben ze met mn stalen velgen n keer geflikt, waren ook niet meer zonder wringijzer van n meter los te krijgen...
Is voor het eerst dat ik de wielbouten niet los krijg, probleem is gewoon dat 't wiel niet te fixeren is, omdat de as los van een auto is, en daardoor vrolijk meedraait etc.
Maar het is inmiddels gelukt, as achterin de AX gegooid en naar Dino's gereden! (Y)

Morgen kan ik m'n GTI-velgen met daaromheen 'nieuw' rubber ophalen! :D
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Pgoddijn »

:P Mietje ;-).

Maar kan lekker zijn inderdaad, hoe sommige mensen hun wielbouten vastzetten is nog niet eens gezond op een naafmoer :?.
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Losroyos »

Pgoddijn wrote::P Mietje ;-).

Maar kan lekker zijn inderdaad, hoe sommige mensen hun wielbouten vastzetten is nog niet eens gezond op een naafmoer :?.
We hebben er zelf met zun 2 op lopen tifus maar los gaan ho maar.

Wie ze vast gezet heb weet ik niet maar het zat echt behoorlijk vast.

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

Gisteren de GTI-velgjes opgehaald en schoongemaakt (zijn geen beauties, maar prima om even mee te rijden zodra 't viergaatsonderstel onder de AX zit). Verder een klein begin gemaakt aan de achteras, schokdempers zijn gedemonteerd en de hoofdbruis heb ik deels met een staalborstel behandeld. Binnenkort verder, ding ff mooi zwart spuiten.

Verder gistermiddag even langs Paul geweest, om een witte GT-bumper op te halen plus de spullen die ik van PeterM overgenomen heb. Voor de GTI-draagarmen moet ik nog even verse rubbers bestellen, zodra die binnen zijn, oude rubbers wegbranden en nieuwe erin persen (in ergste geval laat ik dat doen...)

Nog een kleine twee weken, dan APK, dan weet ik ook meteen of het hok mag blijven! ;) :lol:
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Pgoddijn »

:P. Hopelijk mag dat, gezien de hoeveelheid energie die je er nu al in hebt geïnvesteerd ;). Enige twijfel mag roest zijn, maar da's mijn mening...
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

Pgoddijn wrote::P. Hopelijk mag dat, gezien de hoeveelheid energie die je er nu al in hebt geïnvesteerd ;). Enige twijfel mag roest zijn, maar da's mijn mening...
Roest is beperkt aanwezig, plan is sowieso om ten tijde van de onderstelwissel, als de achteras eraf ligt, meteen de onderzijde van de AX te herstellen (krokant hoekje t.h.v. aansluiting achterbumper), en lekker dik in de tectyl te spuiten.
Blijft lastig, zoveel plannen, zoveel te doen en zo weinig tijd... ;)
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Pgoddijn »

Mastenhose wrote:Blijft lastig, zoveel plannen, zoveel te doen en zo weinig tijd... ;)
Beter dan veel tijd en weinig te doen :P. Maar als de achteras er onder vandaan is kan je maar beter meteen de boel aanpakken inderdaad, je wilt er waarschijnlijk langer in rijden dan in de BWM :lol:
Image

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Rob GT »

Toch best jammer van die heerlijke BMW!

Maar goed, jou kennende wordt de AX vast en zeker prachtig!
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

Zo, ff het stof eraf hier.

't Is officieel, de BMW is verkocht:
Image

Verder heb ik zo links en rechts wat leuke onderdelen voor de AX weten te bemachtigen, dus nu hopen op wat meer (vrije) tijd om hier een start mee te maken. Eerste prio is nog altijd de APK, daarna kan 't GTI-onderstel eronder. Dit is nu voor zo'n 50% klaar. De voorpootjes, veerschotels en de rest van de toebehoren is gespoten en ligt klaar voor montage. Dan kunnen dus ook de Weitec-schokdempers gemonteerd worden. Veren heb ik ook weten te vinden, alleen even afwachten wanneer deze opgestuurd kunnen worden.
Ook ligt er een witte bovenspoiler klaar, een witte GT-bumper, een sportuitlaatje en nog wel het één en ander...

Hopelijk binnenkort meer goed nieuws!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Pgoddijn »

Fijn dat je weer ruimte hebt voor 2 auto's :-). Had niet verwacht toen je hem kocht dat je hem zo snel weer weg zou doen maar als je niet van de chevrons af kan blijven... :D
Image

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

Zo, vanmorgen maar eens naar het keuringsstation gegaan... Voordat ik allerlei klussen aan de AX ga uitvoeren, wil ik natuurlijk wel weten of ik een goeie basis heb gekocht...

De keurmeester was ronduit verbaasd dat de BMW de deur alweer uit was (BMW liefhebber), hij liep een rondje om de auto, liep er eens onderdoor, controleerde de werking van verlichting, ruitenwisser en ruitenwissersproeier, claxon, remmen etc...
Eigenlijk was alles in orde, met uitzondering van één punt, het wiellager rechtsvoor... (Nouja, dat had ik hem ook wel kunnen vertellen, dat ding maakt zo'n herrie dat je elkaar niet kunt verstaan als je harder dan 100 gaat rijden...)

Uitkomst is dus: AFKEUR...

Maar, het wiellager was het enige aandachtspunt, dus........ op dit moment worden de nieuwe lagers op de GTI-draagarmen geperst, dan hoop ik dat DarkAngel snel gaat reageren op m'n PB's omtrent de APEX-verlagingsveren die ik graag zeer snel van 'm ga ontvangen, dan gaan de veren i.c.m. de WEITEC-shocks op de GTI-voorpootjes en dan wordt dat hele zwikkie, incl. aandrijfassen en remmerij, gemonteerd onder de TZX! (Dan nog even langs het keuringsstation voor het afmelden en klaar voor een jaar...!)

Dan hoef ik alleen nog maar eens een moment te vinden voor de achteras, hopelijk niet teveel problemen met de remmerij van de achteras (in de zin van remleidingen)... Fingers crossed...
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

Vanmiddag na het treurige nieuws van de afkeur ( :lol: ) nog even aan de AX bezig geweest. Er hangt nu een 3e remlicht in. Helaas ook wel wat roest ontdekt, dus ook op dat gebied nog een hoop werk te doen...
Het rechterachterlicht is nu ook weer een exemplaar waar geen hoek van ontbreekt, ooit nog eens een linker VALEO zien te scoren, maar dat heeft alles behalve haast op dit moment...

Tot slot heb ik de veerpoten nog even netjes zwart gespoten. Dit is nu bijna klaar, zodra het klaar is, kunnen de schokdempers worden gemonteerd...

Foto's zal ik binnenkort weer eens maken en uploaden!
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd
Posts: 5910
Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
Location: Den Hoorn (ZH)

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Mastenhose »

Vanavond na het eten nog ff de schuur in gedoken. De verlagingsveren kon ik eind van de middag bij de buren ophalen (waren ze gisteren bezorgd, maar helaas was er de gehele dag niemand thuis...:( )
Anyway, ik had ze, dus ik ging maar eens aan de slag.

Plaatjes:
Image
Image
Image
Image

En even later zag 't er zo uit:
Image

Morgenavond de andere veerpoot in elkaar draaien, aangezien die nu nog moet drogen...
Vrijdag hoop ik, mits 't weer 't toelaat, de voorpoten te wisselen, inclusief de draagarmen, en uiteraard de remmerij en natuurlijk voor dan 4-gaats velgen:
Image

Ook nog een mijlpaal bereikt afgelopen maandagnacht:
Image
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by Losroyos »

Toyo's wel voorop he :P

Ziet er goed uit allemaal kan niet wachten op het resultaat.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by citrofenwick »

Zet je ook het droplink systeem over? (hoeft niet persé, zo past het ook)

Je kan wel problemen hebben met het ding op de veerpoot waar normaal de droplink aan bevestigd is. Deze kan aanlopen op het plaatje waar de remleiding en remslang verbonden zijn.

Maar iig goed bezig. Je ziet niet zo vaak 5deurs met 4gaats, en zeker niet met de standaard originele GTI-wielen :)
AX-kopen is verslavend.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Re: Mastenhose - AX 14 TZX - Update 29/07/2011 Nwe FOTO's!

Post by q01z »

zn droplink systeem ligt nog hier... moet nog op reis richting DenHoorn :)
Image

Post Reply