Rob aka Rob GT, fiets + Yamaha/Honda/MZ + Saxo VTS
Moderator: webmasters
-
- AX Master
- Posts: 1979
- Joined: TueJul01, 2003 1:53:44 AM
- Location: Hoogeveen (Drenthe)
- Contact:
Van harte gefeliciteerd met je NIEUWE AX Rob
Ziet er errug netjes uit mag ik wel zeggen
Ik mag toch aannemen dat je met deze bolide naar het FAF gaat toch
Tot zondag dan maar en dan bewonder ik hem wel verder
Ziet er errug netjes uit mag ik wel zeggen
Ik mag toch aannemen dat je met deze bolide naar het FAF gaat toch
Tot zondag dan maar en dan bewonder ik hem wel verder
Greetz Martin
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
BVB Rallying
Citroën AX 1.1 TRE '87 -- 26 juni 2002 t/m 28 mei 2004
Citroën AX 1.4 GT '90 -- 21 mei 2004 t/m 21 oktober 2008
Citroën ZX 1.6 Break '96 -- 04 mei 2007 t/m juli 2008
Citroën Xantia 2.0 16v break '97 -- 05 juli 2008 t/m ?
Peugeot 205 1.9 GTI '90 -- 14 oktober 2008 t/m ? --> rallyauto in opbouw
Bedankt allemaal!
Ik zie trouwens dat mijn vorige AX al ruim een maand ongekeurd rondrijdt!
Eric, alleen de eerste 5 min! Van de zenuwen...
AX_dude, GTI heeft altijd het nieuwe type dashbord. Deze is van 10-91. Dus kwa leeftijd ga ik er maar weinig op vooruit...
Maarreh, ruilen he... denk da't je voor zo'n focus wel een paar GTI's kunt kopen!
Ik zie trouwens dat mijn vorige AX al ruim een maand ongekeurd rondrijdt!
goed man rob ! zal je niet zo trillen als je achter het stuur zit ?
mooi dashboard !
Eric, alleen de eerste 5 min! Van de zenuwen...
Ah ruilen? Ziet er goed uit, is zeker een 92-model? Je hebt t nieuwe dashboard zie ik Mooi zo
AX_dude, GTI heeft altijd het nieuwe type dashbord. Deze is van 10-91. Dus kwa leeftijd ga ik er maar weinig op vooruit...
Maarreh, ruilen he... denk da't je voor zo'n focus wel een paar GTI's kunt kopen!
Rob GT wrote:
Maarreh, ruilen he... denk da't je voor zo'n focus wel een paar GTI's kunt kopen!
jah maar niet zo mooi als deze denk ik?
en wie wil dr nou een focus op zn oprijlaan
veel plezier ermee Rob maar iets zegt mij dat dat nu al gelukt is..
niet met sneeuw rijden he!
en kijk uit voor roestaanvallen
-
- AX Master
- Posts: 1501
- Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
- Location: Eindhoven
Bedankt allemaal!
Zo makkelijk ging dat helaas niet... ik moest het zijscherm eraf halen, hierbij zat de complete veerpoot in de weg... deze dus ff gedemonteerd (scheelde maar weinig of ik had het hele blok eruit moeten halen) en toen lukte het gelukkig om de lampjes te monteren.
Nee ik kon ze gewoon draaien, supersimpel. Alleen blijft er zo'n hoekig randje omheen zitten van die orange...
Zie hier het resultaat, speciaal voor q01z:
Nu wil ik wel foto's zien van je nieuwe velgen!
Heb vandaag meteen maar ff mijn openluchtfilter gemonteerd:
Vroeger had ik hem altijd naast het injectiehuis... maar ik heb er nu voor gekozen om hem op deze plek te zetten. Zo zuigt ie volgens mij niet de warme lucht van de motor aan. Gevolg is wel dat je hem nauwelijks hoort... maar alles is zo anders dan bij een GT, ik vraag me af of ie nog wel op die plek kan waar ik hem vroeger had.
Zo makkelijk ging dat helaas niet... ik moest het zijscherm eraf halen, hierbij zat de complete veerpoot in de weg... deze dus ff gedemonteerd (scheelde maar weinig of ik had het hele blok eruit moeten halen) en toen lukte het gelukkig om de lampjes te monteren.
Nee ik kon ze gewoon draaien, supersimpel. Alleen blijft er zo'n hoekig randje omheen zitten van die orange...
Zie hier het resultaat, speciaal voor q01z:
Nu wil ik wel foto's zien van je nieuwe velgen!
Heb vandaag meteen maar ff mijn openluchtfilter gemonteerd:
Vroeger had ik hem altijd naast het injectiehuis... maar ik heb er nu voor gekozen om hem op deze plek te zetten. Zo zuigt ie volgens mij niet de warme lucht van de motor aan. Gevolg is wel dat je hem nauwelijks hoort... maar alles is zo anders dan bij een GT, ik vraag me af of ie nog wel op die plek kan waar ik hem vroeger had.
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 66
- Joined: MonJun07, 2004 2:24:59 PM
- Location: Buiten Nederland
- Contact:
Die van mij zit 90 graden naar rechts gedraaid (als je voor de auto staat) hij wijst dus in de richting van de rembekrachtiger en zit dus rechtstreeks op het inlaat spruitstuk (korter kan bijna niet). Voor mij een betere plek want ik heb een luchthapper precies ervoor/boven in mijn motorkap zitten en die geeft dus wel een puist koude lucht. Bovendien heb ik de originele inlaat (die ovale die bovenin de grille zit) met een alu-slang verlengt tot net voor het filter. Op die manier krijgt ie zowel van boven als van onder koude lucht. Zie http://www.citroen-ax.net/photo_6.html
De jouwe zal toch wel warme lucht aanzuigen die van achter de radiator komt. Het lijkt mij nog wel voor verbetering vatbaar (no-offense).
Mijn zijknippers zijn zwart en waren supermakkelijk te monteren in de bestaande gaten (alleen een beetje vijlwerk), merk Inpro en gemaakt voor G*lf 1,2 of 3 whatever.
Iig gefeliciteerd, niets rijdt zo als een echte GTi.
De jouwe zal toch wel warme lucht aanzuigen die van achter de radiator komt. Het lijkt mij nog wel voor verbetering vatbaar (no-offense).
Mijn zijknippers zijn zwart en waren supermakkelijk te monteren in de bestaande gaten (alleen een beetje vijlwerk), merk Inpro en gemaakt voor G*lf 1,2 of 3 whatever.
Iig gefeliciteerd, niets rijdt zo als een echte GTi.
AX GTi: 220km/h eat my dust!
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
mvdm wrote: Zie http://www.Citro?n-AX.net/photo_6.html
Damn dat blok blijft het mooist van de hele auto. Kan er niks aan doen, maar hou van zulke motorblokken. Uiterlijk boeit me niet zo verschrikkelijk veel....
Maar goed. Rob gewoon een mooi buisje maken naar het filter toe zodat hij toch genoeg koude lucht krijgt.
ff tussendoor. Kan iemand mij vertellen wrom eigenlijk koude lucht? Het heeft een kleiner volume als warme lucht en dus minder gunstig! Toch? De luchtvochtigheid in warme lucht is ook lager.
Freude am Fahren.
master-arnie wrote:mvdm wrote: Zie http://www.Citro?n-AX.net/photo_6.html
Damn dat blok blijft het mooist van de hele auto. Kan er niks aan doen, maar hou van zulke motorblokken. Uiterlijk boeit me niet zo verschrikkelijk veel....
Maar goed. Rob gewoon een mooi buisje maken naar het filter toe zodat hij toch genoeg koude lucht krijgt.
ff tussendoor. Kan iemand mij vertellen wrom eigenlijk koude lucht? Het heeft een kleiner volume als warme lucht en dus minder gunstig! Toch? De luchtvochtigheid in warme lucht is ook lager.
je zegt het bijna goed
koude lucht is kleiner, dus pomp je voor de ontsteking veel koude lucht erin, zet het met de ontsteking harder uit
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Joost wrote:master-arnie wrote:mvdm wrote: Zie http://www.Citro?n-AX.net/photo_6.html
Damn dat blok blijft het mooist van de hele auto. Kan er niks aan doen, maar hou van zulke motorblokken. Uiterlijk boeit me niet zo verschrikkelijk veel....
Maar goed. Rob gewoon een mooi buisje maken naar het filter toe zodat hij toch genoeg koude lucht krijgt.
ff tussendoor. Kan iemand mij vertellen wrom eigenlijk koude lucht? Het heeft een kleiner volume als warme lucht en dus minder gunstig! Toch? De luchtvochtigheid in warme lucht is ook lager.
je zegt het bijna goed
koude lucht is kleiner, dus pomp je voor de ontsteking veel koude lucht erin, zet het met de ontsteking harder uit
Ja ok, maar in pneumatische installaties willen zo ook zo warm mogelijke lucht omdat deze een groter volume heeft en dus een grotere druk opbouwd En meer druk is toch meer vermogen of ga ik nu van het pad af?
Freude am Fahren.
Warme lucht heeft een groter volume dus minder zuurstof per volume. Zuurstof is wel lekker voor de verbranding. Vandaar dat je graag koude lucht aan wil zuigen. Heeft niets met uitzetten te maken puur met het proberen zoveel mogelijk zuurstof in je verbrandingskamer te krijgen. Tis tenslotte nog altijd geen pneumatische motor he
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
ik geloof dat gerard eens stelde dat 25c de ideale inlaatlucht temperatuur is bij een warme motor,
daarom heb ik mijn openluchtfilter in de orginele ton gehouden,
[zie topic openluchtfilter]
en heb via een slangeklem gewoon zomers de helft er niet opzitten, en swinters gewoon de standaard voorverwarming er weer op.
vreemd genoeg heb ik wat testjes gedaan met het gevoel in de stoel,
en het lijkt erg alsof 0-80km/h met buizen forser gaat dan zonder.
natuurlijk wel met zx 1.9 buizen en niet de orginele met die lamme versmalling, je loopt tenslotte ook geen marathon met een boterhamzakje op je mond.
daarom heb ik mijn openluchtfilter in de orginele ton gehouden,
[zie topic openluchtfilter]
en heb via een slangeklem gewoon zomers de helft er niet opzitten, en swinters gewoon de standaard voorverwarming er weer op.
vreemd genoeg heb ik wat testjes gedaan met het gevoel in de stoel,
en het lijkt erg alsof 0-80km/h met buizen forser gaat dan zonder.
natuurlijk wel met zx 1.9 buizen en niet de orginele met die lamme versmalling, je loopt tenslotte ook geen marathon met een boterhamzakje op je mond.