De auto gaat moeilijk op en neer, Bas had zelf het gekraak van rechts aangegeven, dus waarschijnlijk is die veerpoot niet gangbaar meer.
Slechte veerpoten hoor je tegengestelde berichten over (volgens sommige is het een zeldzaamheid), maar Bas heeft een reserve-veerpoot van mij mee... Dat zelf monteren is goed te doen (vraag wel om een hulpje, omdat je altijd een hand te kort komt...).
Ik vind het echt jammer dat we zaterdag niet zo ver kwamen, maar bij een BX lijkt het bijna standaard dat het net iets moeilijker gaat.
Degene die de veerbol erop heeft gezet mag hem van mij ook eraf halen... (of een hele sterke oliefilterketting kopen.. en dan nog ga je je waarschijnlijk pijn doen, want zodra hij beweegt schiet hij opeens los, en dan hang je er net met je volle gewicht aan...).
Hoogteregelaar > revisiesetje bestellen, iets boven een 10tje geloof ik. Men zegt altijd "Chyparse", daar komt de mijne ook vandaan...
Het is mogelijk om de hoogteregelaar eruit te halen voor revisie, en het blok te laten zitten. Wel een gepruts...
En dan heeft Mecchucio hier plaatjes bij gemaakt van de revisie zelf:
http://www.mechuccio.nl/foto/Citroën/HR ... visie.html