Pfffffffff... Wat een gedoe allemaal. De Nissan-AX staat nog steeds op een andere carterpan te wachten;
Gisteraaf de rechter remklauw van de witte diesel al voorzien van een nieuwe glijbus, speciaal vet (ziet eruit als witte vaseline, maar schijnt iets speciaals van Loctite te zijn) en twee nieuwe bouten. Dat loopt al een heel stuk soepeler zeg! Véél beter dan met de oude bouten!!! (Kan me vaag herinneren dat ik ergens eens in de Haynes heb gelezen dat die bouten na loshalen van de remklauw sowieso ALTIJD vervangen moeten worden door nieuwe?!) Morgenochtend de linker remklauw nog 'even' doen en dan een proefrit maken om te kijken of dat debiele rammelen (het is niet eens meer trillen te noemen, want de boel gaat zó erg te keer dat 't stuur niet eens meer vast te houden is en het lijkt alsof de boel onder de auto vandaan stuitert!) tijdens remmen nu dan eindelijk eens over is.
En daarna zijn er nog een paar andere dingetjes aan de witte te doen, waaronder thermostaat vervangen (het duurt wel erg lang voordat de kachel eindelijk eens op temperatuur is), eindelijk die roestplekjes bij de portieren behandelen met Noverox, de voorruit laten vervangen, rechter aandrijfas (wéér) vervangen wegens gescheurde ashoes en eens uitzoeken waarom het blok zo ontzettend staat te schudden als 'ie stationair loopt.
En dan... (ik heb het al subtiel laten vallen in een ander topic...) de GTI-Volcane.
Tjah... Te weinig afstand houden is tegenwoordig meer regel dan uitzondering ofzo... Moest heel hard remmen... En toen
*BONK*... Een 207 tegen de achterkant.
Had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat m'n GTI-Volcane ook ècht goed kon remmen. 185 breed op droog wegdek en 247mm geventileerd kan dus wel degelijk ècht rap stil staan, zonder te gaan glijden.
M'goe, de 207 heeft met haar linker voorkant de rechter achterkant van mijn GTI-Volcane geraakt.
Volgens mijn collega (die zelf ook veel sleutelt, maar dan aan Matra Murena's) zijn de kokerbalken niet vervormd en heeft ze de AX ruim rechts van de rechter kokerbalk geraakt.
De schade (nog niet door een schade-expert laten bekijken) lijkt zo redelijk mee te vallen: de achterplaat van de carrosserie ónder de bodemplaat is redelijk naar voren gebogen, waardoor deze de binnenbumperbalk mee naar beneden trekt en daarmee dus de bumper zelf aan de onderkant naar voren. Daardoor loopt het rechter achterwiel tegen de onderste punt van de pumper aan. Achterlicht: onbeschadigd; bumper: schaafplek en de punt gesmolten; 1 van de 3 montagedopjes van de bumper is weg.
Ow, en m'n vriend reed mee. Daardoor is de bijrijdersstoel beschadigd: de vergrendeling/het stelmechanisme van de rugleuning is aan de linker kant van de stoel kapot, waardoor de stoel een beetje scheef hangt en het mechaniek voor verstellen niet meer werkt. Moet daar dus ook nog een andere stoel voor hebben.