PeterM wrote:Hey, een heleboel bekende dingetjes.
P.

voor jou wel ja!
Bij Renard hebben ze ook zojuist de laatste hand gelegd aan het eerste echte CX (KDFi) lpg inbouw project voor een klant.
Een totale alles erop en eraan klus. Klant had hooguit wat geld kunnen besparen bij aankoop van de CX 2400GTi waar het allemaal inzit. Die is weliswaar erg mooi maar niet zo mooi als de prijs rechtvaardigde.
Renard heeft de inbouw verzorgt en BS-Autotune alleen de bekabeling. Afstelling volgt later deze week.
Nard heeft hele motorblok eruit gehad en nagelopen, nieuwe koppeling erin en vliegwiel van gaten voorzien (triggerwheel), alle sensoren, coil-on-plug spul gemonteerd en KDFi-kastje voorbereid.
Rene heeft de LPG tank en brandstofslangen, verdampermontage etc. gedaan. Jeroen Bosma speciaal ingevlogen enkel voor bekabeling en KDFi-afstelling.
Duur grapje, dat wel. KDFi neemt ook het benzinegebeuren voor z'n rekening, dus volledig modern opgezet. Zelden zo'n mooi lopen 2400GTi gehoord, en dat terwijl er nog niet eens een fatsoenlijke tabel is gemaakt.
(kosten zo'n €7000... maar dat is inclusief koppeling, motor/v-bak upgrades, distributie, alle keerringen en daarboven nog het hele KDFi met COP verhaal, 90% nieuwe kabelboom en de LPG installatie.)
De eigenaar gaat dit als dagelijkse auto gebruiken. Dan valt het wel mee..., zo'n €15.000 voor een 'nieuwe' auto die schoon, zuinig(er) en ook nog belastingvrij is.
