Roy Aka Losroyos - Citroen ZX 1.6 Image

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

goed overzichtelijk bezig :D

kick-it
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 471
Joined: SunNov22, 2009 5:55:49 PM
Location: Amsterdam

Post by kick-it »

Dat ziet er goed uit.
Lekker bezig ook, het weer is nu wel ideaal om zoiets te gaan doen.

Dit weekend ook weer verder met die van mij.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Wat is die distrebutie hier een $*&#&%@*#&%@*#%*@&^$*#^&$#&^@$*@$*^@ werk hee, word je echt niet vrolijk van, maar we geven de moed niet op!!!

martie
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: TueJan26, 2010 3:31:18 PM
Location: Groningen

Post by martie »

leuk he...

1 goed vooruitzicht:

Demonteren was een klotenklus, monteren ging een stuk beter. Vooral de waterpomp ging een beetje moeilijk doen :evil:

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Nou hij word weer in elkaar gezet het is wel gelukt nog, Noe de manier vinden de spanrol te spannen,

Maar, we doen nog ff spelen, en dan komen de foto's allemaal vanzelf.

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Ik gebruik een imbus 5 of 6 steek ik in het vierkante gat wat in de spanrolzit, dan over het boutje om hem vast te zetten dan gebruik ik dat als hefboom om hem te spannen en draai ik hem vast.

Alleen de middelste kap van de distributieriem vind ik compleet waardeloos om los te maken, en even de motor steun los zodat je de waterpomp er stuk makkelijker uit kan halen.

Ziet er verder goed uit!

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

Goed bezig! Goede foto's ook! Zie alleen net je andere topic, succes met starten, maar ik vertrouw erop dat het goedkomt!
Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Zo, Dat is me wel gewoon een dag vullend programma.
Ik hoop dat ik de eerste jaren dit niet meer los hoef te halen, Shit wat een pokke werk hee :P

Ik zet de foto's even bij elkaar.

Image
Image

Kap der af halen is wel een must bij deze klus. En voor iedereen die net zolang is als wij, Regel 2 krikken hoef je minder te bukken.
Image
Image

Motorkap en Accu
Image

Cilinders nummeren voor de bougie kabels
Image
Image
Image

Koelvloeistof eruit laten lopen
Image

Bougies loshalen, met een kleiner kom je er niet bij.
Image

En dan mag alweer de radiator eruit :P we wisten nog hoe het moet
Image

Hier hadden we een Break, Ik moest naar huis, me begeleidster van het zorg kantoor kwam met goed nieuws!!!!

Per 1 Juli is er een kamer vrij voor mij, Dus ik ga verhuizen :D
Ik ga het ouderlijk huis omruilen voor 1 kamer in een begeleidwonen project. Me kamer daar is zoiezo groter (nu is die 2.10 bij 3.20)

Nou denken jullie heeft die dan nog wel genoeg geld over voor de auto, Koste wat het kost blijft de auto. Ik ga hem echt niet weg doen, of ik moet zo diep in de shit raken dat als ik hem niet verkoop me plek daar kwijt ben. Maar zou hem dan ook wel kenne schorsen. Nou veder naar de auto..

Injectie gedeelte los.
Image

Zo zag die er onder het dekseltje der uit.
Image

Hier hebben we het langst over gedaan
Image

Die verstevgings buis weg gehaald meer ruimte
Image

Chip moest ook los anders kwamen we der niet goed bij, Dat slangetje is van de ruitensproeier vloeistof.
Image

En stinke dat dat grij doet :O
Image
Image

Ouwe pakking
Image
Image

Nieuwe pakking
Image
Image

Piece of art
Image

Tijdens het opbouwen
Image
Image
Image

Toen waren we klaar en verveelde ik me :oops:
Image

Zonder dat wss de spul op tijd staat nu hebben we er van 9.00 tot 15.00 eraan gewerkt (Ongv uur pauze). Dit was voor ons de eerste keer maar dankzij de handig howto van onze clubmontuur(ster).

Morge de spullen optijd zetten en hopen dat die dan weer broem broem doet.

p.s. Waarom kan ik somige foto's niet via uploadjefoto van hier plaatsen, Das best irritant dat ik de ene wel kan plaatsen andere niet. Daarom ook overschakeling naar Mijn album. Dus sorry voor de kleinere foto's[/img]

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2348
Joined: FriJan16, 2009 1:34:06 AM
Location: Bussum

Post by Pgoddijn »

Mooi werk! Maar inderdaad, ik mis hier en daar ook een paar foto's waaronder je oude koppakking :-P. Wil ik eigenlijk wel zien! Goed dat je ermee begonnen bent vandaag, ziet er naar uit dat er geen regen komt en je hebt het eerder warm dan dat je niet meer kunt werken door de koude vingers :?. Maar dat lange seizoen hebben we hopelijk achter ons gelaten ;-). Riem is niet moeilijk, maar de boel op tijd zetten is wel ernstig belangrijk! Spannen is ontzettend makkelijk, heb het van Happytree geleerd en later vrolijk bij de auteur van de koppakkingwissel howto toegepast :-P.

Succes, hopelijk lukt het allemaal perfect!
Image

Robert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: WedOct18, 2006 8:40:30 PM
Location: Eindhoven

ax

Post by Robert »

hey wat heeft die auto nu gelopen ?
bij de 97000 is de distrubutieriem en de koppakking al een keer vervangen geweest.
volgens mij was die riem echt niet nodig .als het wel nodig was hebben ze hem echt lopen afstampen.
ook nieuwe kopbouten gebruikt?

Netheo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 976
Joined: SatMay21, 2005 12:42:45 PM
Location: Ramsdonk Belgie

Post by Netheo »

ik denk dat hier een foutje gebeurd is :D
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Die van de oude koppakking doet het bij mij wel. Ik zal ff link naar het album sturen.

Edit De link klik

Staat ook foto's bij van de eerdere radiator wisseling ;)

Robert
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: WedOct18, 2006 8:40:30 PM
Location: Eindhoven

foutje

Post by Robert »

hey foutje zet dit even bij roy het gaat over de blauwe ax

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

hey wat heeft die auto nu gelopen ?
bij de 97000 is de distrubutieriem en de koppakking al een keer vervangen geweest.
volgens mij was die riem echt niet nodig .als het wel nodig was hebben ze hem echt lopen afstampen.
ook nieuwe kopbouten gebruikt?

Hij heeft nu 133 gelopen. Maar der zat ook KVS bij de olie. voor dat er een groot stuk mee gereden word gaat eerst de olie der nog uit en worden de bougies vervangen.

De riem is niet vervangen, Die heeft nog voldoenden tanden. Het was alleen de koppakking.

Geen nieuwe kopbouten gebruikt. Deze zagen er nog goed uit.

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Is beantwoord in mij topic ;)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

MBa@NL wrote:
Losroyos wrote:Eerste keer naar de postbank.
Moest je geld halen? ;) Kijk dus even je spelling na...
posbank, erg gave locatie !

http://www.youtube.com/watch?v=hDosufc_89Y
http://www.youtube.com/watch?v=wO7EuWPDvQs
:)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

TTF
AX weirdo
AX weirdo
Posts: 3998
Joined: MonMar15, 2004 12:34:16 AM
Location: Heerenveen (Fryslan)

Post by TTF »

Losroyos wrote:
hey wat heeft die auto nu gelopen ?
bij de 97000 is de distrubutieriem en de koppakking al een keer vervangen geweest.
volgens mij was die riem echt niet nodig .als het wel nodig was hebben ze hem echt lopen afstampen.
ook nieuwe kopbouten gebruikt?

Hij heeft nu 133 gelopen. Maar der zat ook KVS bij de olie. voor dat er een groot stuk mee gereden word gaat eerst de olie der nog uit en worden de bougies vervangen.

De riem is niet vervangen, Die heeft nog voldoenden tanden. Het was alleen de koppakking.

Geen nieuwe kopbouten gebruikt. Deze zagen er nog goed uit.
Als je je van te voren iets beter had voorbereid had je er achter kunnen komen dat het beter is om kopbouten niet te hergebruik aangezien dit rekbouten zijn. Dat het ook niet verstandig is om een distributieriem te hergebruiken officeel mag je deze maar 1 keer opspannen..

Heb je verder wel alles volgens boekje gedaan? bouten volgens voorgeschreven nm + aantal graden vast gezet? of op de gok :lol:

Heb je ook alles schoon gemaakt voor dat je de pakking er op hebt gezet? Aangezien ik dat zo 1 2 3 niet op de foto's zie? want dan kun je binnen de korste keren weer :roll:

En dan nog maar zwijgen over het van te voren controleren of alles op tijd staat en direct proberen te starten :roll:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'


Image Image

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Aan de stand van je zuigers te zien, heb je het vliegwiel niet geblokkerd. Als je zowel het vliegwiel als de nokkenas niet geblokkeerd hebt, dan is het spannen van je d-riem voor niets geweest. Die mag eerst weer los voor je alles op tijd kunt zetten.

Het gaat er bij de d-riem ook niet om of er nog genoeg tanden op zitten, dat kreng kan breken en dan heb je grotere problemen.

Succes (y)
Image Image Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4802
Joined: SatJan02, 2010 12:42:12 AM
Location: Zevenaar

Post by Losroyos »

Schoongemaakt wel, En morge gaan we het ook optijd zetten. dus dat komt nog wel goed :D

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

lekker bezig, en snel gedaan voor eerste keer! :D

nog een tipje: koop een assteun, als iets of iemand tegen een van je krikken aanloopt (kinderen en honden zijn niet zo berekenend) dan lig je er mooi onder met je hoofd...

Post Reply