Mark (CitroAX) AX VOLCANE Rood

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Bij mij was die aan bakzijde toch echt hardstikke stuk en gaar :) 't Kan wel ;-)

CitroAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuJan28, 2010 11:01:42 PM
Location: Almere

Post by CitroAX »

Mastenhose wrote:
CitroAX wrote:
Mastenhose wrote:
CitroAX wrote:Zo vandaag weer even bezig geweest.
De flens die op de einddemper komt was helemaal rot.
Dus nieuwe flens met een stukje pijp erop gelast (koste me niks ;))
En hop de nieuwe einddemper erop en gasdicht die handel :D
Nu zag ik toen hij op de brug stond dat de aandrijfas hoezen slecht waren :wall .
2 met scheurtjes en 2 die erg droog en ook lichte scheurtjes hadden.
Dus even nieuwe bestellen .
iemand toevallig een goedkoop adresje?
Kan ik ze volgende week zondag plaatsen
Ik haal m´n ashoezen altijd bij de Brezan.
Maar 4 ashoezen, betekent dat die aan de bakzijde ook niet goed meer zijn?
Zitten 2 hoezen op elke aandrijfas en ze zijn zowel aan het wiel en aan de andere kant niet echt scheurvrij.
en als ik toch de hoes aan de wielkant vervang kan ik net zo goed die andere van de zelfde as ook meteen vervangen, want heb hem dan toch los.
Dus dan kom je op 4 hoezen uit.
Wat kost zo een setje eigelijks?
Ik weet inderdaad wel dat er aan de bakzijde ook ashoezen zitten, maar volgens mij gaan die niet echt vaak kapot...
De ashoezen voor de wielzijde (universeel) kosten ongeveer een tientje per stuk ofzo... Bakzijde heb ik nog nooit hoeven vervangen, weet dus ook niet wat die moeten kosten...
Het zijn volgens mij (weet het bijna zeker van wat ik zie) nog de originele hoezen en die zitten er van 1994 ;)
dus ja dan zouden de hoezen aan de bak kant ook wel een keer op kunnen zijn.
RESULTAAT STEMWIJZER: Emigreren!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

CitroAX wrote: Het zijn volgens mij (weet het bijna zeker van wat ik zie) nog de originele hoezen en die zitten er van 1994 ;)
dus ja dan zouden de hoezen aan de bak kant ook wel een keer op kunnen zijn.
Dan zou ik er gewoon nieuwe aandrijfassen opzetten ;)

Minder werk en die leven toch nooit lang, zeker niet als ze al 16 jaar oud zijn en 180.000 km ervaring ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

"nieuwe" > gereviseerde bedoel je? nieuwe zijn zo duur...

MBa@NL
Archivaris
Archivaris
Posts: 5045
Joined: TueDec13, 2005 12:03:15 AM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by MBa@NL »

raoel wrote:"nieuwe" > gereviseerde bedoel je? nieuwe zijn zo duur...
Als je iets minder als 200 euro voor NIEUWE assen duur vindt... ja... dan is het duur maar dan heb je tenminste niet het gezeur dat je revisie as er na 100km al de brui aan geeft... (meestal gaat het goed maar ik heb al genoeg vehalen gehoord (en gezien) waarbij het met een revisie as fout ging...)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

raoel wrote:"nieuwe" > gereviseerde bedoel je? nieuwe zijn zo duur...
Nee echt nieuwe, gereviseerde is echt pure rotzooi

120 euro heb je 2 nieuwe assen, en dat rijd LEKKER :D
Die krengen rammelen bijna altijd na 15-20 jaar. En dan trilt de auto op de snelweg e.d. en dat is dan allemaal ineens weg, heerlijk ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

120 euro voor 2 nieuwe? huh ? ik betaalde iets van 80 voor 1 gereviseerde... doet het prima, trouwens...

Post Reply