Frank aka acefrank - spot 1.1i 1996

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
acefrank
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Frank aka acefrank - spot 1.1i 1996

Post by acefrank »

Eindelijk ik heb mijn eerste autootje gekocht!!!! en jawel een ax!!!!!!
Ik zal me even voorstellen, ik ben Frank 25 jaar, en heb sinds 2 weken een groene ax 1.1i. Ik moet zeggen dat ik de kleur in het begin niet zo mooi vond, maar ik begin de kleur nu steeds meer te waarderen. Ik ben nog student maar hoop aan het eind van 2009 me diploma natuurwetenschappen te hebben.

Het is een door de dealer onderhouden ax, ik ben nu de tweede eigenaar en de ax heeft nog maar 108000 km gereden. Er is wel ooit iemand achterop de ax gebotst, er zit een niet orginele grijze bumper op en de achterlichten en de kofferbakklep zitten niet helemaal meer recht op de auto (moet je wel goed kijken), maar gaan nog wel goed open. Foto's komen nog, moet ik eerst nog even maken!!!

Waarom een ax? Ik ben toen ik 16 was helemaal verliefd geworden op de 2cv. Heb er inmiddels al een paar keer in gereden, en ga er ooit nog een kopen. Maar voor een redelijk tot goede 2cv ben je veel meer geld kwijt dan een goede andere auto. Door de 2cv wilde ik wel graag een goedkope Citroën en dan kom je gauw uit op de ax of Saxo maar die is net iets duurder in aanschaf, wegenbelasting, verzekering en benzine, dus ik ben uiteindelijk voor de ax gegaan. en heb er zeker nog geen spijt van gehad, hij rijdt heerlijk!!!!

Foto's volgen nog!!!!
Last edited by acefrank on ThuNov12, 2009 4:43:00 PM, edited 1 time in total.

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

Welkom!

Een voor studenten betaalbare Citroën is 100% de AX :) Goeie keuze :)

Als het gaat over zo'n donkergroene (First / First Impression): die zie je wel veel, dus andere achterklep en bumper moet volgens mij wel te vinden zijn... (slooponderdelen).

Ik ben wel benieuwd naar de foto's :)

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Welkom hier.
Tja, bij een eend kan je het financieel zo gek maken als je wilt. Dat valt bij een AX reuze mee en het rijdt ook nog 's super!
Veel plezier van de AX.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Mastenhose
profiel verwijderd
profiel verwijderd

Post by Mastenhose »

Welkom hier!

De Spot heeft toch wel hele leuke kleuren moet ik eerlijk zeggen, dus ik ben benieuwd naar de kleur die je Spot heeft! :D
Bossie wrote:"Je nieuwe naam wordt zeker de Zekeringkoning :lol:
KLIK voor mijn WIE=WIE!
ImageImageImage

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Johannus »

Welkom!

en heel veel plezier gewenst met je AX!
Image Image

MrBBQ
AX Master
AX Master

welkom

Post by MrBBQ »

Hallo,

Welkom bij de gezellligste club van Nederland en Belgie!

Gr.MrBBQ
Saxo style is sexy style....

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Welkom en veel plezier met je AX :D
En ik ben het helemaal met je eens dat het ideale studentenautootjes zijn en super lekker rijden :)
Weer op zoek naar Citroën

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

De AX rijd ook teminste nog een klein beetje als een Eend, een saxo niet ;)

goede keuze hoor!
Is hij van dat wat feller/mint groen? dat vind ik toch wel een mooie kleur namelijk :D

Acterbumper moet zeker een keer in kleur gespoten worden?
Oh en de achterklep kan je nog bijstellen he ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

acefrank
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by acefrank »

Ik heb even wat fotos gemaakt van m'n ax. De groene kleur zie je idd vaker rijden, zoals ik al zei vind ik de kleur steeds mooier worden, als het van jezelf is wordt het snel mooier. Maar voorkeur ging toch uit naar een bordeauxrode.

Image
Image

De radio die erin zit is echt slecht, de radio zelf doet het niet, heb nu muziek via zo'n cassettebandje die ik op m'n mp3 speler aangesloten heb. Alleen uit de linker speaker komt geluid uit en als ik de radio aanraak dan begint die te kraken. Dus de radio wordt eerste projectje . Maar hoe krijg ik dat ding eruit, heb al wat lopen wrikken met een schroevendraaier, maar ik krijg hem er niet uit. Hoe krijg ik dat ding er het makkelijkste eruit? Ik heb er maar even een foto van gemaakt.

Image

raoel
Eggman
Eggman

Post by raoel »

autoradio:

Meestal moet je 2 metalen pennen aan de zijkanten erlangs steken, dan druk je ergens tegenaan, en dan kan hij los.

Elk merk heeft natuurlijk zijn eigen formaat pennen Image maar met veel proberen en gedoe en 2 messen (zo plat mogelijk) lukt het uiteindelijk wel...

Ohja, het zijn niet altijd metalen pennen, ik kwam ook deze tegen:
Image

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Met een paar tie-wraps lukt het vaak ook wel.
Die zijn net stevig genoeg om de weerhaakjes opzij te duwen.

De standaard speakers van Citroën (volgens mij zelfs een optie in die tijd) zijn overigens ook van bar slechte kwaliteit. Als een vorige eigenaar die nog niet vervangen heeft voor een "echt" merk zou ik dat zeker doen. Dat scheelt enorm.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Post Reply