Ernst-Jan aka Carbest (Volcane 1995)
Moderator: webmasters
Ernst-Jan aka Carbest (Volcane 1995)
Hallo Mede AX bezitters(sters)
Ik heb al wel eens een vraag gesteld en erg snel antwoord gegeven. En dan is het wel zo netjes om je even voor te stellen.
Ik ben Ernst-Jan en ben 25 jaar oud. Ik woon in Bilthoven en ik studeer in Arnhem. Ik ben bijna klaar met de Commerciele Economie studie. Alleen nog mijn eindscriptie inleveren. In het weekend ben ik in Doetinchem te vinden.
Dus de AX pendelt heel wat heen en weer. Ik heb hem sinds juli 2009 en ik heb er nu 6000 kilometer gereden. En dat gaat ansich goed na wat vervelende opstart problemen. http://www.autoweek.nl/autoreview/24272 ... -AX-11-TGE voor de spannende perikelen.
De AX is mijn derde auto. Op mijn 18e kocht ik een Volvo 480 turbo. Heerlijke auto die er bijzonder uitziet. Alleen moet je wel een erg dikke portemonnee hebben. Na 2,5 jaar ingeruild op een Volvo 850 2.5 10V automaat. Heerlijke cruise wagen maar ook niet bepaald goedkoop, maar wel goedkoper dan de 480. In 2007 deze weer verkocht en overgestapt in de trein. Het begon toch weer te kriebelen om een eigen auto te hebben. Het belangrijkste was dat ie goedkoop was. Zowel in aanschaf als in gebruik en een beetje leuk en sportief. Daar voldoet de Volcane dus aan!
Hier nog een foto van de 480
En dit was de 850
Ik denk dat jullie wel een kleine indruk hebben wie ik ben.
Groeten,
Ernst-Jan
Ik heb al wel eens een vraag gesteld en erg snel antwoord gegeven. En dan is het wel zo netjes om je even voor te stellen.
Ik ben Ernst-Jan en ben 25 jaar oud. Ik woon in Bilthoven en ik studeer in Arnhem. Ik ben bijna klaar met de Commerciele Economie studie. Alleen nog mijn eindscriptie inleveren. In het weekend ben ik in Doetinchem te vinden.
Dus de AX pendelt heel wat heen en weer. Ik heb hem sinds juli 2009 en ik heb er nu 6000 kilometer gereden. En dat gaat ansich goed na wat vervelende opstart problemen. http://www.autoweek.nl/autoreview/24272 ... -AX-11-TGE voor de spannende perikelen.
De AX is mijn derde auto. Op mijn 18e kocht ik een Volvo 480 turbo. Heerlijke auto die er bijzonder uitziet. Alleen moet je wel een erg dikke portemonnee hebben. Na 2,5 jaar ingeruild op een Volvo 850 2.5 10V automaat. Heerlijke cruise wagen maar ook niet bepaald goedkoop, maar wel goedkoper dan de 480. In 2007 deze weer verkocht en overgestapt in de trein. Het begon toch weer te kriebelen om een eigen auto te hebben. Het belangrijkste was dat ie goedkoop was. Zowel in aanschaf als in gebruik en een beetje leuk en sportief. Daar voldoet de Volcane dus aan!
Hier nog een foto van de 480
En dit was de 850
Ik denk dat jullie wel een kleine indruk hebben wie ik ben.
Groeten,
Ernst-Jan
Last edited by Carbest on TueOct20, 2009 10:52:45 PM, edited 3 times in total.
Johannus, de AX heeft een ongelukje gehad. Niet door mij, maar door een vorige eigenaar. De voorkant is niet helemaal recht meer en ik druk mij redelijk zacht uit. Erg jammer, maar ik heb liever een technisch goede auto dan een mooie auto. Op dit moment dan. Maar als iemand nog een mooie bumper heeft liggen... Ik heb al een gezocht geplaatst.
Zoals ik al heb geschreven heeft de AX schade gehad en die is niet onzichtbaar gerepareerd. Gister heb ik mijn AX maar eens lekker gewassen. Door de modder van de afgelopen tijd had hij een wasbeurtje wel verdiend.
Mooi moment om de schade eens wat beter op de foto te zetten.
Zo is ie na de wasbeurt.
Zo rood is ie dus! De rode lak lijkt wel een spiegel!
Over na de mindere kant. Duidelijk is dat de motorkap "vernieuwd" is. De lak van de zijschermen zijn mooi rood, de motorkap is erg dof en moet gepoetst worden.
De koplampen zitten ook scheef. Rechts (passagierzijde) een grote naad, links zit de boel erg strak op elkaar. Ook zit ie niet helemaal recht.
Onder de motorkap is duidelijk te zien dat de slotbalk en wielkasten zwart zijn gespoten. Die zouden rood moeten zijn. Daar is in ieder geval wat mee gebeurd.
Daarnaast heeft koelfan ook een tik gehad. Ik schrok me rot toen de fan voor het eerst aansloeg. De AX leek wel op te stijgen! Hij koelt wel gewoon goed. Maar de slijtage zal wel meer zijn gezien de onbalans.
Daarnaast is de AX gezegend met een roestgat bij het linker voorwiel naar de motorruimte toe. En wat is tectyl toch fantastisch spul! Dat moet de schadehersteller hebben gedacht.
De AX heeft schade gehad. Dat mag duidelijk zijn en dat het belabberd is hersteld lijkt mij een open deur. Ik heb het idee dat hij ergens in het midden een paaltje of boom heeft gekust. De zijschermen zijn mooi rood en zitten mooi aan de auto. Maar hij spoort wel goed, stuurtje staat wel een beetje scheef, maar totaal niet zorgelijk. Je kan met losse handen rijden zonder dat ie meteen de berm of middenlijn opzoekt. Maar blijft toch zonde.
Wat ook zonde is, zijn de volgende foto's.
Vooral de onderste foto vind ik zorgelijk. Hier kan het water makkelijk achter de ruit komen wat roestvorming onder de ruit wel erg bevorderd. Deze ga ik tijdelijk dichtmaken met wat kneedkit. Is natuurlijk niet de oplossing, maar ik ga deze AX niet opknappen. Dat is me de auto niet waard.
Maar hij rijdt toch wel lekker. Nog sterker, hij gaat steeds lekkerder rijden. En ook de topsnelheid wordt steeds ietsje hoger! Vrijdag stond ie op 175 km/h op de teller!
Mooi moment om de schade eens wat beter op de foto te zetten.
Zo is ie na de wasbeurt.
Zo rood is ie dus! De rode lak lijkt wel een spiegel!
Over na de mindere kant. Duidelijk is dat de motorkap "vernieuwd" is. De lak van de zijschermen zijn mooi rood, de motorkap is erg dof en moet gepoetst worden.
De koplampen zitten ook scheef. Rechts (passagierzijde) een grote naad, links zit de boel erg strak op elkaar. Ook zit ie niet helemaal recht.
Onder de motorkap is duidelijk te zien dat de slotbalk en wielkasten zwart zijn gespoten. Die zouden rood moeten zijn. Daar is in ieder geval wat mee gebeurd.
Daarnaast heeft koelfan ook een tik gehad. Ik schrok me rot toen de fan voor het eerst aansloeg. De AX leek wel op te stijgen! Hij koelt wel gewoon goed. Maar de slijtage zal wel meer zijn gezien de onbalans.
Daarnaast is de AX gezegend met een roestgat bij het linker voorwiel naar de motorruimte toe. En wat is tectyl toch fantastisch spul! Dat moet de schadehersteller hebben gedacht.
De AX heeft schade gehad. Dat mag duidelijk zijn en dat het belabberd is hersteld lijkt mij een open deur. Ik heb het idee dat hij ergens in het midden een paaltje of boom heeft gekust. De zijschermen zijn mooi rood en zitten mooi aan de auto. Maar hij spoort wel goed, stuurtje staat wel een beetje scheef, maar totaal niet zorgelijk. Je kan met losse handen rijden zonder dat ie meteen de berm of middenlijn opzoekt. Maar blijft toch zonde.
Wat ook zonde is, zijn de volgende foto's.
Vooral de onderste foto vind ik zorgelijk. Hier kan het water makkelijk achter de ruit komen wat roestvorming onder de ruit wel erg bevorderd. Deze ga ik tijdelijk dichtmaken met wat kneedkit. Is natuurlijk niet de oplossing, maar ik ga deze AX niet opknappen. Dat is me de auto niet waard.
Maar hij rijdt toch wel lekker. Nog sterker, hij gaat steeds lekkerder rijden. En ook de topsnelheid wordt steeds ietsje hoger! Vrijdag stond ie op 175 km/h op de teller!
Owatrol of Dinitrol zijn je vriend. Die maken de roeststukken opeens keihard en verder roesten is ff uitgesteld.
Vraag om "roestomvormer".
Ik heb zelf, behalve op de roest zelf, ook met een dun slangetje in het gat gespoten. Meerdere keren. Heel veel. Want als het water erlangs kan, dan komt het op plaatsen waar het niet hoort en je weet niet hoe lang het daar blijft staan. Dan heb je roest op onzichtbare plaatsen
Zo'n koelfan moet wel te krijgen zijn. De sloop bv.
Waar 't zwart gespoten is in je motorruimte hoort een roestgat te zitten Wel vreemd, maar misschien was dit de oplossing van de vorige eigenaar die wist waar de roest zou komen? Tectyl is dan een goeie oplossing...
Vraag om "roestomvormer".
Ik heb zelf, behalve op de roest zelf, ook met een dun slangetje in het gat gespoten. Meerdere keren. Heel veel. Want als het water erlangs kan, dan komt het op plaatsen waar het niet hoort en je weet niet hoe lang het daar blijft staan. Dan heb je roest op onzichtbare plaatsen
Zo'n koelfan moet wel te krijgen zijn. De sloop bv.
Waar 't zwart gespoten is in je motorruimte hoort een roestgat te zitten Wel vreemd, maar misschien was dit de oplossing van de vorige eigenaar die wist waar de roest zou komen? Tectyl is dan een goeie oplossing...