Goof aka Qwertje (ax spot 1996)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Qwertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: ThuAug20, 2009 3:06:57 PM
Location: Tilburg

Goof aka Qwertje (ax spot 1996)

Post by Qwertje »

Hallo allemaal,

Na lang zoeken en veel rotte modellen, eindelijk een AX gekocht. Een knalgroene dus opvallen doet ie zeker.

Ik hoop de komende tijd wat onderhoudswerk te doen (met name de vloeistoffen vervangen, roestplekken bijwerken en evt kijken of ik de distributieriem kan vervangen). Heb totaal geen ervaring met het sleutelen aan auto's dus dat kan nog leuk worden. In ieder geval veel tips hier op het forum. Er staat 2 ton op de teller, maar dat hoeft denk ik geen probleem te zijn.

Er zit nog geen radio in, dus die moet nog komen. Helaas laten de financiën dat nu nog niet toe, bovendien vind ik de kleine reparaties even belangrijker. Wordt tijd dat de goedheilig man wat achterlaat in mn auto ;) Anders zit het er voorlopig niet in. Er zitten wel sony speakers in, dus over geluid hoef ik me geen zorgen te maken als ik een radio koop.

Edit: 1.1 spot dus
Edit 2: Ik woon in Tilburg. Lekker in het zuide des lands. Niet interessant verder maar zet het er toch maar bij.


Image
Image
Image
Image

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Welkom! Een spot is leuk :D

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

welkom, nette ax! zit trouwens een escapade interieur in.

Qwertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: ThuAug20, 2009 3:06:57 PM
Location: Tilburg

Post by Qwertje »

Browny wrote:welkom, nette AX! zit trouwens een escapade interieur in.
Ik weet dat er niet het originele interieur inzit in ieder geval. Toen ik m kocht was de bijrijdersstoel stuk, waardoor hij niet door de APK kwam. Het was teveel moeite om te maken dus is er op de sloop naar een nieuw interieur gezocht, met dit als resultaat. Staat nog wel op het verlanglijstje om ooit betere stoelen in te zetten :) Maar ja, dat zijn van die meer-jaren plannen.

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier.
Leuke AX heb je gekocht, ziet er nog prima uit.
Veel plezier met de AX.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Welkom hier met een mooi spotje.
Best appart om een heel interieur te wissen voor een stoelframe
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

kleutscher
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: TueOct28, 2008 9:40:49 AM
Location: Enschede
Contact:

Post by kleutscher »

zag precies een zelfde ax vandaag op de a1 bij deventer.
zal jij toevallig niet zijn geweest :)

edit:
http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=20523
nee was jij toch niet:)
Image
TO DO:
stoel weer aan de bodem bevestigen
eeuwige roestgaten behandelen
nieuwe handremkabel.
olie/koelvloeistof,filters, etc vervangen.

Qwertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: ThuAug20, 2009 3:06:57 PM
Location: Tilburg

Post by Qwertje »

Joost wrote:Welkom hier met een mooi spotje.
Best appart om een heel interieur te wissen voor een stoelframe
Vond ik ook al. Maar goed, er zitten fatsoenlijk stoelen in, dat is het belangrijkste.

wesselax
AX driver
AX driver
Posts: 32
Joined: WedJul08, 2009 7:04:29 PM

Post by wesselax »

welkom hier een mooi ax

ik woon vlak bij tilburg :D
gr wesselax

Qwertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: ThuAug20, 2009 3:06:57 PM
Location: Tilburg

Post by Qwertje »

wesselax wrote:welkom hier een mooi AX

ik woon vlak bij tilburg :D
gr wesselax
Waar kom je dan vandaan?

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 563
Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
Location: Haaltert; België

Post by stefaan5089 »

Welkom bij de club en nog veel fijne Km's gewenst en veel plezier met die leuke 'spot'.

In elk geval een leuk kleurtje :lol:
Laters evt een GT(i) of Tonic interieurtje erin :wink:
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Fijne auto hoor zo'n SPOT!
En ook een hele leuke kleur :D
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Qwertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: ThuAug20, 2009 3:06:57 PM
Location: Tilburg

Post by Qwertje »

CitroCin wrote:Fijne auto hoor zo'n SPOT!
En ook een hele leuke kleur :D
De jouwe is anders ook zeker niet verkeerd :P

@ Stefaan: Heb je enig idee wat zo'n interieur moet kosten? Kan ik er vast rekening mee houden.

Er is trouwens door mn voorganger wat aan de audio gedaan. Hij/zij heeft via de accu een kabel naar achterin de auto gelegd, en bij de radio aansluiting ook het een en ander veranderd. Ik heb er hier een paar foto's van. De rode stekker kan niet verder naar voren, die zit strak gespannen. Als ik een autoradio ga kopen, moet ik dan nog ergens op letten wat betreft stekkers en dergelijke?

Image

Accu :)

Image

De aansluitingen

Image

Rode kabel vrij ver achterin

Image

Kabel in de achterbak vanuit ik vermoed de accu.
Last edited by Qwertje on SunAug23, 2009 4:28:48 PM, edited 1 time in total.

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 563
Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
Location: Haaltert; België

Post by stefaan5089 »

Ik heb zelf nog geen gewisseld (heb een tonic met origineel interieur). Heb er dus ook geen idee van wat het zou kosten, maar kijk eens bij het topic aangeboden, wss kan je een mooi interieurtje overnemen voor een leuke prijs van een clublid.

Wss hebben andere clubleden wel een idee wat zo'n interieurtje en mss ook nog andere leuke en goeie tips :wink:
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

Johannus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2000
Joined: SunJun07, 2009 5:24:50 PM
Location: Eindhoven
Contact:

Post by Johannus »

is een tonic interrieur net zoiets als dat van een volcane?

Misschien dat ik over een tijdje wel een volcane interrieur over heb... ben zelf ook aan het kijken naar iets anders.

Auto ziet er trouwens goed uit, maar die aansluitingen vanaf de accu zijn niet bijzonder proffessioneel aangelegd zeg maar... als het bij mij zo zou zitten zou ik het in ieder geval anders aansluiten...
Image Image

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 563
Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
Location: Haaltert; België

Post by stefaan5089 »

Ik denk dat een volcane interieur meer Luxe is :wink:

Zo ziet het interieur er uit van mijn Ph3 Tonicske :wink:

Het interieur:

Image

Dashboard:

Image

De voorstoelen hebben de vorm van de GT(i) stoelen, maar met een gewoon stof, en die zitten wel lekker. De Tonic had ook het 3 spaakstuur zoals in de GT(i)

Uiteraard is een GTi interieur nog luxueuzer : Luxere hoedenplank, achterbank in 2 delen, elec ruiten, enz.
Mocht je dus zo'n compleet interieur vinden voor een leuke prijs (incl de benodigdheden voor de elec ruiten) zou ik er niet over twijfelen om het te wisselen.

Ik hou me bij mijn origineel interieur, maar mocht ik zo'n Spot hebben waar er al andere stoelen in gezet zijn, zou ik het wel overwegen en wss nog wel meer leuke aanpassingen :lol:

Ivm de radio: Wss zal je nog een iso-stekker of verloopstekker nodig hebben, maar ik vermoed dat die in de goeie automateriaalzaak wel te vinden is :wink: Trouwens nog een geluk dat de stekkers er nog zitten, toen ik mijn karretje kocht waren ze eraf geknipt :( Heb dan ook hetzelfde gedaan met de bekabeling die bij de radio zat en met luchterklemmen aan elkaar gezet. Nooit problemen mee gehad.

Enig idee waarvoor die bijgelegde bekabeling diende? Als ze geen nut meer heeft zou ik ze er terug uitslopen. Staat wat slordig, en heb er ook niet direct vertrouwen in :?
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

Extra bekabeling zal wel voor zo'n kofferbakherriemaker zijn ofzo? Zou ik in ieder geval aan de kant van de accu verwijderen, is alleen maar verwarrend...

Ook wel een tip voordat er spullen kapot gaan: bij die zelfbouwdingen verzinnen mensen soms rare oplossing, meet eerst alles eens door voordat je je radio aansluit, het zou niet voor het eerst zijn dat ik zie dat de radio direct na aansluiten al dood gaat door kortsluiting..

Qwertje
AX Starter
AX Starter
Posts: 17
Joined: ThuAug20, 2009 3:06:57 PM
Location: Tilburg

Post by Qwertje »

raoel wrote:Extra bekabeling zal wel voor zo'n kofferbakherriemaker zijn ofzo? Zou ik in ieder geval aan de kant van de accu verwijderen, is alleen maar verwarrend...

Ook wel een tip voordat er spullen kapot gaan: bij die zelfbouwdingen verzinnen mensen soms rare oplossing, meet eerst alles eens door voordat je je radio aansluit, het zou niet voor het eerst zijn dat ik zie dat de radio direct na aansluiten al dood gaat door kortsluiting..
Allereerst bedankt voor alle reacties. Ga in ieder geval die witte kabel eruit trekken.

Dat doormeten, welke apparatuur heb ik daarvoor nodig? Zoals eerder aangegeven, ben een echte beginneling ^_^

stefaan5089
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 563
Joined: MonMay07, 2007 8:30:36 PM
Location: Haaltert; België

Post by stefaan5089 »

Je kan al beginnen met een eenvoudige multimeter :wink:

Zoiets dus:

Image
AX 1.0 Tonic '95
C5 HDI 110 '02

raoel
Eggman
Eggman
Posts: 3308
Joined: FriFeb08, 2008 12:30:11 AM
Location: Amersfoort
Contact:

Post by raoel »

10tje bij elke willekeurige bouwmarkt ;-)

om te weten of aansluiting 1 met aansluiting 2 verbonden is: meet de weerstand (Ω), als die 0 is heb je contact. Als ie op 1 blijft staan: helemaal geen verbinding. Komt er een getal: dan zit tussen aansluiting 1 en 2 iets aangesloten, een of andere apparaat.

Post Reply