Linda (lindap89) oud: AX 1.1 TGE, nieuw: Suzuki Ignis 1.3

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Jaa daar staat ie dan; mét spoiler :D Kon niet wachten om m er meteen op te zetten toen ik m binnen kreeg! Wou meteen weten hoe t stond ;) Nu nog spuiten ;)!

Image

En voor de liefhebbers meteen een foto van de motorkap (volgens mij moet ik daar ook eens een doekje langs halen ;) )

Image
Weer op zoek naar Citroën

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Eventjes offtopic , maar moet t ff kwijt :P

AvB examen motor vandaag gehaald :D Theorie is al binnen, dus nu op naar AvD (hopelijk snel; m'n instructeur stelde al voor verkorte cursus te doen). Vraag alleen niet hoe ik m'n AvB heb gehaald :O Ging echt ... vergeleken met anders altijd! De examinator gaf me 3 kansen terwijl 2 het maximum is dus dat zegt wel wat en moest uiteindelijk staand stapvoets gaan rijden...
Scooter staat te koop zoals jullie kunnen zien, dus als je nog iemand weet...

Maargoed, vanavond weer heerlijk een stukje rijden in het AXje op de A4, werd weer eens tijd ;) Heeft vanaf maandag stilgestaan duss... Alleen is hopelijk snel dat probleempje opgelost dat ik heb met m'n autootje (zie ook forum technisch) Wel net ff een bout aangedraaid linksvoor die niet 100% goed vast zat, misschien scheelt dat iets...

Kwam er alleen wel achter dat er roest aan de linker remschijf zit, is dit erg? De helft is mooi metaalkleurig, en ook een stuk zit nog vol "roeststrepen" om t zo maar te zeggen... Maar heb er toch 9000 km mee gereden als het niet meer is sinds ik die auto heb; lijkt me stug dat het nog steeds daarvan is... Achja van het weekend ff wiel eraf, remblokjes eruit en dan zullen we zien wat er aan de hand is!

Enfin, ik ga weer aan m'n huiswerk!

blijhoofd
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by blijhoofd »

Gaaf Ax je hoor !

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

lindap89 wrote:Eventjes offtopic , maar
Kwam er alleen wel achter dat er roest aan de linker remschijf zit, is dit erg? De helft is mooi metaalkleurig, en ook een stuk zit nog vol "roeststrepen" om t zo maar te zeggen... Maar heb er toch 9000 km mee gereden als het niet meer is sinds ik die auto heb; lijkt me stug dat het nog steeds daarvan is... Achja van het weekend ff wiel eraf, remblokjes eruit en dan zullen we zien wat er aan de hand is!

Enfin, ik ga weer aan m'n huiswerk!
ff goed losremmen helpt meestal wel :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

@ blijhoofd: Dankjewel :D Ik vind m er ook echt goed uit zien! (In eerste instantie wilde ik een blauwe AX mede omdat rood zo'n moeilijke kleur is maar toen kwam ik deze tegen en had er een goed gevoel bij dus waarom zou je m niet nemen he ;)

@ grietje: Bedankt voor de tip :D Ik heb al een aantal keer hard geremd op die 9000 km (mensen die ineens voor je neus invoegen/stoppen etc) maar misschien dan toch wat vaker of wat beter doen (niet altijd in de stijl van het nieuwe-rijden in je AX zitten door uit te laten rollen enzo ;) )! En anders toch uit elkaar halen...

Joost
Total admin
Total admin

Post by Joost »

roest heb je al met één dagje regen.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

ff een updateje :P

Post by lindap89 »

Das lang geleden dat ik wat van me heb laten horen (beetje druk gehad :P) Maar hierbij weer een updateje van het AXje ;)

- Spoiler zit er nog steeds op (helaas wel in de grondlak maar wordt wel een keer gespoten; neem ik meteen de voor en achterbumper mee ;) -bumpers staan nu weer opnieuw in de plastishine daarom zijn ze nog rood tot de volgende regenbui komt ;) Ze zijn eigenlijk al hartstikke roze)
- Binnenkant beetje aangekleed :P Aangezien t toch soort van m'n derde huis is (a)
- Vandaag mini-meeting gehad met een vriend die in het bezit is van een een "neefje" van de AX om t zo maar te zeggen ;) Een vijfdeurs peugeot 205 uit '98; wel grappig :D Lijken echt veel op elkaar! Trek de motorkap maar eens open of kijk naar het interieur ;) Maarja; allebei PSA he :P

En jullie willen nu vast foto's hiervan zien ;)

Image

Voorkantjes :P

Image

Kontjes (mét spoiler en tijger :P)

Dan meteen ff offtopic , maar wil ff zeggen dat ik m'n motorrrijbewijs nu helemaal heb :D Dus alle drie de delen ;) morgen ff aanvragen en dan maandag ofzo ophalen ;)

En nu hopelijk tot op een meeting! Kon er steeds niet bij zijn helaas :(
Last edited by lindap89 on SatSep26, 2009 10:44:12 PM, edited 1 time in total.

Habo
AX liefhebber
AX liefhebber

Re: ff een updateje :P

Post by Habo »

lindap89 wrote:- Binnenkant beetje aangekleed :P Aangezien t toch soort van m'n derde huis is (a)
Woon jij ook al zowat in je AX? :D
lindap89 wrote:- Vandaag mini-meeting gehad met vriend die in het bezit is van een een "neefje" van de AX om t zo maar te zeggen ;) Een vijfdeurs peugeot 205 uit '98; wel grappig :D Lijken echt veel op elkaar! Trek de motorkap maar eens open of kijk naar het interieur ;) Maarja; allebei PSA he :P
En toch vind ik de AX mooier :wink: :P
lindap89 wrote:Dan meteen ff offtopic , maar wil ff zeggen dat ik m'n motorrrijbewijs nu helemaal heb :D Dus alle drie de delen ;) morgen ff aanvragen en dan maandag ofzo ophalen ;)
offtopic Gefeliciteerd met je motorrijbewijs dan :wink:
lindap89 wrote:En nu hopelijk tot op een meeting! Kon er steeds niet bij zijn helaas :(
Ik zou zeggen, kom m maar eens showen dan :wink:. Ben benieuwd :D (en ik zal wel niet de enige zijn :wink: )
To do:

Ooit een AX GTI kopen :D

Pgoddijn
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by Pgoddijn »

Wow, ik wist niet dat de 205 nog in '98 werd gemaakt! Maar wel gefeliciteerd met je motorrijbewijs! Stoere dame ;-)

Leer mij maar een paar tips bij, heb er vandaag nog een paar gehad :-). Wil nog een keer gaan toeren door Orange County, zal wel een motor worden dan, ze hebben daar volgens mij geen AX :?
Image

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Bedankt voor jullie reacties :D
Ja; ik vind de AX ook mooier (dat vond die jongen zelf ook ;) die vond de mijne echt stoer met die spoiler ook erop) Maar de 205 is een van de laatsten uit die serie denk ik; kan haast niet anders he :roll: vind t ook wel apart.. ik dacht ook '97... Wie weet wil hij ook wel een keertje naar zo'n meeting; vind m er wel een type voor en dan komen we er vast wel uit ;)

Tja; je woont wel half in je auto dacht ik zo als je gemiddeld zo'n 50 km per dag rijdt (met veel snelweg) als t niet meer is -voor een beginnend bestuurder is dat best veel en ook voor een 1.1 litertje :P. Van t weekend ook naar brabant gereden en nog wat op en neer.. denk wel 600 km in 4 dagen ofzo :P-
Last edited by lindap89 on ThuSep29, 2011 8:30:27 PM, edited 1 time in total.

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Hier weer eens een berichtje over m'n rooie toerwagentje :)

Na 1,5 jaar en bijna 13000 km verder (pas ook zo'n 400 km op 1 dag gereden) nog steeds erg blij te zijn met mijn mooie en heerlijk rijdende AXje dat me altijd braaf overal heen brengt waar ik wil :) -wel ff afkloppen natuurlijk ;)- , zit ik er toch aan te denken om de bumpers opnieuw te spuiten, spoiler eindelijk eens rood te maken (grijs past niet echt bij rood :P) en het plekje dat op het linker voorscherm zit eventjes bij te werken. Op de foto's zou je zeggen: Hoezo? Die auto is van voor tot achter hartstikke rood!! Maar als ik nu uit t raam kijk nu de plastishine er weer af gespoeld is -zoals na elke kleine regenbui- is het echt roze ;) Dus maar ff de kleurcode uitgelezen en dat is EJX-cS.

Maar nu de vraag; waar moet ik die lak vandaan halen? Heb al gelezen en gehoord dat Motip een beetje erg veel afwijkt. Laten mengen bij een autobedrijf klinkt als de beste optie. En dan natuurlijk de vraag hoe ik dat kunststof t beste kan bijwerken. Goed gladschuren, netjes "plamuren" dat het een egaal oppervlak is, in de grondlak en dan spuiten ofzo? Het probleem zit m in dat ik een stukje voorscherm mee wil spuiten (en dat is geen kunststof natuurlijk dus eigenlijk zou je iets moeten hebben dat voor allebei geschikt is). Of is het toch verstandiger aan die bumpers gewoon helemaal niks te doen?

En we kwamen er ook achter dat de deurstijl of hoe noem je dat van binnen aan het roesten is (aan de bijrijderskant; er loopt een straaltje met roestwater uit) dus dat wordt inspuiten. Hoe lang zou die auto dan nog meegaan? Wil m eigenlijk wel op rijden...

(foto's volgen misschien nog wel ;))

Maarja; als dat het enige is ;) Als een AX nog helemaal hard is waarom zou je dan niet je best doen om m zo te houden :D?

En toen ik toch aan het lezen was, ook meteen t ORGA nummer opgezocht :) Was wel heel slecht te lezen trouwens dat eerste cijfer! Volgens mij is t 5869 dus dan zou hij van 3 december 1992 zijn en hij is RDW erkend vanaf 2 maart 1993 :) Dus toch stiekem bijna 17 jaartjes oud :D
Last edited by lindap89 on ThuSep29, 2011 8:31:48 PM, edited 1 time in total.

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Lang niks meer aan de wie=wie gedaan door alle drukte, dus nu weer even een foto update ;)

Zo mooi staat ie er dus nu (nog steeds) bij :D Helaas geen tijd/geld m verder op te leuken op t moment met mooie lichtmetalen velgjes ofzo ipv die Halfords doppen ;)

Image

Image

Image

Dacht laat ik eens creatief zijn met fotograferen met die laatste :P Zal nog wel een keer écht creatieve foto's maken als ik meer tijd heb en op een leuke locatie ben :D Rijd nu voornamelijk weer op de motor namelijk ;) Volgen ook nog wel een keer foto's van; naast de AX natuurlijk :D Is allebei rood 8)

Binnenkort komt er trouwens écht een nieuwe voorruit in t AXje eindelijk :) Is helaas toch APK afkeur :( En ik hoop eens de gelegenheid te vinden om de holle ruimtes eens in te spuiten; zeker nu ie nog zo goed is -ff afkloppen hoor- wil ik m wel zo houden :D

Pascal
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pascal »

Ziet er nog steeds prima uit.
Wat betreft holle-ruimte-behandeling en bijkomende kosten: wat is nu 500 euro?
Natuurlijk, dat krijg je er bij verkoop waarschijnlijk niet uit, maar je geeft aan hem 'op' te willen rijden...so what?
Ik geef aan 'Pino' jaarlijks ook 150-250 euro uit, interesseert me niet zolang ze maar rijdt en blijft rijden.
Dus je rijdt (ook) motor, wat heb je?
Zit je nog aan 25 kW vast (zal wel)?
Doe je rustig aan, want het leren rijden begint pas ná je rijbewijs: hou de glimmende kant boven!
Veel plezier met je rode bromtol en je brommer!
AX 1.0E '87
CX 22RE '86
DSuper '73
Mini HLE '82

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Je AX staat er mooi bij.
Ook niet vergeten om nog een keer bij een meeting langs te komen.

Dacht mij te herinneren dat we al wel 's deze tip hadden gegeven voor een voorruit in de regio Rijnmond: www.no-risk.nl
Wel erbij zegen dat je van de AX club bent.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Bedankt voor de reacties :D

Ja; ik wil deze auto zeker wel op rijden :D Ach, nu is de km stand rond de 73.000, dat betekent dat ik er al 18.000 mee gereden heb, dus waarom niet nog 200.000 km erbij ofzo :D -ff afkloppen hoor; hoop zeker dat ie dat haalt-
De holle ruimtes wil ik eigenlijk zelf wel inspuiten omdat t gewoon leuk is om zelf te klussen :D als dat tenminste aan te raden is om zoiets zelf te doen... Zou het lukken als ik een beetje goeie raad en een klein beetje hulp vraag aan een Citrofiel en een 2CV-fan die ervaring hebben met spuiten ;)??? Hij kan binnen staan, een compressor hebben we evenals een spuitkop; nu alleen het spul nog bestellen en vooral veeeeel plastic bij m'n werkgever -een rozenkweker- vandaan halen om alles af te dekken mocht ik er eens naast spuiten ;)

Ja, als ik wat meer tijd heb kom ik wel weer bij een meeting langs :D Het is dan in ieder geval vast wel wat warmer dan in januari toen :P Die tip van norisk heb ik zeker onthouden :D Dus ff een afspraak maken, nu is het toch wat beter weer ;)

Wat voor motor ik heb? Nouja, hij is eigenlijk niet van mij maar van m'n stiefvader ;) Het is een Yamaha XJ600 Diversion uit 1992, knalrood :D Foto's volgen nog wel met het AXje samen ;) Ik rijd ook wel voorzichtig hoor :D Filerijden als er weinig ruimte is en de auto's harder gaan dan 30 km/u is al niet echt mijn ding en trek alleen bochtjes eruit als het ook echt kan ;) Dus als er weinig tot geen verkeer is, de bocht goed overzichtelijk is en er geen zand, olie, of andere rotzooi op ligt.

Tot op een AX meeting mét nieuwe voorruit en hopelijk "roestvrij" :D Als je er dan een rondje in wilt rijden dan mag je gerust vragen hoor ;)

lindap89
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by lindap89 »

Jaaa AXje mag er weer een jaartje tegenaan :D Nieuwe ruit erin (shit; wel verkeerde kleur helaas :( Had een groene moeten zijn :wall nouja; niks meer aan te doen... Ik mag weer legaal rijden, daar gaat t om :D ) en toen meteen maar laten keuren ;) Moest toch voor 8 mei :P APK opmerkingen: geen :P zeer goede auto ;)

Tot op Citromobile :)

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

gefeliciteerd Linda!
Image

Losroyos
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Losroyos »