Mesang aka Hans Lieben AX 1.1i TGE 1990

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Mesang aka Hans Lieben AX 1.1i TGE 1990

Post by mesang »

Ook maar even een Wie=wie aanmaken :)

Naam is dus Hans, woon en studeer in Groningen, en heb me laatst een Citroën AX 1.1i TGE aangeschaft uit 1990. En dat voor maar 250,-

Na een week kwam ik er achter waarom het maar 250,- was. Hij raakte overhit en de reparatie was 200,-. Bleken ook nog de voorklauwen vast te zitten door ouderdom/roest.

Dampretourslang lek, maar dat kan ik zelf wel.

Onder twee foto's zoals ie nu is. Ben toch echt wel van plan er wat leuks van de gaan maken, die wieldoppen bijvoorbeeld kunnen ook nét niet :P


Image

Image

Dit is de lijst van dingen die nog moeten gebeuren om mee te beginnen.
AX onderhoud
-Benzine lekkage bij voltanken (benzineretourslang)
-Sloten KLAAR
-Blower e.d (3 standen schakelaar controleren)
-V-snaar (afgestelt, staat weer strak) KLAAR
-Dopje ruitenvloeistof KLAAR
-Remmerij KLAAR
-Schakelpook vastzetten
-Koeling motor KLAAR
-Remklauwen voor reviseren KLAAR

En dit is net vervangen :)
Vervangen
Nieuw
-Verdeelkap
-Rotor
-Thermostaat
-Slang onder thermostaat
-Sloten links & rechts
-Ruitenwisser voor
-Remblokken voor
-Remschijven voor

2deHands
-Spiegel rechts
-Ruitenwisservloeistofdopje

In twee weken tijd al een aardig lijstje afgewerkt, als dit zo doorgaat is ie in no-time weer als nieuw :)
Last edited by mesang on MonMar23, 2009 8:11:50 PM, edited 2 times in total.

Punaxio
AX Master
AX Master
Posts: 1515
Joined: WedFeb25, 2009 11:37:56 PM
Location: Emmen
Contact:

Post by Punaxio »

Ziet er goed uit! :)

Ben benieuwd wat het gaat worden ... :D

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

welkom!
Hij ziet er best nog netjes uit! :)

Was de koppakking door? Dan is 200€ om het te herstellen niet veel geld hoor! (en zowat alle axjes krijgen er last van...)
AX-kopen is verslavend.

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

citrofenwick wrote:welkom!
Hij ziet er best nog netjes uit! :)

Was de koppakking door? Dan is 200€ om het te herstellen niet veel geld hoor! (en zowat alle axjes krijgen er last van...)
Nee die 200,- was voor rotor, verdeelkap, koelslang, thermostaat. Die waren stuk nadat hij overhit was geraakt. Nu rijd ie weer als een zonnetje alleen die rem loopt nog wat aan, laat ik van de week even fixen :)

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier en leuk dat je ook een wie=wie aanmaakt.
Een witte type 1 vind ik persoonlijk altijd erg mooi, heeft er ook iets mee te maken dat mijn eerste AX er ook zo eentje was.
Top dat je deze weer in orde brengt!
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Happytree
AX Master
AX Master
Posts: 1254
Joined: MonFeb02, 2009 10:09:41 PM
Location: IJsselstein[UT]

Post by Happytree »

Welkom!

Veel plezier ermee! en wees er zuinig ziet er namelijk nog netjes uit! :wink:

Groetjes, Jordi

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

Happytree wrote:Welkom!

Veel plezier ermee! en wees er zuinig ziet er namelijk nog netjes uit! :wink:

Groetjes, Jordi
Ga ik zeker doen, ding moet als nieuw worden! ;)

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

Kom net een leuk plaatje tegen op google, denk dat dit het ongeveer moet gaan worden! :)


Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

met blok :wink:
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

v.andriessen
AX Master
AX Master
Posts: 1733
Joined: MonDec04, 2006 12:22:32 AM
Location: Rotterdam
Contact:

Post by v.andriessen »

welkom bij de club!!

als je die streeft naar het uiterlijk van die sport... worden wij daar allemaal blij van!

En veel foto's daar houden we ook van :D
Lessen tijdens het klussen...
Les 1: Alles is een Hamer
Les 2: Als het met geweld niet lukt, gebruik je niet genoeg.
Les 3: Zo niet, dan toch....
Les 4: Als iets fout gaat of niet lukt, ligt het altijd aan een ander.

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

Joost wrote:met blok :wink:
Op den duur mag er wel een leuk blokje in!

Maar we beginnen met de looks! :)

Popmart
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2011
Joined: SatFeb28, 2004 2:24:24 PM
Location: Aken
Contact:

Post by Popmart »

mesang wrote:Kom net een leuk plaatje tegen op google, denk dat dit het ongeveer moet gaan worden! :)


Image
GT skirts rondom, GT bumper voor, spoilertje en stalen GT velgen en je bent voor relatief weinig geld al een heel eind op weg.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ja moet ie alleen wel zijn achterwielkasten uitslijpen ;)

verlagen, sport stickers en een sport motorblok......

Sport interieurtje, GT/sport dash met toerenteller... ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

grietje wrote:ja moet ie alleen wel zijn achterwielkasten uitslijpen ;)

verlagen, sport stickers en een sport motorblok......

Sport interieurtje, GT/sport dash met toerenteller... ;)
Jajaja rustig, beginnen bij het begin! :)

First things first. Dat blokje komt zowieso pas veeel later als ik dat al doe. Eerst alleen de looks, Chiq interieurtje als het allemaal lukt. Zeg niet dat het een sport moet worden maar daar moet ie wel op gaan lijken :)

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

Popmart wrote:
mesang wrote:Kom net een leuk plaatje tegen op google, denk dat dit het ongeveer moet gaan worden! :)


Image
GT skirts rondom, GT bumper voor, spoilertje en stalen GT velgen en je bent voor relatief weinig geld al een heel eind op weg.
Skirts bumper en spoilertje (die op een originele sport niet zit geloof ik?) ben ik al mee bezig, binnenkort ophalen! :)
Velgen ga ik originele velgen voor gebruiken (standaard stalen velgen) en deze wil ik wit hebben. Misschien ook wat groter maar wel wit! :)

Komt een interieur van een chic in, al bij al wordt het nog wel een mooi bakkie denk ik! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

ohja dat word wel wat :D

Witte axen zijn wel erg mooi...... 8)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

grietje wrote:ohja dat word wel wat :D

Witte axen zijn wel erg mooi...... 8)
Vind ik dus ook, kwam dit plaatje tegen en dacht, dít is het, zo moet ie worden! :)

Kan nu alleen niet wachten tot ik hem af heb, maarja, dat zal nog wel een paar weken gaan duren :(

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

mesang wrote:
grietje wrote:ohja dat word wel wat :D

Witte axen zijn wel erg mooi...... 8)
Vind ik dus ook, kwam dit plaatje tegen en dacht, dít is het, zo moet ie worden! :)

Kan nu alleen niet wachten tot ik hem af heb, maarja, dat zal nog wel een paar weken gaan duren :(
haha paar weken? :D
dan ben je nog super super snel ;)

Volgens mij ben ik nu al een jaar mintens bezig en af issie nog lang niet
en dan ben ik nog niet eens zo lang bezig :P
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

mesang
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: MonMar09, 2009 3:18:02 PM
Contact:

Post by mesang »

grietje wrote:
mesang wrote:
grietje wrote:ohja dat word wel wat :D

Witte axen zijn wel erg mooi...... 8)
Vind ik dus ook, kwam dit plaatje tegen en dacht, dít is het, zo moet ie worden! :)

Kan nu alleen niet wachten tot ik hem af heb, maarja, dat zal nog wel een paar weken gaan duren :(
haha paar weken? :D
dan ben je nog super super snel ;)

Volgens mij ben ik nu al een jaar mintens bezig en af issie nog lang niet
en dan ben ik nog niet eens zo lang bezig :P
Ik kán dat.... hoop ik... :wink:

Maar eerst die bumpers e.d en het interieur dat moet zo gepiept zijn. Kwestie van spuiten en eronder knallen, wielkastje bijslijpen en klaar.... toch?

Alleen die mistlampen aansluiting heb ik nog geen idee van hoe we dat gaan doen, maar ook dat zal wel goedkomen! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

mesang wrote:
grietje wrote:
mesang wrote:
grietje wrote:ohja dat word wel wat :D

Witte axen zijn wel erg mooi...... 8)
Vind ik dus ook, kwam dit plaatje tegen en dacht, dít is het, zo moet ie worden! :)

Kan nu alleen niet wachten tot ik hem af heb, maarja, dat zal nog wel een paar weken gaan duren :(
haha paar weken? :D
dan ben je nog super super snel ;)

Volgens mij ben ik nu al een jaar mintens bezig en af issie nog lang niet
en dan ben ik nog niet eens zo lang bezig :P
Ik kán dat.... hoop ik... :wink:

Maar eerst die bumpers e.d en het interieur dat moet zo gepiept zijn. Kwestie van spuiten en eronder knallen, wielkastje bijslijpen en klaar.... toch?

Alleen die mistlampen aansluiting heb ik nog geen idee van hoe we dat gaan doen, maar ook dat zal wel goedkomen! :)
knopje in je dash moet je ff zoeken, uit een slopertje ofzo. Desnoods pak je gewoon nog een knopje van achtermistlicht... Gat in je dash zit er denk ik wel (alhoewel, nu twijfel ik......)

anyways dan gewoon + draad daarheen en aarde voor t lampje en signaal draad naar je mistlampen

splitsen zodat beide een signaal draad hebben en dan beide mistlampen aarden ;)

Je knopje moet voor APK een lampje hebben dat je kan zien dat ze aanstaan.
Reminds me dat ik dat ook nog steeds moet doen voor me moeders ax, alles ligt al klaar alleen de moed/zin om te sleutelen is nog kwijt haha
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply