Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Uhmm ik weet niet of je in de buurt van breda woont. Ik kan een fusee persen en heb er nog liggen die een goed 200 km oud zijn. Als je je draagarm kan missen is het binnen een uur gebeurt. prijs worden we het wel eens.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

[quote="grietje"]

Ze zijn vaak duur omdat ze nieuwe en orginele onderdelen gebruiken, maar daarmee zijn ze wel goed.

[quote]

Ook Citroën koopt die dingen gewoon blanco in hoor. enige wat die dingen origineel maakt tov de after market is dat ze er dus een eigen stempel inslaan. verder presies hetzelfde ding uit dezelfde fabriek.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

denny wrote:Uhmm ik weet niet of je in de buurt van breda woont. Ik kan een fusee persen en heb er nog liggen die een goed 200 km oud zijn. Als je je draagarm kan missen is het binnen een uur gebeurt. prijs worden we het wel eens.
Ik vind 400km (heen en terug) een beetje te ver. Toch bedankt :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

whooooooh, shortshifterrrrrrrrrrrrrrrr, whooooooh :D .

op het feit na dat al jouw pedalen zwaar gaan,
rijd ie erg goed, wees er maar trots op :wink: .

ps. vergeet je die klodder vet niet die nog tussen de schakelstangetjes moet ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

denny wrote:
grietje wrote:
Ze zijn vaak duur omdat ze nieuwe en orginele onderdelen gebruiken, maar daarmee zijn ze wel goed.

Ook Citroën koopt die dingen gewoon blanco in hoor. enige wat die dingen origineel maakt tov de after market is dat ze er dus een eigen stempel inslaan. verder presies hetzelfde ding uit dezelfde fabriek.
Nouja, dingen als die skirt clipjes en spuitkopjes en skirts enzo heb ik aftermarket nog niet gezien :D

En een valeo radiator is wel net even anders als imitatie, net als koplampen e.d. En het verschil tussen merkloze hrc en bosch is er ook......

Overigens bedoelde ik ook meer, dat als mijn auto hier naar een 'goeikope' garage breng, zetten ze er 2de hands onderdelen op of kitten een hoesje ofzo dicht, terwijl (onze) Citroën garage vervangt gewoon alles. Duur, maar dan blijft het wel weer een hoop jaar goed ;)

Maar goed, die shortshifter is gaaaf!!!
Rijd echt beter, dankuwel Duff!! Erg jammer dat het op die van jou echt niet kan....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

GTtje doet het idd goed :D

door de toevoeging vd shortshifter is plots ook het stotteren over.. (vast ergens anders mee te maken, maar toch :P)
hij reed geweldig :) je bandjes kleefde lekker na het ritje :P ook tijdens trouwens :D
Image

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

zo, vandaag in 2 van romy dr axjes gereden :P (die allebij niet van romy zijn.. :roll:)

eerst vanmorgen naar de stad met de TRS.. geweldige auto, op het sturen na. bijna niet te doen! ik dacht altijd dat romy zeurde als ze zei dat die auto zwaar stuurde, maar hij stuurt net zo zwaar als mn 205 wanneer de stuurbekrachtiging niet werkt.. uitparkeren in de parkeergarage moet echt met 2 handen trekken aan het stuur.. en geloof me, ben door die Porsche echt wel wat gewend :roll:

en vanmiddag, vonden we dat het wel heeeeel zielig was dat de 1.0 al heel lang stilstond op het pad.. dus die hebben we maar even een rondje almere gedaan :D
het koste wat moeite om weg te komen, aangezien hij al een paar maanden stilstond haperde de ontsteking even en stotterde het een beetje..
de remmen moesten ook even 'aangezet' worden.. maar daarna was het super :D
dr is niets leukers rijden als een kleine 1.0 carburateur.. lekker hellen in de bochten, tenminste gevoel met sturen/remmen en gasgeven :D

enige echte minpuntje wat we konden ontdekken;
de achterklep sluiting blijkt niet echt ergens aan vast te zitten door de roest.. echt bizar!

maar goed, IK WIL OOK EEN 1.0E!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Die roest van de 1.0 is best erg en op een enigzins aparte plek... Die rand waar de sluiting van je klep opzit, zit dus gewoon los..... auch....

Terwijl die verder eigenlijk heel gaaf is voor een 1.0E.... Wielkasten, achter achterlichten en boven tankdop maar meer dan ook niet.

Majaa ze deden het alletwee goed, lieve axjes.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

grietje wrote:
Nouja, dingen als die skirt clipjes en spuitkopjes en skirts enzo heb ik aftermarket nog niet gezien :D

En een valeo radiator is wel net even anders als imitatie, net als koplampen e.d. En het verschil tussen merkloze hrc en bosch is er ook......
skirt klipjes. ja, ok

Maar valeo is ook geen origineel Citroën. is ook gewoon een producent. daarnaast vergis je niet, net als bij de koffie rolt het huismerk vaak van dezelfde band.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

denny wrote: daarnaast vergis je niet, net als bij de koffie rolt het huismerk vaak van dezelfde band.
alleen is dan het vaste personeel met vakantie en staan er slordige mensen aan de band, vandaar de prijs/kwaliteit verhouding :wink: .
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

mmm fotos.. :(

Image

Image

Image

Image

Image

Zou t bijna 22 jarige AXje dan nu toch echt tegen zn einde lopen? lets hope not... 25 jaar halen zou toch veel mooier zijn!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Zo, dat ziet er serieus uit! Idd hopelijk niet het einde....
AX GTI '91

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

Dat hoeft toch niet het einde tezijn ?

Gewoon uit een donor AX een stuk slijpen en inlassen ! Is goed tedoen hoor.
Image

My Cars <98>.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

-Henry- wrote:Zo, dat ziet er serieus uit! Idd hopelijk niet het einde....
en het komt... omdat de klep niet goed sluit, daardoor bleef er water in het randje staan. dat roeste als eerst door. Toen viel het er dus tussen, en is het daar ook uitgeroest.... Als ik de klep nu niet sluitend maak gaat ie hierna door de bodemplaat heen *-) Maja, dit moet ook al gelast worden.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Henri106 wrote:Dat hoeft toch niet het einde tezijn ?

Gewoon uit een donor AX een stuk slijpen en inlassen ! Is goed tedoen hoor.
ja ok, maar ik kan niet slijpen of lassen! (en heb geen donor ax (meer))

dus er moet iemand zijn die dit voor me wilt doen... en dat is lastig, vooral ook omdat ik het bij een schade bedrijf wel kan laten doen, maar dan kost het 20x meer dan dat t autotje waard is... En ik ben opzich ook niet zo rijk bedeeld en van mam hoeft het dan ook niet zo nodig, het dingetje redden...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

WOOHOOO:P

Ik heb een stuk achterbak van de sloop meegekregen! Hahaha:D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

slalombx
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SatMar04, 2006 1:02:18 PM
Location: Dirksland
Contact:

Post by slalombx »

:D ff vriendelijk gelachen tegen de sloop-meneer?? :wink:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

was dat maar waar:P nee ik moest er best behoorlijk wat voor neertellen :( maarja, als het t rootje gaat redden ;) :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik wou dat ik rijk was!

TRSje staat nu bij de dealer omdat ie sindskort ook 'klionk' geluiden maakte, zoals de GT met zijn verrotte fusee en veerpoot..

En idd, klein beetje speling op de fusee rechts. Maaar, dat was niet het enige *-)
Er zat ook speling op de beide toplagers, die waren best wel op, en, even later (was ik niet bij) vond de monteur ook nog speling om de kruiskoppeling van de stuurkolom.
Maarja, die stuurkolom zei die man, dat veroorzaakt alleen maar dat je bij de eerste cm sturen niets gebeurd. Aangezien ik daar neits van merk, zal dat maar ff.
De toplagers kunnen zwaar sturen veroorzaken, dus ik ga wel opzoek naar nieuwe toplagers...
Fusee word nu ik dit typ vervangen door de garage. Had geen zin om het zelf te doen, en geen gereedschap hier en die auto moet gewoon weer gaan rijden. rekening zal zo'n 150 euro worden.

Daarna de bandenboer gebeld, voor nieuwe bandjes en uitlijnen.
Eigenlijk wou ik hem 4 nieuwe bandjes geven maar aangezien dat toch echt te duur word, gaan we maar voor 2 nieuwe voorbandjes en uitlijnen.... Toch ook bij elkaar alweer 175 euro. Met achterbandjes er ook bij zou het 300 euro worden, maar die achterbandjes zijn niet slecht qua profiel ofzo, ik vind het gewoon rotbanden (pirelli's) maar die blijven dus maar even.

Ben nu wel opzoek naar 2 toplagers!!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik ken 't gevoel.
ik wacht nog steeds tot dat koffertje met geld aanspoelt :P .
wat voor banden komen er nu onder ?
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Post Reply