Grietje

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Zo fanatiek bezig geweest vandaag. Die grijze maar es ff weer goed gemaakt, want die herrie aandrijfassen en de piepende startmotor werden een beetje vervelend.

(okok, die niet remmende remmen ook.. maja..)

Mijn TRSje
Image
Image

Blingbling!
Image
Image

Oude ernaast:
Image

Tijdens het monteren andere probje tegen gekomen....
Image
Waar zat de stabi ookalweer mee vast?

Toen bleken bij wielen eraf de blokjes en schijven af... Blokjes verwisseld voor nieuwe, maar de schijven moet ik eerst even bestellen. Zuigers van de klauwen zijn ook niet echt heel erg jovel (alhoewel ze wel bewegen, maar voor me gevoel wel te zwaar..)
Helaas remde die bij het proefritje nog steeds niet :( Je moet ook echt veel kracht zetten op t pedaal, maar sompig issie zeker niet... Maar je krijgt hem dus echt niet geblokkeerd. Nu zijn marc dat het miss ook wel de rembekrachtiger kan zijn...

Hoe dan ook, dat heeft nog een revisie nodig.

Aandrijfassen is wel een verademing, geen getril meer, geen geratel, wauw!
En de startmotor ook, geen piep meer omdat die krans een opsodemieter krijgt en hij start echt snel !

De SH30KS is vrijdag weer eens gewassen :oops:
was niet nodig hoor.....
Image

bling!!!!!! (zo issie nog best mooi he?:P)
Image

plamuur kontje versus TRS
Image

Maar de andere kant issie nog wel best mooi :D
Image
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Mooie nette asjes hoor :)

En de rode AX ziet er ook weer als een plaatje uit.
Zo op de foto zou je niet zeggen dat het al een 87'er is.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

Bossie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5006
Joined: SunMay07, 2006 5:24:23 PM
Location: Harderwijk
Contact:

Post by Bossie »

Goed bezig geweest Romy!!! Mooie nieuwe assen. Daar zul veel plezier van hebben. (y)
Image Image Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Rio97 wrote:Mooie nette asjes hoor :)

En de rode AX ziet er ook weer als een plaatje uit.
Zo op de foto zou je niet zeggen dat het al een 87'er is.
idd! Ik vind het wel enigzinsjammer dat ie zo op de foto nog zo mooi is... Nog zonderder dat ie wegrot en ik er niets aan kan doen :(
Maar wat een beetje schoonmaken, mooie donkere bumper en heldere (nieuwe) koplampen en knippers wel niet doet he ;)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

jeetje, wat heb jij hard gesleuteld! :D
dat je dat als vrouw allemaal zelfkan.. das toch wel heel handig hoor ;)
scheelt mij weer helpen :D:lol:

maar hij rijdt wel erg lekker die TRS.. ook best vlot.. alleen het gebrek aan remmen is wel vaag.. het remt uiteindelijk best hard, maar dan heb je wel bijna 2 voeten nodig..
ik vermoed dus dat de aansluiting naar de rembekrachtiger lek is, dat deze niet helemaal goed vacuum gaat!
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

q01z wrote:jeetje, wat heb jij hard gesleuteld! :D
dat je dat als vrouw allemaal zelfkan.. das toch wel heel handig hoor ;)
scheelt mij weer helpen :D:lol:
Haha, totdat de fusee zo vast zit dat vrouwen handen het niet voor elkaar krijgen of ik ringetjes vergeet bij de startmotor waardoor die niet blijft hangen :P
q01z wrote: maar hij rijdt wel erg lekker die TRS.. ook best vlot..


Ja valt niet tegen idd... tot 100 is ie traag, maar boven de 100 ontpopt ie zich nog wel als een GT! Op de snelweg gespeeld met zon mercedes SUV, nou, die kwam er toch niet voorbij :D Bij de 175 maar weer gestopt, maar hij rijd erg soepel erg hard!
140 ofzo voel je helemaal niet, hij glijd over de weg. Zonder gerammel, heerlijk!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Romy,

v.w.b. je rembekrachtiger, het wil wel eens gebeuren dat het ventiel (waar die vacuumslang op zit) in die trommel van je rembekrachtiger stuk gaat. Dit kun je controleren door hem er voorzichtig uit te trekken (beetje wrikken, zit in een rubber dus) en er van beide kanten doorheen proberen te blazen. Als het goed is, lukt dat aan 1 kant niet. Als je er wel van beide kanten doorheen kunt blazen is hij stuk. Er zit namelijk een 1-richtingsklepje in wat wel eens vast wil gaan zitten. En als je geen goeie vacuum hebt, heb je ook geen rembekrachtiging! Controleer ook dat rubbertje waar hij in zit even. Als die niet goed afsluit, heb je ook geen vacuum!
Die ventieltjes en rubbertjes kun je overigens zo bij de dealer bestellen, dacht iets van 16 euro of zo (belachelijk voor zo'n plasticje, maar goed).
Misschien dat hier de oplossing in zit.

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

AphexTwiins
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 172
Joined: ThuDec14, 2006 6:49:11 PM
Location: Schijndel, Noordbraband, Nederland

Post by AphexTwiins »

grietje wrote:
q01z wrote:jeetje, wat heb jij hard gesleuteld! :D
dat je dat als vrouw allemaal zelfkan.. das toch wel heel handig hoor ;)
scheelt mij weer helpen :D:lol:
Haha, totdat de fusee zo vast zit dat vrouwen handen het niet voor elkaar krijgen of ik ringetjes vergeet bij de startmotor waardoor die niet blijft hangen :P
q01z wrote: maar hij rijdt wel erg lekker die TRS.. ook best vlot..


Ja valt niet tegen idd... tot 100 is ie traag, maar boven de 100 ontpopt ie zich nog wel als een GT! Op de snelweg gespeeld met zon mercedes SUV, nou, die kwam er toch niet voorbij :D Bij de 175 maar weer gestopt, maar hij rijd erg soepel erg hard!
140 ofzo voel je helemaal niet, hij glijd over de weg. Zonder gerammel, heerlijk!
Ik weet niet wat voor SUV jij tegen bent gekomen dan.. maar dan zat er vast een oude L*L in :roll:
Image
Citroën AX 1.1i TGE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

AphexTwiins wrote: Ik weet niet wat voor SUV jij tegen bent gekomen dan.. maar dan zat er vast een oude L*L in :roll:
Ze kunnen gewoon niet op tegen mijn super TRS :twisted: :twisted:


Gister wezen kijken naar een vervangen voor mijn blauwe ennnuhhh...... dat was zeker wat :D

Hopelijk volgende week een grote update :D

Is er trouwens interesse in:
- compleet 1.4 motorblok GT injectie, type 1 (alu onderblok)goedlopend...
- postert skirtset; GT bumpers ' glad' compleet.....
- centrale deurvregrendelingset 3 deurs compleet
- Licht metalen GT velgen 14 inch met 2 nieuwe banden, zeer goede staat?
- Zwarte motorkap, type 1?

Laat dan even weten, grote kans dat dat binnenkort hier ' over' is!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

had nou eerder gekomen met dat blok :lol: :wink:

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

pb :wink:
Spreken is goud, Ductape is zilver.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Mijn TRS heeft humor

Wij net de auto op halen, met renault zodat we hem kunnen slepen.

Maar niets werkt natuurlijk Geen lichten, geen alarmlichten, geen elec ramen, geen ruitenwisser
En vervolgens zijn we op weg, begint het te regenen! En ja, zit ik ff lekker in de stream van die renault. men, wat is dat eng!!

En ik kon mn raampje niet opendraaien om pap te zeggen dat ik NIETS zag, ik kon ook amper rem en gewoon licht van de renault onderscheiden, en ik zag de weg niet meer.
Dus toen pap ff afremde meteen mn deur open gegooid en heeeeellppppp:P (ja want mn ramen deden het ook niet....) Ff schoongemaakt, en toen weer op weg, pap belde me en zetten op luidspreker zodat ik dan temisnte kan zeggen als er wat is.

Toen een paar flinke hobbels en bochten en geschok... Deed mijn ruitenwisser het daarna ineens normaal.... Alarmlichten geprobeerd, werkte weer.....gewone lichten ook.... Dus gezegt, gestopt, geprobeerd te starten... Ja hoor, zonder problemen!

Dus maar naar huis gereden, want we kregen nu een stuk met veeel rotondes, drempels en stoplichten en dat is niet fijn
Dus rijdend weggezet *-)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Fast eddie
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 453
Joined: ThuDec04, 2003 3:56:11 PM
Location: Hoogkerk (Groningen )

Post by Fast eddie »

Zo druk aan het klussen geweest zie ik, had jij nog belang bij de schijfjes :?: :?: het is zo stil :(

Groeten Edwin
IK PROAT PLAT, SO WHAT !!!!!
Image

Volvo V70 2.4T 20v 200pk automaat 2001
AX-GTi 1992 3 januari
AX-GTi 1992 2 januari 115pk

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

los + draadje ergens.. dat dus tegen de carosserie bungelt.. kortsluiting veroorzaakt.. ach je kent het wel :P
Image

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

lets hope ;-)

ohohoh... wat rijd koele mobiel lekker.... en dan ga ik dat arme autotje vervangen.... als ie maar niet boos word!! Hij is zo lief voor mij!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

ik denk dat je nieuwe axje je wel wat blijer zal maken :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

grietje wrote:lets hope ;-)

ohohoh... wat rijd koele mobiel lekker.... en dan ga ik dat arme autotje vervangen.... als ie maar niet boos word!! Hij is zo lief voor mij!
Hij was dus wel een beetje boos, maar je bent er gekomen :D

Is het terug ook goed gegaan?
AX GTI '91

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ja ja!!! Hij heeft zich weer goed gedragen ;-) :D
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

jij hebt straks kwartet
:)
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

Job
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 553
Joined: ThuJan11, 2007 5:10:51 PM
Location: WESTLAND

Post by Job »

Eey Grietje,

heeft die rode van jou nou ook een skirtset met rechte wielkasten?! Die witte velgjes staan 'm trouwens ook erg goed zo... 15''!?

of staan betere foto's op een andere pagina van je wie = wie?!

Post Reply