ook nieuw hier
Moderator: webmasters
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 7
- Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
- Location: Almelo
ook nieuw hier
Nou laat ik me dan ook maar eens voorstellen
Mijn naam is Ed(blessed-Be) uit Almelo.
Bierwagenchauffeur bij inbev te lochem.
De ax is genoteerd als derde auto op onze oprit
De eeste is een volvo 850 van mijn meiske
De tweede is een Reliant Robin Ja zo'n driewieler.
Em voor de winter heb ik een AX gekocht.
De Ax die ik rij is van 1988 en gekocht via marktplaats voor...... 175 euro
Met een jaar apk alleen de remmen zijn niet in orde
Vanachter is de linker remcylinder lek.
Verder is hij/zij twijfelachtig rood een poetsbeurt zou niet slecht zijn.
ik had nog een setje liggen van kenwood (3 versterkers) en daarop aan gesloten een radio van jvc.
Stukkie betere sound als de radio casette van philips die er in zat.
Dus adviezen gevraagd mbt de remmerij waar het beste te halen
remcylinders remschoenen
Thnx alvast Blessed-Be
Mijn naam is Ed(blessed-Be) uit Almelo.
Bierwagenchauffeur bij inbev te lochem.
De ax is genoteerd als derde auto op onze oprit
De eeste is een volvo 850 van mijn meiske
De tweede is een Reliant Robin Ja zo'n driewieler.
Em voor de winter heb ik een AX gekocht.
De Ax die ik rij is van 1988 en gekocht via marktplaats voor...... 175 euro
Met een jaar apk alleen de remmen zijn niet in orde
Vanachter is de linker remcylinder lek.
Verder is hij/zij twijfelachtig rood een poetsbeurt zou niet slecht zijn.
ik had nog een setje liggen van kenwood (3 versterkers) en daarop aan gesloten een radio van jvc.
Stukkie betere sound als de radio casette van philips die er in zat.
Dus adviezen gevraagd mbt de remmerij waar het beste te halen
remcylinders remschoenen
Thnx alvast Blessed-Be
Ax rijder en een reliant robin ja zo'n 3 wieler
Welkom hier.
Remcilinders zijn iets van 30 a 35 eu p/s bij de Brezan, zo uit mijn hoofd.
Zijn twee soorten van, ik ben toen met mijn oude in de hand naar de Brezan gegaan voor de juiste nieuwe.
Rij niet te lang zo rond, je kunt er opeens dwars door je rem mee heen trappen. (Lees: zo snel mogelijk vervangen )
Remcilinders zijn iets van 30 a 35 eu p/s bij de Brezan, zo uit mijn hoofd.
Zijn twee soorten van, ik ben toen met mijn oude in de hand naar de Brezan gegaan voor de juiste nieuwe.
Rij niet te lang zo rond, je kunt er opeens dwars door je rem mee heen trappen. (Lees: zo snel mogelijk vervangen )
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 7
- Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
- Location: Almelo
thnx voor het warme welkom en de radio die is verder goed en mag voor iemand die 'm nodig heeft hier in Almelo opgehaald worden.
de remmerij de remcylinder is gewoon lek en ben dus op zoek naar wat anders ik hou jullie wel op de hoogte van de verdere perikelen.
http://www.youtube.com/watch?v=nIA4gcrk-50
leuke link
de remmerij de remcylinder is gewoon lek en ben dus op zoek naar wat anders ik hou jullie wel op de hoogte van de verdere perikelen.
http://www.youtube.com/watch?v=nIA4gcrk-50
leuke link
Ax rijder en een reliant robin ja zo'n 3 wieler
-
- Total admin
- Posts: 3591
- Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
- Location: staden (België)
- Contact:
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 7
- Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
- Location: Almelo
Met de drie wieler is verder niets mis alleen een beetje windgevoelig
tuurlijk krijg je 'm op de kant als je wil maar over het algemeen verbaast men zich erover hoe hard je een rotonde nog kunt nemen
Plus het voordeel is geen belasting verzekering nog geen 100 euro per jaar.en..... geen apk nodig voetuigen onder de 400 kilo zijn vrijgesteld van apk plicht en de mijne weegt 390 kilo en onder de kap ligt een 850 cc hillman motor of wel een britisch leyland(mini).
Je mag er gewoon de snelweg er mee op 140 haalt hij zeker maar omdat ie dan zo belachelijk veel toeren maakt en ik er zuinig op ben is de snelheid maximaal 100.
Verbruik hmmmm mijn schatting rond de 1 op 20 bij normaal gebruik op de snelweg is zeker met een goed afgetelde motor een 1 op 30 zeker geen uitzondering.
kortom als je geen eisen steld en je wilt veel bekijks is het zeker een aanrader.
tuurlijk krijg je 'm op de kant als je wil maar over het algemeen verbaast men zich erover hoe hard je een rotonde nog kunt nemen
Plus het voordeel is geen belasting verzekering nog geen 100 euro per jaar.en..... geen apk nodig voetuigen onder de 400 kilo zijn vrijgesteld van apk plicht en de mijne weegt 390 kilo en onder de kap ligt een 850 cc hillman motor of wel een britisch leyland(mini).
Je mag er gewoon de snelweg er mee op 140 haalt hij zeker maar omdat ie dan zo belachelijk veel toeren maakt en ik er zuinig op ben is de snelheid maximaal 100.
Verbruik hmmmm mijn schatting rond de 1 op 20 bij normaal gebruik op de snelweg is zeker met een goed afgetelde motor een 1 op 30 zeker geen uitzondering.
kortom als je geen eisen steld en je wilt veel bekijks is het zeker een aanrader.
Ax rijder en een reliant robin ja zo'n 3 wieler
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 7
- Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
- Location: Almelo
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 7
- Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
- Location: Almelo
Help!! ik wil het dashboard van de ax demonteren ivm lampjes kapot en de teller kraakt en schuurt nogal hoe krijg ik 'm eruit?
en kan ik een ander dashboard moteren met evt toerenteller en temparatuurmeter? nu heb ik alleen benzine en km teller nogal kaal en zo kan ik niet zien of het motortje te warm word.
Liggen de aansluitingen achter het dashboard of moet ik nieuwe draden cq aansluitingen maken zowel aan het blok en achter het dashboard?
AX is van 1988
Als er iemand in de buurt van Almelo zoiets heeft liggen is het natuurlijk ook welkom.
Thnx alvast
en kan ik een ander dashboard moteren met evt toerenteller en temparatuurmeter? nu heb ik alleen benzine en km teller nogal kaal en zo kan ik niet zien of het motortje te warm word.
Liggen de aansluitingen achter het dashboard of moet ik nieuwe draden cq aansluitingen maken zowel aan het blok en achter het dashboard?
AX is van 1988
Als er iemand in de buurt van Almelo zoiets heeft liggen is het natuurlijk ook welkom.
Thnx alvast
Ax rijder en een reliant robin ja zo'n 3 wieler
'88 is type 1Blessed-be wrote:Help!! ik wil het dashboard van de AX demonteren ivm lampjes kapot en de teller kraakt en schuurt nogal hoe krijg ik 'm eruit?
en kan ik een ander dashboard moteren met evt toerenteller en temparatuurmeter? nu heb ik alleen benzine en km teller nogal kaal en zo kan ik niet zien of het motortje te warm word.
Liggen de aansluitingen achter het dashboard of moet ik nieuwe draden cq aansluitingen maken zowel aan het blok en achter het dashboard?
AX is van 1988
Als er iemand in de buurt van Almelo zoiets heeft liggen is het natuurlijk ook welkom.
Kapotte lampjes in je tellerhuis kun je gewoon vervangen zonder het dashbord te demonteren. Stuur eraf, plasticjes eraf en dan kan je de tellerbak eruit halen (zit geklikt met plastic puntjes) Vergeet niet van te voren de KM teller kabel via het zekereringen kastje boven op dash los te maken, anders gaaat ie stuk.
Een dashbord type 1 vervangen is niet zo'n bigdeal
Een dashbord type 1 vinden met toerenteller e.d. moet je er een hebben van een GT, en daarmee MOET je ook je hele dash vervangen want de tellerbak heeft een andere vorm. Ook is het aan te raden je (dash) kabelboom te vervangen want een GT dash heeft andere stekkers/aansluiting. (spreek uit ervaring, zo al een dash door laten fikken)
Ik denk dat jou blok geen sensor heeft voor een tempmeter, en dan je die dus ergens vandaan moet halen. Verder aansluiten kan je direct op de meter doen (even uitzoeken welke aansluiting) of via de grote stekkers aan je tellerbak (moet je ook uitzoeken welke aansluiting)
Toerenteller loopt denk ik ook geen draadje voor, die kan je vanaf je bobine aftappen (staat een howto over)
dat draadje dan aan de stekker doen op je tellerbak.
Uitzoeken welke stekker/aansluitpunten je moet hebben moet je doen mbv draadjes schema's, te vinden achterin de haynes of in werkplaatshandboeken.
Een lief forum lid die deze boeken bezig wil het vast wel voor je opzoeken (ik als ik mn haynes gevonden heb )
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
zit vast met 2 schroeven die meestal al afgebroken zijn onderin bij de deuren en met 2 rubber ringdopdingen die onder je parafaan uitkomenIceByte wrote:Ik zit wel in de buurt, maar heb alleen een dashboard van een type2 liggen, daar kan je zo 123 niets mee, kom je aardig aan het klussen met de bekabeling, kachel e.d.
Verder zou ik het zo niet weten hoe het dashboard bij een type1 precies losmoet, voor een type2 kan ik het dromen zo onderhand.
En met het stuurkolom, tellerbak, verwarmingsknopjes en dingetjes, dat meot je er eerst allemaal af/weg halen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- AX Master Spammer
- Posts: 2115
- Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
- Location: Den Ham (OV)
- Contact:
Bedoelt hij alleen het tellerwerk, of het hele dashboard is even de vraag. Het dashboard zit verder niet vast bij de stuurkolom, of onder bij de middenconsole? Best vreemd dan dat ie maar op 2 punten vasthangtgrietje wrote:zit vast met 2 schroeven die meestal al afgebroken zijn onderin bij de deuren en met 2 rubber ringdopdingen die onder je parafaan uitkomenIceByte wrote:Ik zit wel in de buurt, maar heb alleen een dashboard van een type2 liggen, daar kan je zo 123 niets mee, kom je aardig aan het klussen met de bekabeling, kachel e.d.
Verder zou ik het zo niet weten hoe het dashboard bij een type1 precies losmoet, voor een type2 kan ik het dromen zo onderhand.
En met het stuurkolom, tellerbak, verwarmingsknopjes en dingetjes, dat meot je er eerst allemaal af/weg halen
Nah orgineel wel meer maar die zijn lichtelijk niet handig gemaakt. Die breken af Daarom rammelen die type 1 dashes zo, maar dat vind ik juist uhh, romantisch!IceByte wrote:Bedoelt hij alleen het tellerwerk, of het hele dashboard is even de vraag. Het dashboard zit verder niet vast bij de stuurkolom, of onder bij de middenconsole? Best vreemd dan dat ie maar op 2 punten vasthangtgrietje wrote:zit vast met 2 schroeven die meestal al afgebroken zijn onderin bij de deuren en met 2 rubber ringdopdingen die onder je parafaan uitkomenIceByte wrote:Ik zit wel in de buurt, maar heb alleen een dashboard van een type2 liggen, daar kan je zo 123 niets mee, kom je aardig aan het klussen met de bekabeling, kachel e.d.
Verder zou ik het zo niet weten hoe het dashboard bij een type1 precies losmoet, voor een type2 kan ik het dromen zo onderhand.
En met het stuurkolom, tellerbak, verwarmingsknopjes en dingetjes, dat meot je er eerst allemaal af/weg halen
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 7
- Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
- Location: Almelo