ook nieuw hier

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
Blessed-be
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
Location: Almelo

ook nieuw hier

Post by Blessed-be »

Nou laat ik me dan ook maar eens voorstellen
Mijn naam is Ed(blessed-Be) uit Almelo.
Bierwagenchauffeur bij inbev te lochem.
De ax is genoteerd als derde auto op onze oprit
De eeste is een volvo 850 van mijn meiske
De tweede is een Reliant Robin Ja zo'n driewieler.
Em voor de winter heb ik een AX gekocht.

De Ax die ik rij is van 1988 en gekocht via marktplaats voor...... 175 euro
Met een jaar apk alleen de remmen zijn niet in orde
Vanachter is de linker remcylinder lek.
Verder is hij/zij twijfelachtig rood een poetsbeurt zou niet slecht zijn.
ik had nog een setje liggen van kenwood (3 versterkers) en daarop aan gesloten een radio van jvc.
Stukkie betere sound als de radio casette van philips die er in zat.

Dus adviezen gevraagd mbt de remmerij waar het beste te halen
remcylinders remschoenen

Thnx alvast Blessed-Be :salute:
Ax rijder en een reliant robin ja zo'n 3 wieler

MrBBQ
AX Master
AX Master
Posts: 1909
Joined: WedAug16, 2006 8:43:43 PM
Location: Haarlem // Zandvoort
Contact:

Welkom

Post by MrBBQ »

Hallo Blessed-be,

Welkom bij de gezelligste club van Nederland en Belgie !


Gr Mr, Dean 8)


p.s. misschien heeft Glenn nog wel in de Philips radio.
Saxo style is sexy style....

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

Welkom! Gelukkig zijn de meeste onderdelen voor een ax niet echt duur, dus de meeste probleempjes zijn goedkoop op te lossen.

Verder ben ik erg benieuwd naar de driewieler, lijkt me erg gaaf zo'n ding! :wink:
AX GTI '91

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Welkom hier.

Remcilinders zijn iets van 30 a 35 eu p/s bij de Brezan, zo uit mijn hoofd.
Zijn twee soorten van, ik ben toen met mijn oude in de hand naar de Brezan gegaan voor de juiste nieuwe.
Rij niet te lang zo rond, je kunt er opeens dwars door je rem mee heen trappen. (Lees: zo snel mogelijk vervangen :!: )
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

inge
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 71
Joined: ThuDec06, 2007 11:54:50 AM
Location: Nijmegen
Contact:

Post by inge »

welkom!

groetjes

Blessed-be
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
Location: Almelo

Post by Blessed-be »

thnx voor het warme welkom en de radio die is verder goed en mag voor iemand die 'm nodig heeft hier in Almelo opgehaald worden.
de remmerij de remcylinder is gewoon lek en ben dus op zoek naar wat anders ik hou jullie wel op de hoogte van de verdere perikelen.

http://www.youtube.com/watch?v=nIA4gcrk-50

leuke link :D
Ax rijder en een reliant robin ja zo'n 3 wieler

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

welkom :)

en hoe stabiel is die 3-wieler ? :D
leuk filmpje trouwens

Blessed-be
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
Location: Almelo

Post by Blessed-be »

Met de drie wieler is verder niets mis alleen een beetje windgevoelig
tuurlijk krijg je 'm op de kant als je wil maar over het algemeen verbaast men zich erover hoe hard je een rotonde nog kunt nemen

Plus het voordeel is geen belasting verzekering nog geen 100 euro per jaar.en..... geen apk nodig voetuigen onder de 400 kilo zijn vrijgesteld van apk plicht en de mijne weegt 390 kilo en onder de kap ligt een 850 cc hillman motor of wel een britisch leyland(mini).
Je mag er gewoon de snelweg er mee op 140 haalt hij zeker maar omdat ie dan zo belachelijk veel toeren maakt en ik er zuinig op ben is de snelheid maximaal 100.
Verbruik hmmmm mijn schatting rond de 1 op 20 bij normaal gebruik op de snelweg is zeker met een goed afgetelde motor een 1 op 30 zeker geen uitzondering.

kortom als je geen eisen steld en je wilt veel bekijks is het zeker een aanrader.
Ax rijder en een reliant robin ja zo'n 3 wieler

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Welkom hier bij de club, ben benieuwd naar de AX van 175 euro.
Enne zo´n Reliant Robin, is dat nou voor of achterwiel aangedreven :?:
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Blessed-be
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
Location: Almelo

Post by Blessed-be »

achter aangedreven dus met de sneeuw en gladheid op komst een winterauto aangeschaft en van het voorjaar komt ie weer te koop
Ax rijder en een reliant robin ja zo'n 3 wieler

Blessed-be
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
Location: Almelo

Post by Blessed-be »

Help!! ik wil het dashboard van de ax demonteren ivm lampjes kapot en de teller kraakt en schuurt nogal hoe krijg ik 'm eruit?
en kan ik een ander dashboard moteren met evt toerenteller en temparatuurmeter? nu heb ik alleen benzine en km teller nogal kaal en zo kan ik niet zien of het motortje te warm word.
Liggen de aansluitingen achter het dashboard of moet ik nieuwe draden cq aansluitingen maken zowel aan het blok en achter het dashboard?
AX is van 1988
Als er iemand in de buurt van Almelo zoiets heeft liggen is het natuurlijk ook welkom.
Thnx alvast
Ax rijder en een reliant robin ja zo'n 3 wieler

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Blessed-be wrote:Help!! ik wil het dashboard van de AX demonteren ivm lampjes kapot en de teller kraakt en schuurt nogal hoe krijg ik 'm eruit?
en kan ik een ander dashboard moteren met evt toerenteller en temparatuurmeter? nu heb ik alleen benzine en km teller nogal kaal en zo kan ik niet zien of het motortje te warm word.
Liggen de aansluitingen achter het dashboard of moet ik nieuwe draden cq aansluitingen maken zowel aan het blok en achter het dashboard?
AX is van 1988
Als er iemand in de buurt van Almelo zoiets heeft liggen is het natuurlijk ook welkom.
'88 is type 1
Kapotte lampjes in je tellerhuis kun je gewoon vervangen zonder het dashbord te demonteren. Stuur eraf, plasticjes eraf en dan kan je de tellerbak eruit halen (zit geklikt met plastic puntjes) Vergeet niet van te voren de KM teller kabel via het zekereringen kastje boven op dash los te maken, anders gaaat ie stuk.

Een dashbord type 1 vervangen is niet zo'n bigdeal
Een dashbord type 1 vinden met toerenteller e.d. moet je er een hebben van een GT, en daarmee MOET je ook je hele dash vervangen want de tellerbak heeft een andere vorm. Ook is het aan te raden je (dash) kabelboom te vervangen want een GT dash heeft andere stekkers/aansluiting. (spreek uit ervaring, zo al een dash door laten fikken)

Ik denk dat jou blok geen sensor heeft voor een tempmeter, en dan je die dus ergens vandaan moet halen. Verder aansluiten kan je direct op de meter doen (even uitzoeken welke aansluiting) of via de grote stekkers aan je tellerbak (moet je ook uitzoeken welke aansluiting)

Toerenteller loopt denk ik ook geen draadje voor, die kan je vanaf je bobine aftappen (staat een howto over)
dat draadje dan aan de stekker doen op je tellerbak.

Uitzoeken welke stekker/aansluitpunten je moet hebben moet je doen mbv draadjes schema's, te vinden achterin de haynes of in werkplaatshandboeken.

Een lief forum lid die deze boeken bezig wil het vast wel voor je opzoeken ;) (ik als ik mn haynes gevonden heb :roll: )
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Ik zit wel in de buurt, maar heb alleen een dashboard van een type2 liggen, daar kan je zo 123 niets mee, kom je aardig aan het klussen met de bekabeling, kachel e.d.

Verder zou ik het zo niet weten hoe het dashboard bij een type1 precies losmoet, voor een type2 kan ik het dromen zo onderhand.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

IceByte wrote:Ik zit wel in de buurt, maar heb alleen een dashboard van een type2 liggen, daar kan je zo 123 niets mee, kom je aardig aan het klussen met de bekabeling, kachel e.d.

Verder zou ik het zo niet weten hoe het dashboard bij een type1 precies losmoet, voor een type2 kan ik het dromen zo onderhand.
zit vast met 2 schroeven die meestal al afgebroken zijn onderin bij de deuren en met 2 rubber ringdopdingen die onder je parafaan uitkomen

En met het stuurkolom, tellerbak, verwarmingsknopjes en dingetjes, dat meot je er eerst allemaal af/weg halen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

grietje wrote:
IceByte wrote:Ik zit wel in de buurt, maar heb alleen een dashboard van een type2 liggen, daar kan je zo 123 niets mee, kom je aardig aan het klussen met de bekabeling, kachel e.d.

Verder zou ik het zo niet weten hoe het dashboard bij een type1 precies losmoet, voor een type2 kan ik het dromen zo onderhand.
zit vast met 2 schroeven die meestal al afgebroken zijn onderin bij de deuren en met 2 rubber ringdopdingen die onder je parafaan uitkomen

En met het stuurkolom, tellerbak, verwarmingsknopjes en dingetjes, dat meot je er eerst allemaal af/weg halen
Bedoelt hij alleen het tellerwerk, of het hele dashboard is even de vraag. Het dashboard zit verder niet vast bij de stuurkolom, of onder bij de middenconsole? Best vreemd dan dat ie maar op 2 punten vasthangt

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

IceByte wrote:
grietje wrote:
IceByte wrote:Ik zit wel in de buurt, maar heb alleen een dashboard van een type2 liggen, daar kan je zo 123 niets mee, kom je aardig aan het klussen met de bekabeling, kachel e.d.

Verder zou ik het zo niet weten hoe het dashboard bij een type1 precies losmoet, voor een type2 kan ik het dromen zo onderhand.
zit vast met 2 schroeven die meestal al afgebroken zijn onderin bij de deuren en met 2 rubber ringdopdingen die onder je parafaan uitkomen

En met het stuurkolom, tellerbak, verwarmingsknopjes en dingetjes, dat meot je er eerst allemaal af/weg halen
Bedoelt hij alleen het tellerwerk, of het hele dashboard is even de vraag. Het dashboard zit verder niet vast bij de stuurkolom, of onder bij de middenconsole? Best vreemd dan dat ie maar op 2 punten vasthangt
Nah orgineel wel meer maar die zijn lichtelijk niet handig gemaakt. Die breken af :P Daarom rammelen die type 1 dashes zo, maar dat vind ik juist uhh, romantisch!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Blessed-be
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 7
Joined: FriDec07, 2007 8:09:55 AM
Location: Almelo

Post by Blessed-be »

Nou kijk aan al die reactie's geweldig!!! wat een hulp.
Nu maar even een vrije dag creeren en dan moet het lukken.

Thnx Allemaal
Ax rijder en een reliant robin ja zo'n 3 wieler

Post Reply