Fenwick (2 GTI's + 2 TRE's)

Stel je voor, houdt het up to date en leer van de reacties.

Moderator: webmasters

Post Reply
citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Joost wrote:
Speederdd wrote:proficiaat met de GTI, hoe hebt jij die gevonden ? (is toch bijna onmogelijk in Belgie)
volgens mij de GTI die hier 2 maanden terug ook al heeft gestaan en waarbij mensen zijn gaan kijken en afgehaakt zijn.
enige roest aan de rechter voorzijde + richting ECU

Maar allereerst welkom hier, en veel plezier van beide AXjes

/edit: deze bedoel ik (is het) http://www.axclub.net/forum_phpbb/viewtopic.php?t=14432

het is idd deze GTI :D
inderdaad roest onder de ecu, maar dit weekend zal dit wrs verholpen worden.
ik heb 1000€ geboden als ie hem keurde (nieuwe voorruit, handrem herstellen, etc...)

Later van tijd zal ie wrs (deels) herspoten worden, want op het dak zitten wel enkele ferme krassen.

Motorisch lijkt hij ok, hij start en rijdt prima :)

ik heb wel al gemerkt dat de batterij niet oplaadt :-/
gisteren andere alternator gestoken uit een 1.0, en hij laadt nog niet.
Ik vermoed dat deze ook kapot is, vanavond nog eens kijken...

*edit: alternatorprobleem opgelost, zit een nieuwe in

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

ik heb deze GTI dus zonder hier van te weten gekocht en hij is helemaal nie zo slecht als je op de foto's zou denken. Van waar er foto's genomen zijn, is er geen roest (enkel wat oppervlakkig mss)

de benzinepomp was kapot, daardoor startte hij niet.

de krassen zijn al uit de bumper.

ik ben 2x geweest:
eerste keer:
krassen nog in bumper
vol stof
niet rijdend
...

2de keer:
rijdend (goed zelfs, en draaide koud direct)
krassen uit bumper
gepoetst

het roest onder de ecu moet idd hersteld worden, maar daar hebben veel axjes wat last van.

Er is wel nog wat werk aan, dat geef ik toe, maar deze valt zeker te redden :)
(ik heb hem gekeurd gekocht btw)

ghost88
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SunMar11, 2007 11:42:26 PM
Location: krimpen aan den ijssel
Contact:

Post by ghost88 »

een AX GTI is std begerenst op 7200 toeren.
ik heb er zelf ook al een keertje per ongeluk tegenaan gezeten.
is niet zo heel erg.
als je motor maar goed warm is en je niet te lang tegen de begrenzer aan trapt

ax_b
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 137
Joined: FriOct20, 2006 3:09:03 PM

Post by ax_b »

Bij die van mij werkt de begrenzen ook op 7200, heb ik al een paar keer meegemaakt :lol:

Drieze
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuAug16, 2007 3:55:08 PM

Post by Drieze »

citrofenwick wrote:ik heb deze GTI dus zonder hier van te weten gekocht en hij is helemaal nie zo slecht als je op de foto's zou denken. Van waar er foto's genomen zijn, is er geen roest (enkel wat oppervlakkig mss)

de benzinepomp was kapot, daardoor startte hij niet.

de krassen zijn al uit de bumper.

ik ben 2x geweest:
eerste keer:
krassen nog in bumper
vol stof
niet rijdend
...

2de keer:
rijdend (goed zelfs, en draaide koud direct)
krassen uit bumper
gepoetst

het roest onder de ecu moet idd hersteld worden, maar daar hebben veel axjes wat last van.

Er is wel nog wat werk aan, dat geef ik toe, maar deze valt zeker te redden :)
(ik heb hem gekeurd gekocht btw)
Heey :D

Misschien herken je me naam niet, euh Dries ; heb met je in school gezeten kilo in Burgerschool, ik ben niet me valentijn gaan kijken naar die wagen natuurlijk. We zullen eens langs komen hé :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »


citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

zalig, de wereld is toch klein hé :D

spring zeker eens binnen ;)
(eerst wel nog wa klussen aan de auto :P)

grtz Fenwick

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

Post by jeffrey van dal »

ax_b wrote:Bij die van mij werkt de begrenzen ook op 7200, heb ik al een paar keer meegemaakt :lol:
blokjes kunnen heel veel hebben.
blaas je niet zomaar op, die van me zusje (speedway/cross) draait 8900 toeren eind rechte stuk toen de tijd.

Drieze
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: ThuAug16, 2007 3:55:08 PM

Post by Drieze »

citrofenwick wrote:zalig, de wereld is toch klein hé :D

spring zeker eens binnen ;)
(eerst wel nog wa klussen aan de auto :P)

grtz Fenwick
Yezz, dat gaan we zeker doen, heb het vandaag aan Valentijn gezeit, ees zien of da kot beter trekt dan je std axje :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Drieze wrote:
citrofenwick wrote:zalig, de wereld is toch klein hé :D

spring zeker eens binnen ;)
(eerst wel nog wa klussen aan de auto :P)

grtz Fenwick
Yezz, dat gaan we zeker doen, heb het vandaag aan Valentijn gezeit, ees zien of da kot beter trekt dan je std axje :)
nogal wa :D

9.0 naar 100 ipv 12 naar 100 ;D

aja, laat wel iets weten voor ge komt aub :)
voor hetzelfde geld ben ik er net aan het werken en kan ik geen ritje maken :P

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

tijd voor een kleine update:
ondertussen niet helemaal stil gezeten en al wat problemen gehad ook

Ik had de 1.1TRE carb aan de kant gezet met de bedoeling om er mijn broer mee te laten rijden. Omdat ik koelproblemen had met de GTI, heb ik de 1.1 terug verzerkerd en de GTI afgeschreven tot ik zeker wist of ik de GTI wel nog wilde opknappen. (doe ik :))
En nu heb ik besloten om beiden te houden :)

In de tijd dat de 1.1 stil stond en ik reed met de GTI, heb ik hem ook eens onder handen genomen.
Hij stond 2 weken stil en hij had niets meer van rem.
Bleek dat de achterste remcilinders gaar waren...

Onder de sloop-ax bleek rondom bijna nagelnieuwe remmerij te zitten, dus ik heb meteen alles overgezet op de 1.1
(remblokken, trommels, schijven, remcilinders)
Meteen ook wat ervaring opgedaan :D

Image
de zieke trommels =o
Helemaal vettig door de lekkende remolie.

Ondertussen heb ik ook nog een GT-stuurtje (ja toch hé?) op de 1.1 gezet :)
hier staat het nog op de sloop-ax
Image

Ik had hier ook een truukje met een verfstripper gelezen om mijn bumper terug wat kleur te geven, en ik moet zeggen dat het aardig gelukt is 8)
Alsook eindelijk eens 4 wieldeksels opgestoken.
Hij is echt stukken mooier zo :lol:
Image

ooit, een tijdje geleden :P (let op de bumperkleur)
Image
De sub zit inmiddels in de GTI :)

Ook met de GTI heb ik niet volledig stilgezeten.
Ook deze heeft nieuwe remmerij vooraan gekregen.
Brembo schijfjes natuurlijk 8)
ECHT EEN AANRADER!!
Image

Dan met de GTI een klein ongelukje gehad op een parking. Ik wilde de parking verlaten, neem een bochtje, rijd rechtdoor en pats, tegen een laagliggend betonblok gereden. De schade viel echter mee.

De dag erna verlaat ik de autostrade en merk ik wat stoom op.
Dan heb ik een tijdje gezocht, of het nu te maken had met het ongelukje op de parking, of of het nu inderdaad een lekke koppakking was.

Ik ben begonnen met de thermostaat te vervangen, de oude ging niet voldoende open (dachten we, nu weet ik dat niet meer zeker).
Nieuwe thermostaat er in, zelfde probleem :(

Dan maar binnen gedaan bij de garage om te controleren en hij toonde me een lichtjes lekkende radiator. Dit was dus wel door het parkeer ongeluk :(

Dus, nieuwe radiator...
Echter, daarmee leek het probleem nog niet volledig mee opgelost. Hij kreeg nog steeds 95 graden bij normaal rijden!

Dan overeen gekomen met de garagist om een nieuwe koppakking te laten leggen voor 250€ incl de kop vlakken.
De GTI staat momenteel daar en ik ben foto's gaan nemen natuurlijk :)

Image
Image
bij het rode pijltje was dus een klein lek.
Normaal heb ik hem maandag terug, ik verlang al :D

Dan EINDELIJK (!) eens beginnen met optisch in orde te zetten.
Andere GT-voorbumper en die sideskirt, daarna de lak.
(en ik wil Dezent velgjes ook mettertijd)
Het wordt een dure ax :P


hehe :P

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

dat is niet duur voor een koppakking-wissel, doe je goed :D
Spreken is goud, Ductape is zilver.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

vond ik ook vrij goedkoop ja :)

toch even melden dat de sloop-ax ondertussen gesloopt is :)

Image

Rio97
Total admin
Total admin
Posts: 5996
Joined: SunJul18, 2004 10:05:50 PM
Location: Delft

Post by Rio97 »

Dat is zeker niet stil gezeten... lekker bezig geweest!
De inhoud van de remtrommel op de foto is echt ranzig, bij mijn vorige AX heb ik het ook zo gehad...
Ik neem aan dat je alles hebt overgezet van de trommels?

De grijze AX ziet er goed uit zeg.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Rio97 wrote:Dat is zeker niet stil gezeten... lekker bezig geweest!
De inhoud van de remtrommel op de foto is echt ranzig, bij mijn vorige AX heb ik het ook zo gehad...
Ik neem aan dat je alles hebt overgezet van de trommels?

De grijze AX ziet er goed uit zeg.
bedankt :)

Ja, ik heb meteen alles overgezet want veel was er niet meer goed aan :lol:
En de grijze ax is niet meer perfect, maar is zeker netjes genoeg voor een auto van 17j oud :)

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Terug niet stil gezeten dit weekend :D
Heb eindelijk een eigen garageplaats om te sleutelen :D

Ik ben begonnen met de bumper, voorlichten en grille te verwijderen om goed aan alles te kunnen.
Morgen ga ik nieuwe koplampsteunen bestellen, de huidige zijn afgebroken door mijn parkeeraccidentje en bijgevolg zaten mijn koplampen dus los :P

Wat minder harde plaat achter de koplampen doorgepraamd en er een nieuw plaatje op gelast. (het lassen zelf is door mijn pa gedaan :P)
Het moet wel nog in grondverf gezet worden, en daarna gespoten/geschilderd worden.
Image

Image

Image

Ook de ECU-houder terug wat mooier gemaakt:
Image

Image

Ben al wat begonnen met het motorblokje oppoetsen:
Was enorm vies door de kvs die er opgekomen was indertijd.
Image

To do:
skirtdeel bevestigen (heb ik na ff zoeken in dezelfde kleur gevonden via Robert)
Ik moet nog die witte dingetjes bestellen ook :P

bumper voorlopig herstellen. De andere bumper moet eerst nog helemaal gladgewreven worden, en dat zal wel even duren. Dus voorlopig nog niet vervangen.

Ik zou graag mettertijd alle skirtonderdelen gladmaken en meespuiten. (eerst sparen :P)
En de nieuwe koppeling moet er ook nog in :P

En de 1.1 TRE heeft een barst in de voorruit >_<

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Terug tijd voor een kleine update :)

Vlak voor battle of the small had ik dus de voorkant van de GTI herdaan.
Hier nog een picje van het resultaat:
(sorry voor de slechte foto)

Image
De nieuwe radiator komt nu wel tot zijn recht :lol:

ik vind niet meteen foto's terug van het totaal in de juiste kleur, maar hier zie wel al het resultaat in grondlaag:
Image

Is prima gelukt vind ik :)

Terwijl even een fotootje genomen van mijn soms-werkplek:
Image

(ja ik weet dat hij best eens gepoetst mocht zijn :oops: )

De GTI laat ik voorlopig even voor wat hij is, ik heb nu eerst plannen met de 1.1. :twisted:
Ik heb nu toch een GT-carb motorblok gekocht waar ik zondag normaal om ga. Wegens tijdgebrek komt dit er maar binnen 1 a 2 maandjes in.
Het enige wat ik niet zo goed zie zitten, is dat die motorsteun omhoog moet. (als iemand foto's en tips heeft van een 1.4 blok in een type 1 1.1 kas, gelieve deze te tonen aub! :) )

De 1.1 is trouwens net opnieuw gekeurd. Ik had eerlijk gezegd een hele hoop kosten verwacht, maar eigenlijk viel het nog prima mee.
Enkel een half-gare handremkabel die zich niet liet stellen vervangen en ik kan terug een jaar rijden. (ik verwachtte verkeerd afgestelde koplampen, co-waarde te hoog en de handrem)


Binnenkort normaal meer over het GT-blokje ;)
(wet van murphy anyone? :roll: )

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

flink druk geweest. Aan de andere kant ook al een gat achter de koplampen? Zo niet, zou ik het ff goed behandelen met iets tegen roest.

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

Browny wrote:flink druk geweest. Aan de andere kant ook al een gat achter de koplampen? Zo niet, zou ik het ff goed behandelen met iets tegen roest.
Ja, daar zat ook een klein gaatje. Meteen ook een plaatje op gelast.

Beetje oppervlakkig roest aan de chassistoppen waar ik wel eens naar zal kijken, maar het is eerder optisch minder mooi dan erg.

Voor de rest bij de GTI geen roest te vinden. :)

En ik moet trouwens nog altijd eens mijn ruitewissersproeierbakje terug waterdicht maken. Viel het op op de meeting? :lol:

citrofenwick
Total admin
Total admin
Posts: 3591
Joined: SunNov25, 2007 6:47:26 PM
Location: staden (België)
Contact:

Post by citrofenwick »

GT-blok plan staat dus op de lange baan. (verkocht) Hij houdt het wel nog even vol :)

Gisteren wat fotootjes genomen op de ruïnes van een ooit afgebrande fabriek :)

Image
Image
Image
Image
Image
Image
ons ook wat geamuseerd :)
Image
Ik vraag mijn trouwens af hoe snel een ax eigenlijk om kan keren? :lol:

Image
de achterste velgen van de 318is waren trouwens met een reden verwisseld ;)

Post Reply